Avis Preferred

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis Preferred

Bericht door bedeve »

jeppiepruts schreef:
19 okt 2023, 14:37

Het is zoals bedeve zegt (al is de bewoording mss wat ongenuanceerd).
De bewoording is precies wat het is ....

Zeggen wat je bedoelt en bedoelen wat je zegt is een groot goed..
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Avis Preferred

Bericht door Motion »

ik heb geen problemen met de nuance
wel met het statement dat
hebben zij niets met jou of jouw autohuur van doen en is er volstrekt geen sprake van " hoopt dat je het vergeet of opgeeft."
Avis Nederland verzorgt blijkbaar de klantenservice van nederlandse preferred klanten van Avis USA. Dit zijn de contactgegevens die je krijgt. Ze ontkennen dat ook niet.
Of zij verantwoordelijk zijn voor mijn huur in USA dat is een ander verhaal.
Als ze echter als klantenservice aangeven dat ze ermee aan de slag gaan en vervolgens niets meer laten horen, tot 2 keer toe, dan mag ik daar toch iets van vinden?

Als het zoals jullie aangeven zo is dat ze niets kunnen betekenen dan heeft het geen nut dat ze zich ermee bemoeien en kunnen ze beter alleen doorverwijzen.
jeppiepruts schreef:
19 okt 2023, 14:37
Ik vraag mij af; hoe is het inleveren van deze auto verlopen? Opmerkingen gehad? Is de auto toen bekeken?
Is uitgebreid bekeken door Avis, geen opmerkingen, alles is okay werd er gezegd. Het zogenaamde "schade"rapport is ook gedateerd op een week later.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Avis Preferred

Bericht door Motion »

Update:
Ik heb nogmaals contact opgenomen met AVIS (nl). En gevraagd of ze er nog iets mee kunnen doen, of dat ze me de contactgegevens van de juiste persoon in USA door willen geven. Wederom gaven ze aan het nogmaals te gaan proberen.

En hoera: Na "aandringen" van AVIS NL heeft AVIS USA toch besloten om de charge te laten vallen, zogenaamd onder coulance.

Ik was al een procedure gestart bij de CC maar dat is dus niet meer nodig. Al met al heeft het vooral veel tijd gekost.

Bij een volgende keer zal ik in ieder geval er financieel rekening mee houden dat dit kan gebeuren bij AVIS :x
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis Preferred

Bericht door bedeve »

Aanhouder wint

Complimenten @Motion
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
snagh
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2023, 22:11

Re: Avis Preferred

Bericht door snagh »

Free two car class upgrade when reserving a midsize or above*
https://www.avis.com/en/loyalty-profile/avis-preferred

Als ik dus nu een F-klasse huur, zou ik dan een Z moeten krijgen? Geloof dat ik afgelopen zomer een W heb gekregen, wat dus geen dubbele upgrade is maar een enkele. Volgens de Europese richtlijnen klopt dat, volgens de Amerikaanse niet. Verwarrend.
remmie74
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 sep 2019, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door remmie74 »

Ik zit via Avis Preferred te kijken naar een huurauto in de zomervakantie. We zijn eerst een paar dagen in New York en willen daarna met een auto een roadtrip doen.

Kan het kloppen dat er veel prijsverschil tussen de verschillende huurlocaties van Avis?

Heb nu een Chervolet Suburban op het oog. Voor 12 dagen ben ik bij JFK bijna 2500 euro kwijt (met de kortingscode N744100) . In Jersey city bij Newport Centre Mall ca 1400 euro en in Jersey city bij Gotham garage129 Montgomery St ben ik ca € 900 euro kwijt. Beide locaties zijn goed te bereiken vanuit Manhattan.

Ik snap dat je op het vliegveld veel keuze heb. Maar kloppen deze grote prijsverschillen. In Jersey zitten de beide verhuurlocaties redelijk dicht bij elkaar.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Avis Preferred

Bericht door dejong89 »

Ja, dit kan kloppen. Dat is je als het goed is al vaker verteld :wink: . Met name in grote steden kan het prijsverschil tussen een vliegveld of stadslocatie enorm zijn. New York is hier een mooi voorbeeld van.
Kijk even of alle verzekeringen zijn inbegrepen en staat de prijs je aan, lekker boeken!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Avis Preferred

Bericht door Familyof4 »

Ik ben nieuw in het Avis onderwerp. Heb wel vrijwel alle pagina's doorgespit, maar kan het antwoord niet vinden op de volgende vraag:

Mag/kan iedereen probleemloos de codes gebruiken die hier volop genoemd worden zoals de D486602 en N744100 of heb je dan aanvullend iets nodig waar je bij aangesloten moet zijn zoals bijv een bepaalde creditcard of frequent flyer programma, of hotelketen loyalty programma? Zo ja dan hoor ik graag wat bij wat hoort.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

N744100 hoort bij British airways. Maak gratis een account aan en je kunt het gebruiken. Hetzelfde geldt voor D486602 maar dan het gratis account maken van Best Western hotels.
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Avis Preferred

Bericht door Familyof4 »

@Trom heel erg bedankt voor de toelichting.
Zedrox
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2017, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis Preferred

Bericht door Zedrox »

Hallo allemaal,

Bij Avis president club krijg je geen gratis upgrade als je een suv boekt?
Ik vind nog niet echt goede prijzen op de diverse Avis sites voor 3 weken LAS eind jul. begin aug.
Rond de 2000 euro voor een large SUV.
Jeff24
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 jul 2023, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Jeff24 »

Hi allen,

Hoop wat meer comfort te krijgen via deze vraag :).

Komende zomer gaan we richting Denver om een road trip te maken richting Glacier (vliegen terug vanaf Bozeman). Hebben nu een reservering staan bij Avis op een Chevy Tahoe (3 weken) voor +- 1400 euro. Echter is de Middenklasse SUV op het moment 300 euro goedkoper. Voorbeeld auto is dan een RAV 4. Afgelopen jaar hadden we een Traverse in Californië en dat was echt perfect qua ruimte (nemen ook camping gear mee). RAV 4 gaat veel meer Tetris worden (als dat al gaat lukken). Klasse van de Traverse zelf is op het moment een stuk duurder.

Ben aan het statusmatchen naar de Avis President's Club. Verwachten jullie dat een upgrade van RAV 4 (klasse F) naar "minimaal" klasse S mogelijk is? Kijkend naar de voorwaarden zou het uitgesloten zijn (SUV en langer dan twee weken) maar lezend in dit topic zie ik voorbeelden voorkomen waar wel een upgrade is geboden.

We reizen met twee kleine kinderen (3 en 4 tijdens de reis) dus zekerheid is ons zeker iets waard maar voor de besparing van 300 euro kunnen we ook wel weer leuke dingen doen ;).

Dank en goed weekend
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Ik denk dat niemand je comfort kan bieden. Het klopt dat je er geen recht op hebt vanuit voorwaarden. Het klopt ook dat het wel kan lukken. Ik heb aangegeven dat ik m.i. als presidents club lid recht had op een grotere SUV. Daar gingen ze op LAX eenvoudig in mee. Maar zekerheid biedt dat niet voor de toekomst. Als je zekerheid belangrijk vindt, zou ik daarvoor kiezen. Het lijkt me zeer vervelend om na zo'n reis met kinderen te moeten dealen met weigerachtige medewerkers, die ook nog eens in hun recht staan.
Zedrox
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2017, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Avis Preferred

Bericht door Zedrox »

Weet je zeker dat je een large suv krijgt als je een medium boekt? Ik zie in de voorwaarden staan dat je niet kan upgraden naar een large suv.
sevro
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 feb 2023, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Avis Preferred

Bericht door sevro »

Hallo

Ik heb ge-statusmatched en ben nu lid van de Avis President's Club. Hierdoor heb ik recht op een gratis extra bestuurder en ook garantie op een bepaald type auto dat sowieso klaar zou staan voor mij. Wanneer ik echter een nieuwe reservatie wil maken vanuit mijn account, krijg ik nergens de optie om gratis mijn extra bestuurder toe te voegen (enkel betalend). Ik krijg ook nergens de optie om een bepaald type auto te kiezen. Ik zou ook gratis pechverhelping krijgen, maar daar zie ik ook niets van staan wanneer ik een reservatie wil maken. Ik heb geprobeerd via avis.be en avis.dk. Heeft iemand hier ervaring mee?

Een bijkomende vraag: ik kan op avis.com niet inloggen met mijn account. Zijn de Europese websites en de Amerikaanse niet gelinked met elkaar? Moet ik een apart account maken op de Amerikaanse website en dan een mail sturen om mijn status te matchen?

Dankjewel alvast.
sevro
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 feb 2023, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Avis Preferred

Bericht door sevro »

Ondertussen kwam ik er al achter dat avis.com en avis.be (en andere Europese websites) gescheiden zijn. Ik moet dus een apart account aanmaken op avis.com. Nu kan ik op avis.com niet België als land nemen, maar enkel USA en andere landen. Hoe pak ik dit aan? Neem ik gewoon een willekeurig land en vul ik een willekeurig adres in?
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Avis Preferred

Bericht door Familyof4 »

sevro schreef:
15 apr 2024, 20:18
Ondertussen kwam ik er al achter dat avis.com en avis.be (en andere Europese websites) gescheiden zijn. Ik moet dus een apart account aanmaken op avis.com. Nu kan ik op avis.com niet België als land nemen, maar enkel USA en andere landen. Hoe pak ik dit aan? Neem ik gewoon een willekeurig land en vul ik een willekeurig adres in?
Ik heb dezelfde vraag als hierboven + nog de vraag Waarom moet je ook een account op avis.com nemen? Welke voordelen biedt dat ten opzichte van auto huren via bijv. Avis.nl?

@bedeve of @Trom kunnen jullie ons hiermee helpen?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis Preferred

Bericht door bedeve »

Je kunt toch gewoon met je Preferred account nummer inloggen bij Avis .com
Ik heb net even gechecked of mijn laatste boeking er in staat..
Avis.nl sla ik over....heb net op .DE met gebruikmaking van Mastercard AWD 819200 geboekt.

Waarom ik mijn Preferred status op Avis .Com correct wil hebben : omdat ik daar , in de USA , huur !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Ik weet dat ik er destijds ook mee heb zitten puzzelen. De oplossing staat me niet meer helder voor de geest.
Het kan zijn dat ik me via de Amerikaanse Avis app, die ik via APK Pure had gedownload, heb aangemeld en dat ik daarna ook op de Avis.com site kon aanmelden.

Heel veel voordelen biedt het niet. Je ziet, als het goed is, wel dat je auto gereserveerd is. Ook zie je dat je Avis President status niet automatisch ook in Amerika geldt. Ik had mijn status wel gedownload en ze accepteerden dat direct aan de balie en heb toen ook een upgrade SUV gekregen. (alhoewel de upgrade officieel niet voor een SUV geldt).

Mocht dit niet lukken dan kan het ook zo zijn dat ik me via Avis.com heb aangemeld en via een ander land ben binnengekomen en dat ik dat na inloggen heb omgezet naar Nederland.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis Preferred

Bericht door bedeve »

Om er voor te zorgen dat je Europeese Preferred status ook in de USA er/herkent wordt moet je even in aktie komen...
Zie mijn eerdere tekst daarover ;


viewtopic.php?p=1328768#p1328768
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer