Welke camper huren met drie grote kinderen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
JacoW
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2021, 16:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Welke camper huren met drie grote kinderen?

Bericht door JacoW »

Momenteel ben ik mij aan het oriënteren op een camperreis door Zuidwest Amerika (globaal gezien: Las Vegas, parken en San Francisco). Gezin met drie flinke tieners. Ik probeer informatie te vinden over hoe groot de bedden precies zijn. Bij de verschillende verhuurders, zoeken op deze site/forum en wat YouTube-filmpjes. En ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Bijvoorbeeld de C30 Cruise America heeft twee tweepersoons bedden. En nog een dinette bed en een bed als je de bank omklapt (sofabed).
Mijn vraag is dan vooral: hoe groot/klein is de bank/bed nu echt? Past daar een jongen van 1.75-1.80 m op? Op de site van Cruise America vind ik geen informatie. Volgens Tiogatours 172cm.

De MS31 van MightyCampers heeft volgens de ANWB site een dinette bed van 175cm en een slaapbank van 172.

Als ik de plaatjes bekijk, zit je klem in een dinette bed, maar kunnen op een sofabed eventueel de voeten nog buitenboord hangen. Dus dat lijkt mij handiger. (En dan is tevens de tafel nog vrij en kunnen de jongens 's ochtend nog even blijven liggen als vaders de ontbijttafel klaar zet).

Mijn vraag is naar ervaringen met deze bedden/campers. Of een andere camper natuurlijk. En wat raden jullie aan?

Thanks, Jaco.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Welke camper huren met drie grote kinderen?

Bericht door Trails »

Wij waren in 2017 met 4 volwassenen. Het vaste bed kan al klein zijn: soms maar 135 cm breed en nog geen 190 cm lang.
Ik sliep in 2017 vaak op de dinette en ik vond hem eigenlijk al te klein en ik ben maar 164 cm lang. Je hoofd ligt normaal gesproken nooit tegen het achtereinde maar op een kussen en dat maakt de echte liglengte al vaak 10 cm korter.
We hadden toen voor de snurker een tentje meegenomen en, waar het kon/mocht, lag die buiten in de tent en dan kon ik in het vaste bed erbij.
Misschien is een tentje erbij ook een optie voor jullie?

Grotere campers hebben meestal niet grotere bedden. Het bed boven de bestuurderscabine is meestal het grootst (zo'n 240 lang en 140 breed).
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Welke camper huren met drie grote kinderen?

Bericht door michelly »

Wij zijn met 6 volwassenen in een C30 geweest. Mijn beide zoons van resp. 1.75 en 1.92 hebben op de sofabanken in de dinette geslapen. De bedden zijn vrij breed dus ze konden een beetje schuin liggen. Ideaal is het niet maar het ging wel. We hadden ook een tentje bij maar dat is uiteindelijk nooit gebruikt geweest. Het bed in de cabover is wel lang genoeg. Op deze foto zie je enigszins hoe dat eruit zag:
2015-08-09_08-39-31_26.JPG
JacoW
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2021, 16:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke camper huren met drie grote kinderen?

Bericht door JacoW »

Bedankt voor jullie reacties.
Goed om te horen dat een C30 wel past met grote kinderen. Onze jongens vonden de foto ook leuk om te zien!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke camper huren met drie grote kinderen?

Bericht door BonnyR »

https://www.cruiseamerica.com/rv-rental ... s/large-rv

Hier zie je vrij goed wat je kan verwachten. Wij vonden het 2 pers. bed achter en boven ruime bedden. Maar ja, wij zijn niet de langste. ;-) geslapen.
de maten:

Cab Over: 57"x 96"(1.45m x 2.44m); average clearance: approximately 28.5" Dinette: 39" x 65" (0.97m x 1.73m) Double Bed: 60" x 74" (1.52m x 1.88m) Sofa/Couch: 42" x 68" (1.06m x 1.72m)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Welke camper huren met drie grote kinderen?

Bericht door Elendan »

We hebben net een C30 gehuurd bij Cruise America voor april/mei 2022 zonder aanbetaling (pas 30 dagen voor vertrek betalen) en met kostenloos annuleren tot 46 dagen voor vertrek. Misschien iets voor jullie, je kan alvast boeken en altijd nog annuleren zonder risico.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke camper huren met drie grote kinderen?

Bericht door jill1234 »

Heb je rechtstreeks bij Cruise America geboekt; kan dat veilig? Geen verzekeringsissues? En gratis annuleren zonder voorwaarden?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Welke camper huren met drie grote kinderen?

Bericht door Elendan »

Nee ik heb niet rechtstreeks geboekt maar deze keer bij bestcamper.de
De voorwaarden zijn gunstiger vind ik dan bij de bekende NL'se aanbieders. In het verleden heb ik vaker bij Duitse camperverhuurders geboekt (usareisen.de) en altijd naar volle tevredenheid. De reis- en annuleringsvoorwaarden bij usareisen zijn alleen nog niet bekend voor 2022, daarom deze keer voor bestcamper gekozen. €1612 voor 23 dagen betalen we deze keer.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke camper huren met drie grote kinderen?

Bericht door BonnyR »

jill1234 schreef:
11 feb 2021, 15:30
Heb je rechtstreeks bij Cruise America geboekt; kan dat veilig? Geen verzekeringsissues? En gratis annuleren zonder voorwaarden?
Kijk maar eens op de site van CruiseA, je betaalt de hoofdprijs als je rechtstreeks boekt. Nooit doen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke camper huren met drie grote kinderen?

Bericht door jill1234 »

Ja, daaarom mijn vraag; had namelijk al gezien dat rechtstreeks boeken veel duurder was.
Wij hebben in 2019 met 2 jonge pubers in een C25 rondgereden. Ging prima. Voor komende zomer een C30 gehuurd maar dat zal wel niet doorgaan, maar dat is net wat ruimer. Met 3 pubers lijkt het me sowieso behelpen ;-)
Misschien een tentje mee?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer