Prijsverhogingen na crisis?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door RuthdeLange »

Wij hebben een reis gepland staan voor zomer 2021. 1 mei wil ik de overnachtingen in Yellowstone gaan boeken.
Maar ik twijfel een beetje.
Ik heb weinig verstand van economie maar ergens verwacht ik dat, als straks de crisis voorbij is, vliegmaatschappijen (en wellicht ook hotels, campings etc. die door de crisis in de problemen zijn geraakt) hun prijzen flink opvoeren om de schade enigszins 'in te halen'.
Misschien verstandig om de reis daarom een jaartje uit te stellen. De reis is voor mij alleen mogelijk door 3 jaar hard te sparen en alles ervoor opzij te zetten. We gaan ook kamperen om binnen het budget te kunnen blijven. Maar als alle prijzen enorm gaan stijgen, is het niet haalbaar voor ons.
Of is dit een onwaarschijnlijk scenario?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door Martin & Marianne »

Lastig te voorspellen zoiets. De prijzen kunnen natuurlijk niet te hoog worden, dan zal niemand meer iets boeken. Maar iets hoger dan we nu gewend zijn is natuurlijk wel mogelijk.
Wilt je in Yellowstone niet kamperen? Voor een campingplaats hoef je niet zo vroeg te reserveren. Maar iets vastleggen kan natuurlijk altijd, je kunt gratis annuleren tot een maand voor aankomst. Je hebt dan nog voldoende tijd om te zien wat de prijzen van tickets etc gaan doen.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door mtl »

Er valt echt niks zinnigs over te zeggen over hoe het reizen er uit gaat zien na de crisis. We weten niet hoe de reis-industrie geraakt gaat worden. Er kunnen straks vervoersmaatschappijen, reisburo's en accommodatie's omvallen. Of niet. Ik zou in ieder geval niks boeken nog!
Gast

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door Gast »

Je kunt prima iets boeken, mits volledig annuleerbaar.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door RuthdeLange »

Martin & Marianne schreef:
05 apr 2020, 11:48
Wilt je in Yellowstone niet kamperen?
Ja op de meeste plekken wel alleen bij Old faithful willen we een cabin nemen.
Ik had begrepen van Yellowstone zelf (had hen eerder een vraag hierover gesteld) dat het verstandig is om ook de campings z.s.m. te boeken..

Maar je raakt sowieso reserveringskosten kwijt neem ik aan. We gaan op 3 plekken in het park zitten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door Martin & Marianne »

RuthdeLange schreef:
05 apr 2020, 13:27
Maar je raakt sowieso reserveringskosten kwijt neem ik aan. We gaan op 3 plekken in het park zitten.
Nee, je hebt geen reserveringskosten.Tenzij er recent iets gewijzigd is. Kijk voor de voorwaarden op www.yellowstonenationalparklodges.com.

Mijn ervaring is dat de kleinere tentplaatsen niet heel snel gaan. Dus ik zou eerst focussen op een nacht Old Faithful. Voor de campings kun je daarna op je gemak kijken.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door RuthdeLange »

Dank je voor het meedenken!
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door sunnyrojo »

RuthdeLange schreef:
05 apr 2020, 11:33
Wij hebben een reis gepland staan voor zomer 2021. 1 mei wil ik de overnachtingen in Yellowstone gaan boeken.
Maar ik twijfel een beetje.
Ik heb weinig verstand van economie maar ergens verwacht ik dat, als straks de crisis voorbij is, vliegmaatschappijen (en wellicht ook hotels, campings etc. die door de crisis in de problemen zijn geraakt) hun prijzen flink opvoeren om de schade enigszins 'in te halen'.
Misschien verstandig om de reis daarom een jaartje uit te stellen. De reis is voor mij alleen mogelijk door 3 jaar hard te sparen en alles ervoor opzij te zetten. We gaan ook kamperen om binnen het budget te kunnen blijven. Maar als alle prijzen enorm gaan stijgen, is het niet haalbaar voor ons.
Of is dit een onwaarschijnlijk scenario?
Nog hoger, ze reizen nu al de pan al uit tijdens het hoogseizoen. :o
Wij waren echt verbaasd wat ze allemaal vragen in Grand Teton of Yellowstone.
We zijn wel bang dat we niet kunnen in juli, maar opnieuw boeken weet ik zo net nog niet.
https://www.telegraaf.nl/financieel/174 ... ie-op-reis
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door RuthdeLange »

"Nog hoger ze reizen nu al de pan al uit tijdens het hoogseizoen"

Daarom gaan wij ook kamperen ;-)
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door sunnyrojo »

Zeker een optie, wij wachten het nog maar even af en zeker wat ik al aangaf met opnieuw boeken,
Hadden jullie al wel bedacht waar kamperen en waar een hotel? Wij hadden in bv Yellowstone een cabin een half jaar van tevoren geboekt en toen waren al veel data in het hoogseizoen weg.
Ik weet niet wanneer jullie zouden gaan volgend jaar, maar wij gingen al wel op tijd kijken en vergelijken, niet dat dat perse altijd goedkoper is hoor, maar als het annuleerbaar is kun je altijd omboeken.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door Martin & Marianne »

1 mei is de eerste datum om te boeken voor Yellowstone, dus Ruth is er op tijd bij. Als je snel boekt kun je de goedkopere opties vastleggen, zoals de Snowlodge bij Old Faithful.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door Almere vak V »

Ik heb niet het idee dat, als dit allemaal enigszins, achter de rug is, tickets, huurauto's, hotels, campers, kampeerplaatsen en whatever we allemaal nodig hebben om op vakantie te kunnen ook maar een fractie goedkoper zal worden.

Ben ook heel benieuwd hoeveel geld er dadelijk bijgelegd gaat worden bij al die vouchers die we nu allemaal in onze mailbox hebben zitten...
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door Harry »

Ik weet dat resultaten van de vorige crisis geen garantie geeft voor deze :wink: , maar in 2008 zaten we voor zo´n 200 dollar per nacht in een enorme penthouse suite in het Bellagio. In dat jaar en ook nog in 2009 waren de hotels echt heel erg goedkoop, nogmaals dat hoeft nu niet te gebeuren, maar in de VS in 2 weken tijd 10 miljoen werklozen erbij helpt in dit geval wel, die gaan even niet op vakantie.
Gast

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door Gast »

Lufthansa biedt al €50 extra korting als je dit jaar met je voucher nog herboekt voor 31 augustus en vertrek tm eind 2020.

https://lufthansa.flightvoucher.com/?lang=en
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door RuthdeLange »

sunnyrojo schreef:
05 apr 2020, 20:35
Hadden jullie al wel bedacht waar kamperen en waar een hotel?
Ik zou graag in een cabin (zonder badkamer) zitten bij Old Faithful en verder een tentplaats op Madison Campground en een paar nachten op Canyon Campground. Daarnaast ook nog een fcfs campground maar die kunnen we sowieso niet boeken.
Hotels vind ik daar te duur.

@Harry Oh dat klinkt goed.. (nou ja niet voor iedereen natuurlijk. Het is tegelijkertijd ook verschrikkelijk voor ondernemers). Zo kan het ook gaan (dat de prijzen zakken). Maar ergens denk ik dat met name vliegmaatschappijen de prijzen omhoog gaan gooien.
En ben ook een beetje bang voor late faillissementen. Net als destijds bij Air Berlin. Dat je in september boekt maar dat de betreffende maatschappij het toch niet redt.
We zullen zien.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Prijsverhogingen na crisis?

Bericht door d_vdploeg »

Het is lastig te voorspellen, maar ik denk dat het wel mee gaat vallen. Vergeet niet dat de verliezen van deze crisis moeten worden terugverdiend. In de regel lukt je dit niet als je meteen de prijzen door het dak laat gaan. Als je concullega om de hoek zijn prijzen lager houdt dan heb jij daar last van. Je kunt er dan wellicht beter voor kiezen je prijzen op een normaal niveau te laten en zorgen dat je omzet weer op een normaal pijl komt.

Bovendien is er aanbod genoeg, er zijn genoeg hotels en campings in de dorpjes rond de grote attracties, genoeg luchtvaartmaatschappijen die vanuit Europa op de VS vliegen en genoeg autoverhuurbedrijven. Meer concurrentie betekent over het algemeen een lagere prijs.

Daarnaast denk ik dat er een groep mensen in het begin (gedwongen) terughoudend zal zijn. Denk aan mensen die pas weer gaan reizen als het laatste covid 19 geval in de wereld hersteld is. Of mensen waarvoor reizen er nu even niet inzit omdat die hun baan zijn kwijtgeraakt. Of mensen die afhankelijk zijn van de schoolvakanties. Als jij 3 weken naar de VS wilt met je gezin dan ben je vaak aangewezen op de zomervakantie, stel dat dit er in de zomer van 2021 nog niet in zit, dan wordt het automatisch al 2022.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer