Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door ONYX666 »

@Coyote
welke info moest je aanleveren bij centerforcovidcontrol ?
Vroegen ze insurance gegevens ? was het geen probleem dat je een internationaal paspoort had ?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote »

mpaauwe schreef:
13 dec 2021, 09:42
Ik heb nog wel een vraag; heb jij in de verifly app ook de vlucht naar LHR ingevuld en dan ook het passenger locator form. Ik begreep namelijk dat je alleen de laatste vlucht in moet vullen, maar als het hierdoor allemaal wat sneller verloopt, vul ik het natuurlijk graag in.
Ik kon enkel de vlucht LAX - LHR in de VeriFLY app invullen. Het passenger locator form moest ik als stap 3 voor die vlucht opgeven. Dat kon middels de QR code die ik reeds in bezit had omdat ik het PLF vrijdagochtend reeds in orde gemaakt had. Stap 1 is je vaccinatie bewijs, stap 2 de Covid test en stap 4 enkele losse vragen die je moet beantwoorden. Pas als dat gedaan is krijg je een 'ready to fly'.

Het is allemaal heel verwarrend bij BA. Je wordt al dagen van te voren gemaand om vooraf gegevens aan te leveren. Echter kan dat pas vanaf 48 uur van te voren. Vervolgens wil je online inchecken maar gaat dat niet omdat BA zelf nog gegevens van je wil ontvangen. Die upload je dan en vervolgens wordt daar niets mee gedaan en krijg je doodleuk via mail te horen dat je maar op het vliegveld moet inchecken. Op het vliegveld van LAX was de baliemedewerker eigenlijk alleen geïnteresseerd in mijn Covid test (helemaal niet in de Health Declaration, terwijl ik die juist moest uploaden naar BA, tezamen met mijn vaccinatiebewijs, en op LHR kon ik overal zo doorheen lopen door 2x mijn boardingpas LHR - AMS te scannen bij poortjes, nergens mijn paspoort hoeven laten zien.

De mails die je van BA toegestuurd krijgt zijn vooral toegespitst voor als je in Engeland blijft maar als je in transit blijft wordt daar niets over verteld en vind je die info eigenlijk alleen op de UK.gov site terug. En die zegt weer dat je mogelijk geen PLF nodig hebt terwijl de VeriFLY app die wel eist.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote »

ONYX666 schreef:
13 dec 2021, 10:28
welke info moest je aanleveren bij centerforcovidcontrol ?
Vroegen ze insurance gegevens ? was het geen probleem dat je een internationaal paspoort had ?
Via een unieke QR code (of een directe link, ook vermeld) dat op het pakketje zit dat je uitgereikt krijgt kom je op een online formulier terecht waar je je naam, geboortedatum, adres (USA), telefoonnummer (USA) en e-mailadres moet opgeven. Ook moet je een foto van je ID (bijv. paspoort) uploaden. Het adres en telefoonnummer moet Amerikaans zijn. Mocht je beide niet hebben dan kun je daar natuurlijk eenvoudig het adres van je motel opgeven en een willekeurig telefoonnummer. Dat telefoonnummer is nou ook weer niet zo belangrijk. Je krijgt een SMS als je je geregistreerd hebt via die online site en de testuitslag krijg je via SMS. Die testuitslag krijg je echter ook tegelijk op je e-mailadres binnen.

Verder moet je aangeven of je verzekerd bent of niet. Ik heb daarvoor opgegeven van niet. Denk niet dat ik iets had gekund met mijn Nederlandse reis- of zorgverzekering dus daarom 'not insured' gekozen. Dit is meer voor mensen wie wél health insurance in Amerika hebben en de test veelal door hun health insurance vergoed wordt. Verder moet je het online document ondertekenen met je handtekening. Lekker handig met je vinger op je telefoon een handtekening zetten... :wink:

Dat je uit het buitenland komt is geen bezwaar, dat wordt ook op de website vermeld. Zie de FAQ (What do I need to bring with me?) op de site van Center for Covid Control.

Al met al ging het heel eenvoudig allemaal. Geen aanmelding vooraf nodig, geen moeilijke vragen terplekke, behulpzaam en een half uur later al uitslag.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Resi_70 »

We zijn inmiddels ook weer thuis.

@ONYX666

Je geeft gewoon aan niet verzekerd te zijn. Wij hebben ons Nederlander Adres gebruikt en het telefoonnummer moest een Amerikaanse zijn deze hadden we niet dus op aangeven van de test medewerker 5555555555 ingegeven. Dit was allemaal geen probleem.

We kregen overigens wel netjes via de email een aparte bijlage met alle test gegevens erop.

Afbeelding

We hadden deze uitgeprint samen met het plf. Omdat we aan de BA balie LasVegas Airport onze documenten moesten laten controleren. We kregen geen boarding pass voor LHR-AMS.

De rij was lang. Ze hadden hier geen aparte verifly app rij. Dus alle moeite om de documenten te uploaden voor de eerste stint van de vlucht was nutteloos. We hebben onze documenten laten zien en kregen netjes onze boarding passen.

Op Heathrow zelf was het weer druk bij de tassen controle net zoals op de heenweg moesten de vloeistoffen uit de tassen gehaald worden. Wij hadden namelijk alleen handbagage en netjes alles volgens de regels verpakt maar dit moest dan wel weer uit de tas gehaald worden en in een bak gelegd worden om door de scanners gecontroleerd te worden.

Tijdens de reis is nergens meer om enig document gevraagd ook op Schiphol niet.

We hebben de hele maandag gebruikt om bij te komen van de reis en zitten waarschijnlijk nog in een jetleg maar we hebben een top vakantie gehad en zouden het ook met deze maatregelen zo weer overdoen 😄
Laatst gewijzigd door Resi_70 op 14 dec 2021, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Jethz »

Nog even een weetje voor Belgische landsgenoten: het maakt weinig uit welke test code je gebruikt want die wordt aan je rijksregister gelinkt bij registratie van de test in het test centrum van Zaventem. Zolang men maar ziet dat je een test op dag 1 en dag 7 gedaan hebt, zit je goed. (Dus als je je vergist van code, is dat niet zo erg) bron: telefonisch contact met het covid tracing centrum.

Op mijngezondheid.belgie.be vind je trouwens je testcodes terug en welke je gebruikt hebt voor de test bij aankomst, daar kan je perfect de codes terugvinden die je nog kan gebruiken (met datums) dus dat kan helpen voor test 2 op dag 7. Indien je toch door de vragenlijst moet om een nieuwe code aan te vragen vertelde de dame mij aan de telefoon kan je gewoon "lichte" symptomen aanvinken zoals loopneus en vermoeidheid om dan toch een code te krijgen (maar volgens mij er is ook een manier om dit zonder de vragenlijst te doen. Er staat ergens een link naar "ik wil mezelf of mijn kind laten testen" en dat zal je ook een code genereren.) Voor de gratis test moet je misschien wel de codes gebruiken die je via SMS gekregen hebt, maar die vind je ook op die site terug.

Succes aan allen en negatieve testresultaten toegewenst!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote »

Resi_70 schreef:
13 dec 2021, 23:44
We hebben de hele maandag gebruikt om bij te komen van de reis en zitten waarschijnlijk nig in een jetleg maar we hebben een top vakantie gehad en zouden het ook met deze maatregelen zo weer overdoen
Dan had je het beter voor elkaar dan ik. Ik was gisteravond om 20:30 u thuis en vanochtend om 07:30 u alweer aan het werk... :shock:

Maar eigenlijk is dat heel goed bevallen. Je bent lekker bezig en zit niet loom de hele dag op de bank wat ik anders wel doe als ik nog een dag vrij heb. Ik heb dit in het verleden vaker gedaan, gelijk aan het werk en dat bevalt mij eigenlijk prima. De andere ochtend weer vroeg aan het werk en je zit eigenlijk gelijk in je ritme. :lol:

Oh ja, mijn bagage is vanavond om 21:30 u netjes thuis afgeleverd dus dat is ook allemaal goed gekomen en alles is nog heel. :D

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door d_vdploeg »

Fijn dat jullie ervaringen, ondanks de testplicht in ieder geval positief zijn. Dat geeft vertrouwen voor het geval er ook een testplicht komt vanuit de VS rechtstreeks naar NL/BE.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote »

Het gemak van een gratis test is zeker als positief ervaren! En er zijn meer gratis testmogelijkheden. In Amerika hoorde ik veel reclame over een andere organisatie die gratis testte maar ben de naam vergeten. Een bekende acteur van 'Saved by the bell', Mario López, maakte daar reclame voor. Dus voordat je naar Amerika gaat is het zeker aan te raden die info alvast bij de hand te hebben. Ook voor NL kan de situatie natuurlijk van de ene op de andere dag veranderen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door mpaauwe »

@Coyote
Dank voor je uitgebreide reactie.

We moeten eerst de heenweg nog ondernemen. Dus ben heel benieuwd hoe het volgende week allemaal gaat verlopen.

Ik vul gewoon alles in in de app. Hoop dat we wel stoelen kunnen reserveren 24 uur van te voren.
Wat er nu al in kon, heb ik er ingezet en de rest doen we een dag voor vertrek.
Gaat vast goedkomen.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Ing »

@Coyote Goed om te lezen dat je de terugreis hebt gered en ook alles met testen e.d. goed is afgelopen!

Wij hadden dezelfde vlucht terug en ook bij ons had een koffer de korte lay-over niet gered (en wij gelukkig net wel, al waren we als 1 van de laatsten aan boord). De andere koffer wel, verrassend genoeg.

Succes met werken weer deze week. Mij is laat thuiskomen en maandag weer werken best bevallen qua jetlag, al duurde de week erg lang haha.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:
13 dec 2021, 07:10
Online moet je verplicht invullen dat het voor een Antigeen én PCR test is. Je moest dan ook 2 wattenstaafjes gebruiken. Eentje die je zelf in een buisje met vloeistof doet en eentje die je terug in het zakje doet. Het pakketje weer ingeleverd en ik zou na ongeveer 45 minuten uitslag krijgen zo verzekerde de jongeman mij. Of ze nu ook nog een PCR test doen weet ik niet, daar nog niets over gehoord. Voor mij was echter de Antigeentestuitslag belangrijk.
Wat ik al vermoedde klopte. :wink:

Vanmiddag kreeg ik per e-mail opnieuw uitslag van Center for Covid Control, maar nu met de uitslag van de PCR test.

Ik heb er niets aan maar toch mooi om te weten dat ik in Amerika zelf in ieder geval niets opgelopen heb. :mrgreen: Zal mijzelf nog wel testen morgen omdat ik toch 2x in een vol vliegtuig gezeten heb en ik dit weekend weer anderen ga ontmoeten. Geen klachten overigens.

Roland
Bijlagen
PCR_test_USA.jpg
PCR_test_USA.jpg (104.64 KiB) 1728 keer bekeken
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bully_Leo
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 dec 2021, 17:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Bully_Leo »

Vreselijk, wat een mierenhoop! Wij zijn op 3 december met een overstap uit Chicago op Heathrow geland om (dus in transit) door te gaan naar Amsterdam. Voor de derde keer tijdens onze vlucht (2 stops) geconfronteerd met grondpersoneel wat niet goed op de hoogte was van de regels wat veel ergernis opleverde omdat we ook nog eens een zeer korte overstaptijd hadden. We moesten helaas wel via LHR omdat American Airlines een vlucht gecancelled had en we daarom via Chicago oover Londen terug moesten vliegen. Nooit meer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5006
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door harryh »

Ik vloog zakelijk al regelmatig naar LHR en er gaat daar regelmatig wat mis, daarom alleen al voor mij de reden om reizen naar de VS sowieso niet via daar te doen. En hoe vaak die vlucht van 45min 2x zo lang duurt omdat je boven Londen in de wachtrij moet.
RichardS
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2021, 03:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door RichardS »

Inmiddels weer in NL. We vlogen terug vanuit Miami met Virgin naar London, en met KLM van London naar Amsterdan op de 29e. Gelukkig net optijd en is quarantaine niet nodig.

Mijn ervaringen:
- We moesten testen op de 27e vanaf 17:00. Op maandag ochtend waren er mega lange rijen bij centreforcovid, en zijn we voor een commerciele test locatie gegaan. Ging snel, resultaat en certificaat binnen een uur op de e-mail. Kostte wel 90 dollar.
- Bij Virgin kon ik geen documenten uploaden, omdat de tweede vlucht met KLM was.
- Virgin controleerde op de luchthaven de negatieve test, passenger locator form (was niet nodig vanwege korte layover) en vroeg om een gezondheidsverklaring.
- Bij KLM kon ik wel documenten uploaden; negatieve test, vaccinatiebewijs en bewijs van het invullen van de quarantaine verklaring.
- KLM controleerde bij pre-boarden in Heathrow op de negatieve test.

Zowel op London als in Amsterdam verder geen papieren hoeven later zien. Ik had de nieuwe documenten niet uitgeprint, alles op de telefoon laten zien. Ik had ook alle regels en eisen verzameld met de bron, maar deze heb ik niet nodig gehad.

Al met al, alles voorspoedig verlopen.
brabosontheroad
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2011, 17:05

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door brabosontheroad »

Vraagje: ik heb inmiddels alle bossen en bomen bekeken en kom er voor onszelf wel aan uit, maar niet voor de kinderen. Zoals ik het zie, hoeven kinderen onder de 12 voor zowel UK als Nederland niet op voorhand te testen. Of zie ik wat over het hoofd?
brabosontheroad
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 feb 2011, 17:05

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door brabosontheroad »

Zowel op Amerikaanse sites als op de "uk government" site staat dat kinderen pas boven 12 getest moeten zijn. Dus daar gaan we maar vanuit.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Maxmannl »

Regels gaan weer veranderen voor UK :) volledig gevaccineerd en hoeven geen negatieve test meet te laten zien

https://www.nu.nl/economie/6176726/geen ... eizen.html

Zit je natuurlijk wel nog met regel voor USA en terug NL.maar overstap op Heathrow is weer eenvoudiger geworden
De enige echte Ticketbaas
pukvg
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 03 jul 2019, 11:27
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door pukvg »

Is een overstap van 1 uur en 5 minuten op Heathrow net te halen of is dit een onmogelijke overstap?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door mtl »

Alleen als je heel veel mazzel hebt. :wink:
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Harry »

Dan moet alles wel heel erg meezitten, ik zou het zo nooit boeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer