Covid en vluchtwijzigingen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Almere vak V »

Galapogos schreef:
21 jun 2021, 18:11
Je ruimbagage kun je met wat geluk al inchecken, maar ik zit dan meestal ook nog met wat (zware) handbagage. Niet handig als je de stad in gaat. Nee, doe mij maar een rechtstreekse vlucht.
Natuurlijk vliegt iedereen het liefst rechtstreeks. Lekker makkelijk, niks aan het handje. Maar dit is van de nood een deugd maken. Je ruimbagage is geen probleem. Die wordt gewoon doorgecheckt en zie je pas weer op de eindbestemming. Of je moet twee separate tickets besteld hebben. Je handbagage berg je op in een locker die je op elk vliegveld hebt. Hup, naar de metro en onderweg ben je!
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Grouchy »

Richting de VS mag je de baggage bij aankomst in de VS sowieso van de band halen en opnieuw inchecken, ook met één ticket. Baggage allowance daarzo is (3x) 70 lbs. Kan je meteen (het onnodige uit je handbaggage en/of je extra aankopen in) baggage dumpen & inchecken.
Ook met twee verschillende tickets was het, tenminste voor Delta, in het verleden ook nooit een probleem om de baggage door te labellen naar de eindbestemming, AF-KLM was ook mogelijk.
Plus wat Almere vak V zegt: handbaggage laat je ergens achter in een locker op de luchthaven of ergens in de stad en gaaaan!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door IngridUSA »

IngridUSA schreef:
15 jun 2021, 13:13
Ik kreeg ook een vluchtwijziging van KLM: van 23
oct 13:20 wordt het nu 23 oct 13:20 :wink:
Werk hebben is niks, maar werk houden…
Vandaag na 2 maanden wederom een vluchtwijziging ontvangen voor vervroegd vertrek om … zelfde tijd 13:20 uur. Opmerking KLM: gewijzigd ivm operationele redenen.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door ONYX666 »

air france is echt een ramp, ik logde in om toevallig te zien dat er een vlucht geannullerd was en 2 gewijzigd, geen mail ontvangen.
Vervolgens via twitter contact opgenomen (het duurt elke keer ongeveer 10 uur voordat ze antwoorden) hebben ze er nieuwe vluchten ingezet zoals ik vroeg maar boeken ze de verkeerde klasse (zonder stoelselectie) vervolgens krijg ik maar geen nieuwe tickets, na navragen krijg ik ze allemaal op 1 na. Dee persoon staat wel in mijn boeking maar er staan maar 4 koffers in de boeking (we zijn met 5 ) en hij heeft dus ook geen ticket in de mail en zijn naam staat er niet tussen als ik de bagage aanklik.

We vliegen met Delta kan ik die volgende keer ook contacten? (ben nu al 4 dagen bezig om het goed te krijgen)
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Mies2301 »

@ONYX666, kan je niet bellen naar Delta in Amerika?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door ONYX666 »

uiteindelijk staat alles goed bij laatste fout bleek dus datz e bij 1 persoon geen nieuw ticket (dus ook niet dezelfde vluchten (hadden uitgegeven. Het is toevallig dat ik het goed nakeek want er stonden wel gewoon 5 mensen in de boeking.
Volgende keer probeer ik inderdaad delta
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer