Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.

Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door indien het vliegen naar Amerika weer mogelijk is?

Ja, ik ga dan zeker.
50
42%
Nee, ik annuleer de reisplannen voor dit jaar (en stel ze uit).
48
40%
Ik twijfel nog.
22
18%
 
Totaal aantal stemmen: 120

Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door pumi1000 »

@WeernaardeVS
Ik heb vliegtickets.nl afgelopen woensdag een mail gestuurd en gevraagd naar de opties als we zelf willen annuleren. Lufthansa ook. Beide nog geen mail terug. Onze annuleringsverzekering dekt het wel 30 dagen voor vertrek. Ik wacht dus de mail af om te kijken wat mogelijk is, of dat Lufthansa zelf annuleert en anders ga ik actie ondernemen 12 juni. Als ik iets hoor zal ik het laten weten.

Heel veel vluchten zijn al geannuleerd na onze datum, maar van sommige ook weer niet. Dus het is echt heel onvoorspelbaar.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Wanderlust »

d_vdploeg schreef:
26 mei 2020, 19:17
Pas vanaf geannuleerde vluchten vanaf 15 mei kun je volgens mij ook je geld terugvragen.
Ja dat klopt bij KLM, ze gingen bij mij nog even tien minuten checken of het niet eerder geannuleerd was (wishful thinking vanuit KLM, leek het wel).
d_vdploeg schreef:
26 mei 2020, 19:17
zelf moeten kijken inderdaad via mijn trip en zag daar dat de vlucht dus gecanceld was
Same here. En na de refund aanvraag is de boeking ook uit Mijn KLM verdwenen (nu kan ik hem weer zien maar is AMS > DTW weg, en staan DTW>CLE, CLE>DTW>AMS er wel in, maar ook de terugweg is gewijzigd met een onhaalbare overstap). Maar ik heb de dame aan de telefoon gevraagd mij een bewijs van annulering te sturen. Dat verdwijnen uit Mijn KLM schijnt normaal te zijn, wel omslachtig als je het mij vraagt.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Timb »

Tipsy_1 schreef:
26 mei 2020, 18:36
Of een reis nu de moeite is, hangt af van de regio en de reisstijl natuurlijk. Wij hebben absoluut geen halfbakken reis gehad trouwens :lol: maar wij mijden toeristisch koppenlopen sowieso liever dus voor ons wat het nu zelfs beter... En elke dag opent er meer en meer, het gaat snel! Wij gaan allicht spoedig nog een week weg om van deze voor ons gunstige reisomstandigheden te profiteren.

De staten openen echt aan snel tempo... ik denk dat heropenen best wel eens snel zou kunnen gaan. Zelfs onze superstrenge-governor (NJ) begint al positieve dingen te zeggen. Juni en juli zal wel te vroeg zijn maar op augustus zou ik wel durven gokken (voor international travel). Enkel Canada is precies nogal conservatief.
Klinkt positief. Wij vliegen 24 juli. Zul je zien dat we net buiten de boot vallen en vanaf 1 augustus die kant weer op mogen :|
Wij willen sowieso en je kunt de reis idd net zo mooi maken zoals je zelf wil. Als de zwembaden maar open zijn voor de kids komen we al een heel eind.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door d_vdploeg »

Wanderlust schreef:
26 mei 2020, 19:39
Same here. En na de refund aanvraag is de boeking ook uit Mijn KLM verdwenen (nu kan ik hem weer zien maar is AMS > DTW weg, en staan DTW>CLE, CLE>DTW>AMS er wel in, maar ook de terugweg is gewijzigd met een onhaalbare overstap). Maar ik heb de dame aan de telefoon gevraagd mij een bewijs van annulering te sturen. Dat verdwijnen uit Mijn KLM schijnt normaal te zijn, wel omslachtig als je het mij vraagt.
Ow dat jij een deel van je vlucht nog kunt zien vind ik wel bijzonder... Als ik in mijn reis kijk en ik vul mijn boekingscode in dat geeft ie aan dat er vouchers zijn uitgegeven voor tickets ... en ... en kan ik verder niks meer zien.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Wanderlust
Amerikakenner
Berichten: 431
Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Wanderlust »

d_vdploeg schreef:
26 mei 2020, 19:46
dat er vouchers zijn uitgegeven voor tickets
Heb jij je vouchers al binnen? Mijn refund request loopt nog, misschien daarom?
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door d_vdploeg »

Wanderlust schreef:
26 mei 2020, 20:41
d_vdploeg schreef:
26 mei 2020, 19:46
dat er vouchers zijn uitgegeven voor tickets
Heb jij je vouchers al binnen? Mijn refund request loopt nog, misschien daarom?
Ja die heb ik al binnen, 14 april aangevraagd en 27 april binnen, ik denk dat het dat zal zijn..
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door JanVoo »

Bij ons is het nog weer anders. Ons reisplan is 21 juli met KLM van Amsterdam naar Seattle met een overstap in Detroit. Op 14 augustus weer een directe vlucht Seattle - Amsterdam. Vluchten worden uitgevoerd door Delta.

Op de KLM website is gek genoeg alleen -de in de afgelopen tijd al 2x geannuleerde en door KLM naar een andere vlucht overgeboekte- vlucht van Detroit naar Seattle te zien. De nieuwe vlucht Detroit - Seattle heeft een ander vluchtnummer maar wel ongeveer dezelfde tijden als de oorspronkelijke vlucht.
De andere vluchten zijn niet meer te zien.

Gek genoeg zie ik in de iPad app van KLM wel gewoon alle vluchten staan. (Dus dit is vooralsnog “hoopvol” voor ons)

Dus, zoals ik al eerder hier postte is alles nog steeds hoogst onzeker en ook al zouden alle restricties worden opgeheven moeten we t.z.t. heel goed bekijken en nadenken wat er kan en of we het veilig (en leuk) genoeg achten om te gaan.

Een bijkomende spannende factor is onze huurauto, die we hebben gereserveerd bij Hertz... :wink:
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (n.t.b.)
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door MattRob »

https://www.telegraph.co.uk/news/2020/0 ... rus-eases/

Donald Trump open to lifting his European flight ban if coronavirus eases

Op zich geen verrassende uitspraak natuurlijk, maar we hadden er al tijden niets over gehoord :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7900
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Pete.Z »

Dat is voorzichtig goed nieuws...... :)
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door MattRob »

Zo zag ik het ook ja :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door d_vdploeg »

Zeker! Het begin is er
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door sunnyrojo »

Mondkapjes liggen al wel klaar, het zal toch vreemd zijn maar toch denk ik dat dit jaar nog lukt alleen nog niet in de zomer.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Hans_Belgium
Amerikakenner
Berichten: 562
Lid geworden op: 07 aug 2010, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Koekelare

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Hans_Belgium »

Hopelijk gaat het lukken om nog te vliegen dit jaar. :thumbup:
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door pumi1000 »

WeernaardeVS schreef:
26 mei 2020, 10:59
Wij twijfelen nog, afhankelijk van de ontwikkelingen, mede omdat er geen steden op het programma staan. Twijfel dus vanwege vlucht (minpunt) en de mooie gereserveerde kampeerplekken en bemachtigde permits (pluspunt).
Onze visie is dat als we er eenmaal zijn de kans op besmetting niet groter is dan thuis, misschien zelfs minder.

@pumi1000 : wij hebben gereseerveerd bij Swiss via vliegtickets.nl, voor het eerst dit keer (meestal boeken we direct bij de vliegtuigmaatschappij). Swiss valt onder Lufthansa, wij vliegen op 4 juli. Wij lopen tegen hetzelfde aan als jij. Volgend jaar kunnen we op zijn vroegst op 5 juli weg, mits er niets veranderd aan de academische kalender.
Annuleringverzekering hebben we nog niet helemaal uitgezocht.
Ik heb bericht van onze broker gehad. Mochten ze wel vliegen, maar je gaat zelf niet mee, dan moet je bellen en houden ze je ticket "open".......met de waarde van je ticket kun je een nieuw ticket boeken (ongeacht waarheen) voor 31 januar1 2021 en de vlucht moet zijn voor 31-12-2021. Dus je bent je ticket niet kwijt gelukkig. Hopen dat zij annuleren, dan kun je om een refund vragen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Nessiezzz »

Ik heb na 11 weken en net wat stevige berichten richting KLM de vouchers ontvangen. Als ik het zo lees geven ze klagers extra voorrang.

Zo weer opnieuw boeken voor sept!
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door Kevin77 »

Mogelijk of niet, wij gaan niet meer.
Eind volgende week had ik het restant van de huursom moeten betalen voor de twee villa’s welke we hadden gehuurd. Dat zag ik niet zitten.
Één villa geannuleerd en de aanbetaling teruggekregen en de ander verplaatst naar de meivakantie 2021.
Bij Tap vouchers aangevraagd en straks opnieuw boeken voor de meivakantie.
Zelfs het parkeren bij Zaventem kunnen verplaatsen naar volgend jaar.
Nog even gekeken voor een weekje Center Parcs maar na het zien van de prijzen hebben we besloten naar Tuinesië te gaan, lekker voordelig en goeie wifi
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door WeernaardeVS »

pumi1000 schreef: Ik heb bericht van onze broker gehad. Mochten ze wel vliegen, maar je gaat zelf niet mee, dan moet je bellen en houden ze je ticket "open".......met de waarde van je ticket kun je een nieuw ticket boeken (ongeacht waarheen) voor 31 januar1 2021 en de vlucht moet zijn voor 31-12-2021. Dus je bent je ticket niet kwijt gelukkig. Hopen dat zij annuleren, dan kun je om een refund vragen.
@pumi1000 dankjewel.
We gaan voor 99% zeker annuleren, aangezien we al een campground cancellation voor de laatste week van juli kregen. Dit heeft behoorlijk wat impact op onze plannen.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door JanVoo »

Ik was -waarschijnlijk nogal naïef van me- tot vanavond nog op het standpunt dat we onze reis zouden maken (als het zou kunnen) vanaf 21 juli en ik begon na de berichtgeving van afgelopen week (aangekondigde versoepelingen van reisadviezen vanuit NL, Trump die hintte naar versoepeling van de travel ban, bijna alleen maar positieve berichten over het aantal besmettingen van het coronavirus wereldwijd) meer hoop te krijgen, maar na de persconferentie van vanavond is m'n hoop op een reis naar de VS aankomende zomervakantie daarop toch wel weer grotendeels weggevaagd.

Tot nader order blijft het reisadvies voor buiten Europa op oranje, wat inhoudt dat het wordt afgeraden om te gaan.
Vermoedelijk heeft dat ook consequenties voor de dekking van je reisverzekering (moet ik nog uitzoeken), dus ik begin de moed steeds meer te verliezen.

En dan heb ik het nog niet eens over de travel ban die de VS nog altijd in stand heeft voor reizigers vanuit Nederland.

Het vervelende is dat wij zijn gebonden aan schoolvakanties en de eerstvolgende mogelijkheid voor ons volgend jaar zomervakantie zou zijn. Als dat zo is, dan is dat maar zo, maar jammer is het wel natuurlijk :sadcry:
Laatst gewijzigd door JanVoo op 03 jun 2020, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden (Chicago, Memphis, New Orleans, Atlanta, Nashville, Detroit)
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2022 Noord-Westen
2024 Noord-Oosten (n.t.b.)
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door laanvdj »

Wij zouden op dit moment in het vliegtuig zitten richting Las Vegas, dus nee, onze reis gaat niet door.
Maar we willen in oktober nog naar Florida dus 🤞🏻
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vraag: Gaat jouw reis naar Amerika dit jaar door (indien mogelijk)?

Bericht door MattRob »

JanVoo schreef:
03 jun 2020, 19:57
Ik was -waarschijnlijk nogal naïef van me- tot vanavond nog op het standpunt dat we onze reis zouden maken (als het zou kunnen) vanaf 21 juli en ik begon na de berichtgeving van afgelopen week (aangekondigde versoepelingen van reisadviezen vanuit NL, Trump die hintte naar versoepeling van de travel ban, bijna alleen maar positieve berichten over het aantal besmettingen van het coronavirus wereldwijd) meer hoop te krijgen, maar na de persconferentie van vanavond is m'n hoop op een reis naar de VS aankomende zomervakantie daarop toch wel weer grotendeels weggevaagd.

Tot nader order blijft het reisadvies voor buiten Europa op oranje, wat inhoudt dat het wordt afgeraden om te gaan.
Vermoedelijk heeft dat ook consequenties voor de dekking van je reisverzekering (moet ik nog uitzoeken), dus ik begin de moed steeds meer te verliezen.

En dan heb ik het nog niet eens over de travel ban die de VS nog altijd in stand heeft voor reizigers vanuit Nederland.
Wij zaten er precies hetzelfde in ... Jammer dit ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer