Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
rttoverlanding
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2020, 17:56

Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door rttoverlanding »

Bij deze een topic over hoe wij een auto hebben gekocht om 5 maanden mee door het westen van de VS te rijden. Het is een stuk goedkoper dan een auto/camper huren voor die periode, helemaal omdat je de boel aan de eind van de rit weer kunt verkopen. Bovendien voelt het een stuk avontuurlijker dan iets huren.

Het belangrijkste is dat je een adres hebt. Daar wordt de title (zeg maar kentekenbewijs) naar toe gestuurd. Wij hebben het adres van een kennis in LA gebruikt. Ik heb ook verhalen gelezen dat mensen hun Airbnb-adres (in overleg) gebruikten, of ergens een postbus huurden.

Daarna de verzekering. Gebruiken we hetzelfde adres voor. Ik heb van alles geprobeerd om het vanuit Nederland te regelen. Bellen, mailen, maar geen reacties. In de VS gebeld met Progressive en die zeiden dat het geen probleem was en ik de boel direct online kon regelen. Eenmaal de auto gekocht, de aanvraag gedaan, maar alles moest helaas eerst goedgekeurd worden. Dat was een domper. Om de hoek van onze Airbnb zat een Farmers verzekeringskantoortje, daar naar binnen gelopen en een aardige mevrouw heeft onze auto binnen 15 min verzekerd. Een kale verzekering (WA in Nederlandse termen) maar wel in alle staten boven de minimale dekking + een verzekering als de tegenpartij niet verzekerd is (schijnt veel voor te komen). 6 maanden voor 550 dollar, prima.

Het registreren van de auto op jouw naam moet via de DMV, maar omdat we de auto bij een dealer kochten, heeft die het voor ons geregeld. Het registreren kost geld en is eigenlijk een optelsom van mrb, taxes, heffingen en allerlei andere dingen. Als de registratie up to date is, krijg je stickers met jaartal en maand voor op de kentekenplaten per post opgestuurd.

Dat is het verhaal van een auto kopen. We hebben het in 2 dagen geregeld. Daarna nog een dag met de dakdragers en daktent bezig geweest, allebei via Craigslist. Daktent was trouwens wel nieuw in doos. Alles geïnstalleerd op het parkeerterrein van een Home Depot. Vervolgens even langs Ikea, Walmart en Decathlon voor de campingspullen etc. Uiteindelijk waren we voor ongeveer 5.000 dollar klaar.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2591
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door Bushmaster »

rttoverlanding schreef:
13 jun 2020, 00:11
Een kale verzekering (WA in Nederlandse termen) maar wel in alle staten boven de minimale dekking
Vond je dat niet eng? zo'n lage dekking?
In sommige staten is het maar $10.000 namelijk.
https://www.nerdwallet.com/blog/insuran ... insurance/
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door BonnyR »

rttoverlanding schreef:
13 jun 2020, 00:11
Het is een stuk goedkoper dan een auto/camper huren voor die periode, helemaal omdat je de boel aan de eind van de rit weer kunt verkopen.
Dat had je bij de aankoop al geregeld???? Ik weet dat die opties bij campers bestaan.

Wij hebben ooit met de camper van vrienden rondgereden met een "for sale" bordje erop en het is ons gelukt om in Smokey Mountains de camper voor ze te verkopen, maar alles moest van hieruit verder nog geregeld worden. ( Betaling, overschrijving e.d.)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
rttoverlanding
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2020, 17:56

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door rttoverlanding »

@Bushmaster Het is geen lage dekking. Iets van 25/50/25. Voor sommige staten is dat inderdaad de minimale dekking, maar daar komen we toch niet. Voor de meeste staten zitten we er dik boven.

@Bonny We hebben nog geen verkoper. Het liefst verkopen we alles tegelijk, dus auto+daktent+rest. Wellicht is er iemand op dit forum die straks interesse heeft :wink: Uiteraard plaatsen we ook een advertentie op Craigslist en andere media (nog ideeën daar daarvoor?).
Het verkopen zef is simpel. Handje ophouden voor geld en overschrijving wordt geregeld door een formulier (deel van title) in te leveren bij de DMV.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn dochter heeft een aantal jaren geleden in LA een auto verkocht. Ik heb even nagevraagd hoe ze dat heeft gedaan maar het blijkt dat ze de auto aan een kennis heeft verkocht (ze heeft daar een jaar aan een college gestudeerd).

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door BonnyR »

rttoverlanding schreef:
13 jun 2020, 20:14
Het verkopen zelf is simpel.
Zolang je er zelf nog bent wel. Anders moet je een garage( stalling gaan regelen) , zoals onze vrienden en het geld overschrijven van een Amerikaanse rekening was ook een gedoe. Weet niet meer waarom.Zij wonen zelf in Frankrijk.

Afijn het mooiste is inderdaad om het via via te verkopen. Maar in ieder geval succes met de verkoop gewenst!
:iroc:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
rbalkmaar
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2014, 16:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door rbalkmaar »

Hallo,
Lukte auto op je naam zetten en verzekering regelen met alleen een NLs (plus eventueel internationaal van ANWB) rijbewijs? Je hoeft geen US rijbewijs te hebben?
Ik ga zelf voor 3 maanden naar Texas en zie dat de goedkoopste huurauto via Sunnycars €6000 euro is… Dus ik zit ook serieus aan optie kopen-verkopen te denken.
En hoeveel geld was je kwijt aan registratie?
Groet
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door Renee86 »

rbalkmaar schreef:
17 nov 2021, 22:20
Hallo,
Lukte auto op je naam zetten en verzekering regelen met alleen een NLs (plus eventueel internationaal van ANWB) rijbewijs? Je hoeft geen US rijbewijs te hebben?
Ik ga zelf voor 3 maanden naar Texas en zie dat de goedkoopste huurauto via Sunnycars €6000 euro is… Dus ik zit ook serieus aan optie kopen-verkopen te denken.
En hoeveel geld was je kwijt aan registratie?
Groet

@rttoverlanding zou dit ook wel willen weten of het gelukt was je auto op naam te zetten als non citizen? Mag het officieel wel?
Ik dacht dat je als non citizen geen gebruik mocht maken van US voorzieningen…
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7761
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door mtl »

@rttoverlanding heeft eind augustus 2020 voor het laatst ingelogd. Ik betwijfel of hij/zij nog meeleest.
rbalkmaar
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2014, 16:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door rbalkmaar »

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om niet het traject auto kopen-verzekering regelen etc.-verkopen in te gaan. Ik heb het opgelost door soms de auto te lenen van vrienden van mij en soms een Uber te pakken. Tegenwoordig zijn tweedehands auto’s in de VS een stuk duurder geworden.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door markro »

Ik heb het opgelost door soms de auto te lenen van vrienden van mij en ...
Laat jouw vrienden bij hun autoverzekeringsmaatschappij opvragen of jij, als buitenlander, verzekerd bent als je in hun auto rijdt.
Het verzekeringswezen werkt in Amerika anders dan bij ons in NL. En laten zij het bewijs van de verzekering dat jij verzekert bent in hun auto zwart-op-wit aan jou tonen. Je kan niet zorgvuldig genoeg zijn hieromtrent; onverzekerd rondrijden kan je de grootste (financiële) problemen opleveren, denk daar niet te licht over.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door Corv »

harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door harryh »

@Corv Als ik dat artikel goed begrijp gaat dat over je eigen Europese voertuig naar de VS meenemen en verzekeren.

De vraag hier is een andere denk ik, een in de VS gekochte auto verzekeren als Europeaan.
Renee86
Amerikafan
Berichten: 119
Lid geworden op: 13 mar 2022, 16:57

Re: Een eigen auto kopen bij tijdelijk verblijf in de VS.

Bericht door Renee86 »

Hoe gaat verkopen? Is dat goed te doen tegenwoordig? En kun je dan het beste particulier verkopen?

Ik ga waarschijnlijk niet super veel rijden dus hoop dat ie niet al te veel waarde verliest
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer