Travelhome, Tioga of ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Travelhome, Tioga of ?

Bericht door Corv »

Helaas ging onze reis van Minneapolis naar Phoenix met een C30 van Cruise America in mei (wegbrengcamper) ook niet door :x
Eerder met El Monte en Roadbear de roadtrip van Middlebury naar LA gedaan en baal nog steeds dat het dit jaar niet door kon gaan. Beide keren via Travelhome geboekt en dat beviel ons uitstekend. Ik lees op het forum dat veel reizigers dezelfde trip via o.a. Tioga hebben geboekt. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen van beide (en andere) aanbieders.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door Elendan »

Zelf eeerste keer via Tioga geboekt en daarna drie keer usareisen.de. Ik heb de 'hulp' van een reisorganisatie voor bv vlucht, hotelovernachting etc. erbij niet echt nodig, dus vind het prima om alleen camper te boeken, rest regel ik zelf wel. Ik kies daarom altijd alleen op prijs en usareisen komt voor ons gewoon altijd het voordeligst uit de bus. Volgens mij maakt het niet echt verschil waar je boekt, ik begrijp alleen wel dat de meesten hier een voucher hebben gekregen van Tioga en Travelhome terwijl usareisen ons geld heeft teruggestort. Duurde even maar we hebben liever cash ipv voucher.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door Corv »

Bedankt voor de info. Ik zal eens kijken bij usareisen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben inmiddels een keer of 6 bij Travelhome geboekt en 1x bij Doets, omdat die € 100,- goedkoper was. We waren altijd tevreden over Travelhome. Ik moet wel zeggen dat we alleen de camper boeken, al het andere doen we zelf. De eerste keer, in 1995, hebben we bij de NBBS geboekt.
We zien dat Travehome nu coronagarantie geeft voor volgend jaar. Alleen geldt dit alleen als je een pakketreis boekt. D.w.z. camper, hotel en vlucht. Nu hebben wij al een stapel vouchers en zullen dus geen vlucht bij hun boeken. Navraag leerde dat hier geen uitzonderingen voor gemaakt worden. Dat vinden we niet erg flexibel. Ook als je hun de campings laat boeken valt het niet meer onder de coronagarantie.
Verder zijn ze, zo ver wij weten, wel de enigen die op dit moment iets van coronagarantie geven.
Met Tioga hebben we geen ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door ClaireVHaut »

wij hebben in 2018 bij Tioga geboekt. We hadden toen offertes aangevraagd bij Travelhome, Doets, Tioga en Tenzing.

Doets had de wereld aan dingen erbij gezet in de offerte waar ik niet om gevraagd heb, Travelhome was halsstarrig in de geboden camper (wij wilden een ander type) en autoreizen deden ze niet, Tioga en Tenzing waren compleetst en Tioga goedkoopst na Travelhome (en meest flexibel in reis aanpassen etc.)

Komend jaar gaan we met GoCanada
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door Trails »

Beide keren bij TiogaTours. Zij hadden voor ons de beste prijs en ze leveren een goede service.
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 nov 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Zoetermeer

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door tgroenheyde »

Wij hebben twee keer geboekt bij CU-camper in Duitsland. Een keer USA en een keer Canada. Je kunt op hun website configureren en weet meteen waaraan je toe bent. Prijzen zijn inclusief alle verzekeringen , dus ook voor het eigen risico. Camper voor Canada dit jaar was duidelijk goedkoper bij CU dan bij Travelhome en Tenzingtravel. Voor onze reis in augustus die we niet door willen laten gaan, kunnen we gratis omboeken of een voucher krijgen voor het reeds betaalde deel van onze reis. Ik ben al aan het kijken voor volgend jaar en nu lijkt het prijsverschil met Travelhome niet zo groot, beetje vreemd.
Hartelijke groeten
Trudy
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door Corv »

Bedankt voor de reacties tot nu toe. :thumbup:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door IngridUSA »

Hier geen camper maar wel tickets (KLM) samen met de huurauto (Alamo) geboekt via Tioga Tours. Voordeliger dan rechtstreeks, dus ik was zeer tevreden. Met de recente annulering keurig 1 maand voor vertrek de voucher ontvangen.

Twee jaar geleden via Jan Doets een (standaard) rondreis kunnen boeken voor een relatieve habbekrats, maar de communicatie en het gedoe eromheen vond ik toen toch iets minder. Waarschijnlijk omdat de prijs niet helemaal klopte, maar uiteindelijk toch wel zoals gewenst kunnen boeken.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door jill1234 »

Wij hebben vorig jaar naar alle tevredenheid de camper bij Tioga geboekt. Hebben ons ook erg goed geholpen toen Cruise America ons geen compensatie wilde geven toen we vanwege een kapotte koelkast een dag verloren omdat we naar een Cruise America vestiging moesten om de koelkast te laten repareren (die achteraf niet goed gerepareerd was waardoor we de dag er na weer terug moesten en een andere camper kregen)
Tioga heeft toen zelf met cruise america contact opgenomen en de compensatie die we kregen was veel meer dan we verwacht en gehoopt hadden. Goede service dus!

Voor volgende zomer hebben we vorige week ook weer de camper bij Tioga geboekt; volgens hun piece of mind garantie: dit houdt in dat je zonder reden tot en met 31 oktober vrijblijvend kan annuleren en geen aanbetaling hoeft te doen.
Geen risico dus en voor ons een reden om te boeken; wachten we namelijk tot er meer duidelijkheid is omtrent reizen volgend jaar dan zijn de prijzen van camperhuur tegen die tijd enorm gestegen (nu bijvoorbeeld 15% vroegboekkorting en vanwege flex systeem van cruise america lopen de tarieven meestal op naarmate je langer wacht)
We hopen dat er in oktober meer duidelijk is over hoe het er voor staat met Covid 19. Is het nog onduidelijk, dan annuleren we gewoon (geheel gratis dus)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben met Cruise America tot nu toe nog geen negatieve ervaringen. De campers zijn niet nieuw, maar daar is de prijs dan ook naar. We hebben al verschillende keren bonnetjes ingeleverd van dingen die we onderweg kochten. Olie, ruitenwisser, verloopstuk voor de sewerslang, maar dat wordt zonder problemen vergoed. Toen we bij Tucson op een zondag met een lekke band langs de weg stonden hebben ze het ook prima geregeld.Ter plekke hoefden we niets te betalen en bij het inleveren van de camper kregen we, zonder dat we erom vroegen, de huur van die dag terug, want we hadden niet van die dag kunnen genieten. Alles bij elkaar heeft het 2,5 uur gekost of zo, dus we hebben die dag echt nog wel wat kunnen doen.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door jill1234 »

Wij gaan volgende keer ook weer voor cruise america; over het algemeen heel tevreden, alleen niet met de locatie in LA. In SF (Newark) goed geholpen! En prijsverschil met Roadbear en anderen is gewoon groot; we hebben nu een C30 geboekt, vorige keer een C25.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Travelhome, Tioga of ?

Bericht door BonnyR »

Aantal keren via Travelhome geboekt. Meestal Cruise America gekozen. In het verleden soms met ticket, laatste keren alleen de camper. met Cruise America zowel barrels mee gehad als z.g.a.n campers. ( twee keer) Lees ook net dat Tenzing failliet is of binnenkort is. Zo jammer als er straks alleen grote spelers overblijven, dat zal de prijzen niet ten goede komen.
Maar over Travelhome verder tevreden, hebben ze ook nog nooit nodig gehad als het erop aankomt. Eigenlijk altijd problemen ter plekke kunnen oplossen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer