Auto huren luchthaven NEWARK vanaf 7 april 2022.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
ellenE
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2022, 23:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Auto huren luchthaven NEWARK vanaf 7 april 2022.

Bericht door ellenE »

Dag iedereen,

Ik heb nogal een specifieke en misschien niet zo evidente vraag,
maar ik hoop dat iemand me kan verder helpen en ik had ze hier beter al eerder gesteld...
Ik vertrek donderdag richting Amerika. Mijn vriend is daar voor zijn werk en ik ga hem bezoeken.
Mijn trip is redelijk lastminute gepland, maar alles is zo goed als in orde.
Alleen zie het bos door de bomen niet meer om een huurwagen te vinden.
Ik heb me al suf gezocht, maar voel me enorm onzeker, omdat ik hier geen ervaring mee heb.
Ik dacht via Economy Car Rentals te huren, maar dit werd me afgeraden.
Er werd me aangeraden om hier hulp te zoeken.

Ik ben dus concreet op zoek naar een huurwagen van 7 april van 14u tot en met 18 april 14u.
Ik land in NEWARK, dus zou deze daar dan ook willen ophalen, liefst tegen een schappelijke prijs en voldoende verzekering/zekerheid.
En natuurlijk moet ik ook nog mijn resultaat van Coronatest afwachten.
Zou iemand me kunnen helpen met zoeken, want het huilen staat me momenteel nader dan het lachen.

Dikke dank je wel alvast!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: auto huren luchthaven NEWARK vanaf 7 april

Bericht door Frasi »

Het is wel erg last minute. Dat geeft erg weinig mogelijkheid om verschillende aanbieders te vergelijken en de beste deal uit te zoeken.
ik heb snel even gekeken op autoeurope.nl
Dat is een betrouwbare broker (=online bemiddelaar) met vaak redelijke prijzen en waarbij alle noodzakelijke verzekeringen altijd inclusief zijn.
Als je je eerst aanmeld als lid krijg je iets betere prijzen. Ik kom dan op €675 voor een midsize SUV voor 7-18 april.
(bedenk dat je de auto altijd op hetzelfde tijdstip of eerder moet inleveren: anders wordt een hele dag extra berekend).
image.png
image.png
Holidaycars.com komt duurder uit.

Je kan ook uscarhire.com nog proberen: een kleine auto of zelfs SUV kan daar nog iets goedkoper uitkomen.
https://www.uscarhire.com/quoter/results/16023301/
image.png
Geef altijd aan dat je uit Nederland komt. Dan zijn de noodzakelijke verzekeringen inclusief.
En ondanks de korte tijd: regel de autohuur voor je in de VS aankomt. Ter plekke heb je helemaal geen vergelijk of keuze en betaal je helemaal de hoofdprijs aan de balie.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
ellenE
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2022, 23:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: auto huren luchthaven NEWARK vanaf 7 april

Bericht door ellenE »

Oh, bedankt voor al de informatie en uitleg. Ik heb ondertussen gekeken via Autoeurope.

Bij het boeken kan je nog kiezen voor:
Geen blijvend eigen risico met Extended Cover inclusief banden, glas, de onderzijde en het dak van de huurauto

of

Zonder Blijvend Eigen Risico met Super Breakdown Cover

Het verschil is 55 euro. Volstaat het eerste of beter de duurdere optie nemen?
ellenE
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2022, 23:28
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: auto huren luchthaven NEWARK vanaf 7 april

Bericht door ellenE »

Is Rentalcars ook een betrouwbare broker? Het is maar omdat ik daar eventueel wel nog kan annuleren op de dag zelf.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Auto huren luchthaven NEWARK vanaf 7 april 2022.

Bericht door Coyote »

Weet niet of je inmiddels al een huurauto hebt vastgelegd maar het is inderdaad heel kort dag.

Geen ervaring met autoeurope maar wel positieve ervaring met uscarhire.com, ook wat annuleren betreft. Echter, je vertrekt al binnen 48 u als alles goed gaat en bij de brokers geldt vaak minimaal 48 u van te voren annuleren. Zo ook bij autoeurope en uscarhire. Wil je echt tot op het laatst kunnen annuleren dan zou je rechtstreeks bij Hertz kunnen proberen. Niet gekeken wat de prijzen zijn. Het voorbeeld dat @Frasi geeft voor uscarhire is zo gek nog niet. Gebruik dan wel referrer code 388 om deze prijs te krijgen voor een Intermediate SUV.

Je geeft niet aan wát voor type/klasse auto je wilt, daar kan nogal een verschil in zitten. Is het de bedoeling dat jij de enige bestuurder bent? Of is het de bedoeling dat je vriend in Amerika ook in de huurauto gaat rijden? In dat laatste geval, wordt dat lastig als hij er niet bij is als je de auto ophaalt. Medebestuurders tekenen nl. ook en moeten rijbewijs tonen bij afhalen.

Succes!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Auto huren luchthaven NEWARK vanaf 7 april 2022.

Bericht door dejong89 »

Dat is last minute maar niet onmogelijk

Ik weet niet of je perse een SUV zou willen , dan betaal je ook wat meer natuurlijk
Via Expedia.nl kom ik namelijk het onderstaande tegen. Ook te boeken via deze link.
https://www.sixt.de/php/reservation/sta ... &noframe=1&
image.png
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer