Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Division »

Mijn vlucht naar Miami via Lissabon vertrok vrijdagochtend 16 september met TP669 Amsterdam - Lissabon. Aangezien ik niet zeker was hoe lang de rijen zouden zijn, ook midden in de nacht, kon ik met de trein op z'n laatst 02.00 op Schiphol zijn. Overal was het superrustig. Van perron naar gate was 15 minuten. Er was nergens een wachtrij, was meteen aan de beurt bij de security. Ik had alleen handbagage, maar ook bij de incheckbalies geen rijen. Er was ook geen controle op de 4-uurs-regel om in de vertrekterminal te komen.

Uiteindelijk dus van 02.15 - 07.00 moeten wachten. Das lang ja, maar ik wilde het niet gokken. Dame bij de securitycheck zei dat het vanaf 03.30 steeds heel druk werd. Wachtrijtijden in de app bevestigden dat, er stond 04.00 al 90 minuten gemeld. Ik ben de tijd wel doorgekomen met m'n laptop dus dat was geen probleem, maar je komt wel echt kapot aan in Miami met een overgeslagen nacht. Wel wat kunnen pitten in het vliegtuig.

Jammer genoeg is er 's nachts ook niks open achter de securitycheck op een enkele koffietent/broodjeszaak na.
Afbeelding
country
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 feb 2008, 23:26

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door country »

Hoe zijn de wachttijden in vertrekhal 2? minder of vergelijkbaar met 1 en 2 ?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mtl »

Volgens de website van Schiphol kan het vandaag zeer druk worden in vertrekhal 2 en zijn wachttijden langer dan gebruikelijk.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Almere vak V »

Division schreef:
18 sep 2022, 15:43
Jammer genoeg is er 's nachts ook niks open achter de securitycheck op een enkele koffietent/broodjeszaak na.
Ook die hebben geen personeel...
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Diederik52 »

Nu ook eens een positief bericht over Schiphol, net terug na 4 weken reizen door Mid-West. Vlucht op donderdag 25 augustus met KLM direct naar Chicago om 12:25. Met berichten over drukte en treinstakingen avond tevoren overnacht in hotel bij Schiphol en precies 4 uur van tevoren in vertrekhal. Relatief rustig, bagage kon al na kort wachten via automaat worden ingeleverd, boarding passen hadden we al. Security ging ook snel, een rijtje bij de automatische paspoortcontrole, maar vooral omdat foto's niet altijd meteen werden 'gepakt'. Kortom in drie kwartier waren we door alles heen en hadden we 3 uur en 15 minuten voor het vertrek de tijd om koffie te drinken... Tja, de een heeft geluk de ander pech, je kunt er kennelijk weinig peil op trekken.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door dejong89 »

Is het inmiddels in 80% van de gevallen niet gewoon goed geregeld en in 20% niet? En die 20% zien we terug in de media
Wel grappig, let eens op als de drukte aan bod komt in het journaal. Ze staan altijd of in dezelfde vertrekhal (1/2) of ze gebruiken beelden van de zomer ( of iedereen loopt nu nog steeds in korte broek... )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Wouterkaas »

Ik denk dat het zelfs minder is dan 20% die niet goed gaat. Als je ziet hoe gruwelijk veel vluchten er vanaf Schiphol vertrekken...
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Robbie&Irene »

En aankomen... Gisteren teruggevlogen uit Las Vegas. Alles verliep tot dan toe perfect en vlotjes. Dan wachten op de koffers. Band 19 moesten ze komen en op de elektronische borden de boodschap dat de 1e koffers zijn gelost en na een half uur dat alles was gelost. Maar er kwam geen 1 koffer. Dus aantal mensen naar de KLM balie, toen bleek dat ze geparkeerd stonden naast het vliegtuig maar geen mensen om ze te transporteren. Wat sowieso al vreemd was dat bij aankomst tientallen koffers rondom naast de band stonden en een stuk of 10 nog op de band. Meerdere mensen hadden een tracker en volgend daarmee hun koffers, wij ook en er gebeurde niks, ook niet na diverse keren klagen. Toen eindelijk na 3 uur wachten de koffers toch nog kwamen, wij "blij" naar huis. Maar inmiddels hadden al een aantal mensen het opgegeven en waren vertrokken zonder koffers, want ze vulden wel zo'n kaartje in bij de KLM en dan kwam het vast goed. Maar wie gaat dat nog in orde brengen bij de duizenden koffers die overal al stonden? Er moet nog een hoop verbeterd worden op Schiphol...
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door pretberg »

Om geen stress te hebben inzake de rijen op Schiphol de meet & assist service geboekt op Schiphol voor onze vlucht naar Philadelphia van a.s. maandag.

Nu kregen we vandaag de tijd door hoe laat we verwacht worden en dat is om 9.45 uur terwijl de vlucht al om 10.55 uur vertrekt.
Naar mijn mening is een 1 uur en 10 minuten wel erg aan de korte kant ook al mag je langs alle rijen.

Zijn er meer mensen die pas zo kort voor de vlucht aanwezig moesten zijn?
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door IngridUSA »

Tijd genoeg. Maar je kunt evt terug mailen of er nog iets rek in zit. Er staat 2 uur voor maar het ligt ook aan de tijd die je zelf hebt aangevraagd. Ze nemen niet standaard vertrektijd -2.
pretberg
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 22 mei 2012, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door pretberg »

Ik had geen tijd gevraagd alleen de vertrektijd aangegeven, maar toch maar mail gestuurd of het iets eerder kan.
2012 San Francisco - San Francisco ( Zuid-West)
2014 Seattle - Seattle (via Chicago)
2015 Atlanta - Atlanta (Zuidelijke staten)
2017 Las Vegas - Las Vegas
2022 Orlando - Orlando
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door paulr »

Geen stress als eerder niet kan ! Ook niet nodig… binnen 10-15 minuten ben je overal doorheen met Meet & Assist. Zelf in juni ervaren, alsmede veel mensen die ik het na mijn ervaring ook voor juli en augustus heb aangeraden… afgelopen zondag zelf nog voor een kort tripje Kreta ook de rijen gepasseerd (weliswaar geen meet and assist, maar iets soortgelijks) en waren binnen 15 minuten “aan de andere kant”….
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door dejong89 »

paulr schreef:
01 okt 2022, 13:55
Afgelopen zondag zelf nog voor een kort tripje Kreta ook de rijen gepasseerd (weliswaar geen meet and assist, maar iets soortgelijks) en waren binnen 15 minuten “aan de andere kant”….
Wat was deze " soortgelijke " methode? :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door paulr »

@dejong89 Iemand van onze ''schiphol-balie'' ivm mijn werk. :) Maar die ''methode'' gebruik ik prive niet... Zij/we maken gebruik van dezelfde mogelijkheden als ''meet & assist''
Raqsx
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2022, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Raqsx »

pretberg schreef:
01 okt 2022, 13:12
Om geen stress te hebben inzake de rijen op Schiphol de meet & assist service geboekt op Schiphol voor onze vlucht naar Philadelphia van a.s. maandag.

Nu kregen we vandaag de tijd door hoe laat we verwacht worden en dat is om 9.45 uur terwijl de vlucht al om 10.55 uur vertrekt.
Naar mijn mening is een 1 uur en 10 minuten wel erg aan de korte kant ook al mag je langs alle rijen.

Zijn er meer mensen die pas zo kort voor de vlucht aanwezig moesten zijn?

Zelf heb ik op 27 sept hier gebruik van gemaakt voor vlucht naar atlanta, de meeting time was oorspronkelijk 8.55, maar kreeg netjes een berichje van de greeter dat hij half uurtje later was ivm uitloop, was binnen 20 min overal doorheen, vlucht ging om 10.55 dus je haalt.het makkelijk... in atlanta was trouwens binnen 20 min buiten nog nooit zo snel door customs en koffer wachten meegemaakt ,benieuwd hoelang het eind volgende week op schiphol.gaat duren bij terug komst
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door dejong89 »

Vrienden vlogen vorige week terug vanuit SFO. Bij aankomst op Schiphol was koffer 1 vrij snel in hun bezit. Koffer 2 bleef weg. De koffer was voorzien van een airtag en stond nog bij de gate. Net op het moment dat ze naar de servicebalie gingen kwam de koffer in beweging. Ze hadden even geen personeel om de laatste koffers te lossen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Almere vak V »

De wachtrijen zullen "snel" minder worden. Denk ik...

https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sector ... -20-loon-e

Nu alleen nog wachten hoe lang het duurt voordat men erachter komt dat salarisverhoging niet de oplossing is.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door deebee7 »

We vertrekken op zaterdag 24 december vanop Schiphol met KLM (rond 11u). M'n ouders reizen mee en hebben allebei nood aan assistentie. We zijn samen op 1 ticket geboekt en reizen in totaal met 6. Heeft iemand een idee of de overige 4 passagiers (2 volw+2kinderen) dan ook mee mogen volgen via de assistentie route? Of moeten zij alsnog langs de gewone rijen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mtl »

Volgens de website mag de groep voor Meet & Assist Family hooguit 5 personen bevatten.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door IngridUSA »

Assistentie aanvragen is iets anders dan (de betaalde dienst) Meet&Assist. Informeer bij Schiphol zou ik zeggen:
https://www.schiphol.nl/nl/pagina/assis ... aanvragen/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer