Priority Check in British Airways Schiphol (Premium Economy)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Priority Check in British Airways Schiphol (Premium Economy)

Bericht door DennisS »

Wij hebben voor aankomende zomer premium economy tickets geboekt bij BA. We vliegen van Schiphol naar Heathrow en dan door naar San Francisco. Ik kan online wel vinden dat we met premium economy priority boarding hebben, maar ik kan nergens terugvinden dat we ook priority check in hebben.

Voor Corona was het eigenlijk nooit druk als we in kwamen checken en was je met 15 minuten er wel doorheen (daarna uiteraard nog security). Maar afgelopen jaar toen we naar Tenerife vlogen, duurde het echt een uur met inchecken en koffers droppen. Dat kwam natuurlijk door het feit dat iedereen een hele papierwinkel moest laten zien bij het inchecken. Nu zou dat aankomende september nog steeds zo kunnen zijn. Dan is priority check in natuurlijk wel weer lekker.

Iemand een idee?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5030
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Priority Check in British Airways Schiphol (Premium Economy)

Bericht door harryh »

Zie hier https://www.britishairways.com/en-gb/in ... eller-plus, alleen priority boarding.
Geen business class aka priority check-in, daarvoor heb je OneWorld status nodig.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Priority Check in British Airways Schiphol (Premium Economy)

Bericht door boonens »

En met Premium Economy val je bij British Airways bij het boarden in groep 3: https://www.britishairways.com/en-gb/in ... g/boarding.

Mijn ervaring is dat dit vooral zeer prettig is op de korte hop van/naar LHR. Je bent dan die eeuwige asocialen voor die met teveel/oversized handbagage reizen, bang zijn dat zij deze niet bij/boven hun eigen Economy stoel kwijt kunnen en maar vast in de Premium Economy sectie wegstouwen.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Priority Check in British Airways Schiphol (Premium Economy)

Bericht door DennisS »

Heldere antwoorden!
Zag wel priority boarding inderdaad. Het zal hopelijk tegen die tijd wel meevallen met de papierwinkel die je moet laten zien bij check in.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 379
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Priority Check in British Airways Schiphol (Premium Economy)

Bericht door Coyote Buttes »

Alle benodigde papieren (vaccinatie, USA travel attestation form etc..) kun je in de Verifly App zetten.
Als ze het groene vinkje zien kun je zo door.
Gebruikersavatar
Symbolio
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 06 jun 2011, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Priority Check in British Airways Schiphol (Premium Economy)

Bericht door Symbolio »

boonens schreef:
03 feb 2022, 14:59
En met Premium Economy val je bij British Airways bij het boarden in groep 3: https://www.britishairways.com/en-gb/in ... g/boarding.

Mijn ervaring is dat dit vooral zeer prettig is op de korte hop van/naar LHR. Je bent dan die eeuwige asocialen voor die met teveel/oversized handbagage reizen, bang zijn dat zij deze niet bij/boven hun eigen Economy stoel kwijt kunnen en maar vast in de Premium Economy sectie wegstouwen.
Hahaha, dat vind ik altijd prachtig. Twee keer eerder gehad toevallig dat iemand zenuwachtig begon te roepen vanuit de economy class omdat zijn handbagage boven mijn stoelen lag. Zeker niet netjes maar gewoon eruit gehaald, mijne erin gelegd, zijne half ertegen en toen kwam de stewardess vragen van wie die tas was. Ging mooi de ingecheckte bagage in.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Priority Check in British Airways Schiphol (Premium Economy)

Bericht door boonens »

Haha, die onthoud ik even voor een volgende keer :D
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer