Avis Preferred

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Deze week bleken de tarieven op Avis.de, Avis.be en Avis.nl met de code N744100 aantrekkelijk. Vandaag zag ik dat dat ook voor de Amerikaanse site geldt. Daar heb je ook wat meer keuze in auto types bv 24 dagen vanaf Las Vegas €1312 voor RAV4 of €1317 voor Ford Edge. Voor b.v. Salt Lake City gelden deze prijzen niet.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door dennis118 »

Hoe zit het met de gratis gegarandeerde upgrade als je de presidents club status hebt. Gaat dit automatisch en staat er een grotere auto op je te wachten als je dr garage inloopt, of moet je hier echt actief om vragen aan de counter? Iemand ervaring? In mijn geval heb ik nu een medium suv gehuurd voor 2 weken.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Avis Preferred

Bericht door HennyCox »

In mei 2022 had ik een Mazda CX5 gehuurd en ik had PC status, maar er stond geen upgrade klaar. Ik heb best moeite moeten doen om upgrade te krijgen. Volhouden hielp wel en uiteindelijk ging ik met een mooie Traverse naar buiten.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door dennis118 »

Nou ben benieuwd dan. Op welke luchthaven was dit en wat voor argumenten heb je gebruikt aan de counter om toch de upgrade te krijgen?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis Preferred

Bericht door bedeve »

dennis118 schreef:
09 apr 2023, 01:09
Hoe zit het met de gratis gegarandeerde upgrade als je de presidents club status hebt.
Die upgrade hoort er wel te staan.
Tis wel zinvol om voor je vertrek te checken of je Presidents Club status ook bij Avis.com vermeld staat !
Waar je verder mee te maken krijgt , en wat je ook in veel berichten hier leest , is dat niet iedere verhuur medewerker alle ins en outs van hun zakelijke loyalty programnma kent.

Als je als vakantie huurder wel van zo n zakelijk programma gebruik wilt maken zul je wel moeten aangeven dat je weet waar je het over hebt.
Kortom ; niet met vragen komen ....
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Avis Preferred

Bericht door Droopy4u »

Bij mij staat die president status niet op de avis.com site. Daar staat enkel preffered ( laagste) status. Dacht dat dat altijd zo was. 1x eerder gehuurd en toen moest ik ook upgrade vragen, maar toen wel gekregen op vertoon van de pas.

Is er een procedure/tip hoe de status ook op avis.com goed te krijgen?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis Preferred

Bericht door bedeve »

Een oplossing heb je dus al gevonden @Droopy4u ....een andere is de chat via Avis.com
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 961
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Avis Preferred

Bericht door HennyCox »

dennis118 schreef:
09 apr 2023, 12:19
Nou ben benieuwd dan. Op welke luchthaven was dit en wat voor argumenten heb je gebruikt aan de counter om toch de upgrade te krijgen?
Het was op Las Vegas. Ik heb gewoon gezegd dat onze vrouwen al in het hotel waren en dat we dus nog 3 grote koffers mee moesten nemen :lol:
Ik was alleen met mijn broer en we hadden slechts beide een trolley en rugzak bij ons.
Bij mij stond op Avis.com wel PC status.
Zoals @bedeve zegt hoort die upgrade klaar te staan , echter stond die voor ons dus niet klaar en toen ik hen erop wees dat ik recht had op een upgrade, zeidden ze dat dat niet van toepassing was voor ons....uiteindelijk dus wel, je niet laten afschepen!
Droopy4u
Amerikafan
Berichten: 152
Lid geworden op: 05 feb 2017, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Avis Preferred

Bericht door Droopy4u »

bedeve schreef:
09 apr 2023, 15:52
Een oplossing....is de chat via Avis.com
:thumbup: bedankt, ga ik proberen
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door dennis118 »

Bedankt voor de reacties. Inmiddels ook even een chat gestart met een medewerker van avis.com. deze bevestigde dat ik de presidents club status had en dus recht had op een upgrade. We gaan het ter plaatse wel zien...
snagh
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2023, 22:11

Re: Avis Preferred

Bericht door snagh »

@HennyCox Dit lijkt me de beste oplossing. Volgens dit document heb je er officieel geen recht op.

https://cdn.loyaltylobby.com/wp-content ... s-Club.pdf
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Dus voor President circle is de single upgrade in principe gegarandeerd. Ook voor 2 weken of meer. Zo had ik het schema eerder nog niet gelezen.
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Avis Preferred

Bericht door Lord Bonez »

Hallo!

Ik ben inmiddels dankzij dit forum Avis President's Club member. Ik heb 2 vragen:

- Ik heb nu een account via Avis.co.uk, maar hiermee inloggen op Avis.com lukt me niet. Is dit inderdaad normaal? Ik verwacht overigens niet dat dit verder een probleem is, ik heb mn huur bevestiging en mn PC card al op mn telefoon staan

- Ik heb een auto gehuurd downtown Washington DC. Ik had al een Mini SUV (Mazda CX-5) gehuurd, maar zou nu in theorie 1 klasse lager kunnen huren en gebruik maken van de free upgrade. Ik vroeg me alleen af hoe het zit met het aanbod op dit soort (non-airport) locaties. Iemand ervaring?

Dank!
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Avis Preferred

Bericht door Motion »

je account voor de europese avis werkt niet bij de amerikaanse avis, apart account aanmaken dus (als je dat wil, niet nodig)

De upgrade wordt alleen gegarandeerd op airport of treinstation locaties. Op stadslocaties is het op basis van beschikbaarheid.
Lord Bonez
Amerikafan
Berichten: 120
Lid geworden op: 08 jun 2005, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Avis Preferred

Bericht door Lord Bonez »

Ok, duidelijk. dank je wel!

Nog even overwegen of ik mijn reservering omzet van Washington L Street naar Union Station. Al is het verschil in huur tussen de 2 klassen echt minimaal..
Gebruikersavatar
klaasdj
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 apr 2009, 14:32
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Avis Preferred

Bericht door klaasdj »

Zojuist voor het hoogseizoen JFK --> Newark (14 dagen) met code N744100 een klasse Corolla gehuurd voor €923 op de Nederlandse site. Dus bijna €66 per dag. We reizen licht, maar ik ga wel even kijken of via de President's Club een cabriolet of een midsize SUV mogelijk is als upgrade.

Het is alweer even geleden dat ik voor het laatst in de VS was, maar mensen, mensen, wat een prijzen voor 2 weken een eenvoudig autotje. De meeste quotes van A-bedrijven waren €1100+.
Amerikanist!

'94: ON, NY
'07: MI, IN, IL, NY, KY, OH
'11: IL, IN, MI, ON, NY, PE, MD, DC, DE, NJ
'12: NY, NJ, PE, MD, DC, VA, NC, ON, VT, NH, ME, MA, RI, CT
'23: NY, NJ... en?
Kobe Bryant
Amerika-ontdekker
Berichten: 39
Lid geworden op: 07 mei 2015, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Avis Preferred

Bericht door Kobe Bryant »

Motion schreef:
14 apr 2023, 14:30
je account voor de europese avis werkt niet bij de amerikaanse avis, apart account aanmaken dus (als je dat wil, niet nodig)

De upgrade wordt alleen gegarandeerd op airport of treinstation locaties. Op stadslocaties is het op basis van beschikbaarheid.
Hoe kun je een Avis preferred account aanmaken op de .com website? Je kunt niet Nederland (of een ander Europees land) selecteren.
BaukjeCoppens
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2023, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Avis Preferred

Bericht door BaukjeCoppens »

Kun je ook via een brooker huren (bv een Toyota Corolla waar bij staat dat het een Avis auto bij bv Easyterra) en gebruik maken van de upgrade met President’s Circle?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Avis Preferred

Bericht door ONYX666 »

iemand ervaring met terugkrijgen van een prepaid reservering van avis.de ?
Heb ongeveer 4 weken geleden geannuleerd. Ruim op tijd om volledige terugbetaling te krijgen. Wel een mail met bevestiging van annulering en dat het binnen 5 dagen teruggestort zou worden. Maar nog steeds niets ontvangen.
Al op zo'n tiental manieren contact proberen te zoeken. Op wat geautomatiseerde antwoorden na en doorverwijzingen geen stap verder.

sta op het punt om het via creditcard (rabobank) terug te krijgen maar weet niet exact hoe dat process zal gaan (wat voor bewijzen moet ik aanleveren)
kevin123
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Avis Preferred

Bericht door kevin123 »

Bij de creditcard maatschappij is die mail met de bevestiging dat de toezegging dat het terugbetaald wordt voldoende. Dat is ten minste mijn ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer