Vliegen na de Corona crisis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Vliegen na de Corona crisis

Bericht door ronenivonne »

Ik zie heel veel plannen langs komen voor reizen in 2020 of 2021 richting de USA. Ook wij hebben vliegtickets voor half Oktober Amsterdam - Tampa. Maar ik vraag me af of vliegen het eerst komende jaar terug naar voor de crisis gaat? Als je ziet dat sportwedstrijden zonder publiek gehouden worden, festivals voor dit jaar afgelast zijn enz enz. Waarom zou er dan überhaupt gevlogen worden? Je zit immers op 20 cm van elkaar. Ik verwacht bijna dat er alleen naar de USA en verre bestemmingen gevlogen gaat worden voor bv werk in 2020.
Ook is er in de USA al voor minimaal een half jaar geld uit een noodpot getrokken voor Airlines.

Of heb ik het helemaal mis?
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door babarage »

In sommige opzichten blijft het koffiedik kijken. Maar ik ben het met je eens. Mijn gevoel zegt ook dat vliegen dit jaar en ws zelfs volgend jaar hooguit zakelijk / familiebezoek gaat zijn. Pas bij bewezen Groep’s immuniteit of vaccin / medicijnen gaan ze dat weer vrijer geven. Ik boek voorlopig niks!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Nessiezzz »

Diverse meningen en verschillende gevoelens die een rol spelen in dit verhaal. Ook is er al een coronatopic waar het nodige is gezegd.

Voor wat betreft je vraag over vliegen : Rutte benoemt ook dat we aan de 1.5m samenleving moeten wennen en dat bedrijven moeten nadenken hoe zij hun bedrijfsvoering voortzetten met deze beperking.
In een vliegtuig kunnen ze makkelijk de stoelindeling geforceerd aanpassen om aan deze voorwaarde te voldoen.

Volop mogelijkheden binnen de marge, het moet straks ook gewoon weer doorgaan. Je kan de wereld niet gesloten houden.

Angst is een grote factor en terecht, maar het mag niet de overhand nemen.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door babarage »

Hoeveelheid mensen in vliegtuig aanpassen kan natuurlijk maar ff grof gezegd, dan kan hooguit de helft mee. Want dan moet je om de rij mensen plaatsen en gangpad vrij houden. Maar als je dan alles wil blijven vervoeren wat er normaliter vliegt zul je aantal vliegbewegingen omhoog moeten schroeven met ik zou zo denken minstens een kwart. En dat wil je milieutechnisch en overlasttechnisch dan weer niet. Dus beperk je vliegen voor als het noodzakelijk is.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door mtl »

Minder passagiers in vliegtuig=hogere ticketprijzen?
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door ronenivonne »

mtl schreef:
09 apr 2020, 08:32
Minder passagiers in vliegtuig=hogere ticketprijzen?
Dat lijkt me een logisch gevolg. Of niemand moet meer willen vliegen uit angst voor besmetting. Kwestie van vraag en aanbod.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door ronenivonne »

Verwacht echt dat het reizen zoals we het kennen van voor de crisis voor een lange tijd voorbij is. Net als dat Disney geen volle parken zal toestaan en of hebben gedurende langere tijd als ze weer open gaan.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

Ik denk dat de kans heel klein is dat er zeer binnenkort gevlogen gaat worden. En als er weer gevlogen gaat worden hoe gaat dat er dan uitzien in de 1,5 meter maatschappij die we gaan krijgen?

Wie mag er straks vliegen? Wordt dat eerst zakelijk/commercieel?? Familiebezoek?? En als we dan gaan vliegen hoe gaan we dat doen? Als je met een beetje pech anderhalve meter om je heen kijkt in een vliegtuig zie je 8 mensen zitten. Nu is een vliegtuig natuurlijk heel makkelijk aan te passen. Maar betekent dat dan dat we nog maar met de helft van de passagiers gaan vliegen. Of nog minder?? Kortom het hele vliegtuig zit zo ongeveer business class. Wat gaat dit dan voor de ticketprijzen betekenen? Of gaan we meer vliegbewegingen uitvoeren?

Ik heb voorlopig veel meer vragen dan antwoorden...
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1296
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door ONYX666 »

misschien kan het wel simpeler door iedereen te testen voor je aan boord gaat
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Pberndsen »

Voor onze vlucht in juli (niet naar VS) is de stoelindeling vast aangepast. Heb net naar de ticketprijzen gekeken en die zijn iets hoger dan voorheen maar niet veel. Ben benieuwd hoe rendabel dit is.
31FB527D-74A3-4E07-853E-C278F7898E03.jpeg
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door RuthdeLange »

Misschien een domme vraag maar als de stoelindeling is aangepast dan kunnen er dus veel minder mensen mee. Mensen die wel geboekt hadden. Stel dat het gaat om een vlucht die niet gecanceld wordt vanwege Corona, hoe wordt dan bepaald wie wel en wie niet mee mag?
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door MattRob »

Ik ben ook heel benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen ... Gezinnen, koppels, etc kunnen wel bij elkaar (oftewel, iedereen uit 1 boeking wordt standaard bij elkaar geplaats) wellicht ? Dit stond gisteren op luchtvaartnieuws:

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -bij-delta

Maar zou wel goed zijn als we weer gaan vliegen, zodat de economie weer gaat draaien ;-) ! Maar we zullen ons wel aan een nieuwe werkelijkheid moeten aanpassen. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren ... Veel vragen in ieder geval, en weinig antwoorden nog ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door dejong89 »

En er is niemand die antwoorden heeft op deze vragen. Koffiedik kijken.
Ben wel benieuwd wat Trump doet . Over 3 dagen loopt de travelban af. De kans op verlenging schat ik vrij hoog in.

'' Because it's a great travelban. The best ever. The best, really. Nobody has ever done thist before.'' :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Nessiezzz »

dejong89 schreef:
09 apr 2020, 12:30

'' Because it's a great travelban. The best ever. The best, really. Nobody has ever done thist before.'' :mrgreen:
tremendous :lol:

Ik verwacht een verlenging van 2 weken. Langer zou hij niet durven ivm de schok die dat teweeg brengt. Maar we zullen zien..
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Coyote »

Als er niet snel een piek bereikt wordt in Amerika verwacht ik dat het nog wel eens lang kan duren met Amerika. Trump wilde nr. 1 zijn, nou dat is hem gelukt... :roll:

Ik verwacht dat het nog wel even duurt voordat we weer naar Amerika kunnen vliegen en dat de travelban minimaal een maand verlengd wordt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Nessiezzz »

De piek is nu. Aantal doden zeggen niets over de besmettingsgraad. Kan zijn dat die mensen 2 a 3 weken geleden besmet zijn geraakt.

We will see
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Coyote »

Of de piek nu bereikt is zien we pas achteraf. Zolang de curve omhoog gaat, is de piek nog niet bereikt lijkt mij.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

Pberndsen schreef:
09 apr 2020, 11:28
Voor onze vlucht in juli (niet naar VS) is de stoelindeling vast aangepast.
Nooit geweten dat die middelste stoel anderhalve meter breed was. Dan was ik daar wel gaan zitten...
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Pberndsen »

Inderdaad ja, enige wat er nog een beetje op zou lijken is per drie maar een stoel gebruiken en dan ook nog om en om een rij vrij laten. Maar dan zullen of de tickets onbetaalbaar worden of de airline legt er geld op toe. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Nessiezzz »

Coyote schreef:
09 apr 2020, 17:09
Of de piek nu bereikt is zien we pas achteraf. Zolang de curve omhoog gaat, is de piek nog niet bereikt lijkt mij.

Roland
De zogenoemde curve laat goede dingen zien, itt de cijfers over de doden. Zelfs in NY is er sprake van enige stabilisatie, hoe onrealistisch dat nu ook klinkt! :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer