Vliegen na de Corona crisis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door d_vdploeg »

els70 schreef:
01 dec 2020, 13:34
Ik wacht liever nog een tijdje af.
Maak daar dan maar een flinke tijd van, ipv een tijdje. Gerust enkele jaren als we op deze voet verder gaan dan duurt het jaren voor we groepsimmuniteit bereiken op de natuurlijke weg door het virus rond te laten gaan. Dit gaat dan overigens wel honderdduizenden extra levens kosten, (ook van mensen die gaan overlijden doordat hun kanker of openhart operatie is uitgesteld), een structureel overbelaste zorg en een economie die wereldwijd in puin ligt.

Vanwaar die angst beste Els? Ja er zullen wellicht bijwerkingen zijn, zoals we dat van elk vaccin kennen. Maar weten we de lange termijn effecten van covid al? Kent u één vaccin waarvan bekend is waar mensen op grote schaal kanker van hebben gekregen?

Ja het vaccin is snel ontwikkeld, maar vergeet niet dat de noodzaak ook wel een beetje hoog is, dat er al bestaande studies waren vanuit de SARS en MERS varianten en dat er even wat meer mankracht en euro's (of dollars) tegenaan gegooid zijn dan normaal gesproken. Bovendien is er op de controle en procedures geen enkele concessie gedaan. (gelukkig maar!!)

Wat hebben de toezichtinstanties zoals de EMA en de regeringen er voor belang bij een vaccin versneld goed te keuren en over 10 jaar met de halve bevolking te zitten die een ernstige bijwerking heeft, enig idee wat dat aan geld kost?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 dec 2020, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Old Faithful »

Softenon was inderdaad heel erg. Daar staat echter een veelvoud van medicijnen tegenover die de mensheid heel veel goeds hebben gebracht. Dat geldt ook al voor heel vaccins.

Een leven zonder risico's bestaat niet. Mensen vallen van de trap en breken hun nek, toch loop ik elke dag wel enkele keren de trap op en af. We lezen dagelijks over dodelijke auto-ongelukken in de krant, toch stap ik regelmatig in de auto. Af en toe stort een vliegtuig neer, toch neem ik het vliegtuig als ik naar Amerika wil.

We hebben in Nederland deskundigen, instanties en procedures om vaccins te beoordelen. Iemand, ook een medicus, kan corrupt zijn, maar ik geloof er niet in dat alle deskundigen en instanties deel uitmaken van een complot om een onveilig vaccin toch goedgekeurd te krijgen, ook al willen mensen op sociale media mij dat doen geloven. Ik heb dus vertrouwen in een goedgekeurd vaccin, al zal het risico nooit nul zijn want een leven zonder risico's bestaat niet.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14281
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Coyote »

Almere vak V schreef:
01 dec 2020, 14:02
els70 schreef:
01 dec 2020, 13:34
bron #nietinmijnlijf
Bij het tweede woord ben je mij al kwijt. Laat je eerst goed informeren of lees je in...
Tja, dit soort 'bangmakerij' moet je gewoon boven staan.

Je mag best kritisch zijn maar telkens als ik zulk soort berichten lees op social media (lees: Facebook) blokkeer ik zo'n persoon en waar het bericht vandaan komt. Stemmingmakerij waar ik mij graag verre van houd. :|

Lees je liever in in de materie ipv klakkeloos alles aan te nemen...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

d_vdploeg schreef:
01 dec 2020, 14:32
Vanwaar die angst beste Els? Ja er zullen wellicht bijwerkingen zijn, zoals we dat van elk vaccin kennen. Maar weten we de lange termijn effecten van covid al? Kent u één vaccin waarvan bekend is waar mensen op grote schaal kanker van hebben gekregen?
Correct! Er wordt nu net gedaan of er in een half jaartje even iets in elkaar wordt geknutseld. Dat is pertinent onjuist. Zoals bij elk nieuw vaccin wordt er doorgeborduurd op bestaande elementen. Ook hier! Er is onnoemlijk veel tijd, geld en mankracht gaan zitten in de ontwikkeling van dit vaccin. Tijd, geld en mankracht wat normaal over tientallen jaren zou zijn uitgesmeerd. Maar nu in een half jaar tijd is gepropt.
Old Faithful schreef:
01 dec 2020, 14:49
Ik heb dus vertrouwen in een goedgekeurd vaccin, al zal het risico nooit nul zijn want een leven zonder risico's bestaat niet.
200% mee eens! Lekker thuis blijven zitten anders. En met een schuin oog naar boven blijven kijken. Je weet nooit wat er naar beneden gemieterd komt...
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door d_vdploeg »

Almere vak V schreef:
01 dec 2020, 15:02
200% mee eens! Lekker thuis blijven zitten anders. En met een schuin oog naar boven blijven kijken. Je weet nooit wat er naar beneden gemieterd komt..
Kan het alleen maar met jullie eens zijn!! Bovendien zijn er niet echt alternatieven voor handen. Daar hoor ik alle anti vaccers overigens niet over, alternatieven.

Willen we nou zoveel mogelijk terug naar normaal of niet?
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

Coyote schreef:
01 dec 2020, 15:00
Tja, dit soort 'bangmakerij' moet je gewoon boven staan.
Nou heb ik de vervelende eigenschap niet zo heel erg snel bang te worden. Dus ik laat me meestal niet door zit soort berichten leiden. Het vervelende van dit soort berichten is dat er altijd een aantal mensen zijn die bij dit soort berichten automatisch lijken te stoppen met nadenken. En dit soort onzin voor waarheid aannemen. Ik vind dat je altijd nog een soort van eigen verantwoordelijkheid hebt om op zn minst na te denken. Of vragen te blijven stellen. Of op zoek te gaan naar de antwoorden.

Natuurlijk worden we voor de gek gehouden! Voorbeelden genoeg. We worden groepsimmuun als we met zn allen binnen blijven. Als we mondkapjes tekort komen werken ze niet. Nu hebben we er genoeg nu moet iedereen verplicht zo'n ding op. Ik mag met mijn gezin niet naar mijn ouders. Maar mijn ouders mogen wel naar ons toekomen. En zo kan ik nog 100 voorbeelden opnoemen.

Natuurlijk weten we niet precies hoe het werkt. Niemand weet dat. Natuurlijk zijn er een aantal beslissingen genomen op hoop van zegen. Maar als je echt denkt dat er een overheid is die moedwillig zijn bevolking laat inspuiten met iets waarvan ze ook niet weten wat het is. Of wat eventueel de (dramatische) gevolgen kunnen zijn. Dan wordt het tijd je aan te sluiten bij de club van Malle Frans.

Vaccin is op inmiddels tienduizenden mensen getest. Het is NIET nieuw!! Het is doorontwikkeld!! En de belangrijkste bijwerking is hoofdpijn. Worden nu ook alle slijterijen gesloten??

Als dit vaccin ertoe zou kunnen leiden dat we dan weer binnen afzienbare tijd "normaal" onze gang kunnen gaan ben ik de eerste die zn mouw oprolt...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Timothy555 »

Achter mij aanschuiven, ik was hier eerst!

:D
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Old Faithful »

Ik zie beelden voor me van mensen vanaf Kerstmis in slaapzakken voor de vaccinatielocatie of zoals bij Black Friday. :lol: :lol: :shock: :wink:
index.jpg
Groet,

Old Faithful
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door SuzieQ »

Timothy555 schreef:
26 nov 2020, 10:13
Sowieso, als ze me - hypothetisch uiteraard - morgen bellen dat het kan tegen pakweg 200 Euro zelfs, dan stap ik gelijk in m'n auto.

Op dit punt laat ik dan even m'n egoistische zelf spreken...
Voor 500 neem ik hem ook hoor. Ik ben risicogroep maar 1 die niet "telt" daardoor staat mijn leven wel onhold en kom ik eigenlijk de deur amper uit, werk een beetje thuis. Wil graag weer naar winkels en dergelijke kunnen. Zoals het nu lijkt is dat pas na de zomer. Dat is echt nog heel lang.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Big Al »

Almere vak V schreef:
01 dec 2020, 14:02
els70 schreef:
01 dec 2020, 13:34
bron #nietinmijnlijf
Bij het tweede woord ben je mij al kwijt. Laat je eerst goed informeren of lees je in...
Al krijg ik ook een beetje een vreemd gevoel bij "#nietinmijnlijf", ergens vind ik het wel opmerkelijk dat "#MyBodyMyChoice" juist heel sterk gewaardeerd wordt door een grote groep maar verplicht inenten door een deel van diezelfde groep wordt ondersteund.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door ClaireVHaut »

Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door asv60 »

Er staat helaas ook dit: fare differences apply.
Dat is meestal de grootste kostenpost.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door ClaireVHaut »

els70 schreef:
01 dec 2020, 13:34
/quote]

bron #nietinmijnlijf
Zodra je dit soort bronnen als bron gaat gebruiken, haak ik af in de discussie..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door ClaireVHaut »

asv60 schreef:
11 dec 2020, 08:34
Er staat helaas ook dit: fare differences apply.
Dat is meestal de grootste kostenpost.
Eens.. maar goed..het is iig wat..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Grouchy »

Dat betekent gewoon weer change fees betalen plus de fare difference aangezien de meeste mensen hier een vlucht boeken die ergens in de EU begint.
Die laatste 'change fees' berichten laten zien dat het weer langzaam terug gaat naar het oude, de regels voor dit jaar waren/zijn over het algemeen soepeler.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer