Vliegen na de Corona crisis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Coyote »

Ik zou dat klappen nog maar even achterwege laten...

Zolang er nog een toename is in het aantal besmettingen en Amerika op dit moment zo'n 2000 Coronadoden per dag telt is er in mijn ogen nog weinig reden tot optimisme.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door PSVwally »

Nessiezzz schreef:
09 apr 2020, 14:30
De piek is nu. Aantal doden zeggen niets over de besmettingsgraad. Kan zijn dat die mensen 2 a 3 weken geleden besmet zijn geraakt.

We will see
Nu moet over bijna de hele wereld iedereen ook nog, al dan niet verplicht, 2 weken in quarantaine als je vanuit een besmet gebied komt. 4 weken vakantie eraan plakken dan als je van Europa naar Amerika/Azië en terug wilt lijkt me wat lastig.
Verder kan je nu met de 'swabs' testen of je het wel of niet hebt, maar alleen met bloedtesten zien of je het gehad hebt. Ik denk dat daar ook nog een stap/stappen in gemaakt moet worden voor het vakantievliegen weer op gang komt. Er moet waarschijnlijk sowieso een test komen voor iedereen die het vliegtuig in stapt. Volgens mij meten ze in Azië voornamelijk temperatuur, laten ze daar hier bv eens mee starten om dat ook bij alle passagiers te doen. En verder zal drukte bij incheckbalies/douane/security en gates ook gereguleerd moeten worden.
De zogenoemde curve laat goede dingen zien, itt de cijfers over de doden. Zelfs in NY is er sprake van enige stabilisatie, hoe onrealistisch dat nu ook klinkt! :clap:
Toch gaan er ook nog steeds verhalen dat de golf in andere delen van Amerika, die niet zo snel of nog nauwelijks in lockdown zijn gegaan nog moet komen. Ook in Italie en Spanje stabiliseerd het wat, maar nog steeds veel doden en volgens mij zijn er de laatste dagen in de landen om ons heen ook meer sterfgevallen. Ik denk dat dit nog maanden gaat duren en dat veel mensen die hun Meivakantie naar de zomervakantie hebben verzet alsnog bedrogen uitkomen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7778
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door mtl »

Niet te vroeg juichen. Optimisme is goed maar realisme is beter. :thumbup:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2033
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door dejong89 »

https://www.bnr.nl/nieuws/politiek/1040 ... l-mogelijk

Bovenstaande gaat alleen over strikt noodzakelijke en repatriëringsvluchten maar ik denk wel dat, zodra we weer mogen vliegen, dit naast je paspoort en ESTA een verplicht document wordt.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door sunnyrojo »

https://www.telegraaf.nl/nieuws/6809060 ... e-te-laten
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... spartanntp

ik hoop dat het nog veranderd maar begrijp het wel, ikzelf werk in de fitnessbranche en ik zie het al voor me na mei of later allemaal zwetend in 1 ruimte en niet meer lettend op de 1,5 meter.
Dus op de luchthavens wordt dit helemaal wat :o
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

Pberndsen schreef:
09 apr 2020, 18:13
en dan ook nog om en om een rij vrij laten.
Ook daar schijn je in 1 keer anderhalve meter beenruimte te hebben...
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Nessiezzz »

mtl schreef:
10 apr 2020, 08:37
Niet te vroeg juichen. Optimisme is goed maar realisme is beter. :thumbup:
Realisme bestaat uit optimisme en/of pessimisme. Niemand heeft een glazen bol en dat iemand anders een ander idee heeft over de toekomst, staat los van het feit of iemand 'realistisch' denkt.

Tijd zal het leren en over een paar weken/maanden weten we meer :thumbup:

Maar ben het met iedereen eens die zegt dat reizen, met de huidige beperkingen, erg lastig gaat worden. Maar bedrijven willen geld verdienen dus moeten die door met oplossingen bedenken.
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Pberndsen »

Almere vak V schreef:
10 apr 2020, 11:24
Pberndsen schreef:
09 apr 2020, 18:13
en dan ook nog om en om een rij vrij laten.
Ook daar schijn je in 1 keer anderhalve meter beenruimte te hebben...
Als er een rij vrij is en de gemiddelde stoelafstand is 75-80cm dan haal je 1,5 meter wel ja.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

Pberndsen schreef:
09 apr 2020, 11:28
Voor onze vlucht in juli (niet naar VS) is de stoelindeling vast aangepast. Heb net naar de ticketprijzen gekeken en die zijn iets hoger dan voorheen maar niet veel. Ben benieuwd hoe rendabel dit is.
31FB527D-74A3-4E07-853E-C278F7898E03.jpeg
Maar die rij laten ze dus niet vrij volgens dit plaatje...
Pberndsen
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jan 2019, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Pberndsen »

Klopt, als reactie op jouw eerste opmerking gaf ik aan dat ze dat dus eigenlijk zouden moeten doen.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door ronenivonne »

Zie ondertussen ook annulering van vluchten halverwege Juni. Denk dat er voorlopig echt niet gevlogen gaat worden. Misschien voor vakantiegangers wel hele jaar niet richting de USA.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
katrinvr
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2019, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door katrinvr »

Onze vluchten met Lufthansa naar Alaska (8 juli voor een maand) zijn gecancelled......
In Alaska is amper Corona, maar in VS. Ik vrees dat alles dus gecancelled gaat worden naar de USA :-(
Damn! zoals velen heeeeel lang naar uitgekeken.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1523
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door pumi1000 »

Lufthansa nu al gecancelled voor juli??
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Billy Bob »

Juist omdat er relatief weinig gevallen zijn in Alaska, is het uitermate wijs om daar weg te blijven. Je wil niet de Spanjaard zijn die in de 15de eeuw naar Zuid-Amerika op reis ging en daar dodelijke ziekten verspreidde. Wel jammer natuurlijk dat je reis niet door kan gaan, dat zondermeer.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door roelb »

Vooralsnog zie ik alleen maar gunstige tarieven. Ik heb gisteren mijn trip van volgende week definitief gecancelled - inmiddels waren beide intercontinentale vluchten gecancelled, niet alleen 21/4 AMS-PDX, maar ook de KL vlucht LAX-AMS van 9 mei. Dus KLM is nu ook in mei fors aan het schrappen. Bij Delta binnen 2 minuten iemand aan de lijn en 5 minuten later was de refund geregeld. Zo kan het dus ook.

Terwijl ik bij Delta in de wacht stond maar direct even nieuwe tickets gekocht, voor augustus. Retour in business naar LAS, voor minder dan 1400 euro pp. Dat zijn tarieven die ik niet vaak heb gezien, ook niet in de zomervakantie. En bij Delta zijn nu alle tickets die geissued worden tot eind mei oneindig wijzigbaar zonder change fees. Dus veel risico is het ook niet. Fare base is ZPREU, beschikbaar tot 14 april a.s., 120 dagen voor vertrek boeken (dus vroegste vertrekdatum nu is 9 augustus), beschikbaar tot end-of-schedule, voor een redelijk aantal bestemmingen in de US, iig LAX en LAS, maar er waren er meer. En dus zoals gezegd vrij wijzigbaar zonder penalties.

Het is wel een bijzondere fare die niet zomaar te vinden is. Hij is iig niet gepubliceerd, dus de search engines vinden hem niet, die zien ZLXLSNL met normale tarieven (rond de 2.1k in de zomer retour). Maar als je bij Google uiteindelijk je route bij elkaar hebt geklikt (waarvan Google tot dan zegt dat 'ie EUR 2k+ is), dan verandert op de eindpagina de prijs wel opeens naar de gunstige prijs, met een boekingslink naar Delta. Maar zoek je hem op de Delta site zelf dan krijg je die gepubliceerde fare met veel hogere tarieven. Op de KLM site zijn ze wel gewoon te vinden (staan ook op de business class aanbiedingspagina), en zijn daar zelfs nog een paar tientjes goedkoper (30 euro per ticket). Maar als je bij KLM boekt heb je niet de flexibileit om gratis te mogen wijzigen, bij Delta wel. Dus mijn advies als je dit wilt kopen: bij KLM zoeken naar een beschikbare route, dan via Google Flights diezelfde route samenstellen en op de overzichtspagina de knop "Book with Delta" gebruiken.

Ik heb deze nog niet voorbij zien komen als "deal" op flyertalk of de diverse andere sites, dus er zal geen rush op zijn, zeker ook niet omdat 'ie zo lastig vindbaar is.
Laatst gewijzigd door roelb op 11 apr 2020, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door hemmie »

Ik zag al een overzicht van KLM langskomen met vluchten tussen de VS en Amsterdam de komende maanden, KLM en Delta. Wij zouden zaterdag 27 juni via Atlanta naar Amsterdam vliegen, maar volgens dit overzicht vliegt KLM t/m 3 juli alleen ma, wo en vr van Atlanta naar Amsterdam. Onze vlucht is nog niet geannuleerd of omgeboekt, maar dat zal dus nog wel komen.
92257418_2625781754414151_7369924362494803968_o.jpg
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7217
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Dude »

Coyote schreef:
10 apr 2020, 07:24
Zolang er nog een toename is in het aantal besmettingen

Roland
Dat komt omdat het aantal testen enorm (ik bedoel tremendous) de hoogte is ingegaan. Het is beter om te kijken naar het aantal ziekenhuisopnames per dag. En daarin zien we wel een plateau nu in NY. Andere plekken verwachten ze dat dit nog de hoogte in zal gaan.

Ik heb een vlucht geboekt staan voor eind juli, in de omgekeerde richting, maar zie die nog geannuleerd worden.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door ronenivonne »

Airlines verwachten lang niet terug te keren naar niveau van voor de crisis.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... -747-vloot

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... m=facebook
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door roelb »

Tja, dat lijkt me logisch. Zowel zakelijk als particulier verkeer moet opnieuw opstarten, en dat is per definitie nooit een big bang, maar zal geleidelijk meer worden. Zeker toestellen die al duur waren om in bedrijf te houden zullen versneld met pensioen gaan. Later weer opschalen is ook geen issue, een extra toestel is zo geleased, en er is vermoedelijk straks voldoende aanbod met navenante prijzen.
Superdork1
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 26 nov 2019, 23:50
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Superdork1 »

Nou dat vraag ik me toch af. Mensen geven nu veel minder geld uit en stellen vakanties uit tot een veilige datum. Als straks de beperkingen worden opgeheven heb je kans op een enorme run op tickets. In combinatie met minder vluchten, want minder toestellen, zullen de prijzen flink de pan uit schieten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer