Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.

Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door indien het vliegen naar Amerika weer mogelijk is?

Ja, ik ga dan zeker.
50
42%
Nee, ik annuleer de reisplannen voor dit jaar (en stel ze uit).
48
40%
Ik twijfel nog.
22
18%
 
Totaal aantal stemmen: 120

Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door pumi1000 »

Lufthansa heeft belachelijke omboekregelingen, want als ik zelf annuleer moet ik voor 11 juli herboeken......

Dus mijn annuleringsverzekering gebeld en die dekken het wel als ik 30 dagen van te voren annuleer, mits het code oranje blijft. Dan probeer ik het zo als mijn vlucht niet gennuleerd wordt. Of Lufthansa/vliegtickets.nl moeten met een ander aanbod komen n.a.v. mijn vraag per mail.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door d_vdploeg »

pumi1000 schreef:
25 mei 2020, 13:39
moet ik voor 11 juli herboeken......
En tot wanneer kun je omboeken dan? Zo te lezen op de website van Lufthansa tot 31 december 2021.. Of gelden er andere voorwaarden omdat je via vliegtickets.nl hebt geboekt?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door pumi1000 »

Als je vlucht NIET geannuleerd is, dan mag je herboeken, maar dat moet voor je oorspronkelijke vertrekdatum.......mijn vlucht is 11 juli, dus moet ik herboeken voor 11 juli en ik moet tickets hebben voor juli 2021 dus dat gaat niet. Dit is dus alleen als mijn vlucht niet geannuleerd is. Aangezien Lufthansa wel weer gaat vliegen naar LAX zit de kans er ook in dat mijn vlucht wel gaat (ook al mogen we USA niet in). Vliegtickets.nl hanteert dezelfde voorwaarden als Lufthansa, maar beide hebben nog niet op mijn mail gereageerd.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door singha »

Wij zouden 23 juli vertrekken naar Miami,
vluchten samen met huurwagen heb ik reeds geanulleerd en een voucher gekregen van BA. Hotels waren alemaal gratis annuleerbaar.
Zelfde reis zal ik in Juli 2021 plannen van zodra de tickets beschikbaar zijn voor juli 2021 direct boeken. Liever geen gedoe met restrictie en /of 10 uur met mondmasker op het vliegtuig. Heb gewoon een huisje geboekt in Oostenrijk gewoon met eigen wagen we zullen er ook wel van genieten waarschijnlijk ook nog kleine restrictie maar die neem ik er wel bij.
sandy343
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 sep 2019, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door sandy343 »

Onze eerste roadtrip en kennismaking met Amerika gaat niet door, wij zouden 13 juli met Lufthansa naar SanFrancisco vliegen. De vlucht staat nog op doorgaan, en we kregen vorige week bericht dat onze stoelreservering gewijzigd is. We zijn verdeeld over 1 rij maar wel uit elkaar. Ons besluit stond al vast we gaan niet. Hotels alle geannuleerd en de 2 die betaald waren netjes geld terug gekregen The View bij monument valley en een hotel in Buellton Sideways inn . Ook de tour voor anteloupe canyon geboekt bij KenTours hebben we binnen 2 weken terugbetaald gekregen. Nu nog wachten op het geld van de huurauto geboekt bij Alamo ( zou ff kunnen duren ) en afwachten wat met onze tickets gaat gebeuren? Hopelijk kunnen we in juli/ augustus 2021 gaan . 🙏
Bianca B
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 15 apr 2019, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Bianca B »

pumi1000 schreef:
25 mei 2020, 14:32
Als je vlucht NIET geannuleerd is, dan mag je herboeken, maar dat moet voor je oorspronkelijke vertrekdatum.......mijn vlucht is 11 juli, dus moet ik herboeken voor 11 juli en ik moet tickets hebben voor juli 2021 dus dat gaat niet. Dit is dus alleen als mijn vlucht niet geannuleerd is. Aangezien Lufthansa wel weer gaat vliegen naar LAX zit de kans er ook in dat mijn vlucht wel gaat (ook al mogen we USA niet in). Vliegtickets.nl hanteert dezelfde voorwaarden als Lufthansa, maar beide hebben nog niet op mijn mail gereageerd.
Wij hadden tickets van Brussels Airlines ( valt onder Lufthansa) , ze hebben precies het zelfde voorwaarden. Vandaag, 30 dagen voor vertrek, een e-mail gehad dat onze vlucht geannuleerd is. Ik kon omboeken, een voucher aanvragen of geld terug vragen. Vanmiddag gebeld en een refund aangevraagd. Ze hebben verder geen vragen gesteld, alleen bankrekeningnummer gecheckt. Het zal een tijdje duren voordat we geld terug krijgen, ik kreeg het advies om ze niet terug te bellen. Binnen 5 minuten was het geregeld.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Almere vak V »

Jup, ik ga zeker. Omdat simpelweg gezien mn werk daar is.
Jup, we gaan zeker. Omdat we daar een huis hebben en normaliter 10 tot 12 weken per jaar daar verblijven.

Waarom? Omdat ik denk dat in Amerika de kans net zo klein is als in Nederland om besmet te raken.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door pumi1000 »

@Bianca b

30 dagen van te voren is prima, we moeten toch wachten tot dat tijdstip mochten we zelf gaan annuleren via verzekering. Maar dan heb je ook meer keus als maatschappij annuleert, dan mag je iets anders boeken tot december 2021.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door WeernaardeVS »

Wij twijfelen nog, afhankelijk van de ontwikkelingen, mede omdat er geen steden op het programma staan. Twijfel dus vanwege vlucht (minpunt) en de mooie gereserveerde kampeerplekken en bemachtigde permits (pluspunt).
Onze visie is dat als we er eenmaal zijn de kans op besmetting niet groter is dan thuis, misschien zelfs minder.

@pumi1000 : wij hebben gereseerveerd bij Swiss via vliegtickets.nl, voor het eerst dit keer (meestal boeken we direct bij de vliegtuigmaatschappij). Swiss valt onder Lufthansa, wij vliegen op 4 juli. Wij lopen tegen hetzelfde aan als jij. Volgend jaar kunnen we op zijn vroegst op 5 juli weg, mits er niets veranderd aan de academische kalender.
Annuleringverzekering hebben we nog niet helemaal uitgezocht.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door SuperFieke »

Wij twijfelen ook nog, al denk ik eerder van niet.
We zouden op 1 juli vertrekken tot 27 juli. De vlucht staat nog altijd zoals normaal gepland en we hebben voorlopig nog niets geannuleerd. We hebben wel al bericht gekregen dat we vouchers kunnen krijgen, geldig tot 31 december 2021. Aangezien we dezelfde reis in juli 2021 zouden hermaken als het niet doorgaat, zouden we de vouchers wel kunnen gebruiken (mits meerprijs), maar we hebben liever een refund omdat we dan niet gebonden zijn aan de maatschappij. Dus wachten we nog af.
Midden juni hoop ik toch definitief een beslissing te kunnen nemen, want als de reis niet doorgaat, kunnen we dan nog kijken om binnen Europa iets te boeken.
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Wanderlust »

Inges schreef:
24 mei 2020, 13:50
KLM (uitgevoerd door Delta) vliegt in de crisis ook dagelijks van AMS naar Detroit maar toch werd onze reis geannuleerd (vertrek 21 mei). Ondanks dat de vlucht (wel later op de dag) toch gegaan is.
Hier een soortgelijke situatie.

Ik zou 2 juli heen vliegen AMS > DTW > CLE. Ochtendvlucht van AMS naar > DTW. Die is 16 mei geannuleerd en ik ben (wel!) op de latere vlucht gezet. Echter vertrekt die vlucht op precies hetzelfde moment als de vlucht van DTW naar CLE. Gelijk KLM gebeld. Die hebben een cash refund request in gang gezet.

Twee haken:
- Er werd eerst nog uitgebreid gecheckt wanneer de wijziging had plaatsgevonden. (Om te dubbelchecken of het na de 14e was geweest).
- Ze konden niet met 100% maar met 90% garanderen dat ik geld terug krijg omdat het om een Delta vlucht gaat.

Is jouw reis vóór de 14e geannuleerd? Dat zou verklaren waarom KLM je geen geld teruggeeft. Anders is het een raar verhaal.

EDIT: Ik kreeg trouwens wel een apart mailtje van KLM, met 'nieuwe' vluchtschema en onderaan de tekst:
*
GEACHTE HEER/MEVROUW
HIERBIJ INFORMEREN WIJ U DAT UW VLUCHT IS GEANNULEERD.
WIJ VERWIJZEN U NAAR UPDATES.KLM.COM
OF MIJN REIS OP KLM.COM VOOR MEER INFORMATIE
MET VRIENDELIJKE GROET,
KLM, AIR FRANCE EN DELTA AIR LINES
*
Laatst gewijzigd door Wanderlust op 26 mei 2020, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door SuzieQ »

Nee, wij zouden eind juni naar Washington en Oregon gaan.
Zelfs als het zou mogen kunnen we niet overzien hoe het daar gaat zijn.
Besloten om een voucher aan te vragen voor de tickets en als die binnen is de hotels (die ik altijd al annuleerbaar boek) te annuleren.
Geen idee of we dan de voucher voor diezelfde plannen gaan gebruiken dat zien we dan nog wel.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door LAWRENCIO »

Wij hebben besloten ons Route 66 avontuur van 15 Juli t/m 23 Augustus te cancellen. Wij hebben er sws niet veel vertrouwen in dat op korte termijn het toerisme weer een beetje normaal is (lees: alle attracties etc weer open gaan). Daarnaast is het misschien uberhaupt niet mogelijk om af te reizen naar Chicago vanwege de travel ban. We hebben nu alle hotels maar geannuleerd, maar wachten op KLM wat betreft de voucher/teruggave geld.
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Tipsy_1 »

Wij wonen in de US en laten al onze geplande reizen en uitstappen gewoon doorgaan. Net terug van een hele fijne week. Er zijn beperkingen maar al bij al valt dat goed mee en er is zo veel te zien en te doen dat je toch niet alles kan doen. Wij gaan gewoon op hotel, op restaurant (wat in vele staten kan, maar wij picknicken sowieso veel), wandelen in de parken en bezoeken wat open is. We vinden rondreizen nu tijdens de "crisis" veel aangenamer dan voorheen omdat het overal veel rustiger is.... en grote attractie, musea, ed doen wij sowieso niet. Ook in de maanden maart en april zijn wij trouwens op weekend/hotel geweest.
Als je flexibel bent, tegen onzekerheid kan, en niet bang bent (dit is heel persoonlijk, alle begrip voor mensen die liever "in hun kot" blijven, wij dus niet), is reizen zelfs in de staten met veel beperkingen prima mogelijk.
Onze Canada reis hoop ik te kunnen doen zo gauw de grens open gaat... als het niet kan, dan niet.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Tipsy_1 »

nog enkele links om de impact in te schatten, het is enorm moeilijk om te weten hoe het zit want elke staat is anders. In de regel: republikeins ="doe wat je wil", democratisch = "er zal nog veel gesloten zijn".
https://www.huschblackwell.com/state-by ... 9-guidance
https://ballotpedia.org/Travel_restrict ... emic,_2020
https://rvshare.com/national-state-park-closures
https://www.nytimes.com/interactive/202 ... virus.html
Facebook groep national parks traveler covid-19 group
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Timb »

En is er daar al iets meer “inside “ information over de travel ban of enigszins info welke kan het op gaat. :wink:
LAWRENCIO
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2020, 12:04
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door LAWRENCIO »

Het is verder niet dat wij bang zijn om besmet te raken (if sh*t happens, then it happens), maar zouden het zonde vinden om niet het maximale uit, voor ons, toch een best dure reis te halen. Tuurlijk kan je lang niet alles zien en is er langs Route 66 van alles te doen waar geen restricties op zijn, maar toch zouden we het zonde vinden om toch af te reizen. Dan maar een jaar wachten, in plaats van een halfbakken reis. Maar, ieder z'n eigen natuurlijk, niks mis mee :)
2012: Oostkust, Westkust/South-West, Memphis (TN)
2023: Route 66 - Chicago naar Los Angeles
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Tipsy_1 »

Of een reis nu de moeite is, hangt af van de regio en de reisstijl natuurlijk. Wij hebben absoluut geen halfbakken reis gehad trouwens :lol: maar wij mijden toeristisch koppenlopen sowieso liever dus voor ons wat het nu zelfs beter... En elke dag opent er meer en meer, het gaat snel! Wij gaan allicht spoedig nog een week weg om van deze voor ons gunstige reisomstandigheden te profiteren.

De staten openen echt aan snel tempo... ik denk dat heropenen best wel eens snel zou kunnen gaan. Zelfs onze superstrenge-governor (NJ) begint al positieve dingen te zeggen. Juni en juli zal wel te vroeg zijn maar op augustus zou ik wel durven gokken (voor international travel). Enkel Canada is precies nogal conservatief.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Inges »

Wanderlust schreef:
26 mei 2020, 13:52
Is jouw reis vóór de 14e geannuleerd? Dat zou verklaren waarom KLM je geen geld teruggeeft. Anders is het een raar verhaal.
Ja al op 12 april en toen kon ik met geen mogelijkheid geld terug krijgen. Ik ben er trouwens zelf achter gekomen omdat de vlucht verdwenen was. Geen enkele mail gehad. Niets en nu is de hele boeking verdwenen (gelukkig heb ik overal printscreens van gemaakt).
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door d_vdploeg »

Inges schreef:
26 mei 2020, 19:08
Ja al op 12 april en toen kon ik met geen mogelijkheid geld terug krijgen. Ik ben er trouwens zelf achter gekomen omdat de vlucht verdwenen was. Geen enkele mail gehad. Niets en nu is de hele boeking verdwenen (gelukkig heb ik overal printscreens van gemaakt).
Pas vanaf geannuleerde vluchten vanaf 15 mei kun je volgens mij ook je geld terugvragen. Maar er zijn inmiddels al zoveel scenario's voorbij gekomen :roll:

Wij hebben trouwens ook nooit een mail of bericht gehad dat onze vlucht naar JFK gecanceld was, zelf moeten kijken inderdaad via mijn trip en zag daar dat de vlucht dus gecanceld was.. Terwijl we wel e-mailadres en telefoonnummer ingevuld hadden.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer