Avis Preferred

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gast

Re: Avis Preferred

Bericht door Gast »

HennyCox schreef:
17 apr 2022, 22:39
Heb je wel voor nog een upgrade gevraagd ?
Nee, had een Premium SUV dus een upgrade daarboven kan niet (group L). Staat ook in de voorwaarden. Maar deze auto is prima, is ook wat ik verwacht/gehoopd had.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 473
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Avis Preferred

Bericht door nwolf »

@jarjarbinks ,

vergeet niet straks hier te posten : viewtopic.php?f=30&t=27599 ;)

Ben nog steeds nieuwsgierig wat ik straks ga krijgen eerlijk gezegd.... 270,- voor een cabrio 10 dagen voelt bijna "too good to be true" en dan is de ervaring dat het vaak ook zo is. Maar we zullen zien ;)

heb wel nog steeds een reservering van Avis op mijn CC staan van 1 van de rentals die geannuleerd was. Durf er niet moeilijk over te doen voordat zometeen de boeking niet goed gaat :lol:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Vanmorgen onderstaande ontvangen van Avis betreffende N744100:
Thank you for taking the time to contact Avis Customer Service in regards to the discount number provided. We will be more than happy to address your inquiry.

We can confirm it is from British Airways for Executive Blue. If you require further details of its benefits and validation, please contact British Airways directly.

Thanks for choosing Avis, we appreciate your business and hope you have a great day.
Hanglamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 apr 2022, 10:44

Re: Avis Preferred

Bericht door Hanglamp »

Ik heb een Avis account, Preferred Plus status.
Auto gehuurd op naam van partner, want zijn naam staat op de cc.
Door avis de reservering laten koppelen aan mijn preferred status.
Nu zie ik de boeking alleen als ik op avis.com inlog met naam partner, en niet met mijn naam waarmee ik avis preferred plus member ben.
Ook is de boeking niet zichtbaar in de app.
Iemand die iets vergelijkbaars heeft ervaren en een idee heeft hoe dit op te lossen?
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Avis Preferred

Bericht door Seyst »

Zijn er al ervaringen dat je van de Nederlandse status Avis President Circle gebruik kunt maken van alle privileges in Amerika. Avis geeft via de Live Chat aan dat dit niet mogelijk is en je niet van de privileges van de Nederlandse status Avis President Circle gebruik kunt maken...
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Avis Preferred

Bericht door Gilster »

Ik heb al een aantal jaren Avis President's Club status en heb de volgende gratis upgrades gehad (allen voor Corona tussen 2016 en 2019):

AVIS LAX: Class W (standard SUV) gehuurd, Class S (Standard Elite SUV) Chevrolet Traverse ontvangen
AVIS SFO: Class W gehuurd, Class S Ford Explorer ontvangen
AVIS HNL: Class K (convertible) gehuurd, Speciality Car Ford Mustang GT ontvangen

Met name de laatste upgrade was fantastisch.

In Europa zelf zijn de upgrades nog beter maar dat is in deze denk ik irrelevant.
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Avis Preferred

Bericht door Seyst »

Zijn mooie upgrades @Gilster. Ook goed om te horen dat ik met mijn Nederlandse Avis Preferred Club gewoon in aanmerking kom voor mijn car upgrade. Wordt de eerste keer dat ik er gebruik van ga maken.

Wij hebben voor aankomende zomer een Intermediate SUV gehuurd en als ik naar jouw car upgrades kijken is dat class W en krijgen we een upgrade naar class S? Of hangt de upgrade af van welke auto's er beschikbaar zijn en zit er geen volgorde in in welke autoklasse je krijgt bij upgrade?
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Avis Preferred

Bericht door Gilster »

@Seyst het belangrijkste is (denk ik) om in de US direct naar het president’s club loket te gaan (op HNL heb je een loket in de garage bijvoorbeeld) en je pas te laten zien. Dan is het afwachten, maar ik heb er nog geen pijl op kunnen trekken. Het lijkt er in mijn geval op dat ze een klasse hoger gaan bij een SUV huur inderdaad.

Heb bij AVIS US 3x een upgrade gehad (zonder er om te vragen) en 1x de gehuurde klasse ontvangen (Chevy Tahoe).

In EU ‘by default’ dikke upgrade trouwens en is men duidelijk heel bewust van PC status (speciaal ontvangst, alles ligt al klaar, etc).
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Avis Preferred

Bericht door Seyst »

Gilster schreef:
23 apr 2022, 21:56
het belangrijkste is (denk ik) om in de US direct naar het president’s club loket te gaan
Bedankt voor de tip. Dan ga ik dit proberen en hopen dat ze mij met een Nederlands Avis status ook dezelfde privileges geven :)
Gebruikersavatar
Tolle
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 14 sep 2015, 10:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Avis Preferred

Bericht door Tolle »

Gisteren auto opgehaald in Miami. Mijn naam stond op het scherm. Erg fijn om Avis peferred te zijn, we konden nu direct door naar de aparte balie waar niemand stond te wachten. De auto die we wilden (Ford Mustang cabrio) ook gekregen. Geboekt via Avis.dk, BA code gebruikt, niet naar gevraagd. Rijbewijs en credit card laten zien, verder niets. Binnen 5 minuten op pad. Helaas geen voorafgaande mail gekregen, noch info via de app. Misschien omdat het onze eerste keer Avis was.
Piepelot
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jan 2022, 17:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Avis Preferred

Bericht door Piepelot »

Daar mijn vraag is ondergesneeuwd in het algemene autohuurtopic, vraag ik het graag in de Avis-thread:

Dit topic heeft mij al superveel geleerd   
Waarvoor dank!

Via Avis.no en Avis.dk kijk ik voor 2 weken autohuur in augustus 2022 van Atlanta richting Lake Buena Vista, gebruik makende van de BA code.
Gek genoeg zijn de tarieven voor people carriers (de minibussen) het goedkoopst van al met een prijs van ongeveer 750 euro voor 15 dagen. 

Ik ben uiteraard niet geïnteresseerd in een minibus voor ons 4 maar eerder in een Large SUV klasse zoals een Ford Expedition.
Deze prijs komt eerder uit op 1280 euro voor 15 dagen.

Nu is mijn vraag of een wissel ter plaatse in Atlanta van een People Carrier naar een Large SUV beschouwd wordt als een "downgrade" en wij dus niet zouden moeten bijbetalen als wij ons aanbieden bij de Avis Preffered balie.
Er is waarschijnlijk ook geen garantie dat een Large SUV beschikbaar zal zijn?
Gast

Re: Avis Preferred

Bericht door Gast »

Je had toch al gehuurd/ de eerdere tips negeerde je?
viewtopic.php?p=1282135#p1282135

Als een standard suv (rijdt sowieso beter) kan voldoen zou je via ‘hertz kunnen boeken met de genoemde codes.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Avis Preferred

Bericht door harryh »

Eens, een Ford Explorer rijdt veel fijner dan een Expedition, is completer uitgerust, rijdt voordeliger en is meer dan ruim genoeg voor 4 personen met z'n 6 plaatsen.
Piepelot
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jan 2022, 17:50
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Avis Preferred

Bericht door Piepelot »

Isherea schreef:
25 apr 2022, 20:05
Je had toch al gehuurd/ de eerdere tips negeerde je?
viewtopic.php?p=1282135#p1282135

Als een standard suv (rijdt sowieso beter) kan voldoen zou je via ‘hertz kunnen boeken met de genoemde codes.
Ik heb de annuleerbare Alamo boeking met drop off in Alamo Disney nog staan, dit voor een standard suv, zij ietwat aangepast omdat we de wagen een dag langer gaan huren.

Ik heb contact opgenomen en het Avis kantoor ligt vlakbij Disney Springs dus is heel goed te doen allemaal 👍
Daardoor is mijn oog ook op Avis gevallen.

[mention]Isheara[/mention] ik heb de Hertz tips (ook waarvoor dank) met genoemde codes effectief uitgeprobeerd. Zelfs met de Sugar Island-methode, maar voor mijn traject bood dit helaas prijzen neigend naar de 2000 USD op...

De Ford Explorer lijkt me zeker wat [mention]harryh[/mention]
Als ik hem via Avis wil boeken kom ik toch makkelijk 350 euro meerprijs uit, dacht ik.
Zou deze een "downgrade" van een people carrier zijn of maak ik mezelf wat wijs en boek ik deze beter rechtstreeks (mét meerprijs)
Gast

Re: Avis Preferred

Bericht door Gast »

Lees even het Hertz start topic door dan zie je dat je met status bij Hertz geen standard suv boekt maar een midsize sedan. En die prijs is geen $2000 :thumbup:

Sugar island? Is dat in Disney :clap:
Erwin10
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Avis Preferred

Bericht door Erwin10 »

Vandaag heb ik een brief ontvangen van Avis dat er extra fee wordt berekend van 125 Dollar voor Excessive interior Dirt Sand. Auto heb ik ingeleverd op Las Vegas Airport en kregen we te horen dat alles oké was. Net gebeld met Avis en ze hebben het report opgestuurd met foto's, waarbij je kan zien dat er wat vuil op de grond ligt bij de bestuurder en bijrijder. Lijkt mij logisch als je de auto hebt gebruikt voor vakantie en betreft vuil welke je met stofzuiger er zo hebt uitgehaald. Alleen Avis geeft hierbij aan dat de auto volgens overeenkomst net zo schoon moet worden ingeleverd als opgehaald, zo als de tank brandstof met dezelfde hoeveelheid weer moet worden ingeleverd. Niet echt een plus punt om dus bij Avis te huren. Door het verdien model op het schoonmaken van de auto.
Erwin10
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 aug 2019, 13:07
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Avis Preferred

Bericht door Erwin10 »

image.png
image.png (165.54 KiB) 988 keer bekeken
image.png
image.png (215.23 KiB) 988 keer bekeken
Hierbij de foto's van Avis als bewijs.

Iemand een tip om hier tegen verder in beroep te gaan?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Avis Preferred

Bericht door Jozs »

Wat een ****. Dat is toch helemaal niet veel zand? Het lijkt onder de mat te liggen, wat misschien zelfs van de vorige huurder is...Zou me niet verbazen.

Ik lees in een aantal reviews op google van Avis Las Vegas Airport dat er nog mensen zijn die dit voorhadden. Ik zou eerst al eens een negatieve review schrijven en duidelijk laten merken dat je niet akkoord bent. Ook een klacht indienen.
Je ziet dat ze vaak reageren op negatieve reviews, dus kan wel een goeie manier zijn.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Avis Preferred

Bericht door Coyote »

Erwin10 schreef:
26 apr 2022, 15:11
Alleen Avis geeft hierbij aan dat de auto volgens overeenkomst net zo schoon moet worden ingeleverd als opgehaald,
Dat is nieuw voor mij. In al die jaren dat ik al auto's huur in Amerika heb ik dat nog nooit meegemaakt. Ook niet toen ik afgelopen oktober bij Avis in Canada gehuurd heb. Maar eens even in de gaten houden. :think:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Avis Preferred

Bericht door MattRob »

Iemand al ervaring bij AVIS wat er gebeurt als je de geboekte auto niet komt ophalen ? Ik heb een reservering staan (via IJsland) voor komende zaterdag, maar hoop ook nog beetje op leuke auto in de rij bij Hertz. Je lijkt te kunnen annuleren binnen 24uur, maar dan moet je blijkbaar iets van USD 60 betalen conform de voorwaarden. Ik hoop natuurlijk beetje dat dat, zoals bij Hertz, gewoon kosteloos is. Maar heb wel mijn credit card moeten opgeven bij het boeken.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer