Avis Preferred

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Samanthaa
Amerikafan
Berichten: 124
Lid geworden op: 21 aug 2018, 13:15
Locatie: Oostvoorne

Re: Avis Preferred

Bericht door Samanthaa »

@aronneke

Ja hoor, Je kan gewoon annuleren als je gelijk betaald.
We hadden bij Alamo eerst een reservering, Gelijk betaald want dat was goedkoper en die geannuleerd toen ik bij Avis goedkoper kon boeken.

Bij Avis een nieuwe boeking gedaan en gelijk betaald.
Inmiddels hebben we nu 3x geannuleerd en weer opnieuw geboekt omdat het elke keer geld scheelde.

Je moet binnen 48 uur voor je gereserveerde tijd annuleren anders zijn er wel kosten aan verbonden.


Edit:

Als je op de site van Avis alles invult en doorgaat tot aan je persoonlijke gegevens staat dit onderaan:

"Als uw plannen wijzigen, kunt u tot 48 uur voor de tijd van aanvang van uw huur gratis annuleren of wijzigingen aanbrengen. Voor annuleringen binnen 48 uur van uw huur ontvangt u een terugbetaling minus het laagste bedrag van i) 2 dagen van uw reserveringstarief of ii) een vast tarief, afhankelijk van het land waarin u heeft gereserveerd (£ 60, € 65, CHF 76). Als u niet vooraf annuleert en uw huurauto niet binnen 48 uur na de aanvang van uw huur annuleert, kunnen wij geen terugbetaling uitvoeren. Onze algemene voorwaarden bevatten belangrijke informatieover uw huur en de geselecteerde autoverhuurlocatie. Lees deze goed door."
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Bovenstaande stond ook bij mijn prepaid reservering.
In avis.com staat bij de reservering toch weer wat anders:
If you need to cancel 24 hours prior to the scheduled pick-up time, we will refund the full prepaid amount less a 0.00 DKR processing fee.
When prepaying please be aware that, if you return the vehicle before the originally booked return date, no portion of the payment will be refunded.
If you need to cancel during the 24 hour period prior to the scheduled pick-up time, we will refund the full prepaid amount less a 0.00 DKR processing fee.
If you do not cancel the reservation prior to the time of pick-up and the rental vehicle is not picked up on the rental date, no portion of the prepaid amount will be refunded.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Avis Preferred

Bericht door asv60 »

Ik heb begin April voor het goedkope tarief 2x een auto's gehuurd. 1 huur is nu voorbij. De 2e had ik voor een fictieve datum gemaakt, in de hoop dat ik die kan verschuiven en het tarief hetzelfde blijft. Nu wil ik die verzetten omdat ik nu reisdata weet. Zie alleen geen mogelijkheid om dit te doen(ook niet om te annuleren). Bij Avis.nl staat er een mogelijkheid om de reservering te wijzigen. De reservering wordt dan ook gevonden, maar geen knop om te wijzigen. Ook in de app zie ik geen mogelijkheid. Op de .com site kan ik op e.o.a. manier niet inloggen.
Iemand al eens geprobeerd om te wijzigen en waar dan precies?

PS: Op Avis.is zie ik alleen een mogelijkheid om te annuleren. Zou je nou alleen maar kunnen wijzigen door te bellen? Zo ja, kan ik dan ook Avis in nl bellen?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 375
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Avis Preferred

Bericht door Coyote Buttes »

@asv60
Ik had hetzelfde probleem bij avis (nl). Lukt niet online. Ik heb gebeld en de reservering werd netjes geannuleerd.
Gebruikersavatar
PENPE
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 okt 2006, 23:06
Aantal x V.S. bezocht: 54
Locatie: Cape Coral
Contacteer:

Re: Avis Preferred

Bericht door PENPE »

Seyst schreef:
07 apr 2022, 08:45
Ik had het zelfde met mijn eerste boeking. Contact opgenomen met Avis (chat of bellen) en zij kunnen de boeking voor je koppelen met je account.
Vraagje : doe je dat bij AVIS in NL of AVIS in de USA ?
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Avis Preferred

Bericht door laanvdj »

Trom schreef:
14 mei 2022, 10:30
@daverbee Ik ga over 3 weken en heb een prepaid contract. Ik weet nu dat ik een blokkade van 250 $ kan verwachten. Alle andere extra bedragen ga ik dus goed op letten.
Ik kreeg op mijn vraag hoe hoog de borg op mijn CC zou zijn, dit antwoord van Avis.com:
Be advised that a security hold will be processed at your rental pick up for the estimated rental charges plus $200.00 on your credit card
En ik heb een prepaid reservering, dus ik ben benieuwd. We nemen voor de voorzichtigheid een extra kaart mee.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Dit lijkt over betalen bij afhalen te gaan. Bij prepaid heb je de huur=estimated rental charges immers al betaald. Bij later betalen is het idd $ 200. Maar die $50 lijkt me geen probleem. Ik ga wel goed opletten dat ze geen extra zaken berekenen.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Avis Preferred

Bericht door laanvdj »

Nee, dat gaat over een prepaid huur. En als je alle kleine lettertjes van de voorwaarden leest, staat dit er ook duidelijk in.
Onderstaande staat bij de Prepaid terms:

Generally, at the time of rental, we'll require a credit card hold of total estimated charges. However, many rentals may require an authorization hold of the estimated rental charges plus $200 USD. If you have prepaid with a debit card, the hold will be $250 USD
Trom
Amerikakenner
Berichten: 874
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Bij mijn huur in de avis.com app staat het volgende:
Avis may request an authorization hold against your account for the estimated rental charges of the rental, but reserves the right in its sole discretion to request an extra value to be based on certain factors as we deem appropriate:

Most rentals may require an authorization hold of the estimated rental charges plus $200.00 USD.
If you have prepaid the rental, the hold amount will be $250.00 USD.
While this hold is in place, the funds will not be available for your use. When the rental is over, we will process the reversal, but the bank may take time to post it back to the account.
en
Note: Prepaid credit cards are not acceptable methods of credit identification to pick up a car at any location. One of the above mentioned cards must be presented. Prepaid credit cards are accepted at time of return only, if we can obtain full authorization from the card bank for the total charges due.
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Avis Preferred

Bericht door Seyst »

PENPE schreef:
21 mei 2022, 20:06
Seyst schreef:
07 apr 2022, 08:45
Ik had het zelfde met mijn eerste boeking. Contact opgenomen met Avis (chat of bellen) en zij kunnen de boeking voor je koppelen met je account.
Vraagje : doe je dat bij AVIS in NL of AVIS in de USA ?
Ik heb telefonisch contact opgenomen met Avis.nl. Nadat zij hem hadden gekoppeld kon ik mijn boeking ook zien als ik inlogde met mijn account op de .com site. Succes!
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Avis Preferred

Bericht door MichaelJohnson »

Ik ben totaal nieuw in de wereld van statusmatching, loyalty programma's, etc.
De aanleiding om me er in te verdiepen is simpelweg dat we september/oktober 5 weken naar de USA gaan (eindelijk weer) en ik de prijzen echt heftig vindt via partijen waar ik in het verleden heb gehuurd (resellers).

Dus dan maar statusmatching enz. gaan inzetten. Alleen al gespeel met wat codes zorgt voor huurprijzen waar ik blij van word.

Ik heb ondertussen een volle dag zitten lezen op het forum. Maar 1 ding begrijp ik nog niet en het zal vast een kip&ei verhaal zijn of ik lees echt niet goed (meer). Maar om naar Avis President's Club te komen via Enterprise Plus Gold waar je gekomen bent via Avis Preferred Plus, dan moet je toch allereerst al Avis Preferred Plus zijn?

Ik probeer van alles maar zowel via Amex als Flying Blue opties kom ik alleen maar de eerste trede van het loyaliteitsprogramma in: Avis Preferred.

Kan ik die Preferred Plus hierna via een andere manier alsnog krijgen? (zonder auto's te huren)
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Avis Preferred

Bericht door SemJes »

Deze post van @Janssen_R geeft aan hoe je er kunt komen: viewtopic.php?p=1283919#p1283919

Dus: 1. National Emarald Executive worden via de link die in de post genoemd wordt (Amex), dan matchen naar 2. Hertz (5 star), die matchen naar 3. Enterprise (Gold), en daarmee kun je 4. Avis President's club krijgen.
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Avis Preferred

Bericht door MichaelJohnson »

Super bedankt @SemJes voor een directe link.
Ik begrijp wel dat je hiervoor dus ook een Amex Platinum moet hebben.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Avis Preferred

Bericht door Gilster »

@MichaelJohnson

https://www.avis-preferred.com/statusmatch/

verschillende routes met resultaat:
https://statusmatcher.com/company/avis?page-from=1

Met hotel en airline status denk ik dat een mail geen gek idee is, nee heb je ja kan je krijgen (kijk maar is door de reacties op bovenstaande link). Je zal wel ergens een mooie status moeten hebben (of verkrijgen) om iets te hebben om te matchen :D, maar geloof dat daar al genoeg over is geschreven op dit forum.
Janssen_R
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 apr 2022, 21:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Janssen_R »

MichaelJohnson schreef:
24 mei 2022, 09:16
Super bedankt @SemJes voor een directe link.
Ik begrijp wel dat je hiervoor dus ook een Amex Platinum moet hebben.
Ik zie dat mijn naam hier wordt genoemd ;-)

Nee, dat hoeft dus niet. Die link is open voor iedereen, als je je via die weg aanmeldt krijg je automatisch executive status. Ze vragen niet eens naar je Amex nummer.
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Avis Preferred

Bericht door MichaelJohnson »

@Janssen_R klopt helemaal. Gevalletje: eerst vragen voor je zelf klikt en probeert :lol:

Die link werkt en heb National Executive en ben nu bezig met de rest.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
PENPE
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 okt 2006, 23:06
Aantal x V.S. bezocht: 54
Locatie: Cape Coral
Contacteer:

Re: Avis Preferred

Bericht door PENPE »

Seyst schreef:
22 mei 2022, 00:48
PENPE schreef:
21 mei 2022, 20:06
Vraagje : doe je dat bij AVIS in NL of AVIS in de USA ?
Ik heb telefonisch contact opgenomen met Avis.nl. Nadat zij hem hadden gekoppeld kon ik mijn boeking ook zien als ik inlogde met mijn account op de .com site. Succes!
vd week gebeld met Avis.NL en was zo geregeld , ben benieuwd hoe het morgen in Miami zal verlopen :D
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis Preferred

Bericht door bedeve »

Besteden Avis huurders die Flying Blue member zijn aandacht aan de bonus miles ? Twee dagen na terugbrengen auto waren de bonusmiles al op mijn FB conto bijgeschreven
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
tobo
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2022, 14:11
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Avis Preferred

Bericht door tobo »

Hallo allemaal, bedankt voor alle tips & tricks op dit forum. Zeer leerrijk.
Ik zit nu echter met het gevoel dat ik al veel eerder aan rental matching gedaan moest hebben. :lol:

Wel enkele vraagjes:
Hoe maakt iedereen hier een avis.com account aan? Vul je een willekeurig land, telefoonnummer en adres in?
Wat is de meerwaarde van zowel een .NL / .BE als .COM account te hebben?
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Avis Preferred

Bericht door A&A »

2 vragen; volgens mij hebben wij de hoogste status bij Avis; president circle (toch?). Waar kan ik zien of ze mijn status inderdaad gematcht hebben?
Wij hebben via Auto-Europe voor eind deze maand een auto gehuurd bij Avis. Dus niet rechtstreeks bij Avis (dat wat heel veel duurder). Gelden nou toch alle rechten van mijn Avis-status en wat houdt dat dan in?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer