Wellicht dat ze je willen compenseren voor het tariefsverschil. Ben wel benieuwd dat als je zelf besluit te annuleren, of je dan je vouchers krijgt ter waarde van je premium economy tickets. Dat lijkt mij wel.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Vliegen na de Corona crisis
-
- Amerika-expert
- Berichten: 1575
- Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Vliegen na de Corona crisis
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
- Wanderlust
- Amerikakenner
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 06 feb 2015, 15:26
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Vliegen na de Corona crisis
Ik kom op het volgende:
Bron: https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dDowngradeUpgrading of downgrading (verandering van klasse)
Als u in een hogere klasse wordt geplaatst (upgrading), mag de luchtvaartmaatschappij daarvoor geen extra kosten in rekening brengen.
Wordt u in een lagere klasse geplaatst (downgrading), dan heeft u recht op terugbetaling van een deel van de ticketprijs, afhankelijk van de vluchtafstand:
a) 30% – vluchten tot 1500 km
b) 50% – vluchten binnen de EU van meer dan 1500 km (behalve vluchten tussen de EU en de Franse overzeese departementen) en alle andere vluchten tussen 1500 en 3500 km
c) 75% – vluchten die niet onder a) of b) vallen, waaronder vluchten tussen de EU en de Franse overzeese departementen
Als u één ticket heeft voor twee of meer aansluitende vluchten, heeft u alleen recht op terugbetaling voor het traject waarop u in een lagere klasse heeft moeten vliegen, en niet voor de hele reis. De terugbetaling moet gebeuren binnen 7 dagen.
Travel: July 2012 / August 2014 / June 2016 / February 2018 / November 2018 / January 2020 / July 2020 / March 2022
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
DV-2018, DV-2019, DV-2020, DV-2021, DV-2022, DV-2023 entrant
Re: Vliegen na de Corona crisis
volgend jaar dachten we "laten we eens gek doen" als het spaak loopt dan ben je niet meer kwijt dan je deposit bij british airways. Wie vindt dit een goede prijs/aantrekkelijk aanbod voor premium economy op basis van 3 volwassenen met een chevy tahoe in het hoogseizoen?
-
- Amerikafan
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Locatie: Utrecht
Re: Vliegen na de Corona crisis
Het blijft koffiedik kijken met de prijzen, maar afgelopen januari boekte ik ook bij BA een pakketreis (vlucht + huurauto bij Avis) met een Ford Mustang voor zo'n 2000 euro (1 persoon). Ruim 3 weken, midden in de zomervakantie. Ze hadden in die tijd een aanbieding lopen waarbij ik zo'n 500 euro korting kreeg. Wellicht durf je nog af te wachten? Maar als jij dit een prima prijs vindt dan zou ik boeken. Ik vond BA heel netjes met afhandelen van annuleringen. Zie ook mijn ervaringen in andere topics.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Re: Vliegen na de Corona crisis
Wat hier wordt bedoeld is niet de fare bucket, of wat wij in het nederlands de "boekingsklasse" noemen, maar echt de klasse waarin gereisd wordt: dus economy, premium economy (als dit een aparte cabin is) of business.Wanderlust schreef: ↑27 mei 2020, 15:07Upgrading of downgrading (verandering van klasse)
Als u in een hogere klasse wordt geplaatst (upgrading), mag de luchtvaartmaatschappij daarvoor geen extra kosten in rekening brengen.
In dit geval zeg je dat je "Premium Economy" hebt geboekt. Het is hier van belang of dat gaat om een seat-upgrade naar Comfort+, of daadwerkelijk premium economy als aparte cabin, wat bij Delta dus Premium Select is.
Als het dat laatste is, dan gaat het inderdaad om een downgrade. Ik vermoed dat je dan eerst de route met een A350 zou vliegen, maar dat Delta die route nu uitvoert met een ander toestel (vermoedelijk de A330). Je kunt twee dingen doen: bellen en vragen of ze je in business willen zetten, of je geld terug vragen en zelf opnieuw boeken.
Dat laatste mag altijd bij een dergelijke wijziging en is geen enkel probleem. Als je gewoon bij Delta had geboekt had je dit een telefoontje van ongeveer 1 minuut gekost, en was je refund binnen een paar dagen verwerkt. Ticket wordt gecancelled en je krijgt een full refund. Aangezien je nu een Air France ticket hebt zul je met hen zaken moeten doen, maar op zich geldt daar hetzelfde.
Voor dat eerste (een gratis upgrade naar business) geef ik je weinig kans, maar je kunt het proberen.
Re: Vliegen na de Corona crisis
@tomko geen idee hoe de huidige prijzen zich verhouden tot pre-Corona, maar ik vind de prijs nogal fors.
Als dit het prijsniveau zal worden, kan het een prima prijs zijn, dat blijft koffiedik kijken.
Zelf was ik gewend om nooit meer dan €400-450 per persoon voor AMS-MIA, incl koffers, te betalen. Een huurauto voor mij was Max $25 per dag (18 dagen dus $450) (Meestal kreeg ik het voor elkaar om maar rond de $20 per dag te betalen voor minimaal een standard SUV), maar ik neem hierbij altijd de gok om mee te krijgen wat ik wil bij aisle pick, backup boeking voor een standard SUV (Chevy Tahoe is nog nooit een favoriet geweest, die loop ik altijd liever voorbij. Let wel dat je een categorie huurt (en niet perse een Tahoe) waar best wel wat leukere auto’s zullen staan).
Als ik nu voor jouw periode kijk bij national is een EC boeking $624, een standard SUV $826 en een full size $1227. Dit is een gratis annuleerbare reservering tot na dag van ophalen, zonder vooruitbetaling.
Je betaalt dus ruim €1000 per ticket, dat lijkt mij veel te veel...
Trek dat af van jouw gevonden prijs en je weet wat je ticket prijs pp is. Ik zou nooit (en nu zeker niet) een pakket reis boeken, omdat je met auto huur tot de dag van aankomst nog kan kijken hoe de prijzen zich ontwikkelen. Bovendien hoef je de autohuur dan nu ook niet vooruit te betalen, wat je flexibeler maakt.
Voor drie personen zou dus imho de helft van de prijs mogelijk moeten zijn, nogmaals gebaseerd op pre-Corona, dus geen idee wat de prijzen over een jaar gaan doen.
Als dit het prijsniveau zal worden, kan het een prima prijs zijn, dat blijft koffiedik kijken.
Zelf was ik gewend om nooit meer dan €400-450 per persoon voor AMS-MIA, incl koffers, te betalen. Een huurauto voor mij was Max $25 per dag (18 dagen dus $450) (Meestal kreeg ik het voor elkaar om maar rond de $20 per dag te betalen voor minimaal een standard SUV), maar ik neem hierbij altijd de gok om mee te krijgen wat ik wil bij aisle pick, backup boeking voor een standard SUV (Chevy Tahoe is nog nooit een favoriet geweest, die loop ik altijd liever voorbij. Let wel dat je een categorie huurt (en niet perse een Tahoe) waar best wel wat leukere auto’s zullen staan).
Als ik nu voor jouw periode kijk bij national is een EC boeking $624, een standard SUV $826 en een full size $1227. Dit is een gratis annuleerbare reservering tot na dag van ophalen, zonder vooruitbetaling.
Je betaalt dus ruim €1000 per ticket, dat lijkt mij veel te veel...
Trek dat af van jouw gevonden prijs en je weet wat je ticket prijs pp is. Ik zou nooit (en nu zeker niet) een pakket reis boeken, omdat je met auto huur tot de dag van aankomst nog kan kijken hoe de prijzen zich ontwikkelen. Bovendien hoef je de autohuur dan nu ook niet vooruit te betalen, wat je flexibeler maakt.
Voor drie personen zou dus imho de helft van de prijs mogelijk moeten zijn, nogmaals gebaseerd op pre-Corona, dus geen idee wat de prijzen over een jaar gaan doen.
-
- Amerikakenner
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Vliegen na de Corona crisis
@tomko forse prijs voor ticket.Lufthansa zit ronde 585 voor zelfde data.
Auto zou ik los boeken
Auto zou ik los boeken
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Re: Vliegen na de Corona crisis
Valt denk ik meer te halen voor die prijs, zeker omdat het geen rechtstreekse vlucht is en de eerste en laatste leg gewoon in ecoconomy zijn.
Gedurende COVID-19 zou ik die auto zeker apart boeken (en kiezen voor een gratis te annuleren tot op de dag van aankomst booking).
Gedurende COVID-19 zou ik die auto zeker apart boeken (en kiezen voor een gratis te annuleren tot op de dag van aankomst booking).
-
- Amerikakenner
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Re: Vliegen na de Corona crisis
Alleen de leg Amsterdam-London is premium niet mogelijk en eerlijk gezegd business nauwelijks de moeite van veel extra kosten.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Re: Vliegen na de Corona crisis
Heeft er zich iemand al in verdiept hoe het qua verzekering zou zitten als de grenzen open gaan maar NL besluit om de USA oranje te houden? Mijn doorlopende reisverzekering geeft aan van kracht te blijven met uitzondering van Corona-gerelateerde kosten...onze reguliere Nederlandse zorgverzekering dekt natuurlijk maar ziektekosten tot aan Max Nederlands tarief, normaliter ondervang je dit dmv reisverzekering die medische kosten dekt. Vooralsnog denk ik dat we niet gaan zolang er code oranje geldt, maar goed dat hangt er ook van af hoe lang alles gaat duren en of we op een gegeven moment bv al gevaccineerd zijn (en bv deels beschermd).
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Re: Vliegen na de Corona crisis
@Birgit wat is precies je vraag? Je zult volgens mij toch moeten kijken wat je reisverzekering wel en niet dekt, en anders aanvullende verzekering en/of annuleringsverzekering afsluiten.
Ik heb mijn doorlopende reisverzekering en goede annuleringsverzekering lopen via mijn American Express Gold card. Ik zit nu in Oostenrijk en maak me geen zorgen dat ik bij een eventuele code oranje hier of in Duitsland niet meer thuis zou komen...
Ik heb mijn doorlopende reisverzekering en goede annuleringsverzekering lopen via mijn American Express Gold card. Ik zit nu in Oostenrijk en maak me geen zorgen dat ik bij een eventuele code oranje hier of in Duitsland niet meer thuis zou komen...
Re: Vliegen na de Corona crisis
Ik bedoel als je op reis gaat terwijl het nog code oranje is. Ik vroeg of iemand uitgezocht heeft hoe je je dan voor extra medische Corona-gerelateerde kosten gaat verzekeren, dat is inmiddels uitgesloten bij vrijwel alle doorlopende reisverzekeringen. Repatriëring als de code van geel naar oranje veranderd zoals in het voorbeeld van Oostenrijk is natuurlijk bijna altijd verzekerd via amex en ook reisverzekering.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Re: Vliegen na de Corona crisis
Ik denk dat de US sowieso voorlopig nog gesloten zal blijven.
Ik hoop op clementie dat het reizen voor familie leden in de eerste graad weer wordt toegestaan, dan kunnen wij in ieder geval onze kinderen en kleinkinderen weer knuffelen...maar ik dat zal er voorlopig helaas nog niet inzitten...
Ik hoop op clementie dat het reizen voor familie leden in de eerste graad weer wordt toegestaan, dan kunnen wij in ieder geval onze kinderen en kleinkinderen weer knuffelen...maar ik dat zal er voorlopig helaas nog niet inzitten...
- PSVwally
- Amerika-expert
- Berichten: 19593
- Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Vliegen na de Corona crisis
Dat denk ik ook niet Terpies. Voor het opzoeken van je geliefde of directe familie kan ik begrijpen dat ze het weer zo snel mogelijk open zouden gooien om hen te kunnen zien.
Maar met de cijfers van de laatste week en ook het dodental van 1300+ vandaag verwacht ik eerlijk gezegd niet zo snel verandering, zeker niet voor vakantiegangers nu de echte herfst en winter er nog aan moeten komen.
Al denk ik dat een flink aantal vliegtuigmaatschappijen echt grote problemen krijgen als ze niet snel weer wat voller zouden kunnen vliegen. Ik begreep dat bv Britisch Airways op dit moment $23 miljoen dollar per dag verlies lijdt en dat potje raakt snel leeg
Maar met de cijfers van de laatste week en ook het dodental van 1300+ vandaag verwacht ik eerlijk gezegd niet zo snel verandering, zeker niet voor vakantiegangers nu de echte herfst en winter er nog aan moeten komen.
Al denk ik dat een flink aantal vliegtuigmaatschappijen echt grote problemen krijgen als ze niet snel weer wat voller zouden kunnen vliegen. Ik begreep dat bv Britisch Airways op dit moment $23 miljoen dollar per dag verlies lijdt en dat potje raakt snel leeg
-
- Amerika-expert
- Berichten: 1575
- Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Vliegen na de Corona crisis
Volgens mij kunnen we daar vrij kort over zijn. Daar kun je je bijna niet (meer) tegen verzekeren zolang er een oranje reisadvies is.
Ik werk in de verzekeringswereld. Ik ken geen verzekeraar die nu nog medische kosten dekt mbt corona, als jij bewust naar gebied gaat wat oranje is verklaard. Sterker nog, je hebt zelfs verzekeraars (waaronder die waar ik zelf werk) die zeggen er is in het geheel geen dekking (dus bijv. ook niet voor je gestolen koffer) als jij bewust naar een oranje gebied gaat. Wat je doe je daar immers? Het wordt afgeraden te reizen.
Zoals je zelf aangeeft is het anders als het eerst groen/geel was en oranje is geworden.
Enige escape die je hebt: Als jij echt een noodzakelijke reis moet maken richting de VS of een ander land wat op dit moment op oranje staat, dan contact leggen met je reisverzekeraar en de situatie uitleggen. Ze willen dan wel eens voor die ene reis (beperkte) dekking verlenen. Maar dit is geen garantie en geen regel, eerder uitzondering.
Voor de rest: vakanties? Wordt niet gezien als noodzakelijke reis en dus meestal geen dekking bij een oranje reisadvies. M.a.w. pas naar de VS voor vakanties als de travelban is opgeheven en het reisadvies op geel/groen staat.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Vliegen na de Corona crisis
Met de laatste nieuwe cijfers ivm de vaccin's (die er veelbelovend uitzien) kunnen we beginnen schatten wanneer het vliegverkeer (en het leven tout court) terug "normaal" zal verlopen.
De meest fabrikanten hopen dit jaar nog 100 miljoen dosissen te fabriceren, en dan ruim een miljard per jaar vanaf 2021 (laten we voor het gemak het op 100 miljoen per maand houden). Als de vaccins veilig bevonden worden (iets zegt me dat dat in de US onder de invloed van Trump nog voor het einde van zijn ambstermijn zal zijn) kan er dus "massaal" gevaccineerd worden vanaf dag 1 gezien er al behoorlijk wat vaccins op voorraad zullen zijn.
Er zullen tussendoor nog wat ontwikkelingen zijn (andere bedrijven die met vaccins komen, vertragingen die zullen opduiken (elke persoon dus het minste gezondheidsprobleem heeft na het vaccin zal gigantisch uitvergroot worden) of mensen die het vaccin niet willen, maar mathematisch zou ik schatten dat we tegen eind 2021 zowat 40 a 50% van de planeet zouden kunnen vaccineren. Dat zal overigens niet recht-evenredig gebeuren lijkt me.
De overheden zullen wel een strak plan uitrollen over de volgorde van vaccineren, maar de eerste serie vaccins zal (logischerwijs) naar de risicogroepen gaan (65+, mensen in de zorg, ...). In een tweede fase zou ik denken aan iedereen boven de 50 (als "licht verhoogd" risico). In een derde fase dan de -12jarigen (of zelfs -18jarigen) (daar zijn de ziekte/sterftecijfers laag, maar het lijkt er hoe langer hoe meer op dat de scholen serieuze boosdoeners zijn in de verspreiding, bovendien is dat de groep die mentaal het moeilijke om kan met de huidige situatie), en dan "de rest" Tegen dat we aan die groep beginnen is de zomer achter de rug en gaan we richting winter.
Naar de luchtvaart kijkend, zie ik dat niet positief in. Q1 herstarten lijkt me uitgesloten (landen gaan gewoon niet heropenen). Het zal snel Q2 zijn vooraleer dat zal gebeuren. En zelfs dan lijkt dat mij "enkel" indien je een bewijs van vaccinatie kan voorleggen (op zich zouden de luchtvaartmaatschappijen daar lak aan hebben, die zullen lobbyen voor vaccins voor hun personeel and that's that, maar land X (gezien het topic van dit forum: de VS) gaat je, vermoed ik toch, echt niet binnenlaten zonder bewijs van vaccinatie.)
Mijn vriendin en ikzelf (eind twintig/begin 30, zonder kinderen) verwachten alvast niet dat wij in aanmerking zullen komen voor een vaccin in 2021, qua reizen wordt het dus moeilijk, misschien in november ofzo, maar dan zijn (voor ons) de VS een stukje minder interessant helaas.
*Terzijde: ik ben benieuwd hoe de luchtvaart (of het toerisme tout court) dit financieel gaat overleven... Hoeveel mense gaan in 2021 niet proberen boeken met hun vouchers van 2021... Dus de inkomsten zullen mager zijn...
De meest fabrikanten hopen dit jaar nog 100 miljoen dosissen te fabriceren, en dan ruim een miljard per jaar vanaf 2021 (laten we voor het gemak het op 100 miljoen per maand houden). Als de vaccins veilig bevonden worden (iets zegt me dat dat in de US onder de invloed van Trump nog voor het einde van zijn ambstermijn zal zijn) kan er dus "massaal" gevaccineerd worden vanaf dag 1 gezien er al behoorlijk wat vaccins op voorraad zullen zijn.
Er zullen tussendoor nog wat ontwikkelingen zijn (andere bedrijven die met vaccins komen, vertragingen die zullen opduiken (elke persoon dus het minste gezondheidsprobleem heeft na het vaccin zal gigantisch uitvergroot worden) of mensen die het vaccin niet willen, maar mathematisch zou ik schatten dat we tegen eind 2021 zowat 40 a 50% van de planeet zouden kunnen vaccineren. Dat zal overigens niet recht-evenredig gebeuren lijkt me.
De overheden zullen wel een strak plan uitrollen over de volgorde van vaccineren, maar de eerste serie vaccins zal (logischerwijs) naar de risicogroepen gaan (65+, mensen in de zorg, ...). In een tweede fase zou ik denken aan iedereen boven de 50 (als "licht verhoogd" risico). In een derde fase dan de -12jarigen (of zelfs -18jarigen) (daar zijn de ziekte/sterftecijfers laag, maar het lijkt er hoe langer hoe meer op dat de scholen serieuze boosdoeners zijn in de verspreiding, bovendien is dat de groep die mentaal het moeilijke om kan met de huidige situatie), en dan "de rest" Tegen dat we aan die groep beginnen is de zomer achter de rug en gaan we richting winter.
Naar de luchtvaart kijkend, zie ik dat niet positief in. Q1 herstarten lijkt me uitgesloten (landen gaan gewoon niet heropenen). Het zal snel Q2 zijn vooraleer dat zal gebeuren. En zelfs dan lijkt dat mij "enkel" indien je een bewijs van vaccinatie kan voorleggen (op zich zouden de luchtvaartmaatschappijen daar lak aan hebben, die zullen lobbyen voor vaccins voor hun personeel and that's that, maar land X (gezien het topic van dit forum: de VS) gaat je, vermoed ik toch, echt niet binnenlaten zonder bewijs van vaccinatie.)
Mijn vriendin en ikzelf (eind twintig/begin 30, zonder kinderen) verwachten alvast niet dat wij in aanmerking zullen komen voor een vaccin in 2021, qua reizen wordt het dus moeilijk, misschien in november ofzo, maar dan zijn (voor ons) de VS een stukje minder interessant helaas.
*Terzijde: ik ben benieuwd hoe de luchtvaart (of het toerisme tout court) dit financieel gaat overleven... Hoeveel mense gaan in 2021 niet proberen boeken met hun vouchers van 2021... Dus de inkomsten zullen mager zijn...
Re: Vliegen na de Corona crisis
Dan ben je toch niet goed op de hoogte hoor. Met Bupa moet dit toch lukken om te reizen naar een rode zone en toch verzekerd te zijnd_vdploeg schreef: ↑14 okt 2020, 08:30Volgens mij kunnen we daar vrij kort over zijn. Daar kun je je bijna niet (meer) tegen verzekeren zolang er een oranje reisadvies is.
Ik werk in de verzekeringswereld. Ik ken geen verzekeraar die nu nog medische kosten dekt mbt corona, als jij bewust naar gebied gaat wat oranje is verklaard. Sterker nog, je hebt zelfs verzekeraars (waaronder die waar ik zelf werk) die zeggen er is in het geheel geen dekking (dus bijv. ook niet voor je gestolen koffer) als jij bewust naar een oranje gebied gaat. Wat je doe je daar immers? Het wordt afgeraden te reizen.
Zoals je zelf aangeeft is het anders als het eerst groen/geel was en oranje is geworden.
Enige escape die je hebt: Als jij echt een noodzakelijke reis moet maken richting de VS of een ander land wat op dit moment op oranje staat, dan contact leggen met je reisverzekeraar en de situatie uitleggen. Ze willen dan wel eens voor die ene reis (beperkte) dekking verlenen. Maar dit is geen garantie en geen regel, eerder uitzondering.
Voor de rest: vakanties? Wordt niet gezien als noodzakelijke reis en dus meestal geen dekking bij een oranje reisadvies. M.a.w. pas naar de VS voor vakanties als de travelban is opgeheven en het reisadvies op geel/groen staat.
https://www.bupaglobal.com/en/travel-in ... AVBluOQAl4
Re: Vliegen na de Corona crisis
Denk je? Als ik de voorwaarden lees.
- Almere vak V
- Amerika-expert
- Berichten: 3046
- Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37
Re: Vliegen na de Corona crisis
In de voorwaarden staat duidelijk dat je geen vergoeding krijgt in het geval van een epidemie.els70 schreef: ↑19 nov 2020, 15:14
Dan ben je toch niet goed op de hoogte hoor. Met Bupa moet dit toch lukken om te reizen naar een rode zone en toch verzekerd te zijn
https://www.bupaglobal.com/en/travel-in ... AVBluOQAl4
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht