Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote Buttes »

@Jethz

Vanaf vandaag dus wel. Een PCR of Antigeen test. Zelfs voor transit vluchten

Als onze reis nog doorgaat (we hakken morgen de knoop door) neem ik gewoon testen mee vanuit Nederland. Die van toegangsbewijs.nu waar al een hoop discussie over is geweest.
Daar krijg je een zelfde soort reiscertificaat mee als van andere instanties en hij is goedgekeurd door de RIVM.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door mpaauwe »

Op de site gov.uk (volgens mij de officiële site) staat;

Airside transit
Airside transit is when you do not pass through UK border control. You remain ‘airside’ before you leave the UK on your connecting journey.

If you transit airside, you do not need to take a COVID-19 test before you travel to England if you:

qualify as fully vaccinated for travel to England
have not been in a red list country or territory in the 10 days before you arrive in England
If you do not qualify as fully vaccinated or you have been in a red list country, you need to take a COVID-19 test in the 3 days before you travel to England.

Check separate guidance to see if you qualify as fully vaccinated for travel to England.

You do not need to complete a passenger locator form before travel to England.

When you are in England you do not need to quarantine or take any COVID-19 travel tests.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door harryh »

@mpaauwe, het is wat mij betreft niet helemaal duidelijk, omdat er niets staat over de maatregelen die morgenochtend 7 december ingaan.

Hetzelfde staat nog hier https://www.heathrow.com/customer-suppo ... s-covid-19, updated 2dec, maar niets over ingaande 7 dec:
Transiting airside (not passing through immigration)
If you are fully vaccinated, you do not have to take a COVID-19 test before traveling to England.
If you are not fully vaccinated, you need to take a COVID-19 test 3 days before you travel to England.
When you arrive in England, passengers do not need to quarantine or take any COVID-19 tests. A passenger locator form is not required on arrival.
En ook hier https://uk.usembassy.gov/covid-19-coron ... formation/ staat:
For Transiting Travelers
Persons transiting (or who have a layover in) the UK and are in the UK for less than 24 hours are not required to take a COVID-19 test to meet the U.S. testing requirement.
Fyi @Coyote Buttes, misschien nog even wachten met annuleren?
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote Buttes »

@mpaauwe

Helaas toch wel. Het is ook bijna niet meer bij te houden.
Van de website gov.uk.
UK.png
UK.png (41.99 KiB) 1290 keer bekeken
Deze test is tevens noodzakelijk als je alleen maar een verbindende vlucht hebt en niet Engeland in gaat.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door harryh »

Er staat niets over Airside transit toch?
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote Buttes »

@harryh

Deze info heb ik in een ander forum gepost.
Ik vlieg met BA en daar kun je je vluchten invullen en zie je alle restricties
Zie onderstaand screenshot.
LFD.jpg
LFD.jpg (94.17 KiB) 1284 keer bekeken
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door mpaauwe »

Als je de vluchten per stuk invult komt dit er inderdaad uit, maar dat is alleen als je het land in gaat. Als je in transit bent gelden er (nu) nog andere regels, volgens gov.uk.

BA verwijst ook naar deze site
https://www.gov.uk/guidance/coronavirus ... gh-england
Wellicht dat er nog iets wijzigt. Afwachten maar.

Iemand al gebruik gemaakt van de testen van toegangsbewijs.nu en zo ja, wat is de ervaring?
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote Buttes »

@mpaauwe

Nee, was dat maar. Je vult alle secties van de vlucht in EN alle secties van de terugvlucht.

Verder staat er in de restricties dat het inclusief alle transit passagiers is.

Deze test-restrictie staat er ook in voor de heenvlucht, maar da's niet erg omdat je toch al een test moet doen voor Amerika.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door mpaauwe »

Helaas, als we dan moeten testen dan is het niet anders.

Ik ben nog wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met de testen van toegangsbewijs.nu.

Lijkt me handig om mee te nemen, maar of die geaccepteerd worden kan ik nergens terugvinden.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door mpaauwe »

En inmiddels is de site aangepast en moet er inderdaad 2 dagen voorafgaand aan de reis getest worden, ook voor transit passagiers.

Dat betekent dus toch testen in de US, maar de kans is groot dat dat over een aantal weken ook voor terugkomst in Nederland/ België/ Duitsland geldt.
We zien tegen die tijd wel.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door harryh »

Bedankt voor de update, zie het daar nu. Het updaten van websites in de UK gaat allemaal niet zo snel, ik zie bv dat het op de Heathrow en US Embassy websites nog niet is aangepast.

Overigens weer een extra reden om voor nieuwe boekingen te proberen de eventuele overstap niet in de UK of Europa maar in de VS te hebben...
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door d_vdploeg »

Eens, @harryh Daarom kiezen wij ook altijd voor een overstap in de VS. Maar (naar ik begrepen heb) is qua kostenplaatje een vlucht via LHR met BA of AA wel interessant. Dat zal voor mensen ook wel meewegen denk ik.

Overigens denk ik met @mpaauwe ook dat we binnenkort ook moeten testen voor terugkomt in de EU als je buiten de EU naar huis reist.. Daar zijn ze nu al over bezig. Het OMT (voor de mensen van België die meelezen: het adviesorgaan dat de Nederlandse overheid adviseert over de coronamaatregelen) heeft al geadviseerd om dit te doen in hun laatste advies. De reden dat men dat nog niet wil invoeren is om een wirwar aan regels te voorkomen.

Waarom onderscheid gemaakt wordt tussen EU en niet-EU heb ik nooit begrepen... Het virus stopt niet bij de grens tussen EU en niet-EU namelijk.

Ik denk dat het de enige manier is om (in de wintermaanden) te kunnen blijven reizen. Het is dan niet anders. Beter dan de hele boel dicht.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Coyote Buttes »

@d_vdploeg . Inderdaad de kosten. Mijn tickets kosten 430€ per persoon incl. koffers. Ik had ze in februari dit jaar al gekocht en toen waren de huidige restricties niet te voorspellen.

De issue voor mij voor het testen van de terugreis is het risico dat je toch, ondanks dat je erg oppast, positief test. Hier zie ik tegenop en is wel een zorgpunt voor mij. Veel extra kosten en weet ik wat voor verder gedoe. Natuurlijk is het veiliger om te testen en besmettingen te voorkomen. Maar we zijn gevaccineerd, wassen onze handen en dragen mondkapjes etc...

Ik zit tijdens mijn reis ook niet in een grote stad waar ze testen uitvoeren. Ik moet nu een dag eerder terug naar Las Vegas om te gaan testen (geen straf trouwens).

Daarom was de test van toegangsbewijs.nu voor mij wel een optie. Die neem ik mee naar Amerika en ik voer de test daar uit en krijg een reisverklaring. Die reisverklaring laat ik zien. Ik twijfel echter nog een beetje omdat ik heb gelezen (ik denk op gov.uk) dat "Home tests are not allowed". De test is wel een home test, maar dan onder supervisie met een uitgegeven reisverklaring in het Engels.
Misschien probeer ik op de dag van vertrek nog een test te doen bij Walgreens of CVS, mits er ook een reisverklaring bij zit. (CVS kan ik niet checken want de site is geblocked).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door harryh »

d_vdploeg schreef:
07 dec 2021, 10:46
Maar (naar ik begrepen heb) is qua kostenplaatje een vlucht via LHR met BA of AA wel interessant. Dat zal voor mensen ook wel meewegen denk ik.
Ik volg de prijzen op de voet, er was voor mij dit jaar één moment dat BA tickets aantrekkelijker geprijsd waren, eind februari, en heb toen BA tickets voor vluchten uitgevoerd door AA geboekt voor afgelopen zomer. Met de overstap in de VS, niet in de UK. Helaas weten we allemaal wat de status was afgelopen zomer, heb dus nog vouchers van BA. Maar zie nog geen prijzen om ze te gaan inzetten voorlopig. En dan zeker niet via de UK met al deze extra maatregelen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Buttes Ik snap je struggle wel hoor. Wij zitten met dezelfde struggle. Ik denk dat een kwestie van tijd is voordat je ook als je via Europa of vanuit de VS rechtstreeks naar NL/BE reist moet gaan testen voor vertrek.

Dan loop je het risico dat je positief test. Dat kunnen wij er ook niet bij hebben. Mijn vrouw werkt in de zorg en zal dus extra verlof moeten opnemen. Voor mij is het niet zo spannend. Ik kan thuiswerken. Dus ook daar als ik 10 dagen in quarantaine moet. Schuif wat met uren en mij kost het verder geen extra tijd.. Maar toch..

Ja da's toch het risico van nu reizen. Voor ons wel een heroverweging als er testplicht komt vanuit de VS naar huis of überhaupt als je reist naar huis.

Wat betreft die test, ik noemde het net in het andere topic ''Suggesties voor zelftest''. Ik hoop uiteraard ook dat de airline nergens naar kijkt. Oke negatief resultaat en klaar. Maar ik zou toch gek staan te kijken als baliemedewerker. De vraag is of dat gaat gebeuren. Overigens: Dat zijn antigen (snel)testen als ik mij niet vergis. Nou is die voor de UK toereikend. Maar als NL een PCR test verplicht gaat stellen dan zitten we alsnog.

Het blijkt een gedoe allemaal.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 08 dec 2021, 07:35, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Resi_70 »

d_vdploeg schreef:
07 dec 2021, 11:40

Wat betreft die test, ik noemde het net in het andere topic ''Suggesties voor zelftest''. Ik hoop uiteraard ook dat de airline nergens naar kijkt. Oke negatie resultaat en klaar. Maar ik zou toch gek staan te kijken als baliemedewerker. De vraag is of dat gaat gebeuren. Overigens: Dat zijn antigen (snel)testen als ik mij niet vergis. Nou is die voor de UK toereikend. Maar als NL een PCR test verplicht gaat stellen dan zitten we alsnog.

Het blijkt een gedoe allemaal.
Inderdaad. Wij zitten op dit moment in Las Vegas. We zullen dus terug moeten testen helaas. Dit bleek ineens een risico te zijn kort voordat we vertrokken en is nu dus nodig.

We gaan toch een antigeen test regelen in plaats van een pcr test want ik verwacht niet dat het voor Nederland van de op de andere dag verplicht wordt en dan is nog de vraag of het persee een pcr test moet zijn. Er zal hier ook een begindatum gelden en dat zal dan wel na 12 December moeten zijn.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door d_vdploeg »

@Resi_70 Je komt van België neem ik aan? Voor Nederland is testen vanuit de VS namelijk nog steeds niet verplicht.

edit: Je vliegt waarschijnlijk vanuit LHR terug.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Resi_70 »

@d_vdploeg

Inderdaad via LHR. Daar gaat dit topic ook over :wink:
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door d_vdploeg »

Ja soms zit ik er wel eens naast :wink: aard van het beestje :lol:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Ervaring overstappen op London Heathrow (BA)

Bericht door Timothy555 »

@d_vdploeg Voor België mag je als inwoner de test hier laten afnemen, binnen de twee dagen na aankomst. Je hoeft voorlopig ook niet in de VS te testen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer