Overstappen op Minneapolis airport.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Overstappen op Minneapolis airport.

Bericht door Kovi »

Onze dochter van 16 gaat deze week zelfstandig via Amsterdam naar de Omaha -Nebraska, met een overstap van 2 uur en 50 minuten op Minneapolis.
Vanuit wat we hebben gelezen ruim voldoende en is Minneapolis een hele fijne luchthaven voor overstap. In principe willen we geen unacompanied service boeken, maar ze vindt het ontzettend spannend, vooral de overstap: ophalen bagage, door douane, opnieuw bagage inchecken, gate zoeken etc. Daarom dat we vooraf al wat voorwerk doen, zodat ze ongeveer weet wat te doen/waar ze moet zijn. Ze is al eerder in de VS geweest en spreekt de taal goed, alleen is ze toen steeds achter ons aan gehobbeld, nu ze het zelf moet gaan regelen is het toch een ander verhaal. :wink:

Iemand die ervaring heeft op Minneapolis airport en ons/haar wat tips en adviezen kan geven? Dat zou het voor haar al iets minder spannend maken.

Ze vliegt met KLM/DELTA en volgens ticket is aansluitende vlucht naar Omaha vanaf terminal 1. Als ik de plattegrond goed heb bekeken, komt zij ook aan in terminal 1. Mocht ik dat verkeerd zien, hoor ik dat graag. :D
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overstappen op Minneapolis airport.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden in 2013 een overstap in Minneapolis. Dat is goed bevallen, het is inderdaad een mooi vliegveld.
Zie hier voor onze ervaringen.
Ik denk dat het voor ons toen de eerste keer was dat we niet rechtsreeks vlogen, dus een overstap in de VS was nieuw voor ons. Maar het wijst zich allemaal vanzelf.
Je moet inderdaad je bagage ophalen en weer op de juiste band zetten. Met 2,5 uur overstaptijd komt het zeker goed!
Denk er aan dat ze ook door Immigrations moet.
Heeft ze een visum of reist ze op ESTA? Onze dochter had eens problemen met haar ESTA, en toen waren we blij dat we die uitgeprint hadden, dus misschien handig om een print mee te nemen.

Het is inderdaad in beide gevallen terminal 1.

Marianne
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Overstappen op Minneapolis airport.

Bericht door GoBucks »

Over het algemeen vind ik het personeel op vliegvelden in Amerika erg vriendelijk en behulpzaam. Ik zou zeker niet aarzelen om bijvoorbeeld even een medewerker te vragen waar je precies moet staan bij de immigratie, of aan iemand waar je de koffer weer inlevert na de douane vragen waar je precies heen moet. Of desnoods een willekeurige (Delta) balie, ook al is het bij een balie voor een andere gate dan de vlucht die je zelf hebt.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Overstappen op Minneapolis airport.

Bericht door Galapogos »

In 2019 hebben wij ook een overstap gemaakt in Minneapolis. Ik kan alleen maar beamen wat hier al gezegd is. Het is een fijn, overzichtelijk vliegveld. Met werkelijk óveral emergency shelters voor als er een hurricane voorbij zou razen, dus veilig zou ik me er zeker voelen. :lol:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstappen op Minneapolis airport.

Bericht door Almere vak V »

Zoals het er nu uitziet blijf je inderdaad op Terminal 1. Dat maakt het inderdaad al meteen een stuk minder lastig.

Natuurlijk is het spannend. Begrijpelijk! Maar zoals op elk vliegveld in Amerika staan er op elke hoek minstens 4 mensen die speuren naar een vragende blik. Zo gauw je die ook maar een seconde opzet zal er gevraagd worden of ze je kunnen helpen.

Maar uit het vliegtuig kan je weinig anders dan naar immigratie gaan. Soms is dat nog wel is wat intimiderend zeker als ze gaan roepen over returning passengers waar die naartoe moeten. Even rustig kijken of vragen lost dat vaak al op. Na immigratie pak je je koffer. Loop je naar de douane. En achter de douane vragen ze eigenlijk meteen of op je eindbestemming ben of op doorreis. Is dat laatste het geval dan kan je je koffer meteen op de band zetten en ben je er van verlost. En van het pakken van je koffer tot deze weer op de band zetten zit amper 100 meter.

En beste tip. Zorg dat je alles op papier hebt. Daar kun je altijd op terugvallen.

Succes! En plezier!!
Kovi
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 feb 2014, 22:48
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Overstappen op Minneapolis airport.

Bericht door Kovi »

Bedankt allen voor jullie reacties, ik heb het met haar besproken!
Inderdaad wil iedereen je helpen, maar aan iemand hulp vragen is nogal een drempel voor haar :wink:
Ze zal waarschijnlijk wel moeten, dus al weer een mooie groei in haar ontwikkeling!

Ze is zojuist op Minneapolis geland en ben zeer benieuwd hoe het gaat! Ik zit in ieder geval met computer aan, vluchtgegevens en kaart van de luchthaven klaar voor eventuele assistentie op afstand :thumbup: :thumbup:
2014: USA Camperreis Zuid Westen https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2014
2018: USA Florida/Georgia https://tiogatours.nl/reisverslagen/kovi2018
2022: USA Colorado/South Dakota/Nebraska
2023: Canada - Camperreis West Canada
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Overstappen op Minneapolis airport.

Bericht door Almere vak V »

Kovi schreef:
11 aug 2021, 19:58
Inderdaad wil iedereen je helpen, maar aan iemand hulp vragen is nogal een drempel voor haar
Gelukkig hoef je het niet te vragen. Dat wordt wel aan je gevraagd!!

Maar als het goed is. is het inmiddels allemaal achter de rug. Ik hoop dat het goed is gegaan!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer