Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Tipsy_1 »

@MattRob een beetje medelijden is ook op zijn plaats, ik zit hier nu al even tellen meer dan 20 maanden "opgesloten" in dit verschrikkelijk land :lol: . Uit pure miserie alle staten dan maar gaan bekijken.
De situatie is eigenlijk te gek voor woorden. Laat ons hopen dat die periode nu echt voorbij is en het vanaf nu enkel beter gaat.
Gilster
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 feb 2015, 23:44
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Gilster »

Voor wie met KLM vliegt:

FAQ:

https://www.klm.nl/information/faq/covi ... ment-check

U ontvangt een uitnodiging per mail of sms van KLM vlak voor uw vertrek wanneer deze service wordt aangeboden op uw vlucht. Deze uitnodiging is opgenomen in de check-in e-mail en de COVID-19 informatiemail. U kunt ook naar deze pagina gaan en checken of de service wordt aangeboden op uw vlucht. Selecteer uw bestemming en begin met het uploaden van de documenten.

Link om te uploaden:

https://klforyou.force.com/s/covidform? ... ted_States

In andere woorden je kan alles uploaden, lukt dit niet dan check aan de balie op Schiphol.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door ONYX666 »

Als je bij airfrance hebt geboekt maar de vlucht naar usacwordt uitgevoerd door klm , moet ik dit dan bij klm uploaden of airfrance?
Gast

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Gast »

Inmiddels afgelopen dinsdag booster shot Pfizer laten zetten bij de Walmart (gratis!) alle benodigde documentatie meegekregen om in de Corona app in NL te uploaden en de vaccinatie is ook bijgeschreven in mijn Gele Boekje (incl. Stempel van de bevoegd arts).
Dit was dus inderdaad mogelijk na 180 dagen (Mijn 2e vaccinatie was op 27 mei).
In NL had ik waarschijnlijk nog wel minstens half jaar moeten wachten, dus blij dat dit gelukt is. Naast wat spierpijn in arm geen bijwerkingen (met BenGay snel verholpen :clap: ).
Voordat ik dit shot ging zetten heb ik een (vanuit NL meegenomen) zelf test gebruikt en resultaat was negatief. :thumbup:
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door MattRob »

Top, mooi te horen !! Ik overweeg heel sterk het ook te gaan doen nu.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door ONYX666 »

Terpies schreef:
25 nov 2021, 22:22
Inmiddels afgelopen dinsdag booster shot Pfizer laten zetten bij de Walmart (gratis!) alle benodigde documentatie meegekregen om in de Corona app in NL te uploaden en de vaccinatie is ook bijgeschreven in mijn Gele Boekje (incl. Stempel van de bevoegd arts).
Dit was dus inderdaad mogelijk na 180 dagen (Mijn 2e vaccinatie was op 27 mei).
In NL had ik waarschijnlijk nog wel minstens half jaar moeten wachten, dus blij dat dit gelukt is. Naast wat spierpijn in arm geen bijwerkingen (met BenGay snel verholpen :clap: ).
Voordat ik dit shot ging zetten heb ik een (vanuit NL meegenomen) zelf test gebruikt en resultaat was negatief. :thumbup:
ok heb toevallig deze middag nog op cdc zitten lezen ivm de 6 maanden die na laatste shot zou moeten. Daar stond wel gewoon 6 maanden maar ze hadden het ook over 4 grace days die het eerder zou mogen.

Dus ze deden er niet moeilijk over dat je paar dagen eerder was ?
Als wij het op onze retourvlucht dag doen zijn we 2 dagen te vroeg als je 6 maanden rekent. Met 180 dagen zouden we het wel redden
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door harryh »

ONYX666 schreef:
06 nov 2021, 13:33
Als je bij airfrance hebt geboekt maar de vlucht naar usacwordt uitgevoerd door klm , moet ik dit dan bij klm uploaden of airfrance?
KLM
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Galapogos »

Terpies schreef:
25 nov 2021, 22:22
Inmiddels afgelopen dinsdag booster shot Pfizer laten zetten bij de Walmart (gratis!) alle benodigde documentatie meegekregen om in de Corona app in NL te uploaden en de vaccinatie is ook bijgeschreven in mijn Gele Boekje (incl. Stempel van de bevoegd arts). L
Ik zat me toevallig net af te vragen of er Nederlanders zijn die nu ze toch in Amerika zijn hun booster daar halen. :lol: Ik ben eigenlijk wel benieuwd of je het in Nederland makkelijk geregeld krijgt je boosterprik in CoronaCheck te krijgen. Over de combinatie ‘Eerste prik(ken) in NL, volgende prik in VS’ heb ik eigenlijk nog helemaal geen ervaringen gelezen. Zou wel super zijn als dit zonder al te veel problemen lukt.
Gast

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Gast »

ONYX666 schreef:
25 nov 2021, 23:08
Dus ze deden er niet moeilijk over dat je paar dagen eerder was ?
Als wij het op onze retourvlucht dag doen zijn we 2 dagen te vroeg als je 6 maanden rekent. Met 180 dagen zouden we het wel redden
Mijn vrouw heeft de booster op de 13e november gekregen, omdat zij al eerder haar tweede prik heeft gehad (zorg).
Ik wilde het toen ook gelijk doen, maar moest dus een week wachten op mijn prik.
Het kan dus prima, zorg er wel voor dat ze je de papieren bewijzen meegeven van de vaccinatie (en ook in gele boekje vermelden als je dat hebt). Ik kreeg twee formulieren mee.
Ik zal ze later anonimiseren en even posten.

Nu aan de Turkey met de familie. Happy thanksgiving all! :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door harryh »

Happy Thanksgiving @Terpies, enjoy!!! Wij ook ;)
Gast

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Gast »

Geniet @harryh en fijne reis verder!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Timothy555 »

Een boosterprik halen ongeveer 5 maand na je tweede vaccin kan dus niet?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door hemmie »

Alleen als je J&J hebt gehad, anders moet je 6 maanden wachten.
Terug in Texas!
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door deebee7 »

Ben aan het grasduinen in de regels van de CDC. Begrijp ik het nou goed dat kinderen die met ons meereizen een test van maar 1 dag oud voor vertrek mogen voorleggen? Dus niet de 3 dagen die voor ons telt? (dat is wel erg moeilijk momenteel met de resultaten die zo lang op zich laten wachten in België)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Martin & Marianne »

Zo lees ik het ook. Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... 4928201933.

Marianne
Gebruikersavatar
pollyblue
Amerikakenner
Berichten: 550
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:48
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Schelle

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door pollyblue »

Kinderen van gevaccineerde ouders mogen ook 3 dagen voor vertrek testen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Coyote »

deebee7 schreef:
27 nov 2021, 08:15
Begrijp ik het nou goed dat kinderen die met ons meereizen een test van maar 1 dag oud voor vertrek mogen voorleggen?
Nee, ook voor hen geldt 3 dagen, zolang ze maar vergezeld worden door een volledig gevaccineerde ouder of begeleider. Als je via Marianne's link iets verder doorklikt kom je bij het volgende uit:
Children between the ages of 2 and 17 who are not fully vaccinated may board a flight to the United States with a negative pre-departure COVID-19 viral test conducted on a specimen collected no more than 3 days before departure (i.e., Qualifying Test for Fully Vaccinated) if traveling accompanied by fully vaccinated parents or guardians.

If traveling unaccompanied or if one or more of the parents or guardians accompanying the child is not fully vaccinated, the child must present a negative pre-departure COVID-19 viral test on a specimen collected no more than 1 day before departure. While children under 2 years of age are not required to get a test, CDC recommends a pre-departure test for these children whenever possible.
Zie hier onder het kopje 'Timing Requirements'.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door deebee7 »

Oef! Dankjewel. Toch wel wat verwarrend want als je het stroomschema bekijkt van CDC dan zou je denken 1 dag.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door Big Al »

Dit is ook even belangrijk om te weten nu het aantal "doorbraakgevallen" (d.w.z. infectie na volledige vaccinatie) hard toeneemt:
If you recently recovered from COVID-19, you may instead travel with documentation of recovery from COVID-19 (i.e., your positive COVID-19 viral test result on a sample taken no more than 90 days before the flight’s departure from a foreign country and a letter from a licensed healthcare provider or a public health official stating that you were cleared to travel).

Bron: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html
Dit omdat volgens de CDC "People can continue to test positive for up to 90 days after diagnosis and not be infectious to others".
snelde02
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2022, 16:32

Re: Welke documenten zal je nodig hebben in de VS om vaccinatiestatus te bewijzen?

Bericht door snelde02 »

Wij vliegen eind april naar de VS voor de bruiloft van de zus van mijn vriend. We zijn beiden recent besmet geweest met Covid en proberen nu te achterhalen hoe we aan dergelijk bewijs van huisarts of zorgverlener kunnen komen. Zowel onze huisarts als GGD geven aan een dergelijke verklaring niet te geven. Iemand ervaring waar en hoe je deze verklaring, naast je herstelbewijs, kunt regelen?
Laatst gewijzigd door markro op 19 mar 2022, 02:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht quoten is niet nodig, is verwijderd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer