Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door Wanderlust »

Hoi allemaal,

Net als vele anderen ben ik inmiddels aan het plannen voor de eerstvolgende USA trip. Tijdens de travel ban is het me gelukt om een goed hotel in Boston te boeken voor een redelijke prijs naar mijn idee (Back Bay, 4*, €726 voor 4 nachten). Nu wil ik dit graag combineren met het bezoeken van familie.

In het kort, multi city:
- 27 maart AMS -> BOS (optie KLM vlucht KL0617 of Delta vlucht DL0259, lichte voorkeur voor de Delta vlucht ivm tijden)
- 31 maart BOS -> CLE (vlucht DL5681, uitgevoerd door Republic Airline, zegt mij niets?)
- 8 april CLE -> AMS (CLE -> DTW (KL6460), DTW -> AMS (KL6034, uitgevoerd door Delta)

Via zowel Delta als KLM zijn de prijzen hetzelfde: EUR 2.200,62 voor 2 personen

Nu mijn vraag aan jullie: zijn de voorwaarden (bv ivm Covid) bij één van twee gunstiger dan bij de ander (qua wijziging/annulering)?

Mochten de verschillen minimaal zijn, maakt het dan nog wat uit voor het last-minute upgraden naar BC bij wie je boekt of gaat het echt om wie de vlucht uitvoert? Ik weet nl dat ik bij KLM ooit de mogelijkheid heb gekregen voor een zacht prijsje te upgraden, maar weet niet of dit bij Delta ook mogelijk is (ik ben wel Skymiles member maar heb niet veel punten).

Veel dank alvast.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door dejong89 »

Kan hier wel wat over zeggen

Wij hebben vluchten geboekt bij KLM. Uitgevoerd met Delta
Ik heb onze stoelen telefonisch geupgrade naar Premium select. Dit moest ik via KLM regelen omdat zij onze tickets hadden verkocht. Delta kon niets voor mij betekenen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door Wanderlust »

@dejong89 top, nog even voor mijn begrip: je hebt geüpgraded in € en niet met punten?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door Grouchy »

Het e.e.a. over de voorwaarden kan je vinden op:

https://www.klm.nl/information/faq/rebook-cancel

https://pro.delta.com/content/agency/er ... ivers.html
https://www.delta.com/eu/en/travel-plan ... quirements


Die last minute upgrades door KLM vanuit AMS op Delta operated vluchten...op die T-30uur Wild Wild West window nuttery daar heeft Delta Air Lines sinds 2019 de rem opgezet. Geen mileage of betaalde upgrade, ongeacht je status, ticketstock, tariefklasse enzovoort.
Alleen Global Upgrade Certificaten kunnen gelukkig nog worden toegepast.
KL0617 kan je in theorie wel last minute upgraden, prijs is natuurlijk koffiedik kijken, maakt niet uit waar je hem boekt, een dag van te voren neemt KLM de controle over.

Die andere twee vluchten staan de laatste dag/uur onder Delta controle, eerst onder (Delta) Airport controle en dan rond T-45min onder Delta gate controle. Daar kan KLM ongeacht status, ticketstock, tariefklasse last-minute niks voor je doen.
Met Delta kan je als het een Delta vluchtnummer & operated vlucht betreft wel upgraden maar vindt het persoonlijk vaak niet echt een 'zacht prijsje'.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door dejong89 »

Wanderlust schreef:
04 nov 2021, 15:20
@dejong89 top, nog even voor mijn begrip: je hebt geüpgraded in € en niet met punten?
Precies. In Euro
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door Wanderlust »

Dank allebei! Inmiddels geboekt via KLM (heenvlucht KLM, tussen en terug Delta)
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
JVA78
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 06 okt 2011, 13:51

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door JVA78 »

Waarschijnlijk niet van toepassing voor jou @Wanderlust maar wat ik persoonlijk wel tijdens covid een belangrijk verschil vind tussen een US-Airline of een Europese Airline: de mondmaskerplicht voor kinderen.

Wij vlogen voor Corona steeds Delta, tijdens corona wegens geen aanbod vanaf BRU meer door Delta met United (gemengd Belgisch-Amerikaans gezin), maar vorige week is ons dochtertje twee jaar geworden dus voor de volgende trip zou ze op Delta of United een mondmasker moeten dragen. Denk dat we dus toch maar voor een Europese airline gaan kiezen, want ik zie haar dat echt geen 9h vol te houden....
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door Galapogos »

De topicstarter heeft inmiddels al geboekt, maar voor anderen die zich ditzelfde afvragen: bij KLM is het nog steeds zo dat je tickets die je bij hen koopt ongeacht de reden kunt annuleren. Zie https://www.klm.nl/information/faq/rebook-cancel. Je krijgt dan een voucher, welke je weer kunt laten uitbetalen. Je krijgt dat gewoon je geld terug. Ik heb inmiddels 3 keer gebruik gemaakt van deze mogelijkheid, en steeds had ik snel mijn geld terug. KLM heeft deze regeling onlangs verlengd. Hij is nu geldig voor alle tickets met een vertrekdatum t/m 30 juni 2022.

Delta had de laatste keer dat ik keek niet zo'n regeling. Voor mij voldoende reden om te boeken bij KLM.
Thijs86
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 12 feb 2015, 13:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door Thijs86 »

JVA78 schreef:
16 nov 2021, 09:29
Waarschijnlijk niet van toepassing voor jou @Wanderlust maar wat ik persoonlijk wel tijdens covid een belangrijk verschil vind tussen een US-Airline of een Europese Airline: de mondmaskerplicht voor kinderen.
Semi :offtopic: , mijn reactie gaat meer over voorwaarden US vs EU carrier

Bij American Airlines werd hier niet op gehandhaafd bij kleine kinderen is mijn ervaring. In oktober zowel een binnenlandse vlucht als een TATL vlucht met AA gemaakt wegens geannuleerde BA vluchten. Ook bewust in eerste instantie niet voor een US airline gekozen vanwege de mondmaskerplicht voor kinderen vanaf 2 jaar. Ons zoontje is 2,5 en dat was duidelijk ook bekend bij de crew, maar op beide vluchten is geen enkele keer gevraagd of hij zijn mondmasker wilde opzetten. In eerste instantie wel ons best gedaan, vooraf zo veel mogelijk geoefend. Maar het is echt hopeloos met een kind van die leeftijd. Er zaten ook kinderen van rond de 4 - 5 jaar zonder masker op aan boord.

Je hebt geen garantie dat de crew er relaxed mee om gaat, maar gelukkig troffen wij geen crew die hier erg strak in zat.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door d_vdploeg »

Een beetje weldenkend mens snapt toch dat een kind van 2,5 (en ouder ook nog wel) niet met een mondkapje op gaat zitten.

Kijk kinderen vanaf zeg een jaar of 10 die kun je dat uitleggen. Daaronder.. lijkt mij voor ouders ook niet te doen dan.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 17 nov 2021, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door d_vdploeg »

@Galapogos Kun je ook direct je geld terugvragen? Op mijn klm vouchers staat, one year valid, or refundable if unused. Of moet je wachten tot dat jaar om is? In mijn geval heb ik ze al ingezet, maar wellicht komt er nog een volgende keer :wink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door Galapogos »

Zodra je die vouchers hebt gekregen kun je ze direct laten uitbetalen. Wachten tot het jaar om is is dus niet nodig.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door d_vdploeg »

Thanks, good to know :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Sunny-007
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2019, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door Sunny-007 »

Galapogos schreef:
16 nov 2021, 10:08
KLM heeft deze regeling onlangs verlengd. Hij is nu geldig voor alle tickets met een vertrekdatum t/m 30 juni 2022.

Hopelijk verlengen ze deze regeling nog een keer, want ik zou graag willen boeken voor juli/augustus.....maar durf nu nog niet. Kan wel een flex ticket kopen, maar dat scheelt best veel.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ticketvoorwaarden KLM vs Delta

Bericht door Galapogos »

De tickets met een vertrekdatum ná juni 2022 zijn ook nog flexibel, in de zin van dat je wel kunt omboeken (reisdata en bestemming). Alleen niet je geld terug. Misschien is die omboekflexibiliteit al voldoende?

Van de andere kant: de zomer laat nog wel even op zich wachten. Je kunt natuurlijk de reist van de reis al wel plannen en (annuleerbaar) boeken. Dan boek je de vliegtickets op een later moment.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer