Camperhuur 2022

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Camperhuur 2022

Bericht door Jo usalover »

Hallo,

De plannen voor een campertrip met diverse vrienden ( meerdere campers) zijn weer lucht ingeblazen dus heb ik deze week offertes aangevraagd bij 2 NL organisaties. ( ik weet niet meer of ik de namen mag noemen); en schrik ontzettend van de extreem hoge prijzen.
Denver - San Francisco , juli/aug 2022, 18 dagen camperhuur Road Bear 22-24 ft, 2000 mijl: €4100 - 5000. ( incl vroegboek korting)
Heeft iemand anders toevallig ook al offertes opgevraagd voor 2022?
Willen de camper verhuurbedrijven misgelopen omzet goedmaken ofzo?
Deze hoge prijzen zijn echt niet grappig.
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Mies2301 »

Wij hebben onze camperhuur van mei 2021 omgezet naar september 2022. Van El Monte naar Road Bear, was geloof ik 400 euro goedkoper. Wij hebben die ervaring dus niet.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Camperhuur 2022

Bericht door mtl »

Er zijn toch meer organisaties waar je camperhuur kan doen? En van mij mag je best namen noemen.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Camperhuur 2022

Bericht door niels »

We hebben eind januari onze camper voor 30 dagen huur in augustus 2021 omgezet naar augustus 2022 en waren ook 400 euro goedkoper uit dus hier die ervaring ook niet. Maar mogelijk hebben heel veel mensen dit gedaan en is beschikbaarheid nu al laag voor 2022 en dan gaan prijzen automatisch omhoog.Gr Niels
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Camperhuur 2022

Bericht door michelly »

Ik hoop eigenlijk stiekem een beetje erop dat de vraag groot genoeg is dat er weer nieuwe campers weggebracht moeten worden in het voorjaar :mrgreen:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camperhuur 2022

Bericht door jill1234 »

Wij hebben onze reis omgeboekt naar augustus 2022 en betalen voor 18 dagen camperhuur Denver-Las Vegas (Cruise America C30) iets van 3700 euro + ongeveer 350 euro one way kosten.
Dit is iets duurder dan we deze zomer in Canada zouden betalen, maar het valt me nog mee. Nu gaan wij pas 13 augustus, dat scheelt. Want juli was echt een stuk duurder.
Dit is overigens wel de all inclusive prijs: ongelimiteerd aantal mijlen, afkoop eigen riscio, 4x persoonlijke inventaris etc.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Elendan »

Ik heb begin februari geboekt voor april 2022 en de prijzen lagen toen een stuk lager dan nu.

Ik keek van het weekend nog eens een keer en ik was blij dat ik al geboekt heb. Ruim € 800 meer dan ik 'betaald' heb zag ik tot mijn verbazing. Ik zet betaald even tussen haakjes want ik hoef pas in maart 2022 te betalen voor de camperhuur en kan tot die tijd kosteloos annuleren.

Prijzen zijn nu dus veel hoger. Maar @Jo usalover geef de moed niet op, misschien dat ze nog gaan dalen in de loop van het jaar. Ik zou het gewoon elke maand een paar keer checken, dat doe ik ook elk jaar weer en prijzen schommelen enorm valt me steeds op.
Dat was ook de reden dat ik dit weekend weer keek, stiekem kijken of het goedkoper was geworden, want met kosteloos annulren kan ik dan gewoon een nieuwe boeking doen :wink:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camperhuur 2022

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben voor september 2022 bij Fraserway voor 32 dagen geboekt via USTravel; € 4500,-. Dit is zeker niet de goedkoopste verhuurder, maar we wilden per se een truckcamper en Canadream verhuurt deze niet meer na 4 oktober en daarmee zou ons schema in de soep lopen. Dus USTravel gemeld dat we wat anders wilden en dat is keurig verwerkt, zonder extra kosten (behalve dan die van de duurdere camper natuurlijk).
Gebruikersavatar
Jo usalover
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 09 aug 2010, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Gelderland

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Jo usalover »

Bedankt voor al jullie reacties.
Ik had offertes opgevraagd bij Travelhome, Exit en Tioga. Daar zit best veel verschil tussen, en het vreemde is, Travelhome en Exit zeggen dat de camperprijzen al bekend zijn, en Tioga zegt vandaag dat de campertarieven van Roadbear nog niet bekend zijn, maar hun website zegt anders, beetje vreemd.
@Elendan Elendan ; waar check jij die tarieven iedere dag dan ?
Voor indicatie tarieven ( en spelen met data en pick up en drop off locations, zit ik te kijken op www.drive-usa.de )
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
Gast

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Gast »

Wat een prijzen! En dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat de prijzen voor reizen met een RV gelijk zijn aan reizen met een auto.... :blink:
Lin79
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2017, 11:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Lin79 »

Elendan schreef:
22 apr 2021, 09:37
Ik heb begin februari geboekt voor april 2022 en de prijzen lagen toen een stuk lager dan nu.

Ik keek van het weekend nog eens een keer en ik was blij dat ik al geboekt heb. Ruim € 800 meer dan ik 'betaald' heb zag ik tot mijn verbazing. Ik zet betaald even tussen haakjes want ik hoef pas in maart 2022 te betalen voor de camperhuur en kan tot die tijd kosteloos annuleren.

Prijzen zijn nu dus veel hoger. Maar @Jo usalover geef de moed niet op, misschien dat ze nog gaan dalen in de loop van het jaar. Ik zou het gewoon elke maand een paar keer checken, dat doe ik ook elk jaar weer en prijzen schommelen enorm valt me steeds op.
Dat was ook de reden dat ik dit weekend weer keek, stiekem kijken of het goedkoper was geworden, want met kosteloos annulren kan ik dan gewoon een nieuwe boeking doen :wink:
Zou ik mogen weten waar je de camper voor 2022 geboekt hebt?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camperhuur 2022

Bericht door jojostravelusa »

Het is inderdaad een hoop geld. Maar ik las hier op het forum dat de hotelprijzen ook aardig gestegen zijn. De campingprijzen, zo ver wij gezien hebben, (nog) niet. Dat compenseert een beetje. Maar het is de eeuwige discussie wat goedkoper of beter zou zijn. In zekere zin is een vakantie altijd wat de gek ervoor geeft. Het is maar net wat je ervoor over hebt.
Toch kunnen 10 paarden, en ik ben gek op paarden :wink: , ons niet over de streep trekken om met de auto te gaan. Het is gewoon een ander soort vakantie. Niet beter of slechter, maar anders.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camperhuur 2022

Bericht door jill1234 »

Terpies schreef:
27 apr 2021, 00:51
Wat een prijzen! En dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat de prijzen voor reizen met een RV gelijk zijn aan reizen met een auto.... :blink:
Ik denk dat het inderdaad niet veel zal schelen onderaan de streep. Wat kost een gemiddelde hotelovernachting voor 4 personen? En elke avond uiteten?
Wij waren in hooggseizoen 2019 (juli/augustus) met 2 volwassenen en 2 jonge pubers net iets meer dan 10.000 euro kwijt. Dit was inclusief vlucht, 18 dagen camperhuur, 3 nachten hotel, campings, eten, benzine, Universal Studio's, Whale Watch en Antelope Canyon.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gast

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Gast »

Als je met de auto reist hoef je ook niet elke avond uit eten, want dan zoek je een ander type hotel met eigen kook faciliteiten, ook kun je prima kamperen als je met auto reist.


Maar goed, even voor de vergelijking:

Voor 2020 hadden wij vliegtickets voor €382, auto voor $18 (€15) per dag. Hotel tussen $75 en $100 (€60-€85) per nacht. (2019 week niet heel veel af maar deze gegevens had ik nog bij de hand). (Meestal reken ik met $20-$25 per dag voor de auto, war vrijwel altijd lukt: standard SUV of groter, dus genoeg plaats voor 4 plus koffers).

Op 18 dagen is dat dus ongeveer €2500. Stel dat je twee kamers boekt komt er €1500 bij.

Zit je dus op €4000. Afhankelijk van je route en gereden afstand komt daar voor benzine ruim gerekend zo rond de €500 bij (als het aantal km’s toeneemt is dit altijd in het voordeel van de auto, die is nu eenmaal zuiniger dan een RV). 2 personen vliegen is nog eens €800. Totaal €5300 voor 4 personen.

Heb je dus op jouw budget ruim €4700 over voor excursies en eten. Dan kun je elke avond lekker uit eten (je hebt immers vakantie) en al jouw genoemde excursies doen en hou je nog geld over.

Dat ieder zijn eigen keus maakt hoe hij wil reizen, prima, maar dat het goedkoper is met een RV is vrijwel altijd onwaar.
Bovendien hoef je nooit je bed op te maken en heb je elke dag fatsoenlijk de ruimte om te douchen en een fatsoenlijk bed om in te slapen :thumbup:
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Camperhuur 2022

Bericht door jill1234 »

@Terpies : was dit ook in juli/augustus? Ander is het appes met peren vergelijken ;-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gast

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Gast »

Auto, tickets en hotels zijn niet significant duurder in JuliAugustus, en zeker niet om het enorme verschil te overbruggen.

Het is sowieso lastig vergelijken omdat ook locatie van invloed kan zijn, maar geloof me, een RV is nooit goedkoper,hoe je het ook wendt of keert.

Ook met een auto kun je kamperen, zelf koken op de camping, waardoor het verschil nog verder toeneemt te gunste van de auto.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Coyote »

Ben het wel met @Terpies eens dat een huurauto en motels in de regel wat goedkoper is.

De genoemde prijzen kan ik wel beamen al ben ik persoonlijk iets meer kwijt voor de huurauto (persoonlijke keuze type huurauto en manier van huren) maar dan nog kom ik dicht in de buurt van zijn prijzen. Qua motels zelfs lager wat de meerprijs van de huurauto weer rechttrekt. Moet er wel bijzeggen dat het uitmaakt welk gebied je bezoekt. Nu voor oktober zit ik ook rond de $ 100 per nacht gemiddeld.

Overigens denk ik dat reizen met een camper ook een andere manier van vakantie vieren is. Niet slechter of beter. Sterker nog, ik volg op Youtube diverse kanalen waar Youtubers met hun eigen camper het hele jaar door reizen in Amerika. Erg leuk om te volgen. Heb al erg veel bezienswaardigheden ontdekt die hier nooit ter sprake komen.

De kostprijs is dan misschien minder belangrijk als je een camper huurt (vermoed ik).

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Camperhuur 2022

Bericht door bedeve »

@Coyote schreef " ik volg op Youtube diverse kanalen waar Youtubers met hun eigen camper het hele jaar door reizen in Amerika.

Ik ook !
Komt hier nooit ter sprake.
Maar voor het uitstippelen van een route is het een ideale bron van informatie.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camperhuur 2022

Bericht door Elendan »

Even een paar dagen niet gekeken en wat vragen gemist zie ik.

@Jo usalover ik kijk op usareisen.de en bestcamper.de. Maar niet iedere dag hoor, zo elke week een keer. Ik maak steeds klein kopietjes van de prijzen met het knipprogrammatje en die plak ik dan bij elkaar. Zo zie ik wat een prijs doet. Het is net als met vluchten en auto's je moet durven wachten en dan boeken als de prijs je aanstaat. Zo krijg je meteen een indruk van de prijzen en weet je wat normaal, duur of goedkoop is. En ik moet erbij zeggen dat ik niet extra wil betalen voor personal- en vehiclekits, Dit jaar heb ik de vehiclekit er gratis bij zitten en in 2019 de laatste keer (pre corona) zat het er ook gratis bij. Is de prijs niet inclusief dan neem ik zelf het een en ander mee of koop daar ter plaatse.

Cruise America speelt met de tarieven afhankelijk van de beschikbaarheid. Daar kan het dus best veel schelen. Black Friday was in 2019/2020 net iets lager (€1547) dan de prijs die wij betaald hadden €1580 voor huur in 2020 (die reis ging helaas niet door). Deze keer heb ik net iets meer betaald €1612 ook voor 21 dagen in april 2022. Ben blij deze mooie prijs alvast vast te hebben gelegd, maar als de prijzen van het najaar nog zakken, dan ga ik wel omboeken. Ik mag kosteloos annuleren tot eind februari 2022 :wink:.

@Lin79 ik heb deze keer (voor het eerst) bij bestcamper.de geboekt, omdat zij de beste voorwaarden hebben/hadden; pas betalen 13 maart 2022 en kosteloos te annuleren tot 46 dagen voor afreis. Daarvoor ook al eens geboekt bij Tioga en usareisen.de, allemaal prima verlopen
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Camperhuur 2022

Bericht door bedeve »

Zijn er hier ook Campers reizigers die vooral op BLM land verblijven ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer