Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 773
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door ClaireVHaut »

Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5003
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door harryh »

Pfff laten we hopen dat ze nog een oplossing vinden
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door bedeve »

Bloomberg schrijft het het onderstaande over.
Een van de geruchten die rondgaan is dat Sixt gaat instappen bij Hertz .
Om blijk te geven van mijn steun heb ik gisteren een auto van/naar LAX geboekt.



Hertz Global Holdings Inc. is doing everything it can to preserve cash and get leniency from lenders to avoid a bankruptcy filing in the midst of the travel industry’s collapse, Chief Executive Officer Kathryn Marinello said in an interview.

The company has been in discussions with creditors for weeks and is still pushing the U.S. Treasury Department to help rental-car companies, which Marinello says have been hit as hard as the airline sector by the coronavirus pandemic.

“We are seeking the support of our lenders and banks,” said Marinello, whose biggest shareholder at Hertz is billionaire investor Carl Icahn. “We are also seeking the support of the government. Yes, we can avoid bankruptcy.”

Hertz is working with several advisory firms to restructure its balance sheet, people familiar with the matter said. While the company is preparing for bankruptcy as a possibility, the people said it’s a last-resort option.

The company’s shares fell 16% as of 2:43 p.m. in New York trading, paring an earlier decline of as much as 29%. The Wall Street Journal reported earlier on the preparation toward a possible bankruptcy.

Hertz’s bonds plunged to new lows and were among the top decliners in the U.S. high-yield market on Wednesday afternoon. Its 5.5% unsecured notes fell around 5 cents on the dollar to 20.5 cents, according to Trace.

Company's bonds fell on reports of bankruptcy risk
Hertz disclosed earlier Wednesday that it has missed substantial lease payments related to the cars it rents out. With business down about 80% since the pandemic took hold, the company has furloughed thousands of workers without pay and looked for ways to stay afloat until travelers reemerge.

If Hertz doesn’t make payments by the end of a grace period on May 4, and enough lenders and note holders don’t agree to waive a resulting default, the company said in a regulatory filing that it could be “materially and negatively affected.”

Hertz’s filing “suggests it is struggling to obtain all necessary amendments and waivers to reduce its required payments,” Joel Levington, a Bloomberg Intelligence credit analyst, said in note. “Should it achieve that, we think raters may view the changes in terms as tantamount to a selective default, and without the change, the potential for a corporate restructuring is possible.”

Barclays Plc and Deutsche Bank AG are the lead banks Hertz has been working with to find a solution.

Seeking Support
Marinello also holds out some hope that the Treasury will throw a lifeline to the rental industry. Hertz, Avis Budget Group Inc. and Enterprise Holdings Inc. employ about 160,000 people, the three companies said in a letter to Secretary Steve Mnuchin on March 18.

Hertz employs about 30,000 of those workers, many of whom have been laid off as the company has cut $1 billion in costs, Marinello said.

Rental companies’ biggest expense is the depreciation of its cars. With consumers sheltering, car auctions closed and dealers restricted from selling in some states, used-vehicle prices have plunged. If the trend lasts, it will hammer profits for Hertz and Avis and make it costly to reduce the size of their fleets.

“We have the same problem airlines do,” Marinello said. “We have hard assets that are hard to sell.”

Airline Aid

The U.S. has made $50 billion in aid available to airlines and set aside $17 billion for companies deemed critical to national security, including U.S. plane maker Boeing Co. Hertz and its peers have made the case they should be treated similarly, arguing in March that the Federal Emergency Management Agency and other government bodies rent cars for first responders and are closely tied to the nation’s airlines and airports.

“We pay rent and fees to airports and we support FEMA,” Marinello said. “The airline industry has been helped. We have the same problems they do.”

Another option could be for Icahn, who owns 39% of Hertz, to put more money into the company to preserve his equity stake. But that’s doesn’t seem likely, BI’s Levington said.

“We’re a great iconic company and have been around for 100 years,” Marinello said. “We plan to be around for another 100 years.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door bedeve »

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door bedeve »

Wat moet je doen in zo ń situatie.
Cash genereren en wel zo snel en zo veel mogelijk .
Waar haal ik het vandaan ?

Nou dat doe je zo ;
hertz.png
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door Mies2301 »

Hahaha, voor dat geld kan je 3 Jeeps kopen
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door bedeve »

Zo ; de mouwen opgestroopt.
Het ja maar, nee ge....l over PC ś en andere cooupon kortingen is afgelopen .
Nu is er echt geld te verdienen bij Hertz...


(Bloomberg) -- Hertz Global Holdings Inc. is preparing to file for bankruptcy Tuesday if the company fails to rework its debt and can’t get lenders to extend a grace period on a missed payment.

The rental-car company has been talking with some of its creditors about how to ease its burden without going through bankruptcy, but negotiations have been a struggle and the company is preparing to file for Chapter 11 court protection, according to people with knowledge of the matter.

The situation is fluid and a filing isn’t definite, said the people, asking for anonymity to discuss the confidential talks. A representative for Hertz didn’t return an email and calls seeking comment. The company’s shares plunged by as much as 36% to $2.31 before the start of regular trading.

A Chapter 11 filing would permit Hertz to stay in business while it works out a plan to pay its creditors and turn the business around. The company expanded its roster of advisers to include FTI Consulting Inc., which specializes in restructuring and bankruptcy cases, the people said, confirming an earlier report by the Wall Street Journal.




Hreturn.jpg
Hreturn.jpg (37.49 KiB) 8771 keer bekeken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door Mies2301 »

Hmm, toch wel erg benieuwd...Klinkt niet goed allemaal...
Hoop dat ze blijven bestaan, ik vind het een van de fijnste autoverhuur bedrijven.

Voor de zekerheid nog maar een back-up boeking gemaakt bij National, alhoewel deze ruim USD 100 duurder is.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door bedeve »

@Mies2301 Alsjeblieft ; juist nu is jouw loyaliteit zo nodig !!

Spiegel je aan de mevrouw op de foto :Kathy Marinello
Zij heeft een heel persoonlijke bijdrage aan de revalidatie van Hertz geschonken.
Tot 11 mei ziet zij af van haar salaris.
Vanaf 11 mei tot 22 mei ( daś de uitsteldatum voor de zoektocht naar nieuw geld ) levert zij 10 % van haar salaris in.
Voor mij is zij een echte inspirator ; ik hoop dat ook een beetje op jou over te kunnen dragen...
kathy.jpg
kathy.jpg (49.93 KiB) 8575 keer bekeken
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door Mies2301 »

bedeve schreef:
06 mei 2020, 12:00
@Mies2301 Alsjeblieft ; juist nu is jouw loyaliteit zo nodig !!
Mijn boekingen voor September en November blijven gewoon staan hoor :) Helemaal omdat Hertz veel goedkoper is dan National dit jaar, maar vooral ook omdat ik de auto keuze bij Hertz de laatste jaren beter vind, dan bij National (LAX een keertje daargelaten).
Heb alleen een back-up gemaakt bij National, voor het geval dat ze wel omvallen en National de prijzen besluit flink omhoog te gooien.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door Almere vak V »

Zelfde hier. Prive nog 5 tripje in de boeken staan met voor elke tripje een boeking bij Hertz, en een backup bij Hertz. Nu voor de voorzichtigheid toch maar een backup gedaan bij Alamo. Mocht het vliegtuig ooit die kant op gaan.

Zakelijk hetzelfde. Maar hoe en wat daar ga ik gelukkig niet over. Ik hoor het wel als het weer zover is. Voorlopig heb ik er nog even een hard hoofd in voordat ik weer die kant uit kan.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door bedeve »

@Almere vak V
Ik hoop voor je dat er weer iets in de USA te verdienen is.
Waar jij qua reizen mee zit heb ik met Spanje en met de USA .
Wordt m eerst nog niet ..
Ik probeer daar niet verder gestoord van te raken ... dus eerst maar wat aan HTZ verdienen en op 17 mei hebben we weer Nascar .
Take care !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
06 mei 2020, 20:35
Ik hoop voor je dat er weer iets in de USA te verdienen is.
:offtopic: We hebben een waanzinnig goeie draft gehad. Bijna 4 dagen achter elkaar continue gewerkt. Bij elkaar misschien 8 uur geslapen. Constant aan de telefoon, Skype, Teams en weet ik veel wat allemaal niet meer. Maar belachelijk goede zaken gedaan. Al het voorwerk van het afgelopen jaar heeft zijn vruchten afgeworpen. Nu gaat de grote vraag worden wat er gebeurd als dadelijk op nationaal niveau langzamerhand het leven weer op gang gaat komen. Maar er nog niet intercontinentaal gevlogen gaat worden. Wat gaan de gevolgen dan zijn?

Vannacht wordt het schema voor aankomend seizoen bekend gemaakt. De roddel is dat het schema wel bekend wordt. Maar geen speeldata. Dat zou weer een ander licht op de zaak werpen.
bedeve schreef:
06 mei 2020, 20:35
en op 17 mei hebben we weer Nascar .
Ik heb iets gehoord van 7 races in 11 dagen of zoiets. Klopt dat? Ik heb nog geen tijd gehad om het uit te zoeken.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door Miquel »

bedeve schreef:
06 mei 2020, 12:00
@Mies2301 Alsjeblieft ; juist nu is jouw loyaliteit zo nodig !!

Spiegel je aan de mevrouw op de foto :Kathy Marinello
Zij heeft een heel persoonlijke bijdrage aan de revalidatie van Hertz geschonken.
Tot 11 mei ziet zij af van haar salaris.
Vanaf 11 mei tot 22 mei ( daś de uitsteldatum voor de zoektocht naar nieuw geld ) levert zij 10 % van haar salaris in.
Voor mij is zij een echte inspirator ; ik hoop dat ook een beetje op jou over te kunnen dragen...

kathy.jpg
Neem er een voorbeeld aan!
Of was het sarcasme? :wink:


Sorry maar ga geen booking doen van 47000 dollar om ze "te steunen"
Of boek jij ook bij een vliegtuig maatschappij die om dreigde te vallen?
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door Pete.Z »

Haha, Hertz moet gesteund, maar wel een draadje elders van 97 pagina’s over hoe je geld terug te krijgen bij de vliegmaatschappijen. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door Almere vak V »

Miquel schreef:
10 mei 2020, 09:32
Sorry maar ga geen booking doen van 47000 dollar om ze "te steunen"
Ik ga er gemakshalve vanuit dat je m voor dat bedrag meteen mag houden?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door bedeve »

We gaan het 22 mei zien of er voldoende geld bij financiers, bij autoveilingen en door de salarisreductie van Kathy wordt opgehaald .

@Almere vak V 17 mei 21.30 uur onze tijd .
Misschien ben je Ziggo klant ; dan wordt het voor je uitgezonden.
Maar de real deal is toch wel kijken via trackpass.nascar.com
De afgelopen week is er al wat beweging in het aandeel DVD (Dover Motorsports ) ; Drivers start your engines
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
11 mei 2020, 10:42
@Almere vak V 17 mei 21.30 uur onze tijd .
Misschien ben je Ziggo klant ; dan wordt het voor je uitgezonden.
Maar de real deal is toch wel kijken via trackpass.nascar.com
Thanks! Staat genoteerd. Ik moet me "behelpen" met Ziggo Sport. Met een gamepass van de NBA, NHL en de NFL vindt mijn vrouw het wel welletjes. Komt bij dat de NASCAR natuurlijk altijd in het weekend zit. En tegen de tijd dat het echt spanend wordt ik voor mn werk meestal onderweg ben. Dus die heb ik maar even laten lopen. Moet zeggen dat ik Rick Winkelman best een redelijk alternatief vind.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door PSVwally »

Een stuk beter dan de f1 en indy commentatoren, al is die laatste de afgelopen jaren ook verbetert.

Bedeve, of iemand die het weet. Gaat dit om de wereldwijde bedrijven of bv alleen de Amerikaanse tak?
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5756
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Hertz, Dollar / Thrifty / Firefly op omvallen

Bericht door bedeve »

Als @PSVwally met zijn vraag Hertz bedoeld en ons zo weer on topic brengt.
De Hertz problematiek telt voor de totaliteit van Hertz Global Holdings Inc.
Wereldwijd dus .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer