Maar ik heb een naar gevoel dat er iets mis gaat. Of de auto is er niet, of overboekt, of Avis gaat een of andere voorwaarde uit de hoge hoed toveren. Totaal ongefundeerd, ik weet het, maar het onderbuik-gevoel is er.
Dezelfde auto staat nu te huur voor tussen de 3000 ~ 5000€. Ik denk dat Avis hem veel liever voor dat bedrag verhuurt dan voor 1100€ aan mij.
Het verdienmodel tegenover een teleurgestelde klant...
Ik heb via e-mail confirmatie dat de door mij gebruikte code D486602 geldig is en dat ik op Paine Field kan huren zonder dat ik een vliegticket voor dat vliegveld heb. Maar toch...
Mijn huurschema is als volgt;
Op 7 augustus huur ik bij National, als Executive Elite lid, een midsize auto en lever die 9 augustus op Paine Field in.
Vervolgens huur ik op Paine Field bij AVIS een premium SUV voor 24 dagen en lever die in op SeaTac.
Als backup boeking heb ik bij Hertz (als President's Circle lid) op Seatac een midsize geboekt en hoop ik een mooie SUV te vinden. In dat geval annuleer ik de bovenste 2 reserveringen.
Ik ben van plan om de dag voor de start van de huur het verhuurkantoor te bellen om te vragen of alles in orde is met de huur.
Ik vraag me af welke rechten ik heb als het ophalen van de premium SUV op Paine Field op een teleurstelling uit loopt.
- Moet ik genoegen nemen met een kleinere auto?
- Krijg ik restitutie van de huurkosten bij het huren van een kleinere auto?
- Kan Avis ermee weg komen door te zeggen; "Sorry, no car available" ? (reparatie, onderhoud, vorige huurder niet ingeleverd etc...)
- Kan ik eisen dat ik de gewenste auto elders huur en Avis de extra kosten betaalt?
- Kan ik eisen dat Avis andere verhuurlocaties benaderd om de door mij gehuurde auto te leveren?