Lage beschikbaarheid rentals.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Lage beschikbaarheid rentals.

Bericht door Tipsy_1 »

Heel weinig auto's in de garage, en mensen die geen reservering hadden mochten niet op de shuttle naar de car rental.
Uiteindelijk viel het voor ons goed mee. Wij waren snel op weg met een Nissan Rogue (we hadden midsize SUV geboekt en konden kiezen tussen twee auto's).
Gast

Re: Lage beschikbaarheid rentals.

Bericht door Gast »

En wat betaalde je per dag? Via welke verhuurder?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Lage beschikbaarheid rentals.

Bericht door Tipsy_1 »

Alamo.
ik boekte via usa-reisen.de wegens goekkoopste (en wij wonen dan wel in amerika maar ik heb toch nog altijd schrik ivm verzekeringen). Prijs ligt op 500 dollar per week ongeveer maar ik boekte enkele maanden terug.


Mijn collega is net terug uit Hawai en kreeg daar ondanks reservering te horen dat er geen auto voor haar was. Na hard aandringen kreeg ze een grote jeep mee (versus kleinere wagen die ze boekte).

Hier bij het verhuurkantoortje van Enterprise in ons dorp waar wij regelmatig een auto gaan halen, hebben ze overigens geen tekorten denk ik.
Gast

Re: Lage beschikbaarheid rentals.

Bericht door Gast »

Wow dat is ruim $70 per dag, en dat via een broker….Is dat omdat je nu geen Europees rijbewijs meer hebt (?) en je verzekering moet betalen?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Lage beschikbaarheid rentals.

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb het even nagekeken:
ik betaalde in april 538 euro voor 8 dagen standard SUV
en in mei 278 euro voor 5 dagen een midsize SUV
Ik vond dat nogal meevallen want ik vond vooral hogere prijzen (maar ja, na een paar jaar in amerika wonen aan de east coast is mijn definitive van "duur" al flink veranderd)


ik boek een europese package, ik denk aangezien wij ook amerikaanse rijbewijzen hebben, dat wij net overbetalen want amerikanen hebben net MINDER verzekeringen nodig normaal gezien (is gelinkt aan bestuurder hier en niet auto) maar aangezien ik hier een company car heb wilde ik geen risico's nemen (en nog niet uitgezocht hoe het zit).
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Lage beschikbaarheid rentals.

Bericht door hemmie »

In theorie betalen amerikanen inderdaad minder, want je kunt je eigen verzekering gebruiken. In de praktijk liggenhet de europese prijzen toch vaak nog lager. Helaas bij de meeste brokers ook de voorwaarde dat je ook echt in NL woont, dus dan komt je toch weer bij de amerikaanse verhuurders uit.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Lage beschikbaarheid rentals.

Bericht door Tipsy_1 »

oh bedankt hemmie dat wist ik dus niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer