Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
mieke42
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2021, 11:48

Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door mieke42 »

Hallo,

Wij plannen volgende zomer een rondreis in Californië.

Het is onze eerste trip naar Amerika. Normaal was er een trip gepland naar Orlando vorige zomer, maar deze is jammer genoeg niet kunnen doorgaan.

Ik zou graag een rechtstreekse vlucht boeken. Welke luchthaven is het goedkoopst om rechtstreeks te vliegen?

Andere tips wanneer ik het voordeligst kan boeken, luchtvaartmaatschappij enz zijn zeker welkom.

Groetjes, MIeke.
Gast

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië

Bericht door Gast »

Hoi Mieke, welkom op het forum. Leuke plannen en spannend om voor de eerste keer naar de US te gaan!

Wat wil je precies in Californië gaan doen qua bezienswaardigheden/plaatsen waar je naar toe wilt?
Hoe lang en in welke periode wil je gaan?

Als je een beetje een idee hebt van de globale route kun je gaan kijken welke van deze plaatsen geschikt zijn om als start en/of eindpunt te dienen.
In het topic hier viewforum.php?f=36 kun je veel tips en routes vinden die je kunnen helpen met het vinden van de voor jou geschikte route en als je daar je eigen topic opent (met een beetje meer omschreven antwoord op de vragen die ik je hierboven stelde) dan zijn er genoeg mensen op het forum die je tips kunnen geven.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië

Bericht door mtl »

Rechtstreeks vliegen op Californie? Dan zijn er weinig smaken. Normaal gesproken zijn Los Angeles en San Francisco de enige opties.
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië

Bericht door Hockey »

Als je naar Californië vliegt dan is rechtstreeks alleen mogelijk op LA, SF en (wellicht) San Diego. De vuistregel is toch wel dat als je 10x zou vliegen 5x LA de goedkoopste zal zijn. Maar let op, dat is een vuistregel.
Luister naar wat Terpies schreef en bekijk eerst wat voor reis je wil maken, dat zal veel bepalen. Afhankelijk van wanneer je boekt zijn vliegkosten wellicht niet de grootste kostenpost, maar dat is ook weer afhankelijk van het reisgezelschap. Voorbeeld: ik ben alleen. Voor mij is €800 betalen voor een vlucht wel een stuk duurder dan de €500 die ik bij een goede deal kan krijgen, maar ach, ik ben alleen. Zou mijn tweelingbroer gaan, met zijn vrouw en twee kids dan is dat prijsverschil ineens €1.200 omdat ze vier mensen zijn en wordt de prijs een stuk belangrijker.
Daarom zorg dat je plannen eerst wat concreter worden.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1639
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië

Bericht door BonnyR »

mieke42 schreef:
26 jun 2021, 11:51

Ik zou graag een rechtstreekse vlucht boeken. Welke luchthaven is het goedkoopst om rechtstreeks te vliegen?
MIeke
Onze ervaring is geweest dat San Francisco rechtstreeks meestal het goedkoopste uitpakte, maar durf er nu voor de komende tijd weinig over te zeggen. Een paar alerts aanmaken op diverse sites geeft een aardig beeld van de prijzen (bv Skyscanner, Momondo, Google flights, e.d).
Pff net even gekeken in juli/augusteus ... in 2019 vlogen wij in mei rechtsreeks voor minder dan 300 euro, maar het is nu minimaal het dubbele wat ik zo snel vind. Maar ja, die maanden is ook hoogseizoen.

Californië is prachtig, maar afhankelijk van de tijd die je hebt, zou ik ook eens "verder" kijken (een groter rondje). Er is zoveel moois te zien.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door Hans B »

Even een bongeltje in Californië gooien.
Las Vegas is niet echt uit de buurt.
Zeker als je de Death Valleuy meeneemt in je Californië bezoek.

Vraagje: Waarom alleen rechtstreeks?
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk inderdaad ook naar Las Vegas. Of wil je echt alleen in Californië blijven?
En vlieg je vanaf Schiphol of is een ander vertrekpunt ook mogelijk?

Marianne
mieke42
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2021, 11:48

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië

Bericht door mieke42 »

Terpies schreef:
26 jun 2021, 12:11
Hoi Mieke, welkom op het forum. Leuke plannen en spannend om voor de eerste keer naar de US te gaan!

Wat wil je precies in Californië gaan doen qua bezienswaardigheden/plaatsen waar je naar toe wilt?
Hoe lang en in welke periode wil je gaan?

Als je een beetje een idee hebt van de globale route kun je gaan kijken welke van deze plaatsen geschikt zijn om als start en/of eindpunt te dienen.
In het topic hier viewforum.php?f=36 kun je veel tips en routes vinden die je kunnen helpen met het vinden van de voor jou geschikte route en als je daar je eigen topic opent (met een beetje meer omschreven antwoord op de vragen die ik je hierboven stelde) dan zijn er genoeg mensen op het forum die je tips kunnen geven.
Hallo,

Normaal zouden we +- 21 dagen gaan.
L.A. en San Francisco.
Veel natuurparken en ook 2 tot 3 daagjes Disneyland.

De route moet ik nog volledig uitstippelen, ik denk dat ik heel veel ga moeten lezen hier op het forum...
Maar ik ben dit van plan om tijdens mijn komend verlof te doen.
mieke42
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2021, 11:48

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië

Bericht door mieke42 »

BonnyR schreef:
26 jun 2021, 12:43
mieke42 schreef:
26 jun 2021, 11:51

Ik zou graag een rechtstreekse vlucht boeken. Welke luchthaven is het goedkoopst om rechtstreeks te vliegen?
MIeke
Onze ervaring is geweest dat San Francisco rechtstreeks meestal het goedkoopste uitpakte, maar durf er nu voor de komende tijd weinig over te zeggen. Een paar alerts aanmaken op diverse sites geeft een aardig beeld van de prijzen (bv Skyscanner, Momondo, Google flights, e.d).
Pff net even gekeken in juli/augusteus ... in 2019 vlogen wij in mei rechtsreeks voor minder dan 300 euro, maar het is nu minimaal het dubbele wat ik zo snel vind. Maar ja, die maanden is ook hoogseizoen.

Californië is prachtig, maar afhankelijk van de tijd die je hebt, zou ik ook eens "verder" kijken (een groter rondje). Er is zoveel moois te zien.
Als ik nu kijk om te boeken voor mei 2022 bv dan is inderdaad San Francisco het goedkoopst maar is natuurlijk hoogseizoen als wij willen gaan.

Alvast bedankt voor de tips.
mieke42
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2021, 11:48

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door mieke42 »

Hans B schreef:
26 jun 2021, 14:51
Even een bongeltje in Californië gooien.
Las Vegas is niet echt uit de buurt.
Zeker als je de Death Valleuy meeneemt in je Californië bezoek.

Vraagje: Waarom alleen rechtstreeks?
Hallo Hans,

Las Vegas staat niet op ons verlanglijstje.

Wij en onze 2 kinderen (12 en 14) hebben nog nooit een lange afstandsvlucht gedaan.

Toen we onze vluchten in 2019 boekten voor Florida had ik vluchten geboekt bij Lufhansa, vertrek in Amsterdam en overstap in Frankfurt maar was beperkte overstaptijd. En ik was al gestresseerd op voorhand of we de 2de vlucht zouden halen.

groetjes

Mieke
mieke42
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2021, 11:48

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door mieke42 »

Martin & Marianne schreef:
26 jun 2021, 15:40
Kijk inderdaad ook naar Las Vegas. Of wil je echt alleen in Californië blijven?
En vlieg je vanaf Schiphol of is een ander vertrekpunt ook mogelijk?

Marianne
Vertrekpunt is niet zo belangrijk.

groetjes

Mieke
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door Galapogos »

Las Vegas hoeft niet op je verlanglijstje te staan, om er toch op te vliegen. Die stad ligt namelijk in een omgeving met uitzonderlijk veel natuurschoon. Voor veel populaire nationale parken is Las Vegas de meest dichtstbijzijnde stad. Denk aan Grand Canyon, Zion, Bryce Canyon en Death Valley.

Dat gezegd hebbende is het volgens mij niet mogelijk om rechtstreeks van Nederland naar Las Vegas te vliegen, maar misschien zit ik er naast.

Kijk bij het plannen van je reis eens naar de voorbeeldreis op de homepage van AllesAmerika: http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Dat geeft een aardig beeld van wat je in 21 dagen tijd allemaal kunt doen/zien aan de Amerikaanse westkust. Je hoeft niet per sé een rondje te maken. Je kunt ook starten en eindigen in een andere stad. Hoe dan ook zul je waarschijnlijk uitkomen op de vliegvelden van San Francisco, Los Angeles en Las Vegas, in een combinatie naar keuze.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik dacht dat rechtstreeks vliegen op Las Vegas mogelijk was tegenwoordig, maar ik weet het niet zeker. Maar als een ander vliegveld van vertrek een optie is, zou ik die mogelijkheid wel meenemen.
@mieke42, je hebt het over veel natuurparken, maar dan bedoel je alleen die in Californië? Kan natuurlijk ook, maar vaak bedoelen mensen ook parken als de Grand Canyon etc als ze het over ene reis naar Claifornië hebben. en dan ligt Las Vegas heel gunstig.

Maar als je al meerdere dagen Disneyland wilt doen is een rondje met alleen Californië ook niet gek.
Begin eens met het uitschrijven van je wensen, en maak dan een route van dag tot dag, met verschillende startpunten. Je kunt ook kijken hoe de weekenden vallen en dat mee laten wegen met de keuze van de luchthaven.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door mtl »

KLM vloog rechtstreeks op Las Vegas maar sinds het begin van de corona-crisis niet meer dacht ik. En inderdaad eerst een globale route op papier zetten. Van daar uit kan je kijken welke luchthaven het handigst is voor jullie.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door Old Faithful »

mtl schreef:
28 jun 2021, 13:46
KLM vloog rechtstreeks op Las Vegas maar sinds het begin van de corona-crisis niet meer dacht ik.
Ams-Las.JPG
Wel dus.
Groet,

Old Faithful
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door mtl »

Okee, dan hebben ze de vluchten weer hervat.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1245
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door IngridUSA »

KLM vliegt wel rechtsreeks naar Las Vegas, maar niet dagelijks als ik het goed zie. Maar is dus zeker als extra luchthaven mee te nemen in de mogelijkheden. Als je je reis uitgestippeld hebt (wel/geen rondje zal dan blijken), dan kun je gaan kijken wat de beste opties zijn qua start- en eindpunt. Kijk inderdaad waar je de weekenden verblijft, want dat kan flink drukker en dus ook vaak duurder zijn. Leg je vragen gerust hier voor aan de forumleden (in het topic Zuidwesten reisschema's en routeplanning).

Lees ook eens de topics over Las Vegas door en laat die eens aan je pubers zien. Kan me niet voorstellen dat ze daar niet graag een dagje en nachtje (of 2) zouden willen doorbrengen. Veel succes en plezier met je voorbereidingen!
Trom
Amerikakenner
Berichten: 905
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door Trom »

KLM zou vanaf juli naar LAS vliegen. De wekelijkse vluchten zijn verminderd en de start is uitgesteld. Ze beginnen (onder voorbehoud natuurlijk) nu vanaf 31 juli met de vluchten met een Boeing 787-9.
mieke42
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 jun 2021, 11:48

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door mieke42 »

Iedereen bedankt voor de tips al.

Ik lees tijdens mijn vakantie de verhalen / tips voor reizen in Californië en zal dan een route opstellen.

Als ik dan nog vragen heb, kan ik ze hier terug zetten (of in juiste topic).

groetjes

Mieke
Gebruikersavatar
marsie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 aug 2017, 12:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke luchthaven voor rondreis Californië?

Bericht door marsie »

San Diego vanuit Frankfurt is ons goed bevallen. Niet zo druk en we waren zo door de douane heen.
Florida 1993
Zuid-West 2018
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer