Camper kopen in USA en meenemen naar Nederland.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
LIINDA.......
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2021, 03:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Camper kopen in USA en meenemen naar Nederland.

Bericht door LIINDA....... »

Wij hebben het plan opgevat om volgend jaar een paar maanden door Amerika en Canada te reizen. Wij zouden graag zelf een camper willen kopen en daarna meenemen naar Nederland. Zijn hier mensen die ervaring hierin hebben en ons hierbij kunnen helpen en adviseren?
Laatst gewijzigd door markro op 26 aug 2021, 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: camper kopen

Bericht door Corv »

Hou er in ieder geval rekening mee dat de campers daar op 110 volt hookup draaien. Je zal dus als eerste dat naar 220 moeten ombouwen.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: camper kopen

Bericht door Corv »

En als je geen ingezetene ben van de USA/Canada is het nogal lastig om een RV daar na aankoop te verzekeren en vervolgens rond te rijden. Gebruik de zoekfunctie op het forum, er zijn daar al verschillende topics aan gewijd.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: camper kopen

Bericht door Disney-Golf »

Allereerst excuus als mijn bijdrage als negatief zou overkomen, dat is echt niet mijn bedoeling!
Ik wil jullie enkel helpen die rose bril af te zetten en het exemplaar met de heldere glazen op te zetten...
1) Zoals @Corv al zei, 110v is geen 220v... Je zal heel de electra moeten omvormen, inclusief generator wat de grootste kost zal zijn? (eigenlijk is het 120v en 230v maar blijft hetzelfde probleem)
2) Veel succes met het omvormen van de R.V./camper! Als die geen Europees goedkeuringsnummer heeft is het haast onmogelijk.
Er is een tijd geweest dat het relatief eenvoudig ging met de R.V. via het V.K. binnen te brengen maar gezien die geen lid meer zijn van de Europese "ruimte" is deze piste nu uitgesloten.
3) De meeste van die U.S. bakbeesten wegen meer dan 3.5 ton...
Hebben jullie een "C" rijbewijs? Anders moet je dat eerst gaan halen om in Europa te mogen rijden...
Niet dat dit zo moeilijk is maar het gaat wel de eventuele wederverkoopkansen bemoeilijken.
De meeste Europeanen kopen het liefst een camper -3.5ton.
4) Let op met de afmetingen... Verschillende kleine Franse en Italiaanse dorpen laten de afmetingen van "bussen" niet toe in hun dorpskernen.
5) Hier in de U.S. zie je bijna de helft van de R.V's met een personenauto er achter aan... In Europa mag dat niet!
Die auto moet op een aanhanger! Maar.. die weegt dan meer dan 750Kg, wat maakt dat je voor een CE rijbewijs moet gaan als je trekkend voertuig (de camper) zelf meer dan 3.5 ton weegt...
6) Laat je niet verleiden om een -3.5ton camper te kopen want de Amerikanen zijn wel zo slim om er dan een prijskaartje aan te hangen dat je beter (lees goedkoper) je camper in Europa kan kopen.
7) Nu we het er toch over hebben... Een Fleetwood Bounder bvb is een courante camper in de V.S. en nog goed betaalbaar ook!
Al een dealer tegen gekomen in BE/NL om aan je onderhoud en wisselstukken te komen? Neen?... Dat dacht ik al... :mrgreen:
Zoals steeds, bezint eer ge begint en doe vooral je "due dilligence"!
Eens je dat gedaan hebt en weet waar je aan begint heb je wel een bakbeeest van een camper waar je anderen alleen maar jaloers mee gaat maken!
Succes alvast! :thumbup:
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: camper kopen

Bericht door Aarjan »

Disney-Golf schreef:
25 aug 2021, 03:33

Ik wil jullie enkel helpen die rose bril af te zetten en het exemplaar met de heldere glazen op te zetten...
Die roze bril was ik snel kwijt na wat research...
Het is idd bijna mission impossible.
Ik droom al heel lang van een Earth Roamer, maar dat zal wel bij dromen blijven :lol:
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3215
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: camper kopen

Bericht door goldenhills »

Grappig, ik dacht dat overland vehicles van het kaliber Earth Roamer (UNICAT etc) goedkoper zijn in Europa. Evengoed knetterduur, maar dromen is leuk.
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Camper kopen in USA en meenemen naar Nederland.

Bericht door Aarjan »

goldenhills schreef:
26 aug 2021, 03:22
Grappig, ik dacht dat overland vehicles van het kaliber Earth Roamer (UNICAT etc) goedkoper zijn in Europa. Evengoed knetterduur, maar dromen is leuk.
Denk dat die prijzen idd hoger liggen aan de overkant van de oceaan, maar ik vind die Earth Roamers gewoon vreselijk mooi om te zien
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camper kopen in USA en meenemen naar Nederland.

Bericht door BonnyR »

Waarom de camper meenemen? Is dat omdat je een speciaal merk type in gedachten hebt?
Ik snap dat als je een aantal maanden wilt rondtrekken je kijkt naar goedkopere opties.
Vrienden van ons hebben één keer een half jaar rondgetrokken met hun eigen camper en hebben daarna eentje gekocht en weer verkocht in Amerika. Was een heel gedoe met verzekeringen en opslag e.d.
Er bestaat ook nog een optie koop waarbij die gegarandeerd wordt teruggekocht. Maar afijn, met al deze opties heb je geen Amerikaanse camper in Nederland. Bovenstaande kanttekeningen die al genoemd zijn, zouden mij nog wel 3x laten nadenken over aanschaf. :wink:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
tomaat85
Amerikakenner
Berichten: 794
Lid geworden op: 06 feb 2011, 18:27
Contacteer:

Re: Camper kopen in USA en meenemen naar Nederland.

Bericht door tomaat85 »

Wat een geweldig ding is dat zeg...ik ben nu een Earth Dro(a)mer geworden :D
Grote Amerika fan
Corv
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Camper kopen in USA en meenemen naar Nederland.

Bericht door Corv »

Jammer dat @LIINDA....... niet reageert. Ben erg benieuwd naar haar plannen.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Camper kopen in USA en meenemen naar Nederland.

Bericht door Big Al »

Disney-Golf schreef:
25 aug 2021, 03:33
1) Zoals @Corv al zei, 110v is geen 220v... Je zal heel de electra moeten omvormen, inclusief generator wat de grootste kost zal zijn? (eigenlijk is het 120v en 230v maar blijft hetzelfde probleem)
Volgens mij is het omvormen niet zo'n groot probleem.
Disney-Golf schreef:
25 aug 2021, 03:33
3) De meeste van die U.S. bakbeesten wegen meer dan 3.5 ton...
De meeste Europeanen kopen het liefst een camper -3.5ton.
3.5 metric tons is maar 7716 imperiale ponden. Bij motorhomes in de VS is de limiet 26.000 pond (wagen + laadvermogen + trekvermogen) en de gemiddelde Amerikaanse motorhome zit daar vrij dicht tegenaan. Het gewicht van de motorhome zelf (koets + laadvermogen) is veelal rond de 20.000 pond.

Nog een waarschuwing m.b.t. gewicht: let op het laadvermogen. Veel fabrikanten stoppen zoveel zaken in de motorhomes dat er maar heel weinig ruimte blijft voor spullen, drinkwater, afvalwater enzovoort - soms minder dan 100 kilo. De fabrikanten doen er alles aan om dit te verdoezelen. Zo wordt ervan uitgegaan dat een persoon maar 153 pond (70 kg). weegt. De gemiddelde Amerikaanse man weegt meer dan 200 pond...
Disney-Golf schreef:
25 aug 2021, 03:33
4) Let op met de afmetingen... Verschillende kleine Franse en Italiaanse dorpen laten de afmetingen van "bussen" niet toe in hun dorpskernen.
Ik zou ook oppassen met de breedte. Ik heb tienduizenden kilometers met motorhomes en vrachtwagens in de VS gereden en op veel wegen pas je hier maar net tussen de strepen. Dat is redelijk te doen, maar Europese wegen zijn veel minder breed.
Disney-Golf schreef:
25 aug 2021, 03:33
Al een dealer tegen gekomen in BE/NL om aan je onderhoud en wisselstukken te komen? Neen?... Dat dacht ik al... :mrgreen:
Ja en nee. Veel onderdelen van Amerikaanse motorhomes komen uit Europa. Het grootste probleem zal echter met zaken als de waterketel, de koelkast en de verwarming. Alle aansluitingen zijn imperiaal en ik vermoed dat je daar in Europa grote problemen mee zal hebben. Zelfs de waterslang zal problemen opleveren.
BonnyR schreef:
27 aug 2021, 16:50
Vrienden van ons hebben één keer een half jaar rondgetrokken met hun eigen camper en hebben daarna eentje gekocht en weer verkocht in Amerika. Was een heel gedoe met verzekeringen en opslag e.d.
Houdt er rekening mee dat vrijwel alle nieuwe motorhomes (vooral) in het begin problemen hebben die door de dealer verholpen moeten worden. De wachttijden zijn veelal weken, maar soms ook maanden. Lijkt me lastig als je hier geen thuisbasis hebt.

Ik vermoed overigens ook dat Amerikaanse modellen meer brandstof zullen gebruiken dan Europese modellen. Hier wordt 10 mpg (4,3 km/l) als zeer zuinig gezien voor een motorhome... Het gemiddelde zal rond de 7-8 mpg liggen. Niet zo'n probleem als benzine minder dan €0,80 per liter kost, maar met de Europese brandstofbelasting is dat natuurlijk anders.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer