British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door roelb »

Waarom is "prijsklasse" van belang?

Een (significante) schedule change door de airline zorgt ervoor dat ze je moeten herrouteren op een door jou gewenst vluchtschema, in dezelfde/vergelijkbare cabin. De prijs doet er helemaal niet toe, jij hoeft daarvoor niets te betalen.

Je had dus gewoon een gewenste route (wel binnen Oneworld) kunnen uitzoeken en BA kunnen bellen met het verzoek het ticket te wijzigen naar die specifieke route. Waarbij vertrek vanaf een co-terminal (AMS, BRU, etc) vaak ook een optie is, zeker als het niet om 2 uur gaat, maar zoals in dit geval om 6 uur vertraging. AA vliegt vanaf AMS direct naar DFW.
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door yvonne m »

Vorige week donderdag is voor de 2e keer onze vlucht gecanceld. Het gaat alleen om de eerste leg van BRU naar LONDEN. De eerste keer was overigens van DUSS naar LONDEN. Donderdag hebben we ervoor gekozen om 1 dag eerder te vliegen. Mijn dochter kon het gelukkig regelen op haar werk, met dank aan een lieve collega die haar dienst over gaat nemen. Na het wijzigen kregen we geen bevestiging per mail. De vorige keren wel.

Nu logde ik net in op de BA-site en las het volgende:

Potential service disruption may affect your journey.

We hebben dan de keuze uit de volgende opties:
1: we hoeven niets te doen en deze boeking houden zoals hij is
2: de boeking gratis veranderen
3: annuleren

Als ik op optie 2 klik lees ik dat onze vlucht erbij zit, en het systeem geeft aan dat wij deze vlucht al geboekt hebben. de andere 2 opties zijn met een zeer lange wachttijd in Londen. Voor alle duidelijkheid: BA heeft de vlucht (nog) niet gecanceld. Maar ik vertrouw het niet meer. Floep, weg voorpret vakantie.
Ik weet nu niet wat ik moet doen. We vliegen 21-7 met als eindbestemming Las Vegas.
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door Frian »

Wij vliegen ook vanaf BRU met BA op 22-7. Zouden oorspronkelijk vertrekken om 11.20 maar die vlucht is geannuleerd. Er gaat nog maar 1 vlucht van BA per dag vanaf BRU naar LHR. Die vertrekt om 7.05 uur. Daar zijn we nu op overgeboekt, gevolg is dat we nu 7 uur wachttijd hebben op LHR. Helaas zullen we het er mee moeten doen. Terug hebben we nu ook 8 uur wachttijd op LHR.

Ik zie nu in manage my booking ook dezelfde melding over possible service disruptions met de 3 opties. Ik laat ‘m gewoon staan. Ik ga er maar vanuit dat ze deze enige vlucht van BRU naar LHR niet gaan annuleren.
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door yvonne m »

Hallo Frian,
Bedankt voor je informatie. Hoe ben jij op de hoogte gebracht (gekomen) dat ze maar 1 keer per dag vliegen vanuit Brussel?
gr Yv
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door Frian »

Dat heb ik opgemaakt uit het feit dat ik maar op 1 vlucht kon worden overgeboekt. Maar misschien heb ik die conclusie te snel getrokken en zitten de andere vluchten gewoon al vol.
Er staat in m’n booking wel gewoon confirmed. Dus ik hoop dat de melding over flight disruptions gewoon een algemene waarschuwing is. Maar het is wel minder relaxed op deze manier dan andere jaren. Zal blij zijn als ik daadwerkelijk geland ben in Denver.
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door yvonne m »

Het is zeker niet relaxed zo. Ik kijk morgen nog wel even. Baal hier zo van :(
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door bedeve »

Frian schreef:
11 jul 2022, 22:16
Die vertrekt om 7.05 uur. Daar zijn we nu op overgeboekt, gevolg is dat we nu 7 uur wachttijd hebben op LHR. Helaas zullen we het er mee moeten doen. Terug hebben we nu ook 8 uur wachttijd op LHR.
Ongelofelijk wat een wachttijden....
Als het niet te veranderen is zou die wachttijd een beetje comforabeler kunnen maken door niet in een vertrekhal maar in een lounge je tijd door te brengen.
kijk hier maar eens ;

https://www.heathrow.com/at-the-airport ... otels-spas
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door mblokland »

Bij zo’n lange overstap zou ik een day time hotel boeken: https://www.dayuse.co.uk/s/london-heath ... ed-kingdom

Relaxter en goedkoper dan een lounge (afhankelijk van aantal personen).

Bijvoorbeeld https://www.dayuse.co.uk/hotels/united- ... eathrow-t4
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door Frian »

Zo’n day use hotel zou wel een interessante optie zijn. Het zullen inderdaad lange dagen worden op Heathrow. Baal er ook wel van maar een andere optie leek er niet echt te zijn.
yvonne m
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 27 aug 2009, 07:45
Partner van: Richard
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door yvonne m »

ik ga die opties zeker bekijken! Dank voor het meedenken :)
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door bedeve »

Frian schreef:
12 jul 2022, 08:01
Zo’n day use hotel zou wel een interessante optie zijn
Dat betekent ; ,terminal uit, door paspoort controle ,vervoer naar hotel, met het gezelschap verblijven op kamer- wie zorgt er voor het eten en drinken -vervoer terug naar terminal- aanschuiven in de rij voor paspoortcontrole en vervolgens in de rij naar security - op naar vertrekhal en gate....

Relaxed
:thumbup: :D
Laatst gewijzigd door bedeve op 12 jul 2022, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door mpaauwe »

Frian schreef:
11 jul 2022, 22:16
Wij vliegen ook vanaf BRU met BA op 22-7. Zouden oorspronkelijk vertrekken om 11.20 maar die vlucht is geannuleerd. Er gaat nog maar 1 vlucht van BA per dag vanaf BRU naar LHR. Die vertrekt om 7.05 uur. Daar zijn we nu op overgeboekt, gevolg is dat we nu 7 uur wachttijd hebben op LHR. Helaas zullen we het er mee moeten doen. Terug hebben we nu ook 8 uur wachttijd op LHR.

Ik zie nu in manage my booking ook dezelfde melding over possible service disruptions met de 3 opties. Ik laat ‘m gewoon staan. Ik ga er maar vanuit dat ze deze enige vlucht van BRU naar LHR niet gaan annuleren.
Onze vlucht met BA op 26-7 om 11.20 uur is ergens begin mei ook al geannuleerd. Enige mogelijkheid was toen ook de vlucht van 7.05 uur waardoor we een overstap van bijna 10 uur zouden hebben op LHR. Na contact met BA hebben we de vluchten om kunnen boeken naar vertrek vanaf AMS. Heenweg nog steeds 6 uur overstap, maar terug ipv 5 uur, nog 2,5 uur.
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door Frian »

Lees net dat ook Heathrow een maximale capaciteit heeft ingesteld voor de zomer en men luchtvaartmaatschappijen oproept ook geen tickets meer te verkopen voor de zomer.
Hopelijk blijven de vluchten die nu in het schema staan ook doorgaan.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door michelly »

Wij hebben ook zoiets vergelijkbaars met Lufthansa. Zowel onze heenvlucht van Düsseldorf naar Frankfurt als de terugvlucht zijn geannuleerd. Wij vliegen vanaf Frankfurt verder naar Namibië. Het alternatief dat ze bieden op de terugweg is met een stopover van 11 uur of zoiets. Op de heenweg wordt helemaal geen alternatief geboden. Vrienden van ons die hetzelfde ticket hebben kregen het alternatief met de trein aangeboden omdat ze een duurdere boekingsklasse dan wij hebben :roll: Wij hadden ons ticket al in september gekocht en zij pas een paar maanden geleden. Maar goed, het is nu eenmaal niet anders. Wij hebben ervoor gekozen om naar Frankfurt te rijden. Die mogelijkheid heb je met Londen natuurlijk niet.
@yvonne m (lieve schoonzus :wink: ) ik hoop dat jullie veilig en wel bij je man en zoon aankomen om ze even te ondersteunen op de PCT!
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door Coyote Buttes »

Mijn vlucht 07 aug met BA van AMS - SEA is zojuist gecancelled. Balen balen. De 4e keer...

De opties die ik krijg aangereikt om om te boeken zijn niet fijn, allemaal met lange stopovers.

Ik zit te twijfelen over een vlucht met AA, via Dallas.
Voordeel is dat ik geen stopover meer in LHR heb,
Nadeel is dat ik een uur eerder vertrek en 3 uur later aankom.

Ik had de stoelen al gereserveerd, maar bij omboeken vallen die natuurlijk weer weg.
Kun je bij AA gratis stoelen reserveren?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door roelb »

Als het een main cabin ticket is wel. Bij Basic economy niet, of je moet status hebben.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door Coyote Buttes »

@roelb of anderen,

ik heb "economy standard" geboekt met baggage, geen "basic economy". Is dat dan Main Cabin?
Ik kan het niet terugvinden in mijn mails of op BA.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door roelb »

Ja, als je met dat tarief van BA een AA vlucht op je ticket hebt dan zal dat main cabin zijn en kun je vermoedelijk gewoon je stoel selecteren. Althans, dat zou ik verwachten en is vergelijkbaar met hoe het binnen Skyteam werkt bijvoorbeeld.

Nu vlieg ik zelf nooit binnen Oneworld en heb dus geen ervaring hiermee. Wellicht anderen hier die van de hoed en de rand weten als het gaat om tickets op BA stock met AA vluchten? Het zou ook nog kunnen uitmaken of die AA vluchten op je ticket komen te staan met hun AA vluchtnummer, of met een BA codeshare. Of dat zo is weet ik niet, maar het zou zo maar kunnen.

In ieder geval goed kijken dat de fare class / booking code voor die AA vlucht geen "B" wordt, dat is basic economy.

Je kunt het eventueel ook even vragen op flyertalk in het BA subforum: https://www.flyertalk.com/forum/british ... -club-446/
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door DennisS »

Het lijkt er steeds meer op dat BA alle lijnvluchten waar ze er normaal gesproken 2 per dag van hebben nu terugbrengen naar 1. 3 maanden geleden werd onze vlucht van LHR terug naar AMS geannuleerd. Toen besloten om een dag later terug te vliegen.

Nu vandaag werd de heenvlucht AMS - LHR van 07.55 geannuleerd (10 september). Nu hebben we vlucht van 10.50.

Andere opties waren, vlucht naar London City en dan van daar zelf een transfer regelen naar LHR met alle wachttijden van dien.

Of de eerste leg annuleren (deel geld terug) en zelf bij een andere maatschappij boeken. Maar dan zit je weer met de ellende dat je bagage niet doorgelabeld wordt en met de huidige bagagechaos ga ik dat risico ook niet nemen.

Zoals het op mij overkomt verwacht BA in ieder zeker tot en met september problemen op de verschillende europese luchthavens…

Fingers crossed dat ons verdere annuleringen bespaard blijven… alle voorgaande jaren haast nooit annuleringen gehad (1 keer en was heel snel een andere vlucht geregeld die zelfs was vroeger ging).
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: British Airways blijft onze vluchten cancellen, wat kan ik doen?

Bericht door Coyote »

Coyote Buttes schreef:
20 jul 2022, 17:12
Ik zit te twijfelen over een vlucht met AA, via Dallas.
Voordeel is dat ik geen stopover meer in LHR heb,
Nadeel is dat ik een uur eerder vertrek en 3 uur later aankom.
Leuk is anders, maar ik zou het wel weten. Lekker LHR vermijden en via Dallas vliegen. Als ze met een alternatief komen, niets zomaar accepteren online maar eerst zelf kijken en bellen.

Economy Standard is gewoon Main Cabin. Hoe het met je (vooruitbetaalde?) stoelen komt weet ik zo ook niet. Zou het vragen als je ze belt. Wellicht krijg je die kosten dan terug?

Eigenlijk mag je best blij zijn dat je nu LHR kunt vermijden. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer