Avis Preferred

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Avis Preferred

Bericht door DennisS »

Ik heb geboekt via Avis.is en daar ook mijn preferred account aangemaakt. In de gewone (nederlandse app) zie ik mijn boeking maar kan de details alleen niet zien. Als ik in de amerikaanse app wil inloggen dan lukt dat niet met mijn credentials. Iemand een tip?

Krijg ook geen mail binnen als ik mijn wachtwoord wil wijzigen. Heb avis nl maar via de website een bericht gestuurd
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Avis Preferred

Bericht door Motion »

Tip is om het topic even door te lezen, dit staat er allemaal in:

- je account voor de europese avis werkt niet bij de amerikaanse avis, apart account aanmaken dus
- installeren amerikaanse app via apk (android, op eigen risico), leuk om de app te hebben maar geeft verder geen extra voordeel

etc etc etc :lol:
Senia
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 apr 2022, 11:06
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Senia »

Het ophalen van de huurauto in Amerika zal mijn eerste auto via Avis worden. Dat zou eigenlijk betekenen dat ik langs de counter moet (preferred counter, maar dan nog) voor het verifiëren van mijn rijbewijs en Cc. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk zou zijn om voor die tijd al bij een Avis punt in NL ergens die zaken te verifiëren zodat ik in na een lange vlucht meteen door kan naar de garage. Zijn er mensen die dit hebben gedaan en/of weten of dit mogelijk is?
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Avis Preferred

Bericht door DennisS »

Er bij mij niet bekend dat je als preferred lid bij de eerste rental naar de preferred desk moet bij het ophalen van je auto. Je kunt je rijbewijs en betaalgegevens toch in je account opslaan?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Je moet echt langs de preferred counter. In Los Angeles had ik maar 1 iemand voor me in de rij. Ook uit andere berichten begrijp ik dat men niet lang hoefde te wachten. De eerste auto die ik kreeg, beviel me niet. Dat direct aangegeven en zonder probleem een Honda Passport gekregen waar ik erg blij mee ben.
Gebruikersavatar
PENPE
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 okt 2006, 23:06
Aantal x V.S. bezocht: 54
Locatie: Cape Coral
Contacteer:

Re: Avis Preferred

Bericht door PENPE »

DennisS schreef:
21 jun 2022, 13:19
Er bij mij niet bekend dat je als preferred lid bij de eerste rental naar de preferred desk moet bij het ophalen van je auto. Je kunt je rijbewijs en betaalgegevens toch in je account opslaan?
Nee , je moet als nieuwe AVIS-customer echt eerst langs de balie , dit staat ook zo aangeven op het bord in de garage : ipv aangeven van het vak waar je auto staat , is er een melding dat je je bij de balie moet melden.

In mijn geval kwam ik 3 weken geleden met meer dan 3 uur vertraging (de bekende drukte op Schiphol) in Miami aan. Het was inmiddels tegen middernacht en de Preferred Member-balie was inmiddels gesloten dus ik moest terug naar de AVIS-balie in de hal van het Rental Car Center , waar maar 1 medewerker aanwezig was ( in de garage was helemaal niemand aanwezig ) en die deed de controles. Het was overigens niet mogelijk om een andere auto te kiezen want alle autos die er stonden waren al gereserveerd en gekoppeld aan de huurders.
Frian
Amerika-ontdekker
Berichten: 41
Lid geworden op: 12 jan 2018, 08:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis Preferred

Bericht door Frian »

Even inhaken op bovenstaande. Ik heb een auto geboekt bij Avis en ben pas daarna nog prefereren member geworden. Mijn reservering is niet gekoppeld aan mijn Avis preferred. Heeft het zin om dit alsnog te doen? En zo ja hoe? Want als ik toch langs de balie moet maakt dit niets uit toch? Of is er een aparte preferred balie waar de rij meestal korter is?
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Avis Preferred

Bericht door Resetovic »

In mijn geval(ook 1e huur) was de normale balie op SFO best druk en ik ben direct naar de preferred balie op een andere verdieping gelopen met mijn President's Club, ik was in nog niet eens 5 minuten klaar richting mijn huurauto.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Avis Preferred

Bericht door HennyCox »

Hier ook voor de eerste keer via Avis gehuurd 3 weken geleden. In Las Vegas, direct naar de Preferred balie bij de auto's gelopen en binnen 5 minuten een auto. Tip: ik zou wel aangeven dat je President's Club hebt en dus recht op een upgrade :thumbup:
Gebruikersavatar
PENPE
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 okt 2006, 23:06
Aantal x V.S. bezocht: 54
Locatie: Cape Coral
Contacteer:

Re: Avis Preferred

Bericht door PENPE »

Frian schreef:
21 jun 2022, 18:56
Even inhaken op bovenstaande. Ik heb een auto geboekt bij Avis en ben pas daarna nog prefereren member geworden. Mijn reservering is niet gekoppeld aan mijn Avis preferred. Heeft het zin om dit alsnog te doen? En zo ja hoe? Want als ik toch langs de balie moet maakt dit niets uit toch? Of is er een aparte preferred balie waar de rij meestal korter is?
Ik ben ook na boeking pas Preferred Member geworden , heb telefonisch bij AVIS.nl mn membership aan mn boeking kunnen koppelen.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Avis Preferred

Bericht door DennisS »

Ahh sorry. Ik was van mening dat het hetzelfde ging als bij Alamo. Maar geen probleem om eerst langs de Preferred Desk te lopen.

Andere vraag. Weet iemand hoe het gaat met een autostoeltje dat je bij AVIS erbij hebt gehuurd? Hebben ze die dan al klaar staan voor je? Zit het al in de gereserveerde auto? Ik ben een tijdje geleden eens een foto tegengekomen waar er een soort van grote kast stond in de garage met allerlei autostoeltjes erin...
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Senia
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 apr 2022, 11:06
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Senia »

HennyCox schreef:
21 jun 2022, 19:54
Hier ook voor de eerste keer via Avis gehuurd 3 weken geleden. In Las Vegas, direct naar de Preferred balie bij de auto's gelopen en binnen 5 minuten een auto. Tip: ik zou wel aangeven dat je President's Club hebt en dus recht op een upgrade :thumbup:
Dank voor de antwoorden, allen! Dan valt het wachten via de preferred balie alles mee en is dat hopelijk goed te doen op JFK :thumbup:. Ik ga zeker aangeven dat ik president's club ben. Hoewel ik niet per see een heel grote SUV hoef te rijden (we zijn met 2 blondjes), maar een luxere versie van een fullsize zou wat mij betreft ook al top zijn. Naar aanleiding van de ervaringen van eerder in dit topic ga ik ook specifiek aangeven dat ik geen unlimited toll en extended roadside assistance wil hebben. Desnoods neem ik het op als voiceclip, mij gaan ze niet krijgen met verborgen kosten ;-)
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Avis Preferred

Bericht door Pepito »

Coyote schreef:
12 mei 2022, 06:42
MattRob schreef:
11 mei 2022, 11:21
Niets meer gehoord, en niets afgeboekt van mijn credit card tot op heden
Dat is goed nieuws. :thumbup:

Dan neig ik ernaar om Hertz als 1e boeking te gebruiken en Avis als backup aan te houden. 8)

Roland
En @Coyote , hoe is het gegaan?
Zelfde gedaan als @MattRob en ook niets meer gehoord?
Neem aan dat dat zo gebleven is?

Ik heb in Boston nog een postpaid 7 persoons via Avis.be reservering staan voor over 3 weken, maar een Hertz Full size sedan geboekt voor $400 minder. Dus hoop bij Hertz een leuke auto te vinden en twijfel of ik de Avis al op voorhand moet cancellen en geen kosten betalen, en eventueel maar met de sedan genoegen neem, of toch de backup laat staan en zie of die kosteloos verdwijnt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
hdehaan79
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 feb 2022, 09:08
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Gorinchem

Re: Avis Preferred

Bericht door hdehaan79 »

Full size SUV bij avis.is/dk voor LAX van 19/7 tot en met 3/8 op dit moment goedkoper dan mijn oorspronkelijke boeking bij avis.is. Zojuist nieuwe boeking gedaan via avis.dk (aanbetaald) waardoor nu identieke boeking 250 euro goedkoper (AWD code N744100). Doe er evt je voordeel mee.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 888
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Na 3 1/2 week de Honda Passport ingeleverd bij Avis in Las Vegas. Wat hebben we van de auto genoten. Hij was uit de aanbieding van avis.dk en kostte 410.23 euro prepaid voor 23 dagen ofwel 17,83 per dag. Dat ga ik nooit en nergens meer mee maken! Zeer aardige medewerkers in Las Vegas. Heb mijn afrekening ook al binnen en er is geen cent extra berekend. Enige minpuntje was dat we bij de start in Los Angeles aanvankelijk een vieze auto met gele vlekken in voorstoelen kregen en, ondanks dat de Preferred medewerker beweerde dat het een presidents upgrade was, was het dat volgens de avis site niet. Toen ik dat aangaf kreeg ik de Honda. Weliswaar niet de gehoopte Edge. Maar toen ik de Edge later zag rijden, was ik blij dat ik de Honda had. Morgen weer richting Nederland. Wat een droomreis hebben wij gehad met zoveel hoogtepunten: prachtige hotel in Pismo beach op de klif met pelikanen, walvissen gezien in Monterey, San Francisco, Yosemite, Mammoth Lakes, het indrukwekkende Manzanar, prachtige Death Valley, Las Vegas, Zion en Bryce: welk park mooier is, weet ik niet, prachtige Page met o.a. Upper Antelope, View hotel in Monument Valley met een fantastische tour met een gids die zoveel vertelde, de indrukwekkende Grand Canyon en het leuke en gezellige stadje Williams. Het was fantastisch. (Sorry een beetje op hol geslagen door alle indrukken maar 70% was on topic :lol: )
hdehaan79
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 feb 2022, 09:08
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Gorinchem

Re: Avis Preferred

Bericht door hdehaan79 »

Mocht je het prettig vinden om de Deense e-mail van je boeking bij avis.dk in het Engels te hebben, log met je account in op www.avis.is/en, zoek je boeking op en klik op de button om de boeking naar je toe te mailen. Je hebt nu je boeking in het Engels, inclusief inbegrepen verzekeringen en voorwaarden.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Avis Preferred

Bericht door Coyote »

Pepito schreef:
27 jun 2022, 17:54

En @Coyote , hoe is het gegaan?
Ik ben inmiddels alweer enkele dagen terug op Nederlandse bodem. Kan ik nog wel een heel verhaal over vertellen maar dat is meer iets voor een ander topic. :wink:

Ik ben in San Francisco uiteindelijk direct naar Hertz gegaan en niet meer bij Avis langs geweest. Niets geannuleerd en ook niets van gehoord of gezien (mail en cc). Dus ik ga er van uit dat die reservering automatisch is komen te vervallen omdat ik niet ben komen opdagen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Avis Preferred

Bericht door Pepito »

Thanks, dan laat ik Avis ook maar gewoon als backup staan voor het geval het bij Hertz erg leeg is in Boston.
Ook benieuwd naar je verhaal hoor, maar dat zie ik dan vanzelf wel verschijnen in de andere topics.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Avis Preferred

Bericht door Jozs »

Ben ondertussen al twee terug terug thuis, maar nog even een update ivm mijn verhaal op de vorige pagina.

Deze week een mail gekregen van Avis, dat ze 218 USD inhouden voor de roadside assistance. Onmiddellijk geprotesteerd. Wat een ***bedrijf.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Avis Preferred

Bericht door Resetovic »

Iemand die toevallig een awd weet die te gebruiken is tot in 2023?

Verder nog een andere vraag.
Ik ben als Avis Preferred President's Circle, welke klasse kan ik minimaal huren om te kiezen in de President's Circle rij?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer