Vliegen na de Corona crisis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door D-e-n »

Almere vak V schreef:
12 mei 2020, 13:28
En wat doe je dan met de werknemers op die resorts?? Blijven die dan ook allemaal op de resorts. Of gaan die in de avond naar huis en worden ze weer getest als ze komen werken?
Hij was gisteren op tv en de werknemers moesten inderdaad ook daar slapen en getest worden als ze er uit en weer in gaan
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Katja »

De huidige testen zijn helemaal niet goed genoeg om dit te doen. Naast vals positief kunnen ze ook vals negatief zijn en dat creëer je een enorme broedplaats.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door PSVwally »

Ze gaan het met de formule1 (waarschijnlijk) ook proberen anders. Iedereen in quarantaine en dan met eigen charters de wereld over om met niemand in contact te komen. Ook het journaille wat het ter plekke wil verslaan zal dan mee moeten. Ziggo heeft al aangegeven NIET te gaan. Benieuwd of je een Hamilton kunt isoleren met zn team
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Timothy555 »

Katja schreef:
12 mei 2020, 20:26
De huidige testen zijn helemaal niet goed genoeg om dit te doen. Naast vals positief kunnen ze ook vals negatief zijn en dat creëer je een enorme broedplaats.
Ja, maar dan reken je al op een asympyomatische besmetting bij een vals negatieve test, en die persoon zou dan ook de geldende veiligheidsvoorschriften moeten negeren.

Een persoon die besmet is maar niet ziek, niet de hele tijd loopt te hoesten, een mondmasker draagt en zijn handen regelmatig wast, heeft weinig kans anderen te besmetten als hij bijvoorbeeld je drankje serveert.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Katja »

Klopt. Voorstel van Correndon is om dan binnen het resort vakantie te vieren alsof Corona niet bestaat. Dus geen 1,5m afstand, geen mondkapjes en andere maatregelen. En dan moeten de testen wel waterdicht.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door dejong89 »

Katja schreef:
13 mei 2020, 09:32
Klopt. Voorstel van Correndon is om dan binnen het resort vakantie te vieren alsof Corona niet bestaat. Dus geen 1,5m afstand, geen mondkapjes en andere maatregelen. En dan moeten de testen wel waterdicht.
Dus opgesloten in je resort. Wat een horror :shock: . Niet mijn soort vakantie.
Maar goed, ieder zijn ding.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door mtl »

Een gehele vakantie niet buiten de resort komen en flink eten en drinken. Ook niet mijn type vakantie.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

Ik hoop dat je het extra gewicht op de terugweg gratis mee mag nemen... :wink:
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Katja »

Denk dat de doelgroep ook niet hier op het forum zit. Maar er zijn natuurlijk kuddes met mensen die ieder jaar (vaak ook niet in hetzelfde) een resort gaan zitten en daar gewoon niets anders doen dan vreten en zuipen. En nu stigmatiseer ik natuurlijk enorm maar ik denk dat een groot gedeelte van de doelgroep ook de mensen zijn die denken dat het allemaal een complot is, onzin is of door 5G komen. Het zal een enorme markt zijn en wat dat betreft commercieel heel goed bedacht maar ik moet er niet aan denken.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Timothy555 »

Aanwezig!

Ik hou van het ‘resortleven’.

Dit jaar staat Kreta gepland. 11 dagen helemaal niets doen, veel eten en drinken, en maar in de vingers hoeven te knippen om iets te krijgen.

Mooi zwembad, lekker warm, luxueuze suite met twee badkamers (we zijn met z’n vieren). En de hele dag met de kinderen in het water ploeteren.

Vorig jaar deed ik Tenerife, jaar ervoor Dominicaanse Republiek. Heb ook al Bulgarije, Turkije, Jamaica, Cyprus,... gedaan.

Ik snap dat het niet iedereen gegeven is. Maar ik hou er écht van 11 dagen enkel nog zelf naar het toilet te moeten gaan en al de rest te laten doen. Echt gewoon de tamme luiaard uithangen met de nodige luxe.

Laat dus maar komen, zo’n resortvakantie deze zomer. Ze zal er, op het buffet na, niet veel anders zijn dan andere jaren bij mij.

Ik ben pro 5G want sneller is beter, en ik denk helemaal niet dat het/er een complot is.

Ik denk dat je onderling in resorts veel verschil kan maken.
‘Iedereen’ kan €699 per man betalen en dan krijg je soms ongewenst zuiptoestanden. Het bedrag dat ik dit jaar betaal loopt in de 5 cijfers. Dat is een ander ‘soort’ volk. Ik sta er bijvoorbeeld op ‘merkalcohol’ te willen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Timothy555 »

Almere vak V schreef:
13 mei 2020, 10:26
Ik hoop dat je het extra gewicht op de terugweg gratis mee mag nemen... :wink:
Mijn record staat op +6 kilo na 10 dagen in de Domicaanse Republiek: gecaterd naar Amerikanen, dus altijd veel lekker en vettig eten beschikbaar, en veel te vochtig om meer te doen dan naar de lounger te wandelen :D
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

Katja schreef:
13 mei 2020, 11:11
Denk dat de doelgroep ook niet hier op het forum zit.
Denk dat je jezelf daarin vergist. Voordat wij ons huis in Oregon hadden maakten wij regelmatig gebruik van deze resorts aan de Turkse kust. We hebben zo'n beetje het hele rijtje in Lara gehad. En ik kan ze je stuk voor stuk allemaal aanbevelen.

Maar zoals gebruikelijk wil de gemiddelde Nederlander voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Ook ik hoor de klachten van mensen die voor 3 weken all inclusive in Turkije €199,- betalen en dan ontstemd weten te melden dat ze alleen kip te eten krijgen en drinken uit een plastic bekertje. Ik denk dan ik vind het uberhaupt knap dat je voor dat geld nog wat te eten en te drinken hebt gekregen.
Voor jouw beeldvorming wij betalen ook €199,-. Alleen per persoon en per nacht. Als je dat dan doorrekent naar twee weken voor 4 personen kom je op iets andere bedragen uit. Maar ook op iets andere resorts uit. En ik moet je bekennen in al die jaren dat wij er gekomen zijn het aantal dronken mensen op 1 hand te tellen zijn geweest.

Hebben het er altijd erg naar onze zin gehad. En mochten het vliegen naar Oregon op zich laten wachten, maar we bijvoorbeeld eind augustus wel naar Turkije zouden kunnen. Dan zouden we dat zeker doen.

Twee weken even helemaal niks doen. Of zoals @Timothy555 zo mooi weet te verwoorden. Ik hoef alleen maar voor mezelf te bedenken wanneer ik naar het toilet wil.
Voor mij top omdat ik een groot gedeelte van het jaar alleen maar druk ben met op en neer vliegen naar Amerika. En voor mijn vrouw misschien nog wel veel beter omdat ze 50 weken per jaar (zeker in die periode dat wij nog geen huis in Oregon hadden) druk is met onze invalide dochter.
Timothy555 schreef:
13 mei 2020, 13:35
Mijn record staat op +6 kilo na 10 dagen in de Domicaanse Republiek
Punta Cana is prachtig! En het eten veel te lekker...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Timothy555 »

@Almere vak V Wat je zegt. Wat me het meeste bijbleef was de vriendelijkheid van de mensen, en de ‘zin’ waarmee men aan elk verzoek tot in het oneindige wou voldoen.

Punta Cana staat op 1 qua beste eten en drinken. Ik vergeet nooit toen ik een glas champagne vroeg in de bar: klein flesje Moët open voor mij alleen. We waren er op 4 juli, gigantisch feest met vuurwerk voor onze Amerikaanse vrienden. Heerlijke gesprekken gehad ook daar, met mensen uit Canada, V.S., Puerto Rico.

Dan ben je wel wat meer kwijt. €199 Per nacht en per persoon zit meer in de buurt.

Nu wil ik terug :D
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Brigit »

Ik moet erg lachen om de resort discussie die nu ontstaat. Ik heb net die resorts die hierboven genoemd werden een gegoogled, daar zou ik het ook wel een paar dagen uithouden met een boekje😉.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Katja »

Ik moest er ook erg om lachen. Ben zelf ook twee keer ergens all inclusieve geweest waarvan ik niet wil weten wat het gekost heeft en wat prima vol te houden was. Denk alleen niet dat de "gemiddelde" all-inclusive ganger hier enorm lang rondhangt.
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door sunnyrojo »

Ha ha met alle respect, ieder zijn ding natuurlijk, leuke afdwaling.
Onze voorkeur zal duidelijk zijn op dit forum.
Maar wij gaan voor het eerst omdat we iets te vieren hebben namelijk het 30+ jarig jubileum dat we elkaar kennen als vriendengroep van 4 stellen all incl. naar Mallorca, dus dit wordt voor ons als stel de allereerste keer all incl.
Hopelijk mogen we want vooralsnog mag er niet gevlogen ,ik geloof tot 1 oktober naar Spanje, wordt krap aan. :wink:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gast

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Gast »

Ik heb ooit 9 maanden In een all inclusive Resort gewoond en gewerkt...prima uit te houden, maar het patroon is bij elke gast hetzelfde:
De eerste dag bij aankomst stom dronken, de tweede dag op een bedje bij het strand of zwembad roes uitslapen en de rest van de week niet meer slapen door de verbrande plekken op hun lijf.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Timothy555 »

Ik heb nog nooit zonnebrand gehad - altijd overvloedig smeren. En stomdronken op reis? Nooit. Wat niet wil zeggen dat ik niet af en toe boven de limiet zit om een wagen te besturen, bvb.

Ik heb me echter nog nooit moeten schamen voor mijn gedrag de dag erna.
D-e-n
Amerika-ontdekker
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jul 2017, 16:24
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door D-e-n »

Wat de resorts betreft: wij zeggen altijd "we willen het nog een keer proberen" maar tot nu toe hebben we het nog nooit gedaan. Uiteindelijk kiezen we toch altijd weer voor gewoon een leuk hotelletje want we zijn geen zuipschuiten en van dat massale houden we helemaal niet. Maar ja, wie weet wat deze corona-tijd ons nog gaat brengen qua vakantie ;)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Old Faithful »

Katja schreef:
13 mei 2020, 09:32
Klopt. Voorstel van Correndon is om dan binnen het resort vakantie te vieren alsof Corona niet bestaat. Dus geen 1,5m afstand, geen mondkapjes en andere maatregelen. En dan moeten de testen wel waterdicht.
Gehoord in een uitzending van Beau. De baas van Corendon sprak daar over de hoge kwaliteit van hun testen. Een van de andere gasten - een arts of virologe, dat ben ik even kwijt - zei toen dat zulke testen in haar ziekenhuis zeer welkom zouden zijn. Waarop de baas van Corendon aanbood haar daarbij te helpen als zij zou helpen bij het valideren van die testen.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer