Camperhuur 2022

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camperhuur 2022

Bericht door jill1234 »

Ik kijk overigens altijd op camper.nl Daar kun je zelf proefberekeningen doen en zo ook zien hoe de prijzen zich ontwikkelen.
Wat betreft prijsverschil auto/camper. Voor ons wint de camper ook als dit echt een duurdere optie zou zijn. Wij zijn geen tentkampeerders maar vinden het overnachten middenin de nationale parken echt geweldig en dan is de camper ideaal. BBQ, Marshmallow's roosteren, hele avond buiten zitten; hebben in Yosemite elke avond een beer op de camping gehad. Coyotes in Monument Valley, ratelslang in Lee Vining, elanden in de Grand Canyon. Nooit saai met de camper op de campig ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Elendan »

@bedeve we reizen eigenlijk altijd op de bonnefooi, dus BLM land is vaak een uitkomst. Tijdens de voorbereidingen van onze routes kijk ik waar ik het liefst wil overnachten (inderdaad wel nationaal park o.i.d.) maar omdat we niet van reserveren hlouden zoek ik ook alvast uit of er alternatieven zijn in de omgeving in geval de campgrounds vol zijn.
BLM land is wat dat betreft geweldig. Ik begrijp dat je het nog nooit gedaan hebt, maar het is echt een aanrader. We staan soms helemaal alleen in de middle of nowhere. Wij vinden dat fantastisch, maar sommigen vinden dat eng. Op campendium bijvoorbeeld kun je zoeken naar gratis plekken, maar ook reviews lezen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gast

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Gast »

jill1234 schreef:
10 mei 2021, 08:54
Ik kijk overigens altijd op camper.nl Daar kun je zelf proefberekeningen doen en zo ook zien hoe de prijzen zich ontwikkelen.
Wat betreft prijsverschil auto/camper. Voor ons wint de camper ook als dit echt een duurdere optie zou zijn. Wij zijn geen tentkampeerders maar vinden het overnachten middenin de nationale parken echt geweldig en dan is de camper ideaal. BBQ, Marshmallow's roosteren, hele avond buiten zitten; hebben in Yosemite elke avond een beer op de camping gehad. Coyotes in Monument Valley, ratelslang in Lee Vining, elanden in de Grand Canyon. Nooit saai met de camper op de campig ;-)
Je argument was kosten (dat het onderaan de streep niet veel uit zou maken), en dat is dus, zoals ik al voorrekende, niet in het voordeel van de RV. De rest heeft met beleving van je vakantie te maken, maar daar ging het niet om… in mijn berekening liet ik dus zien dat de RV niet een klein beetje maar heel veel duurder is.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
08 mei 2021, 18:05
Ik denk dat het inderdaad niet veel zal schelen onderaan de streep. Wat kost een gemiddelde hotelovernachting voor 4 personen? En elke avond uiteten?
Wij waren in hooggseizoen 2019 (juli/augustus) met 2 volwassenen en 2 jonge pubers net iets meer dan 10.000 euro kwijt. Dit was inclusief vlucht, 18 dagen camperhuur, 3 nachten hotel, campings, eten, benzine, Universal Studio's, Whale Watch en Antelope Canyon.
Wij waren in 2017 met 4 personen voor een overnachting gemiddeld 153 dollar kwijt per nacht en 130 dollar aan eten.
De prijzen voor acommodaties zijn heel erg afhankelijk van de ligging. Het kan goedkoper maar ook veel duurder.
Wij gingen gingen elke avond uit eten en namen ook wel regelmatig een ontbijt in een restaurant.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camperhuur 2022

Bericht door jill1234 »

Terpies schreef:
10 mei 2021, 22:01
jill1234 schreef:
10 mei 2021, 08:54
Ik kijk overigens altijd op camper.nl Daar kun je zelf proefberekeningen doen en zo ook zien hoe de prijzen zich ontwikkelen.
Wat betreft prijsverschil auto/camper. Voor ons wint de camper ook als dit echt een duurdere optie zou zijn. Wij zijn geen tentkampeerders maar vinden het overnachten middenin de nationale parken echt geweldig en dan is de camper ideaal. BBQ, Marshmallow's roosteren, hele avond buiten zitten; hebben in Yosemite elke avond een beer op de camping gehad. Coyotes in Monument Valley, ratelslang in Lee Vining, elanden in de Grand Canyon. Nooit saai met de camper op de campig ;-)
Je argument was kosten (dat het onderaan de streep niet veel uit zou maken), en dat is dus, zoals ik al voorrekende, niet in het voordeel van de RV. De rest heeft met beleving van je vakantie te maken, maar daar ging het niet om… in mijn berekening liet ik dus zien dat de RV niet een klein beetje maar heel veel duurder is.
Nee hoor, dat was niet mijn argument. Ik reageerde op de kosten omdat ik na tig verhalen gelezen te hebben begrepen heb dat het onderaan de streep niet veel uitmaakt. Maar het kostenverhaal is nooit ons argument geweest om voor de camper te kiezen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camperhuur 2022

Bericht door jill1234 »

Wij waren in 2017 met 4 personen voor een overnachting gemiddeld 153 dollar kwijt per nacht en 130 dollar aan eten.
De prijzen voor acommodaties zijn heel erg afhankelijk van de ligging. Het kan goedkoper maar ook veel duurder.
Wij gingen gingen elke avond uit eten en namen ook wel regelmatig een ontbijt in een restaurant.

Marianne
Terpies: als ik dit doorreken kom je al op 6000 euro voor 3 weken aan hotel en eten. Dan blijft er 4000 over voor vlucht voor 4 personen, excursies en autohuur. Dus dan lijkt het verschil me al veel kleiner. Maar ik geloof jou wel dat jij het goedkoper kan dan in dit voorbeeld van Marianne, maar ik denk dat het voor de gemiddelde reiziger onderaan de streep weinig uitmaakt. Daar zijn echt al tig topics over geschreven.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Camperhuur 2022

Bericht door bedeve »

Elendan schreef:
10 mei 2021, 19:39
BLM land is wat dat betreft geweldig. Ik begrijp dat je het nog nooit gedaan hebt, maar het is echt een aanrader. We staan soms helemaal alleen in de middle of nowhere. Wij vinden dat fantastisch, maar sommigen vinden dat eng. O
Bedankt voor je reactie.
Werd voor mij concreet toen ik voor een solo trip 2 jaar geleden aan car-camping dacht.
Toen ben ik hier gaan nazoeken ;
https://www.blm.gov/programs/recreation/camping

In de voorbereiding van al mijn solo / gezamenlijke ritjes gebruik ik allerlei YouTube kanalen.
Van vrachtwagen chauffeurs bijvoorbeeld maar ook RVers met een favoriet : RVERTV .
De wijze waarop camperreizen hier in het forum aan bod komt staat mij vreselijk tegen ; geen haar op mijn hoofd...
Maar de manier waarop jij dat benoemt en zoals ik dat op YouTube kanalen zie ; kamperen op BLM land gaat er zeker van komen
Hier is een voorbeeld van RVTVer

Laatst gewijzigd door bedeve op 11 mei 2021, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Martin & Marianne »

@jill1234 De bedragen die ik noemde zijn in dollars. Ik denk dat je daar geen rekening mee hebt gehouden?

Marianne
Gast

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Gast »

jill1234 schreef:
11 mei 2021, 09:07
Terpies: als ik dit doorreken kom je al op 6000 euro voor 3 weken aan hotel en eten. Dan blijft er 4000 over voor vlucht voor 4 personen, excursies en autohuur. Dus dan lijkt het verschil me al veel kleiner. Maar ik geloof jou wel dat jij het goedkoper kan dan in dit voorbeeld van Marianne, maar ik denk dat het voor de gemiddelde reiziger onderaan de streep weinig uitmaakt. Daar zijn echt al tig topics over geschreven.
- Jij kookt zelf, dus dat kun je toch niet vergelijken met uit eten, logisch dat je je dan geld bespaart en per dag geen 130 euro uitgeeft. Ook met auto kun je kamperen en zelf koken.
- Ik heb het je voorgerekend (ook met de 2 kamers voor 4 personen), waar reken ik verkeerd dan volgens jou?

Ik volg je niet als je nu ineens zegt je dat het niet om de kosten gaat, maar jij had het er toch over dat het onderaan de streep niet veel uitmaakte in kosten?
De prijs van een RV en het brandstof verbruik zijn nu eenmaal een stuk hoger dan bij een auto, dat is gewoon een feit. Als je de hotelkosten meeneemt ben je, zoals ik je al voorrekende, nog steeds goedkoper uit. Als je meer KMs gaat rijden tijdens je trip loopt het verschil nog verder op in het voordeel van de auto.

Natuurlijk is de beleving van je vakantie anders, zeker in het 'lege' zuidwesten en de gebieden waar je nog een met de natuur kunt zijn en bv in de parken kunt overnachten, is het een totaal andere ervaring dan auto en hotel. Maar ook als je met een auto reist kun je op die manier je vakantie ervaren door te gaan kamperen of een combinatie.

We agree to disagree, maar op kosten ben je gewoon meer geld kwijt met een RV. De tig topics die daar over geschreven zijn blijven hardnekkig volhouden dat het onderaan de streep niet veel uit zo maken, en dat is gewoon niet waar.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camperhuur 2022

Bericht door jill1234 »

Het hoeft voor mij geen welles/nietes spelletje te worden. Voor ons is het kostenaspect geen doorslaggevende factor: wij zweren bij reizen met de camper. MAAR toen wij ons gingen oriënteren hebben we veel hier gelezen en conclusie was toch vaak dat het voor een gezin onderaan de streep niet veel uitmaakt. Ligt natuurlijk ook aan of je 1 of 2 hotelkamers wil, wat voor hotel, het seizoen etc.
Als ik bij het voorbeeld van Marianne reken (inderdaad, even dollar en euro 1 op 1 omgerekend), maar dan nog is het zo 5500 euro. Dan nog benzine, eten, excursies en tickets en dan ben je voor 4 man niet veel minder kwijt dan 10.000 euro (het bedrag dat wij in 2019 kwijt waren met 2 volwassene en 2 jonge tieners). En natuurlijk is auto met tent het goedkoopst; het vergelijk waar ik op doelde was camper versus auto met hotels (dus geen tent)
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 11 mei 2021, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen bovenliggende berichten citeren aub
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gast

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Gast »

In mijn voorbeeld rekende ik auto plus hotel versus wat jij kwijt was met RV/campings.

Lees mijn post nog eens goed door, dan zie je dat mijn berekening ruim € 4700 overhoudt aan eten en excursies (alle andere kosten zitten in de uitgesplitste € 5300 (4 personen vliegen, auto, brandstof en hotels), waarbij ik ook nog ben uitgegaan van twee hotelkamers voor samen €170 per nacht (wat zeker goedkoper kan).
Stel dat je tickets geen € 400 per persoon zijn, maar €600, dan hou je alsnog ruim € 4000 over voor excursies en eten. Dat is €200 per dag.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camperhuur 2022

Bericht door jill1234 »

Opmerking moderator

@jill1234 Graag geen bovenliggende berichten citeren! Dat maakt topics lastig leesbaar. Dank!


Ik heb je bericht goed gelezen; maar jouw berekening is niet gelijk aan het gemiddelde :-) Je vliegtickets alleen al zijn voor 4 personen wel erg laag ingeschat in het hoogseizoen. Ik heb zoveel gelezen hier, vooral ook de verslagen van Michelly; dan is jouw berekening echt heel minimaal. Maar prima en heel fijn als jij het voor die prijs kan ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer