Vliegen na de Corona crisis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ilene
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2020, 09:05
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Ilene »

Ik ga naar Zuid Californië.
Gavin Newsom is behoorlijk strikt en het lijkt er op dat ze daar aan het afvlakken zijn nu. In de county zelf zijn weinig besmettingen.

Ik zou in maart 17 dagen gaan en we wilden met het visum bezig en dan later dit jaar nog een keer, met de bedoeling om volgend jaar voorgoed te verhuizen.
De planning is nu gelijk een maand dit jaar, dus 2 weken quarantaine kan makkelijk. Bij terugkomst zal dit ook geen probleem zijn want mijn werk ligt volledig stil.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Timb »

In Engeland willen ze mensen vanuit het buitenland verplicht 2 weken in Lockdown zetten. Ben benieuwd of dit ook geld voor mensen die op doorreis zijn. Wij hebben namelijk een tussenstop in Londen.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1498339 ... -reizigers
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door mtl »

Als het goed is wordt de maatregel morgen aangekondigd door de Britse premier Boris Johnson. Waarschijnlijk wordt dan ook duidelijk of dat ook voor transit-reizigers geldt.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Katja »

Lijkt me niet dat het geldt als je op doorreis bent aangezien je dan technisch gezien het land in gaat.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

Katja schreef:
09 mei 2020, 19:30
Lijkt me niet dat het geldt als je op doorreis bent aangezien je dan technisch gezien het land in gaat.
Volgens mij ben je het woordje niet vergeten...

Probleem blijft natuurlijk dat op zo'n vliegveld mensen uit allerlei landen met allerlei verschillende Corona maatregelen door elkaar lopen. Die vliegen met verschillende maatschappijen die ook weer verschillende maatregelen hebben genomen. Om vervolgens in contact te komen met de tienduizenden lokale mensen die op zo'n vliegveld werken. Nou heb ik wel is begrepen dat er op Schiphol al ruim 60.000 werken. Maar kan me voorstellen dat er op Heathrow nog een paar meer werken. Die mensen gaan weer naar huis. En wat gebeurd er dan.

Dus ik snap dat men roept dat je 14 dagen in quarantaine moet als je het land in wil. Maar een layover van 14 dagen is best lang. Als je op de terugweg dezelfde layover hebt ben je met een beetje pech al 20 vakantiedagen kwijt...

Daarom zal ook hier iets op verzonnen moeten worden. Want dit gaat natuurlijk niet werken. Net zo min als die anderhalve meter flauwekul. Maar ik begrijp de zorgen uiteraard wel.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Ruud2004 »

Ik verwacht dat de Engelse luchtvaartmaatschappijen (met BA voorop) behoorlijk aan de bel gaan trekken, niet te doen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Timb »

Dat deden ze al, maar zijn waarschijnlijk niet gehoord. Vandaag zal Johnson deze maatregelen moeten verdedigen in het kabinet en er zal er toch hopelijk 1 zo slim zijn om te vragen naar deze maatregel en wat dit betekend voor mensen die op doorreis zijn. BA zal inmiddels ook wel snakken naar wat lucht.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door mtl »

Ik heb wat nieuwsberichten erover gelezen maar mij is nog niet duidelijk of reizigers die alleen overstappen en doorreizen eronder vallen. Wel schijnt het zo te zijn dat reizigers van/naar Frankrijk er niet onder vallen. En Ierland, maar dat was al duidelijk. En inderdaad is het verzet tegen die plannen zeer groot.
Katja
Amerika-expert
Berichten: 3080
Lid geworden op: 18 apr 2009, 12:32
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Katja »

Almere vak V schreef:
11 mei 2020, 10:13
Katja schreef:
09 mei 2020, 19:30
Lijkt me niet dat het geldt als je op doorreis bent aangezien je dan technisch gezien het land in gaat.
Volgens mij ben je het woordje niet vergeten...
Volgens mij ook :(
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Timb »

mtl schreef:
11 mei 2020, 10:51
Ik heb wat nieuwsberichten erover gelezen maar mij is nog niet duidelijk of reizigers die alleen overstappen en doorreizen eronder vallen. Wel schijnt het zo te zijn dat reizigers van/naar Frankrijk er niet onder vallen. En Ierland, maar dat was al duidelijk. En inderdaad is het verzet tegen die plannen zeer groot.
Klopt, dit zou echt de doodsteek zijn voor de luchtvaart in Engeland. Helemaal met de zomer in het verschiet. Ik heb ook al flink wat gelezen, maar dit blijft een vaag punt. Hopelijk is er morgen meer duidelijkheid.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

Te veel mensen zijn afhankelijk van de luchtvaart en alles wat daar omheen hangt. Als je dit drastisch wilt aanpakken of anders inrichten gaat dit miljoenen banen kosten. Die last gaat niemand op zich nemen.

Stel dat KLM omvalt. Wat voor impact gaat dit hebben op Schiphol? Of de toeleveranciers die voor Schiphol en de KLM werken. Of de bedrijven die om Schiphol zitten en afhankelijk zijn van zo'n beetje alles wat daar gebeurd. Kijk hoeveel bedrijven hier afhankelijk van zijn. Kijk hoeveel bedrijven er afhankelijk zijn van toeristen. Hotels, horeca, camper- en autoverhuurders, pretparken zelfs Natuurparken. Die impact is zo enorm. Heb niet het idee dat iemand dat dominosteentje in gang wil zetten.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door harryh »

denk dat ik nog maar even oversla...
image.png
image.png (423.19 KiB) 2777 keer bekeken
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door mtl »

Op die manier heb ik er ook weinig zin in. :roll:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2014
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door dejong89 »

Social distancing en vliegen gaan in mijn optiek gewoon niet samen. Te veel haken en ogen. Inchecken, boarden, toiletten en natuurlijk de super fanatieke reiziger die zodra de wielen de landingsbaan hebben geraakt direct uit hun stoel schieten om hun koffertje te pakken om vervolgens 20 minuten in het gangpad te moeten wachten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Grouchy »

harryh schreef:
11 mei 2020, 16:34
denk dat ik nog maar even oversla...
image.png
De meeste mensen laten voor het gemak het gedeelte van z'n tweet maar weg waar hij zegt dat United ze voor niks heeft vervoerd;


9, 2020

Denk zelf dat ze daar in de USA veel te diep hebben gesneden. Mensen in de USA stappen weer in maar de capaciteit is er niet.
Gisteren mogen bellen met Delta, domestic vlucht vanuit ATL voor begin Juni is nu al oversold met 64 :shock:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door harryh »

:thumbup:
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door mpaauwe »

Misschien deze mensen 2 weken volgen en dan kijken hoeveel mensen er klachten hebben gekregen.
Als je dat bij meerdere vluchten doet geeft dat misschien een beeld over hoeveel risico je loopt op besmetting bij vliegen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door PSVwally »

Woensdag praten de desbetreffende ministers uit Europa oa. over oplossingen in de reisbranche. Social distancing, oftwel een capaciteit van 30%, lijkt me kansloos in een vliegtuig. Quarantaine voor vakantiegangers lijkt me ook niet te doen. Ik denk dat de maatschappijen eerst in de branche eens op één lijn zouden moeten zitten mbt testen, mondkapjes, etc.
Zo'n plan welke de voorman van Corendon uit wil rollen werkt alleen als er veel en adequaat getest kan worden. En hebben ze dan in Turkije/Griekenland dezelfde tests?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door harryh »

"Daarnaast zullen alle Ryanair-vliegtuigen uitgerust zijn met luchtfilters en worden ze elke dag ontsmet, zo laat de prijsvechter weten."

Wat ik opvat als dat ze dat voorheen niet zo frequent deden. Hoop dat andere maatschappijen dit ook gaan doen.
https://www.ad.nl/economie/zo-wil-ryana ... ~a2c65274/
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

PSVwally schreef:
11 mei 2020, 23:19
Zo'n plan welke de voorman van Corendon uit wil rollen werkt alleen als er veel en adequaat getest kan worden. En hebben ze dan in Turkije/Griekenland dezelfde tests?
En wat doe je dan met de werknemers op die resorts?? Blijven die dan ook allemaal op de resorts. Of gaan die in de avond naar huis en worden ze weer getest als ze komen werken?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer