Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door frouke »

Hoihoi,

Ik vraag mij af vanaf welke leeftijd mijn zoon een huurauto zou mogen besturen in de VS als hij in bezit is van een geldig europees rijbewijs? Ik heb gelezen dat dit vanaf 21 jaar pas zou mogen, maar ik vraag mij af of dit ook geldt wanneer er 2 ouders bij zijn die ook in het bezit zijn van een geldig rijbewijs. Mag het dan wel vanaf 18 jaar of hoe zit dit juist? Hij is al jaaaaaaren aan het aftellen om ook eens te mogen rijden tijdens een roadtrip maar hij is nog maar net 18 geworden dus. We zijn van plan om in 2022 te gaan.

Alvast bedankt,

Frouke
Corv
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door Corv »

Algemeen is 21 jaar is de minimum leeftijd met een extra toeslag tussen de 21 en 24 jaar van rond de $20.00 per dag.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door Pete.Z »

Officieel 21 jaar. Dus opgeven als extra bestuurder lukt niet. :wink:
Corv
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door Corv »

Herinner me net dat het vroeger bij Avis wel kon, met een toeslag van $50.00 per dag bovenop de huurprijs. Zou u eens bij hun kunnen navragen of dat nog kan.
Gast

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door Gast »

Als hij in 2022 tijdens jullie vakantie 20 jaar is mag hij bij Hertz (als ze dan nog in de US bestaan) als extra bestuurder registreren.

Als hij ANWB lidmaatschap afsluit (van €15,50 per jaar) mag hij gebruik te maken van de AAA voordelen in de US, en dan geldt er geen young driver fee.

https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/show-your-card
https://www.aaa.com/international/offers.pdf
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door bedeve »

frouke schreef:
25 jun 2020, 20:18
Hij is al jaaaaaaren aan het aftellen om ook eens te mogen rijden tijdens een roadtrip maar hij is nog maar net 18 geworden dus. We zijn van plan om in 2022 te gaan.
Beste Frouke ,
Al jaaaaren aan het uitkijken naar...
En als hij dan wel rijdt , wie weet dat dan ?
Wat gaat dan voor bij een liefhebbende ouder ?
Laatst kwam ik iemand tegen die gereformeerd is , en mij vertelde over innerlijke strijd en rekkelijken en preciezen.
Ik begreep hem niet ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door Disney-Golf »

Kijk dat is nu eens een advies waar mensen iets aan hebben!
Ik heb er ook zo’n paar:
Huur een auto voor één dag en breng hem na 2 weken pas terug!
Huur een auto en onderverhuur hem voor de dagen dat je’m niet gebruikt!
Of beter nog! i.p.v. ‘s avonds in de kroeg te hangen, plaats “TAXI” er boven op en werk wat bij om de vakantie wat goedkoper te maken!
Mag niet zeg je!... “Wie weet dat dan?” :mrgreen:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
26 jun 2020, 00:32
En als hij dan wel rijdt , wie weet dat dan ?
Wat gaat dan voor bij een liefhebbende ouder ?
Wow! Goed advies jonge! Daar heeft TO wat aan! :clap:

:roll:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door frouke »

@Terpies, Corv en Pete.Z: merci voor de info :thumbup:

Frouke
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10174
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door Hockey »

bedeve schreef:
26 jun 2020, 00:32
En als hij dan wel rijdt , wie weet dat dan ?
Bedeve, dit is werkelijk een achterlijk advies. Als de zoon van 18 gaat rijden is hij NIET verzekerd. Bij schade dus zelf betalen en dat kan in de VS heel, heel erg duur zijn. We hebben hier al eens een topic gehad met mensen die onverzekerd een ongeluk hadden gekregen.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door RuthdeLange »

Gast schreef:
25 jun 2020, 22:05
Als hij in 2022 tijdens jullie vakantie 20 jaar is mag hij bij Hertz (als ze dan nog in de US bestaan) als extra bestuurder registreren.

Als hij ANWB lidmaatschap afsluit (van €15,50 per jaar) mag hij gebruik te maken van de AAA voordelen in de US, en dan geldt er geen young driver fee.

https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/show-your-card
https://www.aaa.com/international/offers.pdf
Ik vond bovenstaand oudere bericht per toeval. Linkjes doen het nog wel maar had hier eerder nog nooit over gelezen op het forum. Er wordt altijd juist benadrukt dat wanneer je een 2e bestuurder toevoegt die jonger is dan 25 dat je dan een flinke toeslag moet betalen (Mijn dochter is t.z.t 21).
Weet iemand of dit nog steeds klopt?
Heeft iemand hier ook gebruik van gemaakt?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door Harry »

Dat is nog steeds hetzelfde, alle bestuurders moeten aan de leeftijdseis voldoen, 1e of 2e bestuurder maakt dan niet uit.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1913
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door Frasi »

@RuthdeLange Het was mij ook niet bekend, maar de link naar de AAA Discount Rewards leek interessant.
Op de website van de AAA staan deze voordelen ook nog genoemd. Niet zeker of reserveringen gemaakt via een broker hier dan ook onder vallen.
image.png
Maar uiteindelijk komt de domper van de ANWB: het partnerprogramma "Show-your-card" bestaat niet meer.
Dus je dochter zou dan direct lid van de Amerikaanse AAA moeten worden om onder de under-age fee uit te komen.
image.png
image.png (29.46 KiB) 1309 keer bekeken
https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/show-your-card
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door RuthdeLange »

Nee, dat dacht ik eerst ook. Maar heb ANWB gebeld. Hoewel ze niks wisten van de fees voor 25- gaven ze wel aan dat het AAA verhaal nog steeds klopt. Ze gaan de website aanpassen. Want alleen de nl voordelen van show your card gelden niet meer. Het gedeelte over de AAA staat daar los van en gaan ze nu ook op een andere pagina plaatsen omdat dit verwarrend werkt.

Maar zij wisten natuurlijk niet of je met de internationale kaart voor AAA (die je via de ANWB kunt opvragen en waarmee je wel bijvoorbeeld verzekerd bent vN road assistence) ook de bij Hertz genoemde voordelen voor bestuurders onder de 26 krijgt.
Dus ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door RuthdeLange »

Harry schreef:
22 feb 2023, 16:59
Dat is nog steeds hetzelfde, alle bestuurders moeten aan de leeftijdseis voldoen, 1e of 2e bestuurder maakt dan niet uit.
Ik had jouw reactie over het hoofd gezien. Maar hoe regel ik dat dan. Want bij reserveren kan ik niet aangeven dat ik een anwb lid ben en dus gebruik kan maken van AAA.
Wat ANWB ook niet weet of die voordelen van AAA ook echt wel gelden. Wel de gratis road assistence maar hier hadden ze nog nooit van gehoord.
Ben dus benieuwd of iemand ook echt een tweede jongere bestuurder heeft ingeschreven en vanwege de anwb kaart geen fee hoefde te betalen.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door Harry »

Ik vrees dat die specifieke situatie zich niet vaak voordoet, dus weinig kans op iemand met een praktijk ervaring. Ik denk dat je het in deze constructie pas ter plaatse zou kunnen regelen, mocht het dan niet lukken kun je daar besluiten of het de meerprijs waard is.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2245
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Minimum leeftijd om te mogen rijden met huurauto?

Bericht door Big Al »

Hockey schreef:
26 jun 2020, 12:30
bedeve schreef:
26 jun 2020, 00:32
En als hij dan wel rijdt , wie weet dat dan ?
Bedeve, dit is werkelijk een achterlijk advies. Als de zoon van 18 gaat rijden is hij NIET verzekerd. Bij schade dus zelf betalen en dat kan in de VS heel, heel erg duur zijn. We hebben hier al eens een topic gehad met mensen die onverzekerd een ongeluk hadden gekregen.
Dit is niet alleen een probleem bij een ongeval, maar ook als je door de politie gestopt wordt. Bestuurders die niet op het huurcontract staan zijn niet verzekerd en zijn derhalve schuldig aan het onverzekerd besturen van een motorvoertuig. Straffen in New York bijvoorbeeld variëren van boetes (tot $1,500), gevangenisstraf en inbeslagname van de auto. De kans bestaat ook dat je hierna niet langer voor ESTA in aanmerking komt.
De persoon die toestemming verleende kan ook nog aansprakelijk gesteld worden.

Schade door schuld wordt in dit geval niet gedekt en zelfs als de andere partij schuldig is kan het zijn dat je als huurder hoofdelijk aansprakelijk bent. Het is ook vrij gebruikelijk dat een ongeval wordt gekenmerkt als een "no-fault accident", als het niet duidelijk is wie er schuldig was, beide bestuurders schuld hadden of de politie domweg geen zin heeft om het allemaal uit te zoeken.

Tussen haakjes - mocht je denken dat je even snel van stoel kan wisselen (komt nog wel eens voor), houdt er dan rekening mee veel fabrikanten een weegschaal in autostoelen inbouwen. Tenminste, dat is bij mijn auto het geval (2014 Toyota Corolla). Die informatie wordt bijgehouden door de boordcomputer en kan worden opgevraagd door de politie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer