Ervaring Verifly app

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Ervaring Verifly app

Bericht door Jethz »

Kan eindelijk onze reis ingeven in de Verifly app die door een aantal luchtvaartmaatschappijen gebruikt wordt.(o.a. British Airways & American Airlines denk ik).

Stap 1: vergewis of je je data wil delen met een partij in de VS die in de terms of service zegt dat je toestemming geeft voor hen om te doen wat ze willen met je data. Indien niet, moet je waarschijnlijk alle documenten afprinten en daarmee door het check-in process te gaan.
Stap 2: als je OK bent met stap 1 (de toestemming geeft je bij het aanmaken van je account), controleer je digitale covid certificaat en zorg dat je de exacte voornamen gebruikt die op je afdrukbare covid certificaat staan, zodat bij het scannen van de QR code, je gebruikersnaam in Verifly overeenkomt met je namen op dat certificaat, anders weigert Verifly je vaccinatie certificaat.
Stap 3: download je certificaat voor prik 2/2 op Mijngezondheid.be voor BE reizigers of op de gelijkaardige site voor NL reizigers. Verifly doet moeilijk op de QR code van het afgeprinte document dat de Belgische overheid opstuurt, maar het werkte wel OK met het document dat je op "mijngezondheid.be" kan downloaden. Dat certificaat was dan rechtstreeks in te scannen van de PDF op je monitor in de app. De 2 obstakels voor Verifly waren: 1. "scan zeker de QR code die 2/2 zegt en 2. zorg dat je Verifly usernaam overeenstemt met wat op je QR certificaat vermeld staat als naam. Ik moest mijn Verifly account heraanmaken, want mijn Verifly usernaam updaten leek niet te werken, bij mijn vriendin werkte dat wel. De app is blijkbaar nogal nukkig soms.

Voorlopig kunnen we als vliegreis enkel aangeven dat we van Heathrow naar Seattle vliegen en niet onze luchthaven van oorsprong "Brussel" hetgeen mij nog zorgen baart voor het papierwerk dat we nodig hebben in Heathrow (de UK PLF bvb) dus wij gaan vrijdag even scouten naar Brussel Nationaal en zien of we iemand van British Airways daar vinden die ons meer informatie kan geven. Als er nuttige info is, deel ik die hier achteraf.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

Ik kan brussel gewoon kiezen als ik een nieuwe trip aanmaak naar United Kingdom.
Verify ziet het als 2 aparte vluchten dus BRU-LHR ≤≥ LHR-SEATTLE .

Heb je de laatste versie de updates worden veelvuldig uitgerold.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Jethz »

2 aparte vluchten, natuurlijk. /facepalm. Bedankt voor de tip.

Voor de vlucht van BRu naar Heathrow vraagt de app vraagt een "travel authorization", hetgeen de UK passenger locator form is. Kan pas 48 uur voor de vlucht. Dat ga ik nog eens confirmeren met BA zodat we 48 uur voor de vlucht geen verrassingen krijgen, maar ik denk wel dat dit juist is. Ik ben graag zo vroeg mogelijk met alle administratie klaar, dus ik haat het wel een beetje dat veel pas last minute kan (48 uur voor de vlucht vind ik al last minute voor paperassen :x .)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Coyote »

Vanaf wanneer kun je beginnen met het gebruiken/instellen van de Verifly app? Is dat 72 u van te voren of al eerder?

Ik snap dat de UK passenger locater form van AMS - LHR pas 48 u van te voren kan. Maar kun je van te voren al wel vast gegevens invoeren?? Bijv. voor mijn vlucht LHR - SFO? En wat voor documenten/gegevens will de app allemaal hebben?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Jethz »

Ik kon in elk geval al beginnen een paar dagen geleden met vluchten aan te maken voor 23 november. Je kan de vaccinatiegegevens bijvoorbeeld al inscannen, maar andere zaken zoals de PLF of covid test resultaten natuurlijk pas ingeven als je ze hebt. Het lijkt ook in een zekere volgorde te moeten gebeuren, dus na de eerste stap (vaccinatie) zit je vast op covid test resultaten en zal je de rest pas daarna kunnen invullen.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

Waar ik benieuwd naar ben omdat je twee vluchten moet invullen of de verify app dat ziet dat het een overstap is. Wat ook zou moeten. Anders worden de regels aangehouden net als dat je the uk in gaat en hiervoor een covid test gedaan moet hebben.

Nou is dit op de heen weg geen probleem omdat het toch moet voor Amerika. Maar op dit moment hoeven we nog niet terug te testen.

Wij vliegen overigens 2 dec via lhr naar las en 11 dec weer terug via lhr naar ams
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Ing »

Coyote schreef:
11 nov 2021, 22:34
Vanaf wanneer kun je beginnen met het gebruiken/instellen van de Verifly app? Is dat 72 u van te voren of al eerder?

Ik snap dat de UK passenger locater form van AMS - LHR pas 48 u van te voren kan. Maar kun je van te voren al wel vast gegevens invoeren?? Bijv. voor mijn vlucht LHR - SFO? En wat voor documenten/gegevens will de app allemaal hebben?

Roland
Hoi, ik heb nu al mijn corona vaccinatiebewijs geupload voor 20 november. De rest kan later. Je kunt dus al beginnen met account aanmaken, eerste dingen uploaden etc.

Ik vond het met AA goed werken!
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Coyote »

Ik heb de app inmiddels geïnstalleerd en een account aangemaakt. De vluchten (AMS - LHR en LHR - SFO) aanmaken lukt helaas nog niet. Ik kan ermee beginnen maar als ik de vliegdatum van 1 december wil kiezen laat de app alleen vliegdata t/m 30 nov toe. :? December zal binnenkort vast ook lukken maar waarom nou alleen november?

@Resi_70 Ben jij op 11 of 12 dec op LHR? Ik de 12e :wink: Heenreis missen we elkaar ook net, ik vlieg 1 dec. heen. :lol:

Roland
Resi_70 schreef:
12 nov 2021, 13:11
Waar ik benieuwd naar ben omdat je twee vluchten moet invullen of de verify app dat ziet dat het een overstap is. Wat ook zou moeten. Anders worden de regels aangehouden net als dat je the uk in gaat en hiervoor een covid test gedaan moet hebben.
Ik ga er wel vanuit dat we nu voor the UK enkel de 'UK passenger locater form' hoeven in te sturen. Zie bericht van @Jethz. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe dat straks uitpakt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

Wij landen 12 dec om 14:50 op lhr
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Coyote »

@Resi_70 Dan ben ik naar verwachting bijna weer geland op Schiphol. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

Jethz schreef:
12 nov 2021, 08:53
Het lijkt ook in een zekere volgorde te moeten gebeuren, dus na de eerste stap (vaccinatie) zit je vast op covid test resultaten en zal je de rest pas daarna kunnen invullen.
@Jethz
Is dit ook als de de terugvlucht al aanmaakt? Want op de terugweg zouden zoals het nu eruit ziet geen test nodig hebben.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Jethz »

Kan de terugvlucht nog niet aanmaken denk ik, en ik vrees voor dat we voor return naar België wel een test nodig hebben.

Heb wel gemerkt dat de vlucht naar Heathrow onmiddelijk ook het covid 19 test vinkje zet na de vaccinatie gegevens, want voor UK heb je geen test meer nodig vanuit België indien volledige gevaccineerd (denk ik). Maar die hebben we wel nog nodig voor de VS, dus dat maakt weinig uit.
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Maxmannl »

Vlieg over 2,5 week dacht zal alles alvast eens regelen.

De gratis covid test gepland bij Healthcheckcenter :thumbup: met mijn volledige naam zoals in paspoort.
Verifly account aangemaakt met volledige naam zoals in paspoort

Nu wil ik daar alvast vaccinatiebewijs uploaden. Maar welke pagina hebben jullie geüpload. Bestaat uit 3 pagina's (NL) tegenwoordig voorblad, vaccinatie 1, vaccinatie 2. Of gewoon het volledige document geüpload? toen ik naar Aruba vloog 2 maanden geleden was het gewoon 1 pagina

En mensen al ervaringen met via London vliegen? worden de documenten etc gecheckt op Schiphol BA incheck of pas op Heathrow?
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Jethz »

Ik heb voor vaccinatiegegevens enkel de QR code van vaccinatie 2/2 gescanned. En die werd aangenomen. (Belgisch bewijs, weet niet hoe het bewijs in Nederland eruitziet)
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Maxmannl »

Thanks.
Zat op die scanner rechtsonder te drukken maar dat is om een trip toe te voegen.... Moet eerst de Trip toevoegen en dat kan helaas nog niet. Kalender loopt nog maar tot 30 november.
Te ongeduldig haha.
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Coyote »

Maxmannl schreef:
18 nov 2021, 14:54
Moet eerst de Trip toevoegen en dat kan helaas nog niet. Kalender loopt nog maar tot 30 november.
Te ongeduldig haha.
Ja, ik zit ook al vol ongeduld te wachten tot 1 dec. (en later) beschikbaar komt... :?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

Hier hetzelfde voor 2 dec ondanks dat er dagen voorbij gaan komen er nog geen nieuwe datums bij 😐
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Jethz »

BA zegt van enkel de laaste leg van een booking in te geven. Ik had al de 2 stukken erin gezet. Als het eerste stukje niet nodig is bij check-in (en geconfirmeerd dat die niet meer nodig is in heathrow zelf) dan kan ik die trip nog altijd verwijderen. De UK PLF QR code scande in elk geval zonder problemen in de app en nu is het wachten op het resultaat van de negatieve covid test.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Resi_70 »

Je zou voor een transit geen plf meer in hoeven te vullen maar denk niet dat de verifly app dat al weet 😉
https://www.gov.uk/guidance/coronavirus ... rs#history

Klik op show all updates. 😃
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Ervaring Verifly app

Bericht door Coyote »

Oké...dus dat zou betekenen dat ik enkel de vlucht LHR - SFO hoef op te geven straks? :think:

Zie inderdaad het volgende staan op de genoemde website:
16 November 2021
Passengers transiting 'airside' through England do not have to complete a UK passenger locator form.
Eind deze week/begin volgende week zal BA wel info komen (hoop ik) voor mijn vlucht volgende week woensdag. Kan nu in ieder geval nog steeds niets voor 1 dec invoeren. :?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer