Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Bericht door laanvdj »

Ik weet niet of jullie hier het antwoord op weten, maar krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen? Wij gaan met 2 koppels. Dus 2 sleutels is handiger, omdat je vaak nog wat uit de auto moet halen en je hoeft dan niet het andere koppel te storen.
We hebben ooit twee sleutels gehad en die hebben we toen met veel pijn en moeite “gescheiden”. Maar dat was bij Alamo, nu huren we bij Avis.
Laatst gewijzigd door markro op 16 mei 2022, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De topictitel voor de duidelijkheid aangepast.
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: 2 sleutels

Bericht door Samanthaa »

Wij huren meestal bij Avis en wij krijgen altijd 1 sleutel mee.
Ik weet niet of ze moeilijk gaan doen als je om de tweede vraagt maar standaard krijg je er gewoon 1.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 2 sleutels

Bericht door Tipsy_1 »

Heel soms krijg je twee sleutels, vastgemaakt met zo'n stalen koord. Dan moet je naar een HomeDepot of zo om ze door te knippen.
Reken er echter niet op want ik denk 8 van de 10 krijg je er maar 1.
Als je zelf een auto mag uitzoeken, zou je er wel op kunnen letten.

(ik zou persoonlijk met twee koppels twee wagens huren....)
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Bericht door laanvdj »

(ik zou persoonlijk met twee koppels twee wagens huren....)

We gaan met dit koppel al de 5e keer een rondreis maken en zijn op elkaar ingespeeld. En het is veel goedkoper, zeker met de huidige huur en benzine prijzen
De 2e auto nemen we de laatste week in LV, dan kan iedereen staan en gaan waar hij/zij zelf wil.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Bericht door markro »

Tijdens onze Amerikareizen reden wij ook altijd in huurauto's. Een paar keer kreeg ik twee autosleutels mee aan een staalkabel als sleutelhanger. Bijzonder ongemakkelijk zo'n klomp sleutels in je zak of tas. Ik ben er wel eens een Walmart mee ingestapt om daar een tang uit het schap te pakken en de staalkabel door te knippen. Dat is mij wel eens niet gelukt, maar ook wel eens wel. In het laatste geval hadden mijn vrouw en ik tijdens de trip ieder een sleutel. Aan het einde van de reis had ik de sleutels weer aan elkaar "gebonden" met een grote paperclip. De ander keren dat het niet lukte om de sleutels te scheiden, moesten wij het er maar mee doen, maar ongemakkelijk was het wel.
Diverse keren kregen wij maar 1 sleutel. Ook heb ik wel eens een 2de sleutel gevonden bij het reservewiel, waar ook de autohandleiding lag, want vaak vind je die niet in het handschoenenkastje. Ook heb ik wel eens een tweede sleutel gevonden in een opbergvakje in de kofferbak.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Bericht door d_vdploeg »

Bij onze laatste autohuur in de VS (september 2019) kregen we er twee mee. Voor ons heel onhandig want ze waren zoals @markro ook aangeeft met een staalkabel verbonden. We zijn samen op vakantie en rijden altijd samen. Dus wij hebben als koppel niks aan twee sleutels Wel lastig om op deze manier de sleutel in je broekzak te stoppen of in een handtas inderdaad. Ik durfde het niet aan om met een tang de boel door te knippen.

Overigens is mijn ervaring dat je 9 v.d 10 gevallen één sleutel mee krijgt. In de VS al sinds 2019 niet meer gehuurd, maar de afgelopen 2 jaar in Europa wel (Spanje en Italië). Toen ook 2x één sleutel meegekregen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Amathanio
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 mei 2015, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Zwevezele
Contacteer:

Re: Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Bericht door Amathanio »

Ik heb nog nooit twee sleutels gehad bij het huren van een wagen.
Zeer vreemd met die staalkabel, zie er het nut niet van in ...
2011 Las Vegas Monster Jam World Finals
2012 Las Vegas Monster Jam World Finals
2014 Las Vegas - Los Angeles Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam All Stars - Themeparks
2023 Orlando Themeparks
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Bericht door Bushmaster »

Wij hebben wel eens onderstaande gehad, reuze onhandig,
Rechtstreeks naar de Home-depot en knip. Eind van de vakantie alles weer aan elkaar met een "elegante" Las Vegas sleutelhanger.
Tip: probeer niet de kabel door te knippen, maar knip op het verbindingsstukje.
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Bericht door harryh »

Voor mij, hurend meestal bij National, soms bij Hertz, is het ongeveer 50/50 geweest, 1 of 2 sleutels. Afgelopen november 2, afgelopen eind maart 1 sleutel voor beide keren een Ford Explorer bij National.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Bericht door roelb »

Amathanio schreef:
17 mei 2022, 13:09
Ik heb nog nooit twee sleutels gehad bij het huren van een wagen.
Zeer vreemd met die staalkabel, zie er het nut niet van in ...
De reden is heel simpel: als de auto door de fabrikant geleverd wordt met 2 sleutels dan wil de verhuurder graag beide sleutels bij de auto houden.

Auto's migreren bij de meeste verhuurders door het hele land, en als ze uiteindelijk verkocht worden moeten beide sleutels er weer bij zitten. Als ze daarvoor ook nog een hele aparte tweede-sleutel opslag en administratie moeten voeren kost dat gewoon een hoop geld en tijd. Vandaar dat 'ie in de auto ligt.

Vroeger legden veel verhuurders die tweede sleutel nog wel eens bij het reservewiel. Maar met de huidige keyless entry systemen is dat niet zo handig. Als er dan achterin een reservesleutel ligt dan kan iedereen instappen en met die auto wegrijden.
Gebruikersavatar
Amathanio
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 mei 2015, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Zwevezele
Contacteer:

Re: Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Bericht door Amathanio »

roelb schreef:
17 mei 2022, 13:52
De reden is heel simpel: als de auto door de fabrikant geleverd wordt met 2 sleutels dan wil de verhuurder graag beide sleutels bij de auto houden.
Auto's migreren bij de meeste verhuurders door het hele land, en als ze uiteindelijk verkocht worden moeten beide sleutels er weer bij zitten. Als ze daarvoor ook nog een hele aparte tweede-sleutel opslag en administratie moeten voeren kost dat gewoon een hoop geld en tijd. Vandaar dat 'ie in de auto ligt.
Vroeger legden veel verhuurders die tweede sleutel nog wel eens bij het reservewiel. Maar met de huidige keyless entry systemen is dat niet zo handig. Als er dan achterin een reservesleutel ligt dan kan iedereen instappen en met die auto wegrijden.
Zo ver had ik nog niet gedacht. Is inderdaad logisch. Heb weer wat bijgeleerd. :)
2011 Las Vegas Monster Jam World Finals
2012 Las Vegas Monster Jam World Finals
2014 Las Vegas - Los Angeles Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam All Stars - Themeparks
2023 Orlando Themeparks
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Bericht door laanvdj »

Oké, bedankt voor de antwoorden. Wij hebben zelfs ook wel eens twee sleutels gehad en idd bij de Walmart doorgeknipt.
Dat van het reservewiel wisten we niet. We huren in Denver en leveren hem in Las Vegas in. Hopelijk doen ze dan twee sleutels erbij omdat hij in een andere staat wordt ingeleverd🤞🏻. Ik vraag in elk geval aan de balie.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Krijg je 1 of 2 sleutels mee bij het ophalen van de auto?

Bericht door Berry »

Hier ook 2 sleutels aan een stalen kabeltje. Wij hebben de Mexicaanse werklui gevraagd bij een hotel hier, die knipten 'm zo open. Wellicht ook nog idee :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer