Avis Preferred

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Avis Preferred

Bericht door TradeMarkNL83 »

Gisteren status match voor Avis Preferred gedaan. Lijkt me prima prijs dit, wat zeggen de experts?
Screenshot 2022-11-19 at 10.28.31.png
Zie alleen wel dat ik voor een gegarandeerde voertuigupgrade het beste hem kan ophalen op de luchthaven.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Avis Preferred

Bericht door TradeMarkNL83 »

Hmm ik heb nu een mooie SUV op het oog, maar die is 50 euro goedkoper als ik niet met mn Preferred ben ingelogd. Kan ik dan het beste wel of niet ingelogd de reservering maken?
Screenshot 2022-11-20 at 14.25.07.png
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Klopt het dat je bij je eerste reservering je auto ophaalt bij Circus Circus en bij de tweede op het vliegveld? Dat zou het verschil kunnen verklaren.
Gebruik je steeds dezelfde avis site? De een is in het Nederlands en de ander in het Engels. Tussen de diverse landen kunnen aanmerkelijke prijsverschillen zitten. Ook ben ik benieuwd naar de codes die je gebruikt.

Heb je de statusmatch naar President's Circle gedaan? In de VS heb je met Preferred in ieder geval het recht om naar de Preferred balie te gaan. Op drukke tijden kan dat enorm schelen. Als je inderdaad President's Circle hebt, kun je vaak ook een gratis upgrade krijgen.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Avis Preferred

Bericht door TradeMarkNL83 »

He @Trom nee dat zijn gewoon 2 verschillende opties :) Het prijsverschil is voor de suv wanneer ik wel en niet ben ingelogd op Avis preferred. Ik heb idd PC, dus jij zou zeggen dan maar 50 euro meer betalen en ingelogd reserveren?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

Ik zou het er inderdaad voor over hebben maar dat is natuurlijk je eigen afweging.
Heb je wel een rondje langs de diverse sites gemaakt zoals avis.dk, avis.is, avis.no, avis.ie, avis.be en avis.es en diverse codes geprobeerd b.v.
N744100 (British Airways blue member), D486602 en F982700 (Flying Blue member)? Kan allemaal flinke verschillen geven.
Gebruikersavatar
theovg
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2008, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Avis Preferred

Bericht door theovg »

Met deze code kom ik wel een stuk goedkoper uit D486602 bij Avis.be, kom er alleen niet achter welke code dat het is.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis Preferred

Bericht door bedeve »

Trom schreef:
21 nov 2022, 11:03
diverse codes geprobeerd b.v.
N744100 (British Airways blue member), D486602 en F982700 (Flying Blue member)? Kan allemaal flinke verschillen geven.
Heb je gezien dat Avis zelf in de november aanbiedingen D486601 gebruikt ?
De D486602 hoort gereserveerd te zijn voor Preferred Leden.
Boj de 01 is dat niet zo,
Blijft de hamvraag : Welk prijsverschil levert het op !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Avis Preferred

Bericht door TradeMarkNL83 »

He @Trom nee dat rondje ga ik zeker nog maken, ook met de verschillende codes. Was nu vooral gewoon even verbaasd over het prijsverschil tussen ingelogd zijn met Preferred en niet, op Avis.com.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Avis Preferred

Bericht door TradeMarkNL83 »

Trom schreef:
21 nov 2022, 11:03
Ik zou het er inderdaad voor over hebben maar dat is natuurlijk je eigen afweging.
Heb je wel een rondje langs de diverse sites gemaakt zoals avis.dk, avis.is, avis.no, avis.ie, avis.be en avis.es en diverse codes geprobeerd b.v.
N744100 (British Airways blue member), D486602 en F982700 (Flying Blue member)? Kan allemaal flinke verschillen geven.
Zo, op IE met D486602 maar 550, lekker hoor!
Screenshot 2022-11-23 at 11.24.02.png
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Avis Preferred

Bericht door Robbie&Irene »

Wanneer ik ben ingelogd in Avis Preferred is het gek genoeg niet mogelijk om de kortingscode aan te passen en blijft deze op N744100 staan. In dit geval voor onze reis dan belachelijke prijzen van >3000 euro. Weet iemand de oorzaak van het niet kunnen aanpassen?
Trom
Amerikakenner
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Avis Preferred

Bericht door Trom »

@Robbie&Irene Ik heb dit zowel op avis.be als avis.com geprobeerd terwijl ik ingelogd was en kon elke code invullen die ik wilde. Ik gebruik de chrome browser. Wellicht je cookies opschonen?
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 521
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Avis Preferred

Bericht door Robbie&Irene »

Cookies worden automatisch verwijderd bij mijn Edge maar ik ga inderdaad eens via Chrome proberen. Bedankt voor de tip. Nu kon ik inderdaad de codes veranderen.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Avis Preferred

Bericht door deebee7 »

Ik gebruikte de D650000 voor boeking naar Kaapstad. Nu heb ik hier gelezen dat verzekeringen er niet bij inbegrepen zijn. Maar kijk ik er nu over....of zitten ze hier wél in? Mij lijkt het OK maar ben er toch niet zo gerust op. Andere codes geven veel minder korting. (ook als presidents circle)
image.png
image.png
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Avis Preferred

Bericht door bedeve »

President Circle geeft nooit extra korting , net zo min als President Club of elk niveau in de Emerald Club...
Via die route je gewenste auto boeken kan je duur komen te staan.
De loyalty programma ś geven je een upgrade van je auto geen prijsvoordeel .

@deebee7 door jouw ZA huur komt er een onderwerp op tafel waar wij hbet in dit USA forum nooit iets te maken hebben : eigen risico .
Dat van jou staat duidelijk in je huurvoorwaarden : ZAR 6000 oftewel een dikke 300 Eur.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Avis Preferred

Bericht door deebee7 »

@bedeve Txs. Klopt idd dat dit niet meteen thuishoort op dit forum. Maar ik reis zo nu en dan ook nog naar andere regio's in de wereld :lol: En dan viel dit me dus op. Ik hoop er dan maar op dat het goed zit. Het lijkt erop alvast. Een mogelijks backup boeking is mss toch nog een goed plan. Alleen even zoeken waar ik nog een goed tarief kan vinden.
Maar als het eigen risico voor boeking in US er niet toe doet....waarom kan D650000 dan niet standaard gebruikt worden, ook voor de VS?
tomv82
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 aug 2019, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Avis Preferred

Bericht door tomv82 »

Ik heb paar dagen geleden statusmatch gedaan en is goedgekeurd geweest. Als ik nu inlog op .fr of .be of .de site en ik wil een auto zoeken kan ik mijn einddatum niet invullen. De kalender blijft volledig grijs staan. Als ik niet ingelogd ben, gaat dit wel ,maar heb ik geen president club extras dan.
Iemand die dit nog heeft/bemerkt?
Afbeelding
snagh
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2023, 22:11

Re: Avis Preferred

Bericht door snagh »

Het is mij niet volledig duidelijk.. als je dus een status hebt op .com kun je geen gebruikmaken van Europese Avis sites? Kun je dan wel matchen naar Europese Preffered accounts?
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Avis Preferred

Bericht door Aulani »

Zou iemand met mij mee willen kijken met wat ik fout doen? Ik ben de afgelopen regelmatig in Amerika geweest en heb altijd gehuurd bij Avis, Hertz, Enterprise. Nu ben ik voor mij reis van Denver naar Salt Lake City een deal tegengekomen op Avis.com met de Flying Blue code F983000. Alleen zie ik bij Third Party Liabilty het volgende staan:
Third party liability protection for bodily injury and property damage up to a combined single limit of $500,000 for each accident inclusive of any third party liability protection afforded under the Rental Agreement.

Ik kan mij herinneren dat ik bij andere verhuurmaatschappijen (en Avis) altijd een minimale limit van $1.000.000 had. Is hier wat in veranderd of…?
Nu heb ik ook de verzekering via AmEx Platinum kaart, maar ik vind het ook fijn om goed verzekerd te zijn bij de verhuurmaatschappij om gedoe en tijd te voorkomen.
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Avis Preferred

Bericht door Jozs »

Nee, ik had gezien dat Avis zeer recent de standaard Third Party Liabilty had verlaagd naar 500k. :x Ik hoop dat andere dit voorbeeld niet gaan volgen
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Avis Preferred

Bericht door Aulani »

Ik vind het wel een slechte service, zeker omdat ze geen mogelijkheid bieden om het te verhogen tegen een meerprijs. Ik ben altijd extra voorzichtig met dit soort verzekering en wil liever te veel verzekerd zijn dan te weinig. Het is dat ik nog via AmEx platinum een verzekering heb en het aandurf. Maar als je leest welke schadevergoedingen er geeist bij een auto-ongeluk met een toerist in Amerika wil je geen risico lopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer