Wachtrijen Schiphol / Privium

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Saskia45 »

jill1234 schreef:
18 jun 2022, 13:15
Dus als ik, whisfull thinking, redeneer dan zijn die 13500 stoelen nog niet allemaal verkocht; als ze dus een stop zetten op nieuwe tickets kan de schade meevallen. Of wil ik te graag dat het mee gaat vallen?
Ik denk dat dat eerder bij lijnvluchten is idd dan bij charters, dat nog niet alles verkocht is. Bij charters zijn meeste vluchten gekoppeld aan accommodatie, een pakketreis en moet schuiven ook voor accommodatie geregeld worden. KLM gaf al aan geen annuleringen op grote schaal te verwachten. Terwijl Transavia, TUI en Corendon wel spraken over veel vluchten die niet doorgaan. Daar zit je ook met beperkt kunnen omboeken. Bij KLM kun je (dacht ik) ook omboeken bij heel skyteam, united bij star alliance, etc. Veel meer mogelijkheden dus.
Maar het blijft afwachten en dus spannend...!
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door BigJesper »

Vanochtend 05:45 uur in de rij gestaan om bagage af te leveren en uiteindelijk pas rond 07:45 uur langs de marechaussee. Een grote oorzaak hiervan is dat de marechaussee maar zes loketten had bemand.

Nu nog lekker een uurtje relaxen zonder vertraging tot nu toe. 8)
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Bushmaster »

Vanochtend 05:45 uur in de rij gestaan om bagage af te leveren
heb je 5 uur en 3 kwartier moeten wachten? :shock:
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Dorito »

Gestaan is denk ik gaan staan? Dus 2 uur wachten? Althans dat hoop ik.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door BigJesper »

Dorito schreef:
19 jun 2022, 17:01
Gestaan is denk ik gaan staan? Dus 2 uur wachten? Althans dat hoop ik.
:thumbup:
Gebruikersavatar
Timmeehhh
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 aug 2018, 07:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Timmeehhh »

KLM die 7000 stoelen per dag(!) moet minderen in juli, oei. Ik kan me niet voorstellen dat daar geen annuleringen voor reizigers naar de VS bij zitten.. Worden spannende dagen.
Groetjes Tim
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mikekiwi »

Wat zijn acceptabele alternatieve vliegvelden qua drukte, bedrijfszekerheid en die ook nog aan te reizen zijn? Kom ik dan op Frankfurt uit?

Gewoon voor als wij inderdaad de sjaak zijn. Ik zie een redelijk alternatief met Eurowings/Lufthansa vanaf daar (vertrek een dagje eerder, ook een directe vlucht).

Brussel en Dusseldorf zijn ook dichtbij, maar weet niet of het vanuit daar zo interessant is
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Nicky67
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2022, 12:40
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Nicky67 »

Timmeehhh schreef:
20 jun 2022, 16:25
KLM die 7000 stoelen per dag(!) moet minderen in juli, oei. Ik kan me niet voorstellen dat daar geen annuleringen voor reizigers naar de VS bij zitten.. Worden spannende dagen.
Heb er even een kleine berekening op los gelaten.
Als je er van uitgaat van gemiddeld 300 personen per vliegtuig ( bij de ene kist wat meer en bij de ander wat minder) dan zal de klm zo'n 20 vluchten p/d moeten annuleren. De klm heeft meer dan 250 vluchten p/d! Ik denk eerder dat de kortere vluchten binnen europa geannuleerd worden dan de intercontinentale vluchten. M.i. Zijn deze makkelijker om te boeken omdat er meer vluchten binnen europa gaan plus dat de kostenpost voor deze vluchten lager is... of ben ik nu heel optimistisch. We laten de moed nog niet zakken.
hdehaan79
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 feb 2022, 09:08
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Gorinchem

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door hdehaan79 »

Nog een optimist:
-totaal 70.000 passagiers(?) per dag waarvan nu 13.500 stoelen minder
-KLM 35.000 passagiers(?) per dag waarvan nu 7000 stoelen minder

Qua percentage veranderd er niets, blijft gemakshalve 20% kans dat je op 1 of andere manier de pineut bent.
Sterker nog: mogelijk heeft KLM op dit moment nog aanzienlijk meer lege stoelen dan andere maatschappijen die met volgeboekte Europese vakantievluchten vliegen… dus onderaan de streep zal KLM mogelijk minder passagiers teleurstellen?
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door kwarktaart »

Ik ben blij hier wat optimisten te treffen. Ik ga er ook vanuit dat het weinig tot geen intercontinentale vluchten betreft die geannuleerd moeten worden. En ja, het is omdat ik het hoop, maar ook omdat het me logisch lijkt. Het is simpelweg voordeliger voor de KLM om 7000 stoelen a €150 te cancellen dan 7000 stoelen (of een deel) die per stuk een vijfvoud heeft gekost. Een misgelopen vlucht naar Brussel of Parijs is bovendien met een trein op te lossen. Ze kunnen toch simpelweg niet maken om mensen naar de USA teleur te stellen? We hebben het hier niet over een reis die op een andere manier te maken is en bovendien zit er bij de gemiddelde USA reiziger autohuur en hotel/camper aan vast. Als die onkosten op het bordje van de KLM komen, dan is dat aanzienlijk hoger dan een vlucht naar Brussel, Barcelona, noem maar op.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door pumi1000 »

lees ook dat overstappers niet meetellen, gaat echt om opstappende passagiers (security). KLM heeft veel overstappers op intercontinentale vluchten stond erbij (artikel het Parool vandaag)
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door kwarktaart »

Maar op USA vluchten zitten over het algemeen best wat overstappers, zou dat in het voordeel zijn van ons dan (die naar de VS vliegen)? Omdat het zonde is voor de KLM om een kwart of iets van de stoelen op zo’n vlucht leeg te laten? Ik denk dat op een vlucht naar Barcelona of Brussel nauwelijks overstappers zitten…
hdehaan79
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 feb 2022, 09:08
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Gorinchem

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door hdehaan79 »

Als je deze artikelen leest lijkt het inderdaad in ons voordeel te zijn:
https://www.parool.nl/amsterdam/klm-be ... ce=twitter
https://www.transport-online.nl/site/1 ... n-schrapt/
Laatst gewijzigd door hdehaan79 op 20 jun 2022, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door d_vdploeg »

Je vlucht cancelen is gelukkig nog wat anders dan niet op je bestemming komen. Er zitten nog wat opties tussen. Niettemin vervelend voor de betrokkenen natuurlijk.

Die 7000 stoelen per dag minder kan bijvoorbeeld ook door een ticket stop te plaatsen. Vluchten samenvoegen ect. Als je alleen al de leg Amsterdam-Barcelona bekijkt gaan er 5!! Rechtstreekse vluchten per dag. Grote kans dat in zo’n voorbeeld er inderdaad vluchten gecanceld worden of samengevoegd waar mogelijk.

Ik sluit mij aan bij wat anderen ook zeggen. Voor de VS is er misschien impact maar een rechtstreekse vlucht naar SFO of JFK zal minder snel gecanceld worden dan eentje naar Parijs of Barcelona.

Bovendien geldt die 7000 niet voor Delta of Airfrance en Schiphol moet wel aantrekkelijk blijven voor deze airlines. Voor de VS verwacht ik dat de impact meevalt. En valt onverhoopt je rechtstreekse vlucht eruit kom je er vast wel via een overstap. Ik neem aan dat ze key routes zoals de rechtstreekse vluchten naar JFK of ATL sowieso in stand laten.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 20 jun 2022, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Saskia45
Amerikafan
Berichten: 289
Lid geworden op: 19 okt 2016, 13:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door Saskia45 »

Ik blijf ook optimistisch…. schiphol gaf aan in de zomer max 1400 vluchten te per dag te hebben, waarvan de helft van KLM is. Dat kunnen ze nu niet aan, maar laat KLM 500 vluchten per dag hebben, dan gaat het om 15-20 opstappers per vlucht die minder mee mogen/stoel leeg moet blijven. En recent hebben ze ook ‘even’ 50 Europese vluchten op een dag geschrapt, dat zijn aantallen, waardoor 7000 op het eerste oog enorm lijkt, maar ook wel weer meevalt.

Vervelender vind ik dat je geen enkele reactie in de media ziet van KLM. En ik heb net even gekeken, onze vlucht kan ik nog steeds boeken. Ik verwacht toch wel dat ze al een beperking op de verkoop hebben gezet wetende dat het stoelen schrappen er aan zat te komen. Of ben ik dan té optimistisch?
2000 Zuidwest
2017 New York en Zuidwest
2018 Californië en Oregon
2022 Las Vegas - Yellowstone - Utah
2023 West-Canada
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door d_vdploeg »

Ze hebben het afgelopen weekend te horen gekregen, dus ze zullen nu impact aan het bepalen denk. KLM heeft toch al aangekondigd dat ze verwachten niet direct te hoeven cancelen, maar het zoveel mogelijk“anders” te willen oplossen.Dan kom je aardig in de buurt van de suggesties die hier al genoemd worden.

Impact voor een ieder persoonlijk is lastig in te schatten. En het blijft natuurlijk deels koffiedik kijken.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door ONYX666 »

Ik wil mijn reis antwerpen-ams-las vegas wel veranderen naar bru-ams-las . Dan ben ik een overstapper. Heb het een aantal weken geleden al gevraagd via twitter maar nooit een antwoord gehad
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door d_vdploeg »

KLM reageert slecht op social media is mijn ervaring. Bellen of zelf wijzigen via mijn reis (als dat kan) werkt beter.

Overigens: als je zelf wijzigt betaal je een mogelijk tariefsverschil. Waarom niet wachten tot KLM het eventueel uit zichzelf wijzigt of annuleert? Wat is de reden dat wilt wijzigen?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door mblokland »

Vanaf heden kun je bij United Airlines geen tickets meer boeken voor vluchten van Schiphol naar de USA, wat op zich gunstig is. Wij vertrekken op 16 juli Ams-IAd, deze vlucht was voor ongeveer 70% vol dus als ze hiermee aan het quotum voldoen zijn wij blij. Als je zoek op Ams - vliegveld usa komt ie terug met vliegvelden voor vertrek vanuit omringende landen.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Wachtrijen Schiphol / Privium

Bericht door ONYX666 »

d_vdploeg schreef:
20 jun 2022, 21:39
KLM reageert slecht op social media is mijn ervaring. Bellen of zelf wijzigen via mijn reis (als dat kan) werkt beter.

Overigens: als je zelf wijzigt betaal je een mogelijk tariefsverschil. Waarom niet wachten tot KLM het eventueel uit zichzelf wijzigt of annuleert? Wat is de reden dat wilt wijzigen?
De reden was de drukte bij security. Maar ondertussen zou ik daarmee ook een aantal annuleringen kunnen voorkomen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer