Vliegen na de Corona crisis

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vliegen na de Corona crisis

Bericht door LeenG » 17 apr 2020, 21:45

Billy Bob heeft gelijk.
Precies daarom geloof ik echt niet dat er deze zomer gevlogen zal worden, toch niet voor toerisme. Veel te veel risico's.

Timothy555
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Timothy555 » 18 apr 2020, 06:49

Billy Bob schreef:
17 apr 2020, 21:25
JanVoo schreef:
17 apr 2020, 14:43
Het zal sowieso een vakantie worden met beperkingen, maar dat is dan maar zo. Goed blijven uitkijken, je gezond verstand gebruiken en ervoor zorgen dat het met de verzekeringen goed geregeld is, dan kom je (hopelijk) een heel eind.
Mooi dat je eigen verzekeringen goed geregeld zijn, JanVoo. En wat als je onbedoeld een niet-verzekerde Amerikaan aansteekt?
Dit gaat me toch wel heel ver...

Die Amerikaan neemt best ook z’n voorzorgsmaatregelen. We leven in een maatschappij waar er per individu (gelukkig) nog wat verantwoordelijkheden zijn. Die kunnen anders zijn per land.

Ook ik zal straks vliegen als het mag, geen twijfel. En m’n medische dekking trek ik voor die maand op naar 1 miljoen Euro voor mij en m’n vrouw (kost me €50 extra voor die maand maar koopt gemoedsrust).

Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Tantelotje » 18 apr 2020, 09:41

Ik vind dat inderdaad ook wel ver gaan.

Het gaat mij niet om medische kosten mocht ik ziek worden. Want dat kun je prima verzekeren en is altijd slim om te doen als je naar de VS gaat.

Het gaat mij om kosten als langer verblijf bij quarantaine, niet terug mogen reizen als je hoest/ koorts hebt. Wie betaalt dan die kosten.
Afgelopen maart, bij de uitbraak, waren dit soort kosten niet gedekt door een reisverzekering, een enkele uitzondering daar gelaten. En dat kan bij weken gedwongen verlenging aardig in de papieren lopen.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2020: ZW Canada Iets in Europa

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl » 18 apr 2020, 10:26

Er zijn nog te veel onzekerheden. En beperkingen kunnen een negatieve invloed hebben op je vakantiebeleving.

ronenivonne
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door ronenivonne » 18 apr 2020, 20:21

Ja dat denk ik ook. Ik heb geen Florida gevoel als ik met een mondkapje aan boord vliegtuig moet, scheve gezichten bij een keer niesen, onzekerheid of er onder de passagiers toch iemand Corona heeft en dat met een 10 uur durende vlucht. Nee bedankt, er moet veel veranderen willen wij gaan in Oktober. Als er geen voucher volgt tegen die tijd zit het er dik in dat wij evengoed niet naar Florida gaan. Hoe jammer wij dit ook vinden.

Vakantie is voor ons, heerlijk vrij bewegen zonder zorgen en genieten van alles dat we doen. Dat zie ik zo niet gebeuren.
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 19 apr 2020, 10:37

Timothy555 schreef:
18 apr 2020, 06:49
Ook ik zal straks vliegen als het mag, geen twijfel. En m’n medische dekking trek ik voor die maand op naar 1 miljoen Euro voor mij en m’n vrouw (kost me €50 extra voor die maand maar koopt gemoedsrust).
Een verstandig mens neemt ook zonder Corona virus een aanvullende medische dekking als hij/zij op reis gaat naar Amerika (of ander vakantieland). De standaard medische kosten zijn gedekt door je ziektekostenverzekering maar je verzekert je juist met de aanvullende dekking voor de extra medische kosten die niet gedekt worden door je ziektekostenverzekeraar.

Maar hoe gaan ze hiermee om als je naar een gebied gaat waar, in dit geval het Corona virus, nog rondwaart en je gaat toch? Dan neem je bewust een extra risico. Geldt dan je ziektekostenverzekering en aanvullende medische dekking wel? Stof om over na te denken. Zelfs met zo'n hoge medische dekking heb je geen vrijbrief om te gaan lijkt mij.

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG » 19 apr 2020, 11:06

Oostenrijk wil proberen deze zomer. Spannend.
Wat is onder controle hebben? Er moet maar 1 superverspreider tussen zitten en je kan als land weer opnieuw beginnen.

https://m.standaard.be/cnt/dmf20200419_04926969

JanVoo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door JanVoo » 19 apr 2020, 11:13

Billy Bob schreef:
17 apr 2020, 21:25
JanVoo schreef:
17 apr 2020, 14:43
Het zal sowieso een vakantie worden met beperkingen, maar dat is dan maar zo. Goed blijven uitkijken, je gezond verstand gebruiken en ervoor zorgen dat het met de verzekeringen goed geregeld is, dan kom je (hopelijk) een heel eind.
Mooi dat je eigen verzekeringen goed geregeld zijn, JanVoo. En wat als je onbedoeld een niet-verzekerde Amerikaan aansteekt?
Ik vind het een heel goed punt wat je hier aanhaalt. Ik worstel daar wel mee, want dan is het de afweging tussen al het geld wat je al aan de vakantie hebt uitgegeven kwijt zijn* en de kans dat jij zelf besmet raakt of iemand anders besmet. Het is en blijft een risico en een erg lastige afweging.

*nogmaals: we overwegen alleen om te gaan áls KLM vliegt en als er geen restitutiemogelijkheden worden geboden.
Het is natuurlijk sowieso veiliger voor iedereen om niet te gaan, maar -dit klinkt heel kapitalistisch- ik zou het erg vervelend vinden om het geld dan kwijt te zijn.
1997 Memphis (Elvis tour)
2014 Zuid-Westen
2016 Texas
2017 Muzieksteden
2019 SXSW (Austin, TX) + Florida
2020 2021 (als het doorgaat...) Noord-Westen (Seattle, Vancouver, richting Montana, Portland)

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 19 apr 2020, 13:14

Het geld interesseert me geen klap, maar dan heb ik het over iets van 950 euro wat wij kwijt zouden raken, of on vouchers terug krijgen.
Wat voor ons prioriteit heeft is bezoek aan familie, oudere mensen de niet kerngezond meer zijn, en die we misschien nooit meer zien als we dit jaar niet kunnen reizen. Als er gevlogen mag worden vliegen wij absoluut in september, de zeer geringe kans op besmetting nemen we dan voor lief.

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess » 19 apr 2020, 23:02

@Pete.Z - ik worstel er juist andersom mee. Zelf wil ik eventueel het risico wel nemen dat ik ziek word, maar als ik naar mijn bejaarde vader vlieg en hem dan aansteek? Of moet ik dan na aankomst eerst 2 weken in quarantaine voordat ik naar hem toe ga? Moeilijk hoor. Voorlopig blijft het iig nog bij videogesprekken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 19 apr 2020, 23:30

Dat is inderdaad ook ons probleem. Wij zouden eind juni naar NL vliegen, ook on dan een week binnen Europa op vakantie te gaan (dat zal nu sowieso niet gebeuren, maar dat maakt niet uit), maar vooral om (schoon)ouders te bezoeken. Maar die zijn allemaal 75+, mijn vader nog met extra medische problemen die hem erg kwetsbaar maken, dus ik wil hen alleen bezoeken als dat veilig kan. Het kan dus zijn dat we wel naar NL zouden kunnen, maar niet op familiebezoek (of misschien na 2 weken quarantaine), en dan heeft het dus gewoon geen zin om te gaan.
Terug in Texas!

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 19 apr 2020, 23:51

LeenG schreef:
19 apr 2020, 11:06
Oostenrijk wil proberen deze zomer. Spannend.
Wat is onder controle hebben? Er moet maar 1 superverspreider tussen zitten en je kan als land weer opnieuw beginnen.

https://m.standaard.be/cnt/dmf20200419_04926969
Gelukkig hebben de barmannen in Tirol tijdens het ski-seizoen niet als superverspreiders gewerkt en heeft de Oostenrijkse regering en hebben de rijke families waarop Tirol draait slechts één week voor het ski-seizoen zou eindigen er pas de stekker uit getrokken. Het aandringen van voornamelijk Ijsland en de andere Scandinavische landen hebben ze gewoon genegeerd.

Toch ben ik heel benieuwd hoe ze het qua campings gaan aanpakken. In Nederland is sowieso al het sanitair gesloten. Maar betekent dit dat je misschien met je eigen caravan/camper met sanitair op een plek mag staan en dan wat kunt wandelen of voor je tent kunt zitten? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze bv de zwembaden op campings open gooien of dat mensen hutjemutje aan baden of op stranden mogen liggen.

Ik ben heel benieuwd of ze bv in vliegtuigen per rij een schutgordijn kunnen plaatsen zodat je bv met een familie ergens kunt zitten, het gordijn dicht gaat en daarachter een volgend persoon of familie kan zitten. Maar hoe wil je het toiletgebruik gaan doen? Want dan moet je door de gang lopen. Grondig desinfecteren van het complete toilet (dus niet alleen bril en klink) na elk gebruik lijkt me ook lastig. En wie moet dat doen, een toiletstewardess neerzetten?

Billy Bob
Amerika-ontdekker

Bericht door Billy Bob » 20 apr 2020, 00:04

Het zal niet zo ingewikkeld zijn om een zelfreinigend/zelfdisinfecterend toilet te ontwikkelen voor in vliegtuigen, ongeveer zoals nu al bestaan in de Formule 1 hotels in Frankrijk.

Billy Bob
Amerika-ontdekker

Bericht door Billy Bob » 20 apr 2020, 00:13

Even verder denkend, er bestaan nu verschillende reisklassen in elk toestel. Wellicht wordt dat vervangen door vliegtuigen met maar een klasse. Een economy-vliegtuig met minder ruimte per passagier en zelfreinigende toiletten, en een business-toestel voor P. Wally met meer ruimte tussen passagiers, extra gordijntjes, en toiletten die persoonlijk door iemand schoongemaakt worden. Net zoals je nu hotels met verschillende aantallen sterren hebt.

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 20 apr 2020, 13:07

Dutchess schreef:
19 apr 2020, 23:02
@Pete.Z - ik worstel er juist andersom mee. Zelf wil ik eventueel het risico wel nemen dat ik ziek word, maar als ik naar mijn bejaarde vader vlieg en hem dan aansteek? Of moet ik dan na aankomst eerst 2 weken in quarantaine voordat ik naar hem toe ga? Moeilijk hoor. Voorlopig blijft het iig nog bij videogesprekken.
Ik heb het over september, en ga er van uit dat, als we kunnen en mogen vliegen, we tegen die tijd wel duidelijkheid hebben over een eventuele besmetting bij onszelf.
Als je 14 dagen in quarantaine zou moeten bij binnenkomst gaan wij natuurlijk ook niet,dat is gewoon onhandig, al zouden we van harte welkom zijn bij familie. Maar daar moet ik niet aan denken, 14 dagen bij iemand thuis gaan zitten......

Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess » 20 apr 2020, 17:55

Pete.Z schreef:
20 apr 2020, 13:07
Ik heb het over september, en ga er van uit dat, als we kunnen en mogen vliegen, we tegen die tijd wel duidelijkheid hebben over een eventuele besmetting bij onszelf.
Bedoel je dat je tegen die tijd kan testen of je inmiddels besmet bent geweest en immuniteit hebt? Dat zou wel ideaal zijn als dat zo was.

Ik denk voor mezelf dat het er dit jaar niet van komt om mijn oude papaatje te bezoeken, dat de risico's nog te hoog blijven. Maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken op dit moment.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 20 apr 2020, 20:18

Dat bedoel ik inderdaad. Ik ga er eigenlijk ook een beetje van uit dat een test verplicht wordt als je wilt vliegen of naar een ander land reist, lijkt mij een simpel in te voeren maatregel.

Superdork1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Superdork1 » 20 apr 2020, 22:22

Waarom zou je het toilet iedere keer moeten desinfecteren? Ze hebben het DNA van het virus in ontlasting gevonden, maar geen actief infectueuze virusdeeltjes. Handen wassen is veel belangrijker.

MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door MattRob » 21 apr 2020, 09:57

Juli 2018 Florida & DeepSouth - http://www.mattrob.nl/CaRo/FloridaDeepSouth2018
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017

Timb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb » 21 apr 2020, 10:38

Nou dat lijkt me niet te doen. 12 uur lang met hetzelfde mondkapje op. Buiten dat zo`n ding heel benauwd is, is de vraag ook nog eens of het werkt. Dan zou je al die speciale moeten hebben met filter en die schijnen dan weer erg duur te zijn.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer