Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door rl23 »

We willen voor 2022 onze vluchten gaan boeken (Amsterdam-Anchorage en Vancouver-Amsterdam). We vliegen bij voorkeur met zo min mogelijk overstappen (hoewel dat voor Anchorage niet echt een optie is) en komen dus bij KLM uit.

De vluchten naar Anchorgage worden uitgevoerd door Delta en daar willen we de Comfort+ boeken. Maar via de KLM site kan je daar niet voor kiezen. Heeft iemand daar ervaring mee om na het boeken de Comfort+ stoelen te kiezen met bijbetaling. Ik heb het wel aan KLM gevraagd maar dan krijg ik alleen een standaard antwoord dat je dan je tickets moet omboeken naar een andere klasse en dat voor het omboeken kosten in rekening worden gebracht (niet hoeveel) naast de extra kosten voor Comfort+.

De ander optie is om bij Delta te boeken. Dan kan ik wel meteen voor Comfort+ kiezen en ook de Economy Comfort stoelen voor de terugvlucht met KLM. Alleen dan krijgen we niet de FlyingBlue korting daarop volgens mij. Maar zijn er andere zaken waarmee we rekening moeten houden als we via Delta boeken?
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door Disney-Golf »

Even bellen met Delta dan weet je het meteen, dat is wat ik zou doen… :thumbup:
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door Emootje »

Is dat een erg hoge korting, die Flying Blue korting?
Mijn ervaring met Delta is heel erg goed, qua prijs komen ze gewoon overeen met KLM. Dus ik zou die Comfort+ gewoon via de Delta site boeken.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door mtl »

Maar @rl23 zegt dat hij/zij geen korting krijgt op de site van Delta.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door Loek »

rl23 schreef:
31 jul 2021, 15:54
We vliegen bij voorkeur met zo min mogelijk overstappen (hoewel dat voor Anchorage niet echt een optie is) en komen dus bij KLM uit.
Hoezo kom je dan bij KLM uit, vliegt die non-stop? United vliegt vanuit Amsterdam met 1-stop naar Anchorage. Keuze om via Chicago of via Newark. Daar kun je kiezen voor Economy Plus, hetgeen vergelijkbaar is met Comfort+ van Delta.
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door rl23 »

Zover ik weet is er geen een maatschappij die rechtstreeks vliegt vanuit Amsterdam naar Anchorage, dus andere opties zijn mogelijk. Maar we vliegen terug vanuit Vancouver en dan is KLM zover ik kan vinden de enige met een rechtstreekse vlucht. En twee losse vluchten van verschillende allianties wordt wel erg prijzig.
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door rl23 »

Bedankt vast voor alle antwoorden.

Als ik ik bij Delta de stoelen kies voor Economy Comfort bij de KLM vlucht dan zijn die ongeveer 25 euro duurder dan bij KLM met de flying blue korting. Ik heb een account aangemaakt bij Delta en daar ook mijn flying blue nummer toegevoegd. Maar dat maakt niet uit voor de prijs. Op het totaal bedrag is dat niet veel maar alle beetjes helpen.

Probeer ook nog steeds met KLM in contact te komen om duidelijkheid te krijgen hoe ik het via hun kan boeken, maar dat schiet niet op helaas. Via KLM heeft wel mijn voorkeur eigenlijk.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door Harry »

Je zou nog met de Duitse maatschappij Condor kunnen vliegen, die vliegen vanaf Frankfurt non-stop naar Anchorage en ook non-stop vanaf Vancouver weer terug. Frankfurt is (ook uit eigen ervaring) prima te bereiken met de ICE.
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door rl23 »

Harry schreef:
01 aug 2021, 07:57
Je zou nog met de Duitse maatschappij Condor kunnen vliegen, die vliegen vanaf Frankfurt non-stop naar Anchorage en ook non-stop vanaf Vancouver weer terug. Frankfurt is (ook uit eigen ervaring) prima te bereiken met de ICE.
Bedankt, die optie had ik nog niet gezien. De periode die we gaan is ook al boekbaar. Helaas is er op de dag dat we terug willen vliegen geen vlucht door Condor vanuit Vancouver naar Frankfurt. Een extra dag in Vancouver is wel weer lastig ivm aantal vakantie dagen en maximaal aantal dagen dat we mogen opnemen in 1x. En maakt de hele reis ook weer duurder.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door Coyote »

rl23 schreef:
31 jul 2021, 23:54
Als ik ik bij Delta de stoelen kies voor Economy Comfort bij de KLM vlucht dan zijn die ongeveer 25 euro duurder dan bij KLM met de flying blue korting. Ik heb een account aangemaakt bij Delta en daar ook mijn flying blue nummer toegevoegd. Maar dat maakt niet uit voor de prijs. Op het totaal bedrag is dat niet veel maar alle beetjes helpen.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar als het zo belangrijk voor je is om zo weinig mogelijk tussenstops te hebben en Economy Comfort te willen vliegen, dan was boeken bij Delta voor mij een no-brainer als dat slechts € 25 duurder is.

Ja, alle beetjes helpen maar zaken die voor mij belangrijk zijn voor een fijne vakantie (en dat kan heel goed beginnen met comfortabel vliegen) mogen van mij wat extra kosten. Niet voor niets dat ik heel vaak vlak voor het inchecken bij United toch nog een upgrade neem naar Economy Plus. Kost me vaak $ 100 + maar dan weet ik wel dat ik comfortabel zit op een vlucht en niet als een sardientje in de middenrij... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door rl23 »

Coyote schreef:
01 aug 2021, 09:42
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar als het zo belangrijk voor je is om zo weinig mogelijk tussenstops te hebben en Economy Comfort te willen vliegen, dan was boeken bij Delta voor mij een no-brainer als dat slechts € 25 duurder is.
De vluchten zijn met Comfort+/Economy Comfort rond de 1500 pp. Die 25 euro maakt niet echt het verschil op dat bedrag dat klopt. Maar het gaat mij meer om dat de informatie bij KLM hierover nogal gebrekkig is. Je zou verwachten met het aantal codeshare vluchten die ze hebben met Delta dat het wat duidelijker en overzichtelijker zou zijn. En dat je ook bij KLM bij de partner maatschappij de stoelen tegen bijtaling kan boeken. Bij Delta kan het andersom wel dus waarom bij KLM niet is mij een raadsel.

Zoals het er nu naar uitziet wordt het inderdaad boeken bij Delta ondanks dat ik liever bij KLM boek. Volgens mij ben je dan net iets beter beschermd als Europese consument dan bij een Amerikaanse maatschappij (hoewel ik dat niet zeker weet :? )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door Almere vak V »

rl23 schreef:
01 aug 2021, 12:43
Zoals het er nu naar uitziet wordt het inderdaad boeken bij Delta ondanks dat ik liever bij KLM boek. Volgens mij ben je dan net iets beter beschermd als Europese consument dan bij een Amerikaanse maatschappij (hoewel ik dat niet zeker weet )
Wat maatschappij betreft ontloopt het elkaar erg weinig. Als wij echter moeten kiezen, zullen we altijd voor Delta kiezen. Service net een tikkeltje beter. En als er wat is, volstaat een belletje naar Amerika, om het binnen no-time op te lossen. Ik zie het verschil dan ook niet dat je beter beschermd zou zijn.

Gewoon even bellen met Delta. Wel in de US. Je "probleem" uitleggen en met een beetje mzzl wordt het keurig opgelost.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door Harry »

Het enige verschil is als je met een Delta vlucht terug naar Europa vliegt je geen recht hebt op een vergoeding bij vertraging of annulering. Maar ook bij het boeken via KLM kan je op een Delta vlucht zitten, je moet dan kijken wie de vlucht uitvoert.
rl23
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 jan 2012, 21:39

Re: Upgrade naar Delta Comfort+ bij tickets geboekt via KLM

Bericht door rl23 »

Nogmaals allemaal bedankt voor de input.

Ik wilde nog wel even een update geven. We hebben uiteindelijk toch via KLM geboekt en afgezien van de Comfort+ bij de Delta vluchten. Die kwam op bijna 300 euro pp extra uit voor alleen de heenvlucht, dat was toch echt iets te veel van het goede. Hierin is ook meegenomen dat economy sowieso 50 euro pp goedkoper was via KLM dan via Delta. Voor de terugvlucht wel de Economy Comfort van KLM geboekt, met 125 euro paste dat nog wel in ons budget.

Na het afronden van de boeking bij KLM konden we wel de standaard of prefered seats (tegen bijbetaling) op de Delta site kiezen, de Comfort+ stoelen niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer