Covid en vluchtwijzigingen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door sunnyrojo »

Hopelijk mogen we binnenkort weer vliegen. Wij hebben een retour geboekt naar Orlando 7 augustus heen en 4 september terug. De 1 naar de ander wijziging rolt hier binnen, maar nu heb ik er eentje waarbij we ineens 10 uur vertraging hebben op de terugvlucht van 4 september, kan dit zomaar? Wij hadden een redelijk goede vlucht met ongeveer 1,5 tot 2 uur overstaptijd op de terugvlucht, nu zijn we gedoemd om ongeveer 10 uur op het vliegveld te zitten :o Of is dit een nieuwe strategie van de luchtvaartmaatschappij, wij hebben het recht te annuleren om vervolgens tegen de hoofdprijs een nieuwe vlucht te moeten boeken?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door mtl »

De strategie van de luchtvaartmaatschappijen is om hun toestellen zo doelmatig mogelijk te gebruiken. Dan kan het gebeuren dat vluchten geannuleerd worden en dat er weinig alternatieven zijn. Met als gevolg zeer nadelige (overstap)tijden voor reizigers. En ja, dat kan zomaar.
Gast

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Gast »

als je al 100% zeker zou weten dat je MAG vliegen zou ik me pas zorgen gaan maken over HOE. Vooralsnog vliegt er niemand want de grens is nog dicht voor Europeanen die vakantie willen vieren in de US.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Ruud2004 »

Zoals mtl al aangeeft kan dit, maar je kan toch eerst aangeven niet akkoord te gaan met het aangeboden alternatief? Bij voorkeur je maatschappij (wie?) bellen en eens kijken wat er dan uit de hoge hoed komt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door sunnyrojo »

Terpies schreef:
13 jun 2021, 11:55
als je al 100% zeker zou weten dat je MAG vliegen zou ik me pas zorgen gaan maken over HOE. Vooralsnog vliegt er niemand want de grens is nog dicht voor Europeanen die vakantie willen vieren in de US.
Wij zijn hiervan op de hoogte bedankt voor de opmerkzaamheid, en ik maak me geen zorgen, dit was een vraag voor als we mogen vliegen.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gast

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Gast »

Ik denk dat er nog veel meer wijzigingen zullen volgen…totdat het zo ver is. De maatschappij-pijen zullen nog met voorwaarden in de US en vlieg routes te maken krijgen. Als er hubs en vluchten geschrapt worden zullen er behoorlijk wat herboekingen plaats gaan vinden. United heeft al aangekondigd dat er tot ver in 2021 (en misschien wel 2022) maar op 2 locaties vanuit Schiphol gevlogen gaat worden (Chicago en Newark), en dat Houston, San Francisco e DC voorlopig geschrapt blijven.
Overigens is mijn post deels gemodereerd, geen idee waarom….
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door bedeve »

@Terpies Tsja , Iedereen is gelijk, en de een meer dan de ander...Eigenlijk zou ik willen dat mensen met kinderen en kleinkinderen in de USA voorrang zouden krijgen...maar ja , dat strookt weer helemaal niet met mijn "iedereen is gelijk...."
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door mtl »

Dat wil iedereen wel die familie heeft in Amerika.
Gast

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Gast »

Die kant ging mijn opmerking qua ‘ iedereen is gelijk’ niet op maar er is imho best verschil tussen familie en geliefden/kinderen/kleinkinderen, of te wel verschil tussen familie in de eerste, tweede en derde graad.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Frasi »

@sunnyrojo Als de geboden terugvlucht je niet aanstaat; ga zelf online op zoek naar betere alternatieven. Wel binnen dezelfde alliantie en liefst airline (en niet de duurste routes kiezen). Daarmee ga je naar de airline (of OTA als je daarmee geboekt hebt) en verwoord je teleurstelling en vraagt of jouw alternatief XYZ ook mogelijk zou zijn. Is mij op deze manier al 3x gelukt met KLM. Het blijft minder ideaal als de oorspronkelijke vlucht maar het is in ieder geval op dezelfde dag én met redelijke vertrektijd.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door DennisS »

Wij kregen vanmorgen ook een mail met dat onze vlucht van Heathrow naar LAX was gecancelled. Ik een andere vlucht geselecteerd die qua tijd enigzins in de buurt van onze oude vertrek en aankomsttijd zit. Dus dat is nog niet zo erg. Maar vervolgens kom ik erachter dat er alleen nog vluchten uitgevoerd door BA zijn (en we hadden AA) en dat de premium economy stoelen (eerste rij) niet beschikbaar is en en ik nu moet betalen voor het kiezen van een stoel! Not amused.... Bij AA was het gratis EN kon je de eerste rij kiezen. Bij BA niet gratis en de eerste rij wordt vrijgehouden voor executive members....

Zul je zien dat AA alleen hun schema aan het omgooien zijn en dat er over 2 dagen een alternatieve vlucht van AA komt en ik niet meer kan omzetten zonder extra kosten.

Overigens zijn de vluchten ten opzichte van wanneer wij ze geboekt hebben nu ruim 2 keer zo duur! Kon mijn ogen niet geloven. Jullie mogen weten dat wij volgens mij € 2154 hebben betaald. Nu betaal ik voor hetzelfde (ok iets andere tijden) € 4661 :o :o :o
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14282
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Coyote »

Ik schrok gisteren even toen ik het volgende bericht van BA kreeg:
We're very sorry to let you know that the times of your flight to Phoenix Sky Harbor Intl on Friday, 01 October 2021 has changed. We apologise for the inconvenience this has caused
Gelukkig bleek het te gaan om de vlucht van PHL - PHX, die vertrekt nu 19 min. eerder. :D

Overigens is de wijziging wel te zien in de BA-app maar (nog) niet in de AA-app terwijl de vluchten allemaal door AA uitgevoerd worden. Zal nog wel komen verwacht ik.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Almere vak V »

sunnyrojo schreef:
13 jun 2021, 10:25
nu zijn we gedoemd om ongeveer 10 uur op het vliegveld te zitten
Ik weet niet waar je moet overstappen. Maar in tien uur kun je mooi van het vliegveld af. Een korte citytrip maken. Of met een beetje mzzl een honkbalwedstrijdje meepakken.

Anders even met de maatschappij bellen. Bij voorkeur in het land van herkomst. Situatie uitleggen en dan komt er 9 van de 10 keer een meer dan uitstekende oplossing!
Terpies schreef:
13 jun 2021, 18:46
Ik denk dat er nog veel meer wijzigingen zullen volgen…
Zo gauw Amerika straks weer toeristen toelaat denk ik dat er een complete chaos uit gaat breken. Al die maatschappijen proberen weer in een recordtempo hun toestellen vol te krijgen. En gaan uiteraard kijken hoe ver ze de prijzen kunnen opdrijven.

Kijk maar naar wat er vandaag gebeurd met AirMaroc. Marokko opent de landsgrenzen...
Coyote schreef:
15 jun 2021, 08:10
Ik schrok gisteren even toen ik het volgende bericht van BA kreeg:
Haha! Dat ken ik inderdaad van vroeger. Hart in je keel van dit soort mailtjes. Om vervolgens te lezen dat ze 2 minuten later vertrekken. Vooral Lufthansa en United hebben hier een tijdje een handje van gehad.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door IngridUSA »

Ik kreeg ook een vluchtwijziging van KLM: van 23
oct 13:20 wordt het nu 23 oct 13:20 :wink:
Werk hebben is niks, maar werk houden…
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Allard »

Ook AA (BA6716) PHL > LAS is geannuleerd. Op een maandag, derde week september 2021. Het alternatief via LHR is zelfs beter qua reistijd. Ik had zelfs keuze met 1:40 uur overstaptijd op Heathrow. Dat wordt over het algemeen als te krap (te risicovol) gezien. Dus nu een variant met 4:40 uur overstaptijd. Maar altijd nog een twee uur kortere reistijd dan de oorspronkelijke vlucht. Nadeel via London zou zijn dat je meer kans loopt op gedoe met eventueel (nog) niet opgeloste covid perikelen. Er van uitgaande dat we USA op datum in mogen.

Dat is dus eventueel nog een dingetje. Maar ik vrees dat dit niet de laatste annulering zal blijken te zijn. Bij stoelreservering bleek het vliegtuig (een A351) nog zo goed als leeg.... Of niemand doet aan stoelreserveringen. Dat kan ook nog.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door TradeMarkNL83 »

Nouja ik heb zelf wel bewust nog geen seat-upgrade gedaan ivm alle onzeker. Wel een reguliere stoel gekozen maar kan me heel goed voorstellen dat veel mensen zelfs daar even mee wachten tot er wat meer duidelijkheid is.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door sunnyrojo »

Ik hoop dat er inderdaad nog meer wijzigingen volgen (als we al mogen vliegen) want ik heb bericht gehad dat het enige wat we mogen doen is de vlucht annuleren en het geld terugvorderen. Dus dat wordt een (mid)dagje New York, nooit geweest maar is dit vanaf JFK haalbaar?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Timb »

sunnyrojo schreef:
16 jun 2021, 21:50
Dus dat wordt een (mid)dagje New York, nooit geweest maar is dit vanaf JFK haalbaar?
Ligt eraan wat je allemaal wil gaan doen, maar normaal gesproken heb je tijd zat. Ik zou lekker central park en times square pakken. Misschien nog ff richting wall street en Vrijheidsbeeld bekijken en dan weer terug. Als je alles met de metro doet moet dat aardig lukken.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Almere vak V »

sunnyrojo schreef:
16 jun 2021, 21:50
Dus dat wordt een (mid)dagje New York, nooit geweest maar is dit vanaf JFK haalbaar?
Afhankelijk van wat je wil. Als je 5 dagen in 6 uur wilt proppen wordt het lastig. Maar met een beetje gerichte planning is hetgeen @Timb omschrijft makkelijk te doen.

Zakelijk gezien ben ik regelmatig korter dan 10 uur in NY. 3 of 4 meetings doen, lunch, diner, wedstrijdje en weer wegwezen.

Maatje van mij is een groot fan van de Yankees. Plant het altijd zo dat ie op wedstrijdagen een idioot lange overstap heeft in NY. Wedstrijdje doen en weer verder.

Het is maar net wat je gewend bent. Mooi voorbeeld. Mijn dochter kwam vorig jaar uit Spanje met een 8 uur durende overstap in Parijs. Vriendinnen in zak en as. Nee, zegt mijn dochter. Gaan we Parijs in. Iedereen om. Dolle pret. Als een soort bonus ook nog Parijs in. Werd hun vlucht omgezet in een rechtstreeks vlucht naar huis. 5 teleurgestelde meiden. Bij de KLM begrepen ze er niks van... :D
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Covid en vluchtwijzigingen

Bericht door Galapogos »

In theorie kan zo’n kort stadsbezoek best leuk zijn, maar in de praktijk ben ik vaak best moe op zo’n reisdag. Je hebt er dan vaak al wat uurtjes op zitten. Dan nog het gedoe met je bagage. Die moet je toch ook ergens laten. Je ruimbagage kun je met wat geluk al inchecken, maar ik zit dan meestal ook nog met wat (zware) handbagage. Niet handig als je de stad in gaat. Nee, doe mij maar een rechtstreekse vlucht.

Het is denk ik wel anders als je geen lange reis maakt. Dus een overstap tijdens een reis binnen de VS of binnen Europa bijvoorbeeld. Dat is toch minder vermoeiend dan intercontinentaal.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer