Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote »

Is dat voor de terugweg? Dan zou ik er niet op gokken.

Afgelopen december is het mij gelukt met zo'n korte overstap (omdat ik dacht dat we wel een uur in zouden halen op de terugweg. Deden we ook maar we vertrokken een uur te laat...). Ik heb moeten hollen, draven en voordringen (netjes gevraagd) om mijn aansluitende vlucht naar Amsterdam te halen. Men was al aan het boarden ik was zo'n beetje de laatste die aan boord ging.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 474
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door nwolf »

Zou het ook niet aandurven, Heathrow is groot, maar ook het personeel alles behalve meegaand of vriendelijk dus als jij aangeeft haast te hebben zullen ze niet veel mee doen vrees ik.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door d_vdploeg »

1:05u zou ik zeker niet doen. Zowel op de heen als terugweg. LHR is één van de drukste luchthavens van Europa eentje waar het ook in het luchtruim boven Londen erg druk is, dat betekent dat het regelmatig voorkomt dat het vliegtuig in de wacht hangt om te mogen landen. 1.05 uur kan dan krap worden, nog los van een later vertrek vanaf AMS.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door pukvg »

Het leek me inderdaad ook niet te doen. Jammer dat het prijsverschil zo groot is 399 t.o.v. 605 en dan voor 5 personen. Waarvoor worden deze vluchten eigenlijk zo aangeboden, want dit kan niemand halen lijkt me. Momenteel zijn deze vluchten namelijk ook nog in verschillende terminals (3 en 5).
Vertrek zou wel van Düsseldorf zijn, maar dat verandert niks aan de zaak.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door mtl »

Je kan ook boeken en kijken hoe het uitpakt. Bij missen aansluiting wordt een alternatief gezocht.
Thijs86
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 feb 2015, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Thijs86 »

Met een terminal change op LHR wordt het wel erg krap inderdaad, nog steeds niet onmogelijk. Maar reken op bus, security check etc. Ik kan me voorstellen dat dit prijsverschil je wel aan het denken zet. Ik zou de volgende factoren mee laten wegen:
- heen of terugreis, LHR naar AMS zijn zo'n 8 vluchten per dag, grote kans dat er nog wel een plekje is (naar DUS meestal 4 vluchten per dag dus dat is al minder aantrekkelijk).
- als het de heenreis is, zijn er dan nog vluchten later op de dag? American Airlines en BA hebben codeshares en naar de grote steden samen ook veel vluchten per dag, met name naar NY en LAX en DFW. Op New York hebben ze samen bijna een uurdienst. Een van die steden zou ik voor 1000 euro best een gokje willen nemen, maar naar een bestemming die eenmaal daags wordt aangevlogen niet zo snel.
- raak je zelf of mensen in de gezelschap erg van slag als je een vlucht mist? Het is wel vakantie, als je die met stress begint of eindigt is dat ook niet ideaal.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door SuperFieke »

Op de terugweg van de USA hebben wij ook een overstap in LHR van 1u15min. Maar wij blijven wel in terminal 5. Ik veronderstel dat dit dan wel moet lukken?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote »

@SuperFieke Als je eerder dan gepland aankomt, gaat het misschien lukken. Zie mijn verhaal bovenaan deze pagina. Ik had in dec. ook 1 u 15 min. de tijd. Ik had er al eerder over geschreven in dit topic, zie hier.

Meestal komen vluchten vanuit Amerika tot een uur eerder aan in Europa dan gepland. Als dat zo is, wordt je overstaptijd ook ruimer maar als je net als ik al te laat vertrekt uit Amerika, wordt het heel erg krap.

Ik heb voor juni op LHR bewust een overstaptijd op de terugweg van 2 u 20 min. gekozen. Mijn ervaring op LHR is dat het wachten bij tassencontrole gewoon erg veel tijd vergt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door pukvg »

Voor ons zou de overstap van 1u05 op de heenweg zijn naar Orlando. Het gaat om een reis pas in januari dus ik kijk het nog even aan.
Voor zover ik zie gaan er nog wel enkele vluchten na ons die kant op dezelfde dag.
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door SuperFieke »

@Coyote: Ik heb net je verhaal gelezen. Dat wordt dus spannend.
Ach ja, wij gaan ons daar nog niet druk in maken. We zullen wel thuis geraken.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Ruud2004 »

@SuperFieke Er is veel over gezegd, het is een korte overstap maar wordt aangeboden/verkocht. Zoals je zelf aangeeft, het is de terugweg en je komt wel thuis. Bij vertraging (vlucht missen) heb je, afhankelijk met wie jullie vliegen, mogelijk nog recht op compensatie.

Gaat voor @pukvg ook op, maar om zo je vakantie te beginnen is niet ideaal. Eigenlijk idioot dat ze die 1u05 overstaptijd aanbieden cq verkopen. Kan goed zijn dat deze vluchttijden nog veranderen, het is nog geen januari.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door d_vdploeg »

Wat mij de laatste dagen wel opvalt is dat er veel vluchten vanaf AMS naar LHR worden gecanceld of fors vertraagd zijn. Vertraging vanaf vertrek dan, vluchten gaan vaak later weg. Dat zou natuurlijk zomaar te maken kunnen hebben met de meivakantie drukte op Schiphol…

Zie hieronder alleen al de vluchten van vandaag (29 april).

Is hopelijk een incident en niet structureel, ook wij hebben een vlucht geboekt via LHR met een overstap van 3:05 uur. Zou voldoende moeten zijn.. Zou het normaal niet snel doen, maar het prijsverschil met bijvoorbeeld KLM/delta was enorm.
Bijlagen
F60DAE2C-3B7C-4EC8-9562-4AFE1612A1CB.jpeg
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
cvr
Amerikafan
Berichten: 317
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door cvr »

Dit is een combinatie het recente nieuws rondom de drukte op Schiphol en de hoeveelheid vluchten naar een bepaalde bestemming. Hoe hoger het aantal vluchten hoe eenvoudiger om passagiers over te boeken naar een volgende vlucht. Aangezien Londen en Parijs het hoogste aantal vluchten per dag hebben vanaf Schiphol zijn deze bestemmingen het eerst aan de beurt...
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
29 apr 2022, 12:45
Wat mij de laatste dagen wel opvalt is dat er veel vluchten vanaf AMS naar LHR worden gecanceld of fors vertraagd zijn. Vertraging vanaf vertrek dan, vluchten gaan vaak later weg. Dat zou natuurlijk zomaar te maken kunnen hebben met de meivakantie drukte op Schiphol…
Mijn vlucht AMS - LHR is pas over 5 weken maar deze week kreeg ik een mailtje van BA dat mijn geboekte vlucht naar LHR gecancelled was. Dus ruim 5 weken van te voren halen ze er al vluchten tussenuit. Ik ben nu op de eerstvolgende vlucht naar LHR gezet, 50 min. later. Gelukkig had ik een ruime overstap op LHR en dat is nu 2 uur geworden. Als het zo blijft, ben ik tevreden. 8)

Maar op zich vind ik het wel apart dat ze nu al vluchten schrappen, zo ver van te voren. Ik vertrek bijv. niet in een vakantieperiode.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
29 apr 2022, 16:52
Mijn vlucht AMS - LHR is pas over 5 weken maar deze week kreeg ik een mailtje van BA dat mijn geboekte vlucht naar LHR gecancelled was.
Wij vertrekken over 6 weken op een vrijdag. Ben benieuwd of wij ook een mailtje krijgen met een gewijzigde of gecancelde vlucht.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Fam. Bos
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jan 2016, 14:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Fam. Bos »

Ik denk dat gecancelde vluchten van BA niet alleen aan Schiphol ligt. Wij vliegen in Juli vanaf Düsseldorf met BA en hebben nu al 2 maal deel van de reis gecanceld zien worden.

Eerst werd de vlucht Heatrow - Seattle geannuleerd voorgestelde vlucht kregen we 1 uur extra overstap tijd 5 ipv 4. Hier mee accoord gegaan.

Nu kregen we weer annulering dan op Düsseldorf - Heathrow voorgestelde optie kwam 1,5 uur later aan op Heathrow dan de vlucht naar Seattle zou vertrekken, en andere aangeboden opties waren niet acceptabel voor ons werd de reistijd van 16 uur ineens 25 uur.

Nu hebben we gekozen om dag eerder te vertrekken met precies de zelfde tijden als eerst op de andere dag. Nu maar hopen dat deze reis niet weer veranderd.

Hoop dat BA de boel op orde heeft en niet alles blijft wijzigingen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door d_vdploeg »

Hier ook al een vluchtwijziging. Wel vanaf AMS. Eerst vertrek om 11.40u en dan zouden we 2:25 uur overstap hebben op onze vlucht naar Miami.

Dat is nu veranderd naar vertrek 10:00 uur. Nu dus ruim 3:50 overstap. We laten het zo gezien de ervaringen hier. We hebben verder geen haast. Hopelijk blijft het hier inderdaad bij :thumbup:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 04 mei 2022, 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door dejong89 »

Tijd genoeg voor een Engels ontbijt. Lekker aan de bonen.

:lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door d_vdploeg »

Heerlijk ik kijk er nu al naar uit :lol:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Almere vak V »

Ik vlieg met grote regelmaat de route AMS-LHR. Simpelweg omdat mijn kantoor daar zit. En ook regelmatig de route gevlogen om van daaruit richting Amerika te gaan.

Nou weten sommigen hier al wel dat Schiphol niet echt in mijn favoriete vliegveld top 10 staat. En afgelopen week heeft (en de komende weken laat...) maar weer eens laten zien waarom niet. Wij vlogen toevallig afgelopen week tegelijkertijd vanuit Brussel. Auto keurig tegen de terminal parkeren voor de helft van de prijs die je op Schiphol betaald om je auto in Haarlem te parkeren. Met de lift naar boven. Straat oversteken en binnen 10 minuten wandel je naar de gate. Geen centje pijn. Gewoon gezellig drukte...

Dit in vergelijking tot de enorme chaos die altijd heerst op Schiphol. Ik snap de verbazing ook niet. Het is altijd chaos op Schiphol. Alleen de ene keer wat erger dan de andere keer. Het probleem ligt wat mij betreft dan vaak ook niet aan LHR. Maar veel vaker in Amsterdam. De keren dat ik/wij al niet in een afgesloten vliegtuig naar LHR in Amsterdam nog een uur hebben staan te wachten voordat we op konden stijgen kan ik niet op twee handen tellen. Zie het voorbeeld van @d_vdploeg. Dan kom je vervolgens te laat in het luchtruim van London terecht en dan mag je gaan cirkelen tot ze een plekje voor je hebben. Dat is het moment dat wij gaan tellen hoe vaak we de O2-Arena voorbij zien komen. En 15 keer is eerder regel dan uitzondering. Als je dan een overstaptijd hebt van een uur. Dan heb je de poppen aan het dansen. Dus ook al regelmatig onze vlucht gemist. Moet er wel bij zeggen dat als de vertrekkende vlucht ziet dat we geland zijn. Dat er regelmatig op ons gewacht werd.

Maar wil je rustig op vakantie gaan? Dan zou ik eerder voor 3 uur overstaptijd kiezen dan 2 uur. En al helemaal niet voor 1 uur. Dan is het in mijn optiek stom geluk als je het haalt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer