Toegang USA Detroit geweigerd (Opgelost) (* Note mod: topic onvolledig)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
H0lland12
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2021, 20:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Toegang USA Detroit geweigerd (Opgelost) (* Note mod: topic onvolledig)

Bericht door H0lland12 »

Opgelost
Laatst gewijzigd door H0lland12 op 13 nov 2021, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Toegang USA detroit geweigerd

Bericht door d_vdploeg »

Kort antwoord: kun je niets mee en je kunt niks voor je moeder doen. Helaas. Reisde je moeder op ESTA?

Iets meer context:

Als de immigration officer het vermoeden heeft dat een persoon of personen voor andere doeleinden naar de VS komt dan vakantie, familiebezoek, businesstrip ect, wordt je zonder pardon en zonder uitleg teruggestuurd. Een ESTA is namelijk bedoeld voor die doeleinden. Voor een beperkte periode van max 90 dagen aaneen gesloten. Als je wilt werken in de VS heb je een visum nodig. (Uiteraard) vooraf toegekend.

Dat het misschien niet de bedoeling was van je moeder om de indruk te wekken dat ze wilde werken, doet er helaas ook niet toe.

Wat was uiteindelijk het doel van de reis van je moeder? Was dat inderdaad gaan werken? Want dat is wel wat aan de naïeve kant. :wink: dat kan namelijk niet zomaar.

Ze kan nu proberen een visum aan te vragen afhankelijk van het doel van de reis. Is tijdrovend, duurder en in de covid tijd worden weinig tot geen visums verstrekt. Bovendien zal dit akkefietje helaas niet helpen een visum te krijgen
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 12 nov 2021, 22:06, 10 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Toegang USA detroit geweigerd

Bericht door Corv »

Is niet zo mooi. Ik kijk vaak het tv programma 'Border Patrol USA' op zondag, en dit zie je vaak gebeuren. Ik ben bang dat het voor je moeder moeilijk zal worden om in de toekomst een visum voor de USA te krijgen. Een ESTA zal niet meer lukken omdat haar eens de toegang tot de USA geweigerd is.
H0lland12
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2021, 20:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Toegang USA detroit geweigerd

Bericht door H0lland12 »

Hoi, dat is snel. Bedankt voor de reacties

Mijn moeder haar vriend woont in Amerika en zij wilde deze dus voor het eerst bezoeken. Zal de informatie aan haar laten lezen. Het geld van het ticket zijn we kwijt dus? En de kans dat ze amerika op kort termijn weer kan bezoek is klein merk ik op uit de reacties. Dat is balen! Bedankt
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Toegang USA detroit geweigerd

Bericht door mtl »

De tickets zullen inderdaad niet terug betaald worden.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Toegang USA detroit geweigerd

Bericht door d_vdploeg »

Richting je airline sowieso. Vlucht is namelijk (deels) uitgevoerd en dat de reiziger (je moeder in dit geval) het land niet inkomt, kan de airline niks aan doen/is hun probleem niet.

Reisverzekering wellicht, maar weet niet hoe die omgaat met een weigering van toetreding tot een land. Geef je weinig kans.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 12 nov 2021, 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
H0lland12
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2021, 20:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Toegang USA detroit geweigerd

Bericht door H0lland12 »

Oké bedankt!

En kan zij opnieuw proberen een esta aan te vragen? ... Voor hoelang is de toegang bv geweigerd? Lees hierboven een visum aanvragen? Is dat de volgende stap ? Hoe nu verder

Sorry voor de vele vragen 😅 moeder was nogal verdrietig dus hebben weinig informatie
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Toegang USA detroit geweigerd

Bericht door mtl »

Esta is geen optie meer zodra je eens de toegang tot de VS geweigerd bent. Visum is de enige optie. In hoeverre je moeder die krijgt is weer een ander verhaal. Work intent wordt over het algemeen zwaar aangerekend. Maar proberen kan altijd.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Toegang USA detroit geweigerd

Bericht door babarage »

Esta krijgt ze niet meer. Ze zal voortaan op een visum moeten reizen. In principe blijft de weigering als zodanig altijd staan. Het is niet zo dat ze over een paar jaar alsnog op een esta kan reizen.

Dus een visum aanvragen, waarschijnlijk een toeristen visum. En dat moet ze niet licht nemen. Banden met Nederland moeten uitgebreid aangetoond worden. Dus bijvoorbeeld een koophuis. Een vaste baan met verklaring van werkgever etcetera. Dat ze nu geweigerd is zal alle alarm bellen doen afgaan. Op de een of andere manier had de beambte het idee dat ze ging blijven en concept dat ze bij haar vriend op bezoek ging zal dat alleen maar aangewakkerd hebben. Kortom de eisen voor haar zullen alleen maar strenger zijn. Uitgangspunt voor de Amerikanen is heel vaak dat iedereen naar het mooiste beste prachtigste land van de wereld wil verhuizen (ofwel Amerika) en ze zullen niet snel geloven dat dat niet de bedoeling is.

En als ik heel eerlijk ben, aan de manier waarop jij het hier neerzet geloof ik ook niet helemaal dat de gedachte bij je moeder was om niet meer dan alleen toerist te zijn. Ik kan het helemaal fout hebben maar als mij dat gevoel bekruipt dan zal dat zeker bij de immigration officier zijn.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Toegang USA detroit geweigerd

Bericht door Martin & Marianne »

Ze heeft blijkbaar al argwaan gewekt bij Immigrations, waarom hebben ze anders de vriend gebeld? Een flexibel ticket is misschien al reden om extra vragen te stellen. Wat was ze van plan? En dan een kind van 7 meenemen die toch hier naar school zou moeten?
Een ESTA kan inderdaad niet meer en ik denk dat een visum ook lastig zal worden.

Marianne
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Toegang USA detroit geweigerd

Bericht door Corv »

Ik ben geen CBP officer, maar ik denk een visum aanvraag doen bij de ambassade met een goed onderbouwd verhaal qua financieen, doel van de reis en bewijs dat je moeder weer terugkeert naar NL i.v.m. werk/woning en verplichtingen in NL.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14319
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Toegang USA detroit geweigerd

Bericht door Coyote »

H0lland12 schreef:
12 nov 2021, 20:45
Zij is deze week met een flexibel ticket naar Detroit gevlogen met mijn broertje van 7 samen.
Het doel heb je uitgelegd, je moeder wilde naar haar vriend.

Maar wat bedoel je met een 'flexibel ticket'? Dat doet bij mij al alarmbellen afgaan. Stond de terugreis nog niet vast?? Hoe lang was ze van plan te blijven? Had ze een duidelijk plan? Of was het 'we zien wel hoe het gaat en gaan de terugreis eventueel uitstellen'? Je moeder was/is wel op de hoogte van de 90 dagen regel?

Heel sneu voor je moeder maar de kosten van het ticket kun je nergens op verhalen, ze heeft immers gevlogen.

Andere vraag: je broertje is toch leerplichtig? Vakanties zijn er niet op dit moment volgens mij...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Opgelost

Bericht door d_vdploeg »

H0lland12 schreef:
12 nov 2021, 20:45
Opgelost
Vertel? :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14319
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Opgelost

Bericht door Coyote »

Het feit dat de tekst weggehaald is en er geen verdere uitleg gegeven wordt, vertelt mij dat we niets meer te horen krijgen...

Zo jammer dit... :?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Opgelost

Bericht door d_vdploeg »

Ja zo van ik heb mijn antwoord en hup weer weg hier, ach da's ieder z'n goed recht :thumbup: Wel jammer inderdaad.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
H0lland12
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2021, 20:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Opgelost

Bericht door H0lland12 »

Opgelost in de zin van dat wij naar de ambassade gaan voor de papieren en een visum gaan aanvragen.

Mijn broertje heeft down en is dus niet leerplichtig zolang er geen gepaste school is voor hem.

Flexibele ticket was juist om eerder terug te gaan mocht ze dat willen, en was dus wel op retour datum.

Bedankt voor de reacties en een fijne middag allemaal
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Opgelost

Bericht door d_vdploeg »

Fijn dat je toch even reageert :thumbup:

We hadden het wel gewaardeerd als je de openingspost had laten staan. Dit kan handig zijn voor mensen die in een soort gelijke situatie zitten of terecht komen.

Succes met jullie verdere stappen.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Opgelost

Bericht door Hockey »

H0lland12 schreef:
13 nov 2021, 15:17
Opgelost in de zin van dat wij naar de ambassade gaan voor de papieren en een visum gaan aanvragen.
Zoals al door meerderen aangegeven, denk daar niet te licht over. Er staat nu "teruggestuurd" achter jouw moeders naam, dus er zullen echt zware bewijzen overlegd moeten worden en zij zal niet zomaar een visum krijgen. Denk a.u.b. niet dat het een kwestie van eventjes een afspraak maken is en daarheen hobbelen en alles komt goed.
Ga je a.u.b. eerst voorbereiden. Ga eerst bewijzen verzamelen van alle banden hier. Vaste baan, huis, etcetera. Anders wordt de visumaanvraag afgewezen en wordt een volgende visumaanvraag nog lastiger.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer