Assen huisdier in handbagage

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Assen huisdier in handbagage

Bericht door Tipsy_1 »

In november vlieg ik naar Belgie (eindelijk) en ik zou graag de assen van ons overleden hondje meenemen om in Belgie uit te strooien bij haar overleden vriendje(s). Ik vlieg United.
Als ik het zo lees, is het op zich wel mogelijk assen mee te nemen als handbagage. Dat is ook waar mijn voorkeur naar uitgaat.
De assen zitten in luchtdicht plastiek, in een houten doosje (dat geopend kan worden zodat je ziet wat het is) en ik heb ook het crematie attest.

Heeft iemand dit al eens gedaan/ervaring mee?

Ik wil onprettige toestanden aan de douane vermijden. (Ik vlieg op Brussel)

bedankt!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Assen huisdier in handbagage

Bericht door Dude »

Ik heb het in de omgekeerde richting gedaan, met een beetje assen van men overleden nichtje. Dat zat in zo een mini urne.

Geen enkel probleem en het attest moesten ze niet eens zien en verder ook geen enkele vraag over gekregen destijds.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Assen huisdier in handbagage

Bericht door Jethz »

Normaal gezien is dit geen probleem met het crematie attest indien je vragen zou krijgen. Natuurlijk altijd checken met de airline.

Mijn vriendin is in 2019 vanuit de VS naar België gekomen met de asse van haar kat en dat ging zonder problemen. Kon gewoon mee in haar in-cabin bag met British Airways. Bij security check geen problemen gehad of vragen en indien je die toch zou krijgen, kan je gewoon verklaren dat het de asse van je huisdier is en het attest laten zien, maar ik denk dat dit op de scanners zelfs niet opgemerkt wordt als "verdacht" ofzo.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Assen huisdier in handbagage

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt!
Volgens de site van United zou het ook OK moeten zijn hoor maar wat ik hierboven lees stelt we wat meer gerust.
juangarcias
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2021, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Assen huisdier in handbagage

Bericht door juangarcias »

Jethz schreef:
06 okt 2021, 12:30
Normaal gezien is dit geen probleem met het crematie attest indien je vragen zou krijgen. Natuurlijk altijd checken met de airline.

Mijn vriendin is in 2019 vanuit de VS naar België gekomen met de asse van haar kat en dat ging zonder problemen. Kon gewoon mee in haar in-cabin bag met British Airways. Bij security check geen problemen gehad of vragen en indien je die toch zou krijgen, kan je gewoon verklaren dat het de asse van je huisdier is en het attest laten zien, maar ik denk dat dit op de scanners zelfs niet opgemerkt wordt als "verdacht" ofzo.
Hartelijk dank voor de informatie.

Wij zijn van plan dezelfde route te volgen en we waren van plan ze in onze handbagage mee te nemen, ik hoop dat we geen problemen zullen hebben met het certificaat in de hand.
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Assen huisdier in handbagage

Bericht door Jethz »

Het beste is altijd met de airline te kijken wat hun policy is, maar de TSA was geen probleem en normaal al zeker niet als je een attest hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer