Naam op ticket

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Pream
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2015, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Naam op ticket

Bericht door Pream »

Vast al eerder aan de orde geweest maar ik kom het met de zoekfunctie niet echt tegen:
Voor een binnenlandse vlucht van Delta (JFK-Charleston) heb ik een ticket geboekt voor mij zelf en partner.
Ik kom er nu aantal dagen later achter dat ik bij de achternaam van mijn partner per ongeluk mijn achternaam heb ingevuld in plaats van haar "meisjesnaam" die in haar paspoort staat.
Voor een internationale vlucht is dat een probleem maar zou dat ook voor een "domestic flight" een probleem zijn ?
Is er ID-controle ?
Is het verstandig om hier werk van te maken of moet ik het maar op aan laten komen ?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6643
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Naam op ticket

Bericht door Mrvanilla »

Bij mijn weten moet de naam op een vliegticket exact overeenkomen met die in het paspoort. Ik zou hier dus altijd werk van maken om in ieder geval helder te krijgen of dit kan worden aangepast. Ik zou persoonlijk niet graag voor onaangename verassingen tijdens het inchecken/boarden komen te staan.
Groetjes,
Daniel
knaapje
Amerikakenner
Berichten: 551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 30

Re: Naam op ticket

Bericht door knaapje »

Voor een domestic flight heb je toch geen paspoort nodig.
Ik weet niet wat er op een NL rijbewijs voor een naam staat.
Pream
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2015, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Naam op ticket

Bericht door Pream »

In het paspoort staat de <eigen naam> met daaronder "e/v <naam partner>"
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4980
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Naam op ticket

Bericht door hemmie »

Ook voor een binnenlandse vlucht moet de naam op het ticket overeenkomen met de naam op je ID. Als je geen amerikaans ID hebt zullen ze je paspoort controleren. Ik zou het zeker aan laten passen (zal waarschijnlijk helaas wel wat kosten), anders loop je grote kans alsnog geweigerd te worden.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7780
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Naam op ticket

Bericht door mtl »

Ik heb bij binnenlandse vluchten altijd mijn paspoort moeten tonen samen met instapkaart tijdens het instappen.
Gast

Re: Naam op ticket

Bericht door Gast »

Bij mijn trips n Europa/Schengen hoef ik bij het boarden ook alleen boardingpass te laten zien.
Als je dan ook nog self check-in doet hoef je niet langs de balie.
Bovendien staat je getrouwde naam toch ook in je paspoort/rijbewijs als e/v ?
Als je het zeker wilt weten en/of je wilt het alsnog veranderen zou je ze kunnen bellen/mailen en de situatie uitleggen, misschien zijn ze coulant qua kosten.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Naam op ticket

Bericht door GoBucks »

Toevallig heeft Delta een website waarop het precies staat!:

https://www.delta.com/us/en/check-in-se ... hin-the-us

In the United States, you need a valid U.S. government-issued photo ID or a passport from your country of origin to travel through security. You must show that the name on your boarding pass matches the legal name on your unexpired government-issued ID.

Dus als er op het ticket staat: Jane <jou achternaam> maar in het paspoort staat Jane <haar meisjes - achternaam> dan moet je dat even aanpassen.
Pream
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2015, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Naam op ticket

Bericht door Pream »

Inmiddels opgelost.
Bij Delta kun je binnen 24 uur na boeking nog kostenloos wijzigingen in het ticket laten doorvoeren.
Mijn boeking was al ouder en kwam daar niet voor in aanmerking.
Echter, vanwege corona is het bij Delta tot 31 december van dit jaar wel mogelijk elk ticket kosteloos te annuleren.
Geld krijg je niet terug, wel eCredits ofwel een digitale tegoedbon.
Kortom, ik heb het ticket geannuleerd en voor dezelfde vlucht met eCredits een nieuw ticket geboekt.
Gelukkig zonder prijsverschil maar het ticket kon wel alleen gekocht worden met exact dezelfde (onjuiste) tenaamstelling als het geannuleerde ticket.
Wel had ik daarmee een nieuw ticket dat binnen 24 uur kostenloos gewijzigd kon worden.
Via de heldpdesk (chat) aangekaart en binnen enkele minuten geregeld.
Of het een probleem zou zijn geworden weet ik niet maar ik probeer het liever niet uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer