Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door ronenivonne »

Gast schreef:
21 jul 2022, 09:30
Harry schreef:
21 jul 2022, 09:07
Het Hilton ligt toch buiten Schiphol?, het maakt dan geen verschil of je van huis komt of uit het hotel. Hopen op een rustige dag zonder lange rijen.
Klopt, ligt niet binnen Schiphol. Echter dan ben je al de auto (als je daar mee komt) kwijt en loop je op je gemak naar de hal. Als het dan al druk is moet je alsnog aanlsuiten. Groot voordeel is voor ons dat we zeker weten op Schiphol niet in files terecht komen, geen protesten tegen komen etc. Rustig al in het hotel en dan 's morgens aan de rij stres beginnen, echter ik lees steeds meer dat het meevalt.
Je kunt vanuit Hilton normaal gesproken toch gewoon de vertrekhal inlopen overdekt? Je hoeft niet naar buiten daarvoor
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Harry »

Ze kunnen natuurlijk niet zien of je uit het hotel komt of van de parkeergarage, ik heb begrepen dat als er rijen zijn je weer naar buiten wordt gestuurd om in de rij te gaan staan.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door roelb »

Uiteraard.. Wat hier bedoeld wordt is dat je gewoon door Plaza loopt, net als bijvoorbeeld passagiers die vanuit P1 komen (zelfde loopbrug) of passagiers die vanuit de trein komen. Het is geen airside hotel, je moet gewoon net als alle andere passagiers inchecken en door security.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Harry »

ribruijn schreef:
21 jul 2022, 11:19
roelb schreef:
21 jul 2022, 11:03
Ik zie het inderdaad op de klm.com homepage staan, maar niet bij de feitelijke travel alerts waar het linkje naartoe wijst. Zou het tijdelijke paniek zijn geweest, het toch niet zo zijn en iemand vergeten zijn om de link weg te halen?
Je zal maar via Londen naar USA vliegen…… Arme mensen. Als het waar is.

Wij vanmiddag met KLM met de late vlucht via Atlanta naar Charleston. Roadtrip naar Albuquerque. Zin in!
Ik begrijp uit de berichtgeving dat het bagage betreft van overstappers op Schiphol vanuit andere luchthavens uit Europa, dus als je van Schiphol vertrekt of als Schiphol je eindbestemming is, is er geen probleem. (niet meer dan er nu al is dan :? )
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door bedeve »

ribruijn schreef:
21 jul 2022, 11:19

Wij vanmiddag met KLM met de late vlucht via Atlanta naar Charleston. Roadtrip naar Albuquerque. Zin in!
Wordt een latertje ; wel een mooie vlucht.
Veel plezier met de trip.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door ribruijn »

Dank je Bert!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Coyote »

Gast schreef:
21 jul 2022, 09:30
Klopt, ligt niet binnen Schiphol. Echter dan ben je al de auto (als je daar mee komt) kwijt en loop je op je gemak naar de hal. Als het dan al druk is moet je alsnog aanlsuiten. Groot voordeel is voor ons dat we zeker weten op Schiphol niet in files terecht komen, geen protesten tegen komen etc. Rustig al in het hotel en dan 's morgens aan de rij stres beginnen, echter ik lees steeds meer dat het meevalt.
Zo ging het bij mij vorige maand ook. Ik sliep in het CitizenM. Dan loop je ook op je gemak naar Schiphol zelf. Voorheen kon je daar bij de Starbucks naar binnen maar dat kon vorige maand niet, moest nu via Schiphol Plaza. Ik hoefde niet buiten te wachten. Na het inchecken in de rij voor security en paspoortcontrole. Die rij begon binnen maar groeide snel. Inchecken duurde een uur, wachten in de rij voor security en paspoortcontrole 2 uur. Paspoortcontrole zelf was niet druk toen. Was vrijwel direct aan de beurt bij de zelfscan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Timothy555 »

Ik kwam deze ochtend rond 9u20 aan op Brussels Airport vanaf JFK en moest dus door de paspoortcontrole.

Ik heb nog NOOIT zo’n lijn gezien om door die controle te komen. Dat was MINSTENS 2u lang.

Ik hoorde 10 meter van me een steward een gezin in het Frans aanspreken ‘enfant moins de 12 ans? Suivez-moi!’

Ik heb m’n kinderen bij de haren/arm/willekeurig onderdeel :D gegrepen, en meegeglipt met die twee andere gezinnen. Diplomatenrij door, afgedropt bij een hokje. De zeer vriendelijke agent had het over een ‘chaos’, vooral voor vertrekkende passagiers. Hij zei “mensen zijn boos op de politie, maar alle hokjes zijn open zodra er meer dan 1 inkomende vluchten aankomen van buiten Europa”. Te weinig plaats dus gewoon.

5 minuten na het landen stond ik bij de (goed volle, maar nog onder controle zijnde) bagagebanden. Tot mijn grote verbazing had ik na een tiental minuten alle 3 mijn ruimkoffers met een tag ‘skypriority’ eraan. Ik heb in JFK ingecheckt via Skypriority, omdat ik Flying Blue Silver bij KLM heb (en op m’n ticket stond Silver Medaillon), maar dat geeft normaal toch geen recht op voorkeursbehandeling bij bagage? Foutje van Delta in mijn voordeel? :D

25-30 minuten na landen zat ik in de auto…
Susie
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jun 2022, 12:18

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Susie »

mikekiwi schreef:
21 jul 2022, 07:44
Nee hoor, wij hebben geen rij hoeven nemen. Via Plaza met de roltrap naar boven en dan loop je zo naar de afspreekplek
Deze manier ging prima, konden zo doorlopen.
De meet and assist was fantastisch! We waren in 15 minuten door alles heen en de host was erg vriendelijk en heeft ons van alles uitgelegd. De rijen waren al best pittig om 03.00, dat had ik niet verwacht…..
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door michelly »

Dit gaat weliswaar niet over Schiphol maar wij waren in Frankfurt in nog geen half uur vanaf de ingang tot de gate. We konden meteen de koffers afgeven, er was niemand voor ons bij de paspoortcontrole en er was helemaal niemand voor ons bij security. Echt bizar! Nu moeten we alleen 4,5 uur wachten :lol:
Eighteen
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2022, 16:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Eighteen »

Als je via P3 je bagage incheckt moet je dan nog in de gewone rij buiten staan aan de vertrekhal? Ik ben niet helemaal mee met alle 'soorten' rijen op Schiphol. Wij reizen pas 13 augustus maar de TUI incheckbalie aan P3 gaat maar open om 09u. Onze vlucht gaat om 12u. Ik dacht eerst 4 uur op voorhand aan te komen aan P3 en dan incheck op de luchthaven zelf te doen maar ik lees dat P3 een stuk vlotter gaat. Ben alleen wat bezorgd dat ik dan pas ten vroegste tegen 09:30 aan de vertrekhal ben en het mogelijks nipt wordt voor de vlucht van 12u. Als ik ook eerst de rij buiten door moet om dan nog eens een rij binnen aan paspoort/security door te moeten.
Wij kwamen om 7:30 aan bij P3 en konden daar meteen inchecken & de koffers afleveren. Er stond geen rij en met nog geen 5 minuten waren we klaar en konden we doorlopen naar de bus. De grondstewardess gaf aan dat er nog niet heel veel gebruik wordt gemaakt van de incheck mogelijkheden bij P3. Zeker een aanrader dus! Op Schiphol aangekomen zijn wij bij vertrekhal 2 in de rij gaan staan voor de security, we hebben niet buiten in een rij hoeven staan (en hebben deze ook niet gezien toen wij er waren).
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Vito »

Lange tijd geleden dat ik hier geweest ben, maar wat een goede tip van dat meet en assist :thumbup: Ik twijfel nog wel een beetje omdat ik al om half 6 s morgens vlieg maar het klinkt wel aantrekkelijk om pas om half 4 op Schiphol te moeten zijn. Airside is alleen de Yotelair beschikbaar a 300,- Dan is die meet en assist een stuk goedkoper. De vraag is of 2 uur wachten 165,- waard is. :lol:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door IngridUSA »

Wanneer vertrek je? Ik geloof dat het tm augustus vol/ uitverkocht is.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Vito »

September, vraag is ook of het zo’n chaos blijft.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mtl »

Ga maar uit van wel. Wellicht dat het pas in oktober/november wat rustiger wordt en daarna weer een piek rond kerst/nieuwjaar.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42056
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom terug Vito!
Als je om half 6 's ochtends vliegt zal het toch nog niet druk zijn?

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mtl »

Bij twee uur van te voren inchecken zou je dan om 3.30 op de luchthaven moeten inchecken. Vraag me inderdaad af of het dan al druk is.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door dejong89 »

https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mtl »

O jee, is het echt zo erg? Goed dat ik geen plannen heb om te vliegen :lol:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Coyote »

Afgelopen tijd ook genoeg filmpjes op social media gezien dat men ook midden in de nacht gewoon in de rij staat.

Overigens lopen de rijen in het algemeen wel door. Vorige maand stond ik ook geen moment stil (ja, even voordat we de trap op mochten) maar voor de rest liep het continue door. Dit hoorde ik ook van anderen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer