Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mblokland »

United schrapt van 7 tot en met 31 juli de vlucht van AMS naar Washington. Rest blijft vliegen. Lees ik net op de site van travmagazine

Onze vlucht idd vanmorgen geannuleerd, op de chat getracht een alternatief te vinden echter geen Premium Economy stoelen beschikbaar in AMS/BRU ook niet tot drie dagen eerder vertrek.

Chat nu overbelast (wacht al 1,5 uur) en telefonisch bereikbaar van ma-vr....
Gebruikersavatar
thefreeze
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:47
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door thefreeze »

Wij vliegen op de 7e via EWR. Dus we zijn wel niet geraakt (hoera!) maar als onze vlucht door een andere reden wordt geannuleerd dan blijven wer wel minder opties over :-( Zit te twijfelen om naar de 6e te verschuiven,. Wellicht onnodig maar ik kan niet zo goed dealen met onzekerheid :D
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 zomer FL, 2022 herfst FL/CA/NV, 2023 West
htccone
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mei 2022, 13:02
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door htccone »

Ik had maand geleden Amex platinum kaart aangevraagd en gelijk Privium aangevraagd via AMEX.
AMEX zegt dat leden wel gewoon Privium kunnen aanvragen, helaas is dat niet juist en gewoon een verkoop verhaal van Amex.
Privium maakt geen uitzonderingen voor AMEX leden. Vanaf oktober 2022 verwachten ze weer ruimte te hebben voor aanvragen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door harryh »

https://insideflyer.nl/klm-schrapt-geen ... eze-zomer/ "KLM laat weten voorlopig geen intercontinentale vluchten te hoeven schrappen."
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door kwarktaart »

Fijn om de bevestiging nog eens te lezen, dank voor plaatsing van het artikel @harryh

Als het allemaal mee blijft zitten, zitten wij over drie weken in het vliegtuig op weg naar SFO.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door ribruijn »

Sta je als KLM business class en/of Gold/Platinum FB member ook in de rij, of kan je nog altijd doorlopen naar Priority deel van KLM? Laatste keer dat ik er was (paar weken terug) kon ik inderdaad daar naar binnen - maar toen waren er nergens ellenlange rijen….
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mtl »

De laatste keer dat ik business naar Amerika vloog was er een aparte en zeer korte rij op Schiphol. Was wel eind september 2018.
ribruijn
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 12 mei 2014, 16:29
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door ribruijn »

Ik vlieg 8-10 keer per jaar KLM……. Vroeg me af of je de lange rijen buiten nu nog steeds kan overslaan. Iedere keer dat ik er dit jaar was, was het erg rustig.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mikekiwi »

We hebben net na lang wikken en wegen toch de Meet&Assist service op Schiphol geboekt voor 10 juli. We vliegen om 12:35, ik heb gevraagd in de comments om om 09:30 al opgepikt te worden. Even zien hoe ze er op reageren.

Nu zijn wij met z'n drietjes en is de family service t/m 5 personen. Dus als er vanuit hier nog 2 mensen zijn die ook rond die tijd vliegen, tegen een aantrekkelijke prijs mag je met "onze service" meeliften :D
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door ONYX666 »

denk wel dat je dezelfde vlucht moet hebben om mee te liften. ze zullen niet naar 2 verschillende balies gaan
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door kwarktaart »

Denk ook dat ze niet naar twee balies gaan, dus zou dezelfde incheckbalie moeten zijn voor degenen die meeliften op de service.

Ben wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die de meet and assist de afgelopen dagen/komende dagen, weken, hebben gebruikt/gaan gebruiken. Wij hebben dit voor 17 juli geboekt staan en ik hoop maar dat dat soepeltjes verloopt. Als dat zo is, is het geweldig, maar ik wil het eerst nog zien zeg maar.
Scooby
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2022, 13:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Scooby »

Ik ben benieuwd hoe groot de kans is dat het langer als 2 uur duurt. Elk extra uur kost namelijk €50,-
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Saskia45 »

Wij hebben er met hen over gemaild of het 3 uur voor vertrek kon en kregen op 14 juni antwoord:
"Mocht de service 3 uur duren dan betekent dit dat u een extra uur dient bij te boeken. De kosten bedragen €50 euro per uur. Uiteraard kunnen wij u ook langs de rijen begeleiden en u de gate laten zien, dan hoeft u geen extra uur te betalen."
En op onze vervolgvraag of 2 uur voldoende is:
"Dat is nog steeds juist, onze host hebben voorrang op de reguliere passagiers.
En tot op heden is dat geen probleem geweest."
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door kwarktaart »

@Saskia45 dank voor je uitleg, dat klinkt goed dan. Ik heb ze gemaild dat we graag vier uur voor vertrek inchecken en ze antwoordden dat dat prima was. Ik heb voor twee uur betaald, maar heb aangegeven dat ik het prima vind als ze weggaan nadat we door de security en paspoortcontrole zijn.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben donderdag 23 juni gebruikt gemaakt van de meet en assist.
Dag van te voren volgens afspraak een mail gekregen dat Michel ons om 07.30 uur zou opwachten, dat was voor ons net geen 2,5 uur van te voren.

In zo'n 25 minuten heeft hij ons door alle balies geleid; bij security moesten we nog het langste wachten ondanks dat we in de priority lane stonden (of hoe heet dat).
Het viel me wel op dat hij overal mest aangeven hoeveel mensen hij begeleidde, dus zomaar meeliften zal denk ik niet gaan :wink:

Ik vond het wel heel relaxed op deze manier en bij immigrations op LAX hebben we Michel node gemist.... daar was het 5 kwartier aansluiten. Avis deed vervolgens een dappere poging om ons nog langer te laten wachten en helaas is dat ze gelukt :lol:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Coyote Buttes »

@Tantelotje
Avis deed vervolgens een dappere poging om ons nog langer te laten wachten en helaas is dat ze gelukt :lol:
Ooh, vertel...
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door A&A »

Wij vlogen afgelopen zaterdag (25 juni) met KLM van Schiphol naar Vancouver. Geen meet&assist geboekt en we hebben ook geen enkele status voor voorrang waar dan ook. We waren voor de zekerheid 4 uur vooraf aanwezig (normaal intercontinentaal 3 uur). Schiphol gaf aan dat het een hele drukke dag zou zijn.
Al met al waren we vanaf het moment dat we op Schiphol waren (11:15 uur, we zouden om 15:15 uur vliegen) in net een uur door alle controles en zaten we bij de gate. Medereizigers hadden dezelfde ervaring. Is natuurlijk geen garantie dat dit altijd in een uur of minder lukt, maar de stress die zo nu en dan aangegeven wordt is waarschijnlijk niet nodig.
Wij hebben wel van te voren alles zelf thuis al ingevuld en hadden dus een boardingpass met een “ready to fly” logo er op. Scheelt misschien wel tijd want je hoeft dan alleen je ruimbagage zelf in te leveren en niet in de rij voor een boardingpass.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Hans B »

Poeh ik heb net tickets besteld bij United (AMS-IAD) voor eind augustus.
Ik hoop dat ze dan weer vliegen op Washington anders heb ik wel een probleem.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Hans B »

Gisteren (maandag 27 juni) vanuit Atlanta met KLM terug gevlogen naar Schiphol.
Vlucht is 3/4e te laat vertrokken vanwege veel te laat vertrek uit Schiphol.
Deze tijd werd echter netjes ingehaald en om12.55 werd geland.
Na een kwartier hobbelen vanaf de polderbaan kwam het vliegtuig tot stilstand nabij de gate.
Kon echter niet 'aanmeren' omdat er nog een ander vliegtuig aan deze gate stond.
De piloot legde even fijntjes uit dat dit nu al wekenlang regelmatig het geval is.
Gevolgen van personeelsgebrek van Schiphol op elk nivo (barageafhandelaars, grondpersoneel, etc..)
We hebben één uur gewacht waarna de laatste kilometer kon worden gereden.

Dus denk je er te zijn ..........
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
sdekker
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 nov 2009, 23:08
Aantal x V.S. bezocht: 50
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door sdekker »

ribruijn schreef:
26 jun 2022, 18:48
Sta je als KLM business class en/of Gold/Platinum FB member ook in de rij, of kan je nog altijd doorlopen naar Priority deel van KLM? Laatste keer dat ik er was (paar weken terug) kon ik inderdaad daar naar binnen - maar toen waren er nergens ellenlange rijen….
mtl schreef:
26 jun 2022, 19:18
De laatste keer dat ik business naar Amerika vloog was er een aparte en zeer korte rij op Schiphol. Was wel eind september 2018.
Als Platinum vorige week naar Zweden gevlogen en drie weken geleden naar Delhi. Als je via Sky Priority/Business Class KLM check-in naar binnen gaat, kan je de (rol)trap gelijk rechts nemen en door de korte priority wachtrij naar de Security. Privium was gelijk gesteld aan Priority. Beide keren waren er voor Security lange rijen maar daar had je in Priority (gelukkig) geen last van. Bij de Paspoort controle moet je als Priority wel in de rij staan net zoals de rest.
Rondreizen: 2023: Nova Scotia / 2020: Orlando / 2019: Hawaii / 2018: SFO - Seattle / 2015: Florida / 2014: West Canada / 2011: SFO - LA / 2010: Florida / 1999: Miami - NY
Stedentrips: 2001, 2007, 2009, 2013: NY
Werk: 28x NY, 7x Chicago, 1x LV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer