Vliegen na de Corona crisis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Galapogos »

Als het kapje voornamelijk bedoelt is om anderen niet te besmetten, dan volstaat zo'n simpel chirurgisch masker, toch? Daar heb je niet al te veel last van lijkt me zo.

Die maskers met een filter kun je gebruiken om jezelf te beschermen. Heel duur zijn die overigens niet, al zijn ze nu gewoon slecht verkrijgbaar. Maar daarvan kan de productie natuurlijk gewoon worden opgeschaald als dit iets is voor de lange termijn.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

Timb schreef:
21 apr 2020, 10:38
Nou dat lijkt me niet te doen. 12 uur lang met hetzelfde mondkapje op. Buiten dat zo`n ding heel benauwd is, is de vraag ook nog eens of het werkt. Dan zou je al die speciale moeten hebben met filter en die schijnen dan weer erg duur te zijn.
Die chirurgische mondkapjes is geen enkel probleem. Dat is even wennen. Maar daarna merk je er weinig van.

Als je echt zo'n level 2 of 3 niveau masker hebt daar ben je na een half uur echt wel klaar mee. Krijg het al benauwd als ik er naar kijk...
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door sunnyrojo »

Alleen met eten en drinken een probleem denk ik.
Testen vooraf denk ik zeker dat dat nuttig is.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Timb »

Daarom denk ik ook dat zoiets lastig zal worden. Ik heb een half uur zo’n ding eens opgehad, maar werd er enorm benauwd van. Dat ben ik natuurlijk. Laten ze de temperatuur maar meten bij de ingang. Meer een voorstander van.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Pete.Z »

Verplicht testen vooraf van iedere reiziger die een grens wil passeren, met eventueel temperatuur opnemen op toeganspoorten vliegvelden en stations, en verplicht een simpel mondkapje. Ik denk dat we die kant op gaan.
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door MattRob »

Ja, precies wat ik ook denk. En zie dit verhaal over mondkapjes; ja, er is zoveel te zien en te lezen hierover, maar dit klinkt gewoon heel aannemelijk.

https://www.linkedin.com/content-guest/ ... ett-md-phd

Ik denk dat we dadelijk allemaal verplicht met eenvoudig (en dus niet zo'n probleem om op te hebben, wen je snel aan) mondkapje in het vliegtuig zitten. Alternatief is thuis in de achtertuin ;-) !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door asv60 »

Klinkt idd heel aannemelijk.
Enne, die achtertuin ben ik nu al zat hoor.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Billy Bob »

Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Pete.Z »

Lijkt mij prima nieuws. Het is toch gewoon absurd dat je met slim boeken voor 50 euro retour Spanje kan? ik maak er zelf meerdere keren per jaar dankbaar gebruik van hoor, daar niet van. Maar normaal is het niet.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Timothy555 »

Hoe kan je dat nu ‘goed nieuws’ vinden?

Goedkoper = beter, zo lijkt mij in dit geval?

Eventueel moeten ze de optie maar toevoegen om vrijwillig 50% meer te betalen als je een ticket koopt, want meer mensen schijnen dit te vinden...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door mtl »

Het is voor airlines niet gezond om vliegtickets onder de prijs te verkopen. Op de lange duur is dat ook niet goed voor de consument.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Pete.Z »

Timothy555 schreef:
23 apr 2020, 13:11
Hoe kan je dat nu ‘goed nieuws’ vinden?

Goedkoper = beter, zo lijkt mij in dit geval?

Eventueel moeten ze de optie maar toevoegen om vrijwillig 50% meer te betalen als je een ticket koopt, want meer mensen schijnen dit te vinden...
Milieu, om maar een lulligheidje wat bij mij opkomt te noemen. Maar ook de hoeveelheid dronken toeristen mag van mij wel wat minder op sommige bestemmingen, en als we dat bereiken met duurdere tickets maak ik graag dat offer. :wink:
En goedkoper is beter ben ik over het algemeen met je eens hoor, het is voor mijook de sport zo goedkoop mogelijk te vliegen, maar je zal het toch met me eens zijn dat het behalve voor sommige passagiers verder maar weinig goeds oplevert.

Overigens lijkt mij dat een andere discussie dan waar dit topic voor bedoelt is, dus misschien niet verder gaan?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Almere vak V »

MattRob schreef:
22 apr 2020, 17:44
Ik denk dat we dadelijk allemaal verplicht met eenvoudig (en dus niet zo'n probleem om op te hebben, wen je snel aan) mondkapje in het vliegtuig zitten.
Kunnen ze dan ook meteen een mondkapje maken wat je niet om je oren vastmaakt maar dat je in je oren vast kunt maken. Met andere woorden oordopjes met een mondmasker eraan? :shock: :wink:

Slaap ik heerlijk mee!! :clap:

Ik voel een markt aankomen... :blink:
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door MattRob »

Hahaha, volgens mij slaap jij ook wel prima zonder oordopjes ;-) !!
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gast

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Gast »

mtl schreef:
23 apr 2020, 13:31
Het is voor airlines niet gezond om vliegtickets onder de prijs te verkopen. Op de lange duur is dat ook niet goed voor de consument.
Tuurlijk is het wel goed voor de cosument. Als een airline een monopolie heeft op een bepaalde rechtstreekse bestemming, dan is dat niet goed voor de consument, want de airline kan vragen wat ze willen. Concurrentie van de prijsvechters heeft echt wel effect gehad voor de woekerprijzen die de meeste airlines rekenen. (kijk bv voor AMS-Orlando na het wegvallen van TUI vluchten).
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door PSVwally »

Superdork1 schreef:
20 apr 2020, 22:22
Waarom zou je het toilet iedere keer moeten desinfecteren? Ze hebben het DNA van het virus in ontlasting gevonden, maar geen actief infectueuze virusdeeltjes. Handen wassen is veel belangrijker.
Waarom denk je dat ze overal de 'openbare' toiletten cq. sanitaire voorzieningen gesloten hebben. Zelfs vrachtwagenchauffeurs die nergens meer van de toiletten gebruik mogen maken bij zaken waar ze lossen....Er bestaat op dit moment nog geen duidelijkheid over hoe overdraagbaar het virus is en hoe lang het op bepaalde ondergrond blijft zitten. Diverse onderzoeken geven verschillende uitkomsten. Kan jij je handen wassen, maar als het daarna op een deurklink zit als je wegloopt en je op je stoel door je ogen wrijft kan je het alweer overdragen.... Handen wassen is idd belangrijk. Maar ik merk bv nu ik zelf handschoenen draag op mijn werk (en niet van die latex dingen) dat ik veel minder aan mijn gezicht zit. Ik kom er nu pas achter hoe vaak ik eigenlijk mijn gezicht onbewust aanraak op een dag.
Je ziet het in de Tweede kamer ook. Overigens staan daar desinfecterende middelen voor je naar binnen loopt. Maar behalve dat wordt na elke spreker het hele spreekgestoelte grondig gereinigd, na elke interruptie worden de plofkappen schoongemaakt. Is het schijnveiligheid? Misschien wel, maar ik denk niet dat een amerikaanse vliegtuigmaatschappij het risico wil/gaat lopen om daar een rechtzaak over te krijgen.

En of je het nou oplost door alcoholische handgel buiten neer te zetten en zitkartonnetjes en een doekje om de klink af te doen er zal meer gepoetst moeten worden tijdens een vlucht.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door ronenivonne »

Ik ben erg benieuwd wanneer het vliegen hervat wordt en in wat voor vorm. Als ze nu zouden beginnen met vliegen met mondkapjes en wat handgel had ik momenteel het vertrouwen niet om 10 uur lang in het vliegtuig te zitten richting Tampa.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door dejong89 »

Er komt een punt dat er weer meer gevlogen gaat worden. Zonder 1.5m want dat gaat nooit werken.

Vliegen met een mondkapje? Het is voor niemand fijn om 7 tot 12u een kapje te dragen. Hoe doe je dat met kinderen? Het vereist heel veel discipline en hoe ga je dit controleren tijdens de vlucht?

Vliegen met een gezondheidsverkalring en een verplichte temperatuurmeting bij de gate zie ik eerder gebeuren.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
MattRob
Amerika-expert
Berichten: 3505
Lid geworden op: 23 aug 2005, 08:50
Aantal x V.S. bezocht: 65
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door MattRob »

Afbeelding

Uit de Volkskrant, voor wat het waard is ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Billy Bob
Amerika-ontdekker
Berichten: 66
Lid geworden op: 19 mei 2016, 01:16
Locatie: Oregona

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door Billy Bob »

Het risico van vliegen is niet eventuele besmetting van passagiers. Het probleem is dat vliegen een van de effectiefste methoden is waarop het virus zich over de wereld verspreidt. Het virus is inmiddels al overal, dus het maakt op dit moment eigenlijk niet zoveel meer uit, maar bij latere golven van het virus is het belangrijk om het vliegverkeer goed in de gaten te houden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer