Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door harryh »

Ik vlieg 13 nov met Delta en zie die mogelijkheid voor uploaden daar niet in de app, dus lijkt het me dat het geen standaard requirement van de CDC is, maar misschien weet iemand anders meer?
Ik ben benieuwd hoe ze het bij aankomst in de US willen checken en wat je daar dan voor moet overleggen.

Op Schiphol zal het testresultaat ook in de NL coronacheck app moeten staan, of je moet daar een print met de QR code laten zien van testuitslag en vaccinatie.
Lees trouwens dat je nog steeds de gezondheidsverklaring moet invullen voor vertrek en aankomst https://www.schiphol.nl/nl/pagina/coronavirus/.
Gast

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Gast »

Ik ben afgelopen week naar Kopenhagen gevlogen en heb niets hoeven overleggen en er is ook op Schiphol nergens gevraagd naar mijn QR code.
Ik heb ook geen verklaring ingevuld (wist niet eens dat dat moest) en ben er ook niet naar gevraagd. Misschien komt dat omdat ik binnen Schengen bleef, maar op Schiphol geen enkele controle op enige COVID documenten.

Afgezien van de mondkapjes plicht op het vliegveld heb ik ook in Denemarken en Zweden weinig gemerkt van overgebleven maatregelen: alles was weer vrijgegeven, ook in het OV ter plekke.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door asv60 »

asv60 schreef:
17 okt 2021, 08:59
Any passenger departing from a foreign country with a destination or connection in the United States must provide an electronic or paper attestation form to the CDC in a form specified by the U.S. government attesting to their negative test result or of their recovery from COVID-19 after previous infection and clearance to travel. Passengers can find this form here (to download the form in another language different from English click here). Passengers without a completed attestation form will be denied boarding.

Als je op " here" klikt krijg je onderstaande:

https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/atta ... 2021-p.pdf

Is het nou de bedoeling dat je dit formulier uitprint en meeneemt? Zie niet hoe je dat digitaal zou moeten doen.
Zoals ik op de vorige pagina al schreef moet je (waarschijnlijk) dit formulier mee als je naar de US reist.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door marieke van oorschot »

Delta heeft Fly Ready. Zie link.
https://news.delta.com/delta-ready-welc ... T_20211020_
Komt vast nog meer duidelijkheid tegen die tijd.
Loves Vegas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door harryh »

Bedankt @marieke van oorschot dat had ik nog niet gezien. Week voor vertrek zou dat moeten werken, upload vaccinatie gegevens en vlak voor vertrek testresultaat.
Het werkt voor mij trouwens alleen gebruikmakend van een vpn, directe link https://www.delta.com/us/en/flyready
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door marieke van oorschot »

Thanks voor het aanvullen met de directe link. Deze werkt bij mij zonder VPN en geeft idd aan dat je nu nog niets kan uploaden, maar moet wachten tot een week voor vertrek.
Loves Vegas!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Dutchess »

Over die apps waar je je testresultaten kan uploaden heb ik zeer gemengde recensies gelezen. Ze haperen nog wel eens. Ik heb het eerder deze maand zelf niet eens geprobeerd (wéér een app waarvan je de privacy policy moet uitpluizen) - ik heb op Schiphol gewoon een print van de testuitslag laten zien.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door asv60 »

Bij de Delta fly ready app staat dit: is currently available to customers traveling from and connecting through the U.S. to select international destinations. More destinations will be available as the program expands.

Ik begrijp daaruit dat je de app alleen op de terugweg zou kunnen gebruiken.


Edit: zie in een ander artikel dat ze bezig zijn om het vanaf 8 Nov ok op vluchten naar USA mogelijk te maken.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door d_vdploeg »

De testverplichting om Nederland binnen te komen gaat er in ieder geval (voorlopig) af :thumbup:
Bijlagen
4B304F96-618A-46F6-93D3-1FED82F56B91.jpeg
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Marcel5050 »

Terpies schreef:
20 okt 2021, 11:56
Ik ben afgelopen week naar Kopenhagen gevlogen en heb niets hoeven overleggen en er is ook op Schiphol nergens gevraagd naar mijn QR code.
Ik heb ook geen verklaring ingevuld (wist niet eens dat dat moest) en ben er ook niet naar gevraagd. Misschien komt dat omdat ik binnen Schengen bleef, maar op Schiphol geen enkele controle op enige COVID documenten.

Begrijp ik niet goed,toen ik in September naar Spanje vloog moest ik Covid save QR code tonen en het plf formulier invullen.Deze werden aan boord uitgedeeld en opgehaald voor diegenen die het niet digitaal hadden.ook lees ik deze week dat op schiphol 7 passagiers niet aan boord mochten op vlucht naar Egypte omdat ze geen uitgeprinte versie mee hadden.Dit lijkt meer op een loterij.
Maritabma
Amerikafan
Berichten: 127
Lid geworden op: 20 dec 2018, 13:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Maritabma »

Dat PLF formulier is volgens mij per bestemming verschillend.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door d_vdploeg »

Marcel5050 schreef:
21 okt 2021, 13:55
Begrijp ik niet goed,
Het zal (mag ik ook hopen) meer uitzondering dan regel geweest zijn denk ik. Maar sluit niet uit dat links of rechts de controles wat ''soepeler'' zijn geworden. Heeft het niet te maken met dat Denemarken (net als NL) recent bijna alle coronaregels heeft losgelaten?

De mensen die ik sprak: collega's, vrienden, familie inclusief wijzelf moesten allemaal onze QR code laten zien bij vertrek op de luchthaven in Nederland.

Voor Spanje (en ook voor Italië waar wij waren) is zo'n PLF formulier inderdaad verplicht.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door harryh »

Als ik nu bij Delta inlog. is dit bij mijn boeking verschenen, met een link naar, hier al eerder genoemd, Delta FlyReady
image.png
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door d_vdploeg »

Hier dezelfde button in my trip. Kan er nu (uiteraard) nog niks mee voor ons vertrek in januari.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Grouchy »

Delta’s nieuwe gezondheidsverklaring,Delta FlyReady , haalt alle onzekerheden weg rond het voldoen aan gezondheidsvereisten en sluit aan bij de reisschema’s van klanten om het reizen makkelijker te maken. Delta FlyReady stelt de meeste klanten die naar de VS reizen al in staat om vóór vertrek een negatieve testuitslag te uploaden en de komende weken zal ook het uploaden van vaccinatiegegevens mogelijk zijn. Klanten die vanuit de VS naar landen reizen die een vaccinatiebewijs en een negatieve testuitslag vereisen, hebben al de optie om gebruik te maken van Delta FlyReady om beide resultaten te uploaden, en die functionaliteit wordt verder uitgebreid naar andere routes vanuit de VS.

Ben erg benieuwd of dit ook op Schiphol werkt, vanaf het moment dat je een (online) check-in doet voor je Delta vlucht of op de luchthaven zelf krijg je te maken met Air France/KLM. En of die Delta Flyready bij het online inchecken of op de luchthaven (verificatie screen op je mobiel) accepteren...
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door asv60 »

ik zag deze melding ook bij mijn Delta boeking. Wij vertrekken 8 Nov, zal wel ff laten weten of en hoe het allemaal werkt.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door d_vdploeg »

asv60 schreef:
24 okt 2021, 13:45
Wij vertrekken 8 Nov, zal wel ff laten weten of en hoe het allemaal werkt.
Graag :thumbup: Zullen wel meer mensen mee te maken gaan krijgen de komende weken.
Grouchy schreef:
24 okt 2021, 13:26

En of die Delta Flyready bij het online inchecken of op de luchthaven (verificatie screen op je mobiel) accepteren...
Zou je toch zeggen van wel, aangezien het dezelfde alliantie is. Maar inderdaad bij incheck wordt je door gelinkt naar de incheckpagina van KLM. Ik neem in ieder geval alles ook geprint mee.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door MattRob »

Ben ook heel benieuwd; wij vertrekken maand later met Delta vanaf Schiphol, dus heel benieuwd naar alle ervaringen !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door harryh »

Wij 13 november met Delta naar TPA, zal de ervaringen hier ook delen en ben benieuwd hoe het @asv60 de 8e vergaat.
Gebruikersavatar
Jethz
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jun 2021, 19:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Jethz »

asv60 schreef:
24 okt 2021, 13:45
ik zag deze melding ook bij mijn Delta boeking. Wij vertrekken 8 Nov, zal wel ff laten weten of en hoe het allemaal werkt.
Thank you for your service :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer